Setje van salontafeltjes

28-06-2014 10:56 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk al wéken in elke meubelzaak en op ontelbare websites naar salontafels. En ik vind zo'n beetje niets echt mooi.

Nu neig ik ernaar te kiezen voor een set van 3 tafeltjes in verschillende hoogten en grootte, een beetje zoals onderstaand plaatje.

Heeft iemand ook zoiets? Blij mee? Spijt? Handig of juist verschrikkelijk irritant?

Hoogste ergerlijk, vooral met stofzuigen enzo en het zijn stofnesten, staan alleen maar in de weg enzovoort.

Soms zijn plannen het leukst als je het daarbij houdt.

Sorry.
Je spreekt uit ervaring Cateau?
Ik wist eerlijk gezegd niet dat dat nog bestond. Mijn oma had vroeger zo'n setje van drie (eikenhouten) tafeltjes die onder elkaar pasten, bijzettafeltjes waren dat. Die stonden ergens langs de kant in de woonkamer, keurig onder elkaar geschoven, en bij verjaardagen werden de diverse kleine tafeltjes dan bij de fauteuils e.d. gezet, zodat mensen hun glaasje kwijt konden. Dus uit die tijd ken ik ze nog.

Ben onlangs wezen shoppen voor nieuwe meubelen en heb ze ook nergens gezien bij de meubelzaken waar ik geweest ben, dus kan je niet helpen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat is daar mis mee en waarom zou het stoffiger zijn dan een enkele tafel. Zie dat niet zo. Ik vind het super handig, je kunt ze neerzetten waar je een tafeltje nodig hebt en anders zet je ze onder elkaar en neemt het weinig ruimte in, ik vind ze juist heel handig. Ik zou het doen.
Je ziet ze eigenlijk best wel weer veel, soms een setje van 2 en soms van 3. In allerlei vormen. Het is niet dat ik er nou zo verschrikkelijk weg van ben, maar als ik dan moet kiezen vind ik dit nog het leukst.

Zucht. Ik gebruik nu een doos als salontafel, das ook niet echt wat.
quote:hgjb266 schreef op 28 juni 2014 @ 11:08:

Wat is daar mis mee en waarom zou het stoffiger zijn dan een enkele tafel. Zie dat niet zo. Ik vind het super handig, je kunt ze neerzetten waar je een tafeltje nodig hebt en anders zet je ze onder elkaar en neemt het weinig ruimte in, ik vind ze juist heel handig. Ik zou het doen.Ah een positieve reactie!
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me wel handig. Zelf vind ik het leuk om regelmatig dingen net wat anders neer te zetten en met die tafeltjes kan dat.
Dat heet een mimiset. Was heel erg in in de seventies en nu wordt

Het vast weer een trend. Mijn ouders hadden ze ook. Een groter tafeltje met twee dezelfde kleintjes eronder. Was best handig.
quote:Frizz schreef op 28 juni 2014 @ 11:01:

Je spreekt uit ervaring Cateau?Yep!
Maar ik wil ze wel in plaats van een salontafel he? Niet om in een hoekje te zetten voor als ik ooit eens een kringverjaardag geef.
Nou dat kan toch prima. Ik vind juist zo'n salontafel heel veel plek innemen en staat altijd midden in het pad. Zulke tafeltjes zijn juist handig.
Ik krijg er nu toch zin in. Misschien ga ik eens een einde maken aan dat eindeloze geklik op alle meubelsites.
Er staan hele leuken op als je googled op set bijzettafeltjes.
quote:hgjb266 schreef op 28 juni 2014 @ 11:25:

Er staan hele leuken op als je googled op set bijzettafeltjes.

Ja maar ik ben de makkelijkste niet hè?

Ik wil perse ronde witte van een natuurlijk materiaal. Dan blijft er niet zoveel over.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10239713/

Deze zijn leuk !
Oh crap, je wilt witte zie ik
Paper-clip ik vind die inderdaad superleuk. Maar waarom maakt IKEA ze niet gewoon in het wit!?
Ik denk dat je op deze tafeltjes strepen blijft zien van het poetsen. En het lijkt mij nog al irritant met stofzuigen dat je zoveel poten hebt.
quote:Derpina schreef op 28 juni 2014 @ 11:32:

Ik denk dat je op deze tafeltjes strepen blijft zien van het poetsen. En het lijkt mij nog al irritant met stofzuigen dat je zoveel poten hebt.Je gooit ze toch gewoon ff op de bank met zuigen?
quote:Frizz schreef op 28 juni 2014 @ 11:32:

Paper-clip ik vind die inderdaad superleuk. Maar waarom maakt IKEA ze niet gewoon in het wit!?Wit laten spuiten ? Of met je ontwerp naar een meubelmaker die kan ze dan helemaal voor je naar je zin maken.
Is dit in de richting?

Ze zijn in ieder geval gedeeltelijk wit en rond

bijzettafeltjes
quote:paper-clip schreef op 28 juni 2014 @ 11:37:

[...]

Wit laten spuiten ? Of met je ontwerp naar een meubelmaker die kan ze dan helemaal voor je naar je zin maken.Nee daarvoor vind ik ze veel te duur. Ik heb wel iets anders op het oog, maar als ik het post weet daarna al mijn visite dat ik Frizzy-van-het-Viva-forum ben.
Hey Frizz,

Mijn zus heeft zoiets al jaren. Uit nood geboren omdat ze dè tafel maar niet kon vinden, en ze is er erg blij mee! Praktisch, want makkelijk te verplaatsen naar daar waar nodig.

Ik vind het zelf prachtig staan! Je woonkamer wordt tenminste niet ingenomen door zo'n kolossale tafel in het midden. Oogt veel ruimer en rustiger.

Snap niet waarom ik er zelf niet voor gekozen heb!

Ik zou het doen!
quote:Green_ schreef op 28 juni 2014 @ 11:40:

Is dit in de richting?

Ze zijn in ieder geval gedeeltelijk wit en rond

bijzettafeltjesHee Greentje! Nee ik heb bedacht dat ze helemaal wit moeten zijn. Ik heb namelijk nergens iets van hout en dan vind ik dat weer niet combineren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven