'Gewond' wakker worden

donderdag 26 juni 2014 om 20:07
Ik slaap meestal op mijn rug en vannacht werd ik wakker met mijn rechterbeen gebogen vanaf de knie opzij gedraaid (een beetje zoals kinderen wel eens met hun benen opzij gedraaid terwijl ze op hun bips zitten). Toen ik mijn been weer recht legde deed het ongelooflijk veel pijn en ik heb echt liggen vloeken. Vanmorgen nog steeds last van mijn knie.
Een tijdje geleden ben ik ook eens wakker geworden terwijl ik op mijn buik lag met mijn handen op mijn buik. Stonden er gezellig twee rode handafdrukken op mijn buik en had ik verschrikkelijk pijn in mijn rug en een stijve nek (want eigenlijk kan ik helemaal niet lang op mijn buik liggen zonder last van mijn rug te krijgen).
Worden jullie ook wel eens zo ongelukkig wakker? En hoe voorkom je dat?
Een tijdje geleden ben ik ook eens wakker geworden terwijl ik op mijn buik lag met mijn handen op mijn buik. Stonden er gezellig twee rode handafdrukken op mijn buik en had ik verschrikkelijk pijn in mijn rug en een stijve nek (want eigenlijk kan ik helemaal niet lang op mijn buik liggen zonder last van mijn rug te krijgen).
Worden jullie ook wel eens zo ongelukkig wakker? En hoe voorkom je dat?
donderdag 26 juni 2014 om 20:11
Ik lig vaak op mijn buik en schuif dan mijn handen onder mijn kussen boven mijn hoofd, dan stremt de door bloeding naar mijn handen en onderarmen en dan word ik dus tot mijn ellebogen verdoofd wakker meermaals per nacht. Ik probeer wel op mijn rug te slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

donderdag 26 juni 2014 om 21:31
Ik slaap altijd op mijn zij, met mijn handen bij mn hoofd onder het kussen. En elke ochtend word ik wakker en is mijn rechterarm gestrekt. Ik moet hem dan met mn linkerhand vastpakken en naar me toe trekken, want buigen doet enorm zeer. Zo ook met mn knieen en heupen, die zitten dan op slot. Ik ben als het ware een oud diesel motortje wat eerst even warm moet draaien voordat alle gewrichten weer naar behoren functioneren 
(maar dat is te wijten aan mn fibromyalgie, dus er is een oorzaak voor, het is niet verontrustend, alhoewel het wel mega vervelend is)

(maar dat is te wijten aan mn fibromyalgie, dus er is een oorzaak voor, het is niet verontrustend, alhoewel het wel mega vervelend is)
donderdag 26 juni 2014 om 21:36

donderdag 26 juni 2014 om 21:42

donderdag 26 juni 2014 om 21:43
quote:borderwalk schreef op 26 juni 2014 @ 21:09:
Ik word 's nachts idd ook wel eens wakker met de gedachte, oh god mijn nek. Heb ik op mijn buik geslapen met mijn hoofd 1 kant op oid. Ik heb er geen magische oplossing voor helaas.Een tennisbal in je pyama/shirt naaien. Succes gegarandeerd . Charmant is het helaas niet.
Ik word 's nachts idd ook wel eens wakker met de gedachte, oh god mijn nek. Heb ik op mijn buik geslapen met mijn hoofd 1 kant op oid. Ik heb er geen magische oplossing voor helaas.Een tennisbal in je pyama/shirt naaien. Succes gegarandeerd . Charmant is het helaas niet.

donderdag 26 juni 2014 om 21:49
Van gewond wakker worden heb ik geen last meer sinds ik (weer) op een waterbed slaap. 15 jaar geleden moest ik er heel erg aan wennen, aan zo'n waterbed maar ja... Het ding stond er nou eenmaal toen ik bij mijn vriend introk. 5 jaar geleden: bed lek. Geen hectoliters water die van de trap stroomden hoor, maar wel nat beddengoed steeds. Boxspring gekocht. Twee jaar volgehouden: pijn in mijn heupen, mijn knieën, tintelende handen, woelen en draaien en wakker liggen. Toch maar weer een waterbed en wat slaap ik weer lekker zeg!!
donderdag 26 juni 2014 om 21:50
Ik val wel eens op mijn zij in slaap met mijn elleboog onder mijn hoofd en dan mijn hand op mijn hoofd (snap je m nog?)
Als je zo een paar uur ligt, is elk gevoel verdwenen uit je arm. Dan word je dus (voor je gevoel) wakker met een vreemde hand in je nek
Keer enorm geschrokken hiervan! En de pijn als je arm dan weer tot leven komt....
Als je zo een paar uur ligt, is elk gevoel verdwenen uit je arm. Dan word je dus (voor je gevoel) wakker met een vreemde hand in je nek
Keer enorm geschrokken hiervan! En de pijn als je arm dan weer tot leven komt....
donderdag 26 juni 2014 om 21:59
donderdag 26 juni 2014 om 22:00
quote:Stofmuis schreef op 26 juni 2014 @ 21:36:
Blijkbaar klem ik mijn kaken echt heel hard op elkaar 's nachts. Word regelmatig wakker met pijn aan mijn gebit.
En inderdaad ook gevoelloze handen/armen/benen/voeten. Ik slaap regelmatig onhandig. Wist ik maar wat je er tegen kunt doen!Tegen dergelijk kaakklemmen in je slaap (en vaak ook i.c.m. tandenknarsen) kun je speciale bitjes voor 's nachts laten maken. Moet je je tandarts maar eens naar vragen! Kun je namelijk je gebit mee om zeep helpen, en kunnen ook allerlei andere klachten door ontstaan (hoofdpijn, nekklachten spierspanningen etc.). Echt niet mee rond blijven lopen...
Blijkbaar klem ik mijn kaken echt heel hard op elkaar 's nachts. Word regelmatig wakker met pijn aan mijn gebit.
En inderdaad ook gevoelloze handen/armen/benen/voeten. Ik slaap regelmatig onhandig. Wist ik maar wat je er tegen kunt doen!Tegen dergelijk kaakklemmen in je slaap (en vaak ook i.c.m. tandenknarsen) kun je speciale bitjes voor 's nachts laten maken. Moet je je tandarts maar eens naar vragen! Kun je namelijk je gebit mee om zeep helpen, en kunnen ook allerlei andere klachten door ontstaan (hoofdpijn, nekklachten spierspanningen etc.). Echt niet mee rond blijven lopen...

donderdag 26 juni 2014 om 22:01
quote:bibaatje schreef op 26 juni 2014 @ 21:50:
Ik val wel eens op mijn zij in slaap met mijn elleboog onder mijn hoofd en dan mijn hand op mijn hoofd (snap je m nog?)
Keer enorm geschrokken hiervan! En de pijn als je arm dan weer tot leven komt....Oh bah ja, de dode hand. Dat je wakker wordt en dat je denkt 'wie heeft die rubberen hand in mijn bed gelegd?' Gelukkig heb ik dat maar eens per jaar of zo.
Keer enorm geschrokken hiervan! En de pijn als je arm dan weer tot leven komt....Oh bah ja, de dode hand. Dat je wakker wordt en dat je denkt 'wie heeft die rubberen hand in mijn bed gelegd?' Gelukkig heb ik dat maar eens per jaar of zo.
donderdag 26 juni 2014 om 22:02
donderdag 26 juni 2014 om 22:02
quote:reizigster2004 schreef op 26 juni 2014 @ 21:59:
Ik word elke ochtend wakker met hele zere voeten. De eerste paar meter die ik loop moeten ze echt weer in model komen, geen idee wat ik er 's nachts mee doe, maar ik kan er 's ochtends bijna niet op staan.
.Dat heb ik ook sinds mijn zwangerschappen. Heel irritant.
Ik word elke ochtend wakker met hele zere voeten. De eerste paar meter die ik loop moeten ze echt weer in model komen, geen idee wat ik er 's nachts mee doe, maar ik kan er 's ochtends bijna niet op staan.
.Dat heb ik ook sinds mijn zwangerschappen. Heel irritant.
donderdag 26 juni 2014 om 22:04
donderdag 26 juni 2014 om 22:07
Ik word regelmatig wakker met pijnlijke een oorschelp. Als ik erop gelegen heb. Ik heb er al jaren last van, al verschillende kussens etc geprobeerd maar niks helpt. Heb het soms weken niet, dan weer een paar keer per nacht. Met beide oren. Het stomme is, je wordt midden in de nacht wakker en ik voel die pijn, maar weet ondertussen dat je hoofd optillen de pijn eerst nog veel erger maakt vooraleer het langzaam wegtrekt. Elke keer weer het dilemma: hoofd optillen of toch nig even laten liggen .
Weet dat mijn zussen en moeder er ook last van hebben, erfelijk dingetje?
Weet dat mijn zussen en moeder er ook last van hebben, erfelijk dingetje?