Gezondheid alle pijlers

acupunctuur ervaringen?

24-06-2014 17:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die acupunctuur hebben gehad? Zo ja, waarvoor, hoelang, hielp het? Na hoeveel sessies hielp het? Of namen de klachten toe? Kreeg je er ook kruiden bij voorgeschreven?
Een jaar of tien geleden, bij een fysiotherapeut die ook aan acupunctuur deed.

Mijn rug zat tussen mijn schouderbladen op slot, en door de spierspanning sliep ik slecht.

De behandeling was een combinatie van oefeningen, massages om de spieren los te maken en accupunctuur om te ontspannen en beter te slapen.

Alles bij elkaar werkte het goed, maar of het ook goed had geholpen zonder één van de drie onderdelen weet ik natuurlijk niet.

Totaal vijf behandelingen gehad, vanaf de tweede merkte ik verbetering.
Gestopt met roken 12.5 jaar geleden d.m.v 2 sessies acupunctuur, perfect want nauwelijks tot geen ontwenningsverschijnselen.

En ik rook nog steeds niet en dat gaat ook niet meer gebeuren.
Acupunctuur merk je doorgaans bij gemiddeld 6 behandelingen (1-2 weken ertussen). Dan wordt er een pauze ingelast (van 2-3 weken) en dan wordt er gekeken of je door gaat of dat het goed is zo.
Ik heb nu 8 behandelingen gehad tegen tintelingen/kriebelingen in mijn huid en stress, ik merk alleen helemaal niks! De klachten zijn de laatste tijd juist nogal toegenomen...

Het wordt voor mij niet vergoed dus het is nogal prijzig, en mijn acupuncturist wilde het nu toch voortzetten om de 2 weken, ik twijfel alleen nogal.. Het is natuurlijk wel een heel bedrag! En ik wil ook niet dat de klachten nog verder toenemen.

Nu zal het wel bij iedereen anders zijn maar wat raden jullie me aan?
Hier ook een jaar of 10 geleden acupunctuur tegen migraine. Het hielp zolang ik behandelingen bleef volgen. Werd me een beetje te duur. Nu gebruik ik medicatie en dat werkt beter en wordt vergoed.
Ja en?
Een keer, toen ik nog jong was, een acupunctuur behandeling tegen roken ondergaan. Na de behandeling stak ik meteen een peuk op: even de stress weg roken.

Joh, helpt voor geen meter, hoogstens een placebo effect.
Ik, als ondersteuning in onze IVF poging. Eerst heb ik een aantal maanden sessies gedaan om mijn menstruatie weer regelmatiger te krijgen, daarna echt geprikt voor de punctie en toen voor en na de terugplaatsing. Heb er veel baat bij gehad omdat ik minder stress heb ervaren tijdens het traject. En of het echt helpt weet ik natuurlijk niet, maar ben van de eerste terugplaatsing zwanger geworden. Ben twee weken geleden bevallen van onze dochter. Als we voor een tweede gaan zal ik het weer doen.
Gefeliciteerd fleetfox

Je moet er idd echt in geloven denk ik...

Ik deed dat in het begin wel, maar nu niet meer.
--
Een vriendin van mij is net afgestudeerd .

Ze heeft afgelopen week examen gedaan en daar wat over verteld. Acupunctuur is niet simpelweg een naaldje steken, er zijn punten op je lichaam die ze moeten voelen. En die punten zijn bij iedereen anders. Daar komt bij; bij de één voelt ze het heel duidelijk, bij de ander is het heel lastig.

Als je een acupuncturist hebt getroffen die per patient een kwartier de tijd neemt, en niet de tijd neemt om écht het juiste punt te zoeken (en vinden), dan helpt het natuurlijk voor geen meter.
Ik heb het ooit gedaan, en ik vond het ontzettend pijnlijk. Niet alle naaldjes hoor, maar sommigen..... wow. AU!! Zelfs na 5 behandelingen vond ik het plaatsen van sommige naaldjes pijnlijk. Ik ben er dan ook mee gestopt. Ik voelde me er erg ongemakkelijk bij (in je ondergoed op de behandeltafel, en dan al die naalden die in je huid steken, en dan ook nog de pijn).
Ik heb migraine en daarvoor acupunctuur gehad tegen migraine. Hielp best goed. Ik voelde het zetten van de naaldjes niet zo erg, geen pijn. Wel voelde ik de stimulatie van de zenuwbanen. Het voelt prikkelend en wanneer er elektriciteit op wordt gezet dan heb ik ook last van ongecontroleerde bewegingen, mijn arm gaat bijv vanzelf bewegen en zwegen en/of mijn kaak gaat klapperen. Ik kan daardoor alleen e.a. op een lichte stand aan. Een behandeling van 20 min simuleert bij mij wel symptomen van een korte heftige migraine aanval met als gevolg dat ik daarna juist een periode klachten vrij ben.

Ik ben nu weer even gestopt, maar ik zou indien ik weer heel regelmatig aanvallen zou hebben het wel opnieuw overwegen. Ik ben bij een Chinese arts geweest, een basis arts met daarnaast opleiding in Chinees alternatieve geneeswijze en acupunctuur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb migraine en daarvoor acupunctuur gehad tegen migraine. Hielp best goed. Ik voelde het zetten van de naaldjes niet zo erg, geen pijn. Wel voelde ik de stimulatie van de zenuwbanen. Het voelt prikkelend en wanneer er elektriciteit op wordt gezet dan heb ik ook last van ongecontroleerde bewegingen, mijn arm gaat bijv vanzelf bewegen en zweven en/of mijn kaak gaat klapperen. Ik kan daardoor alleen e.a. op een lichte stand aan. Een behandeling van 20 min simuleert bij mij wel symptomen van een korte heftige migraine aanval met als gevolg dat ik daarna juist een periode klachten vrij ben.

Ik ben nu weer even gestopt, maar ik zou indien ik weer heel regelmatig aanvallen zou hebben het wel opnieuw overwegen. Ik ben bij een Chinese arts geweest, een basis arts met daarnaast opleiding in Chinees alternatieve geneeswijze en acupunctuur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb geen kruiden gebruikt, oa omdat mijn tong en overige constitutie gezond is/was.
Ook gestopt met roken met acupunctuur. 2 x geweest. Weinig zin nog aan roken. Rook nu al 4,5 niet meer. Jeuhhh
Er lopen echt GEEN meridianen door je lijf. Echt niet.

Acupunctuur is een prima placebo maar geen kuur of behandeling.

Om de stoppen met roken succesverhalen even toe te lichten; als je gemotiveerd bent om te stoppen lukt t zonder die naaldjes waarschijnlijk ook, maar accupunctuur bewijst wel voor mensen dat extra zetje te zijn dat ze stoppen.

Ik ken 3 niet zo gemotiveerde gevallen en bij hen is dus ook alledrie de acupunctuur mislukt. (Zo ook laseren, kauwgom en meneer Carr; als jij niet WIL stoppen met roken gaat geen "methode" werken.)

Maar ik betwijfel niet dat mensen wel positieve ervaringen.hebben dus probeer t gewoon. Worst case is het geld over de balk
quote:diaa schreef op 24 juni 2014 @ 20:12:

Er lopen echt GEEN meridianen door je lijf. Echt niet.

Acupunctuur is een prima placebo maar geen kuur of behandeling.

Om de stoppen met roken succesverhalen even toe te lichten; als je gemotiveerd bent om te stoppen lukt t zonder die naaldjes waarschijnlijk ook, maar accupunctuur bewijst wel voor mensen dat extra zetje te zijn dat ze stoppen.

Ik ken 3 niet zo gemotiveerde gevallen en bij hen is dus ook alledrie de acupunctuur mislukt. (Zo ook laseren, kauwgom en meneer Carr; als jij niet WIL stoppen met roken gaat geen "methode" werken.)

Maar ik betwijfel niet dat mensen wel positieve ervaringen.hebben dus probeer t gewoon. Worst case is het geld over de balk

Dus niet. Ik heb meerdere stoppogingen gedaan, ben 1 keer 20 maanden gestopt geweest maar toen was ik nog steeds verslaafd, ik droomde er toen zelfs nog over.

En ik weet hoe afkickverschijnselen voelen en die heb ik dus echt niet gehad na acupunctuur, de behoefte om te roken was ook meteen weg iets wat ik in die 20 maanden nooit heb ervaren.
Oh, als je niet wilt stoppen dan helpt acupunctuur natuurlijk ook niet.
quote:Anyco schreef op 24 juni 2014 @ 20:20:

Oh, als je niet wilt stoppen dan helpt acupunctuur natuurlijk ook niet.

My point exactly. Het is geen behandeling of kuur. Placebo dus. Neemt niet weg dat t placebo effect erg sterk kan zijn en zelfs fysieke jlachten kan laten verminderen of zelfs verdwijnen.

TO heeft er geen baat bij, dan zou ik ermee stoppen
Nou mijn lijf reageert wel degelijk wanneer er spanning op de naaldjes wordt aangesloten....het is een echte reactie die ik niet alleen op de naaldjes heb. Het is net zo iets als wanneer er met zo ee hammetje op je knie wordt geslagen en je onderbeen spontaan opvliegt.

Misschien is de naald en de elektriciteit dan bij mij op een spier gezet dat er een reactie volgt.
@viva-amber

Ik voel tijdens de behandeling de stroomstootjes ook wel, maar helaas verminderd het mijn klachten helemaal niet...

Ik denk dat ik bij de volgende behandeling over 2 weken, als ik nog niets heb gemerkt, ik er toch maar mee stop.
Jammer Donnie. Heb je 1 behandeling gehad of meerdere?
Al 8.. Met tussenpozen van een week, soms 2 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven