Gezondheid alle pijlers

klein bultje in nek

25-06-2014 00:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Tot mijn schrik voel ik net in mijn nek een heel klein bultje.

Je ziet hem niet en voelt hem alleen als je echt goed voelt hoor..

Het is ieder geval geen klier want hij zit meer aan de achterkant van mijn nek.

Maar maak me er toch een beetje zorgen om,

Ga morgen uiteraard de dokter even bellen..

Maar vroeg me af of iemand hier ervaringen mee heeft gehad?
Ik heb daar weleens een ontstoken talgkliertje gehad hoor. Die heb je ook in je nek. Grootte is ongeveer een halve tot 1 cm. Doet geen pijn. Bij ij ging het maar niet weg en ik vond het super smerig, dus de huisarts heeft hem uitgeknepen/uitgelepeld.

Maar ja, jij bent mij niet en ik ben geen dokter....
Bij mijn baby was dit een opgezwollen lymfekliertje. Wist niet dat die in je nek zitten maar blijkbaar dus wel. Zat heel erg los, je kon het goed onder de huid heen en weer bewegen.
Moet je daar wel direkt mee naar de dokter?

Je kunt het ook een tijdje aanzien.

Rest van insektenbeet?
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties maakt me wat meer gerust.

Heb de dokter al gebeld en die zegt dat ik het even een week of 2 aan moet kijken, dus het is even afwachten.

het rare vind ik dat het lijkt alsof het vast zit aan een pees/spier ofzo.
Ik heb dat een paar maanden geleden ook gehad. Een bultje achter in mijn nek wat leek vast te zitten aan een spier. Na een week begon mijn nek ook zeer te doen. Ik ben toen naar de dokter geweest en die zei dat het geen kwaad kon en dat zo'n bultje er maximaal 2 a 3 weken mocht zitten.

Een paar dagen nadat ik bij de dokter was geweest ben ik me toch ziek geworden (keelpijn, misselijk,koorts) toen ik weer opgeknapt was bleek dat het bultje ineens weer verdwenen was.

Ik hoop voor je dat je niet ziek gaat worden en dat het bultje snel weer weg is.
Heb ik ook wel eens (bij nekwervels). Is een opgezette klier; de bult verdwijnt vanzelf weer en zit er als ik ziek ben (geweest). Zou het dus even een paar weken aankijken, voordat je naar de dokter gaat.
Klieren zitten ook aan de achterkant van je nek.
Ik heb het ook! Helemaal aan de bovenkant van mijn nek zeg maar, net onder mijn schedelrand en achter het oor. Zit er nu in ieder geval 2 jaar, maar misschien wel langer maar had ik het daarvoor niet in de gaten. Volgens de huisarts een bultje op de spier dat geen kwaad kan. Maar ik heb wel veel pijn aan die kant van mijn nek, maar ja. Ben ook wel eens bij een neuroloog geweest vorig jaar voor deze kwestie, mri van m'n nek gehad maar daar was niks op te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven