Setje van salontafeltjes

28-06-2014 10:56 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk al wéken in elke meubelzaak en op ontelbare websites naar salontafels. En ik vind zo'n beetje niets echt mooi.

Nu neig ik ernaar te kiezen voor een set van 3 tafeltjes in verschillende hoogten en grootte, een beetje zoals onderstaand plaatje.

Heeft iemand ook zoiets? Blij mee? Spijt? Handig of juist verschrikkelijk irritant?

•
quote:Liezze schreef op 28 juni 2014 @ 11:41:

Hey Frizz,

Mijn zus heeft zoiets al jaren. Uit nood geboren omdat ze dè tafel maar niet kon vinden, en ze is er erg blij mee! Praktisch, want makkelijk te verplaatsen naar daar waar nodig.

Ik vind het zelf prachtig staan! Je woonkamer wordt tenminste niet ingenomen door zo'n kolossale tafel in het midden. Oogt veel ruimer en rustiger.

Snap niet waarom ik er zelf niet voor gekozen heb!

Ik zou het doen!

Hee Liezze! Alles goed met jou?

Jaaaaaaaaaaaaa zulke verhalen wil ik dus horen!
•
In de eerste inrichting had ik ook meerdere tafeltjes. Het stond heel leuk maar ik zou als tip willen geven:

Kies tafeltjes die relatief zwaar zijn voor hun formaat.

Ik had soortgelijke als die in de link van de wehkamp. Die kiepen dus snel om als je ze verkeerd belast (hapjes, glazen). Regelmatig werden ze omver gelopen door onze hond. Ik zou dus voor massief hout kiezen of iets met een stalen onderstel.
quote:lemoos2 schreef op 28 juni 2014 @ 11:46:

In de eerste inrichting had ik ook meerdere tafeltjes. Het stond heel leuk maar ik zou als tip willen geven:

Kies tafeltjes die relatief zwaar zijn voor hun formaat.

Ik had soortgelijke als die in de link van de wehkamp. Die kiepen dus snel om als je ze verkeerd belast (hapjes, glazen). Regelmatig werden ze omver gelopen door onze hond. Ik zou dus voor massief hout kiezen of iets met een stalen onderstel.Die ik op het oog heb voldoen daaraan!
•
Ik heb die ikea tafeltjes. Geen plek voor een grote salontafel (met een rondrennend en rondkruipend kind) en deze kunnen naast de bank of ervoor als er bezoek komt.

Ik vind het niet meer werk als een gewone salontafel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Jouw metalen tafeltjes zijn qua materiaal erg koud. Zijn ze roestvrij staal? Probeer eens meubels, pannen of ... tuingieters

Hoe voelt dat aan om dat in je huiskamer? te hebben.

Ik heb wel eens een setje met zelfmaak bijzettafeltjes gezien. Met het plan om dat zelf te maken. Maar.... Ikea was sneller.

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor iets dat in en uit te klappen is en onder de bank kan worden weg gestopt. Uit het zicht als het toch niet mooi is. Koop dan een paar mooie dienbladen die je op zo'n lelijk - kan verstopt worden - ding kan zetten.

Of ... een roltafel? Kijk eens op tuinmeubelen. Daar zijn best wel leuke tafeltjes van te koop. Als je weet wat je leuk en mooi vind. Dan pas kan je iets kiezen.
quote:hgjb266 schreef op 28 juni 2014 @ 11:18:

Nou dat kan toch prima. Ik vind juist zo'n salontafel heel veel plek innemen en staat altijd midden in het pad. Zulke tafeltjes zijn juist handig.

Wij hebben hier 2 kleinere tafeltjes als salontafel en ik vindt het ideaal omdat je makkelijk kan wisselen.

Ze stonden naast elkaar, toen zoon geboren werd is er eentje tijdelijk de kamer uitgegaan omdat het te krap werd met de box.

Inmiddels is box eruit en is het ene tafeltje nu zoon zijn speeltafel en de andere is 'gewoon' salontafel.
Google eens op 'Woood Rhonda white', ik denk dat deze tafeltjes aan al je wensen voldoen. (En idd, ik moet die plaatjes-plak-functie écht eens aan gaan vragen)
quote:Green_ schreef op 28 juni 2014 @ 11:40:

Is dit in de richting?

Ze zijn in ieder geval gedeeltelijk wit en rond

bijzettafeltjesDie zijn dus echt onhandig met stofzuigen!!!

Ik vind deze trouwens wel leuk, maar dan als salontafel die opgedeeld kan worden.

Het staat voor de rest niet bij mijn meubels. In de keuken zou het kunnen, maar daar is onvoldoende plaats.

O... En ze hebben ook leuke bartafels. http://www.interieurvannu.nl/eetkamer/bartafels
Pump ik wil die metalen helemaal niet joh! Inderdaad vind ik dat materiaal niks.

Ik heb de tafeltjes die aan mijn wensen voldoen intussen in mijn winkelmandje zitten. Tnx allemaal!
•
Alles kan geschilderd of gespoten worden. Dus als je wel je droomtafeltjes vind laat je dan niet weerhouden door de kleur! Vind het zelf supergaaf staan en wil dit ook zeker later ook...
Ik ga die van Ikea kopen. Helemaal leuk! Ik neem er gelijk 4, 1 of 2 naast de bank, 2/3 er voor.
Ik heb er ook 2.

Niet jouw smaak want hout en vierkant maar ben er heel erg blij mee en niet meer stof dan één grotere salontafel.

Rare redenatie vind ik dat

Ik vind het juist heel erg praktisch. Heb viltjes onder de poten geplakt en ik verschuif ze veel.
Wij hebben ook geen salontafel maar 2 houten kubussen. In de kubussen zitten extra plaids en kussens. Bij bezoek schuiven we ze naar het midden, anders staan ze aan weerzijde naast de bank en is de ruimte tussen de bak en tv leeg.
quote:_airecolette_ schreef op 28 juni 2014 @ 12:26:

Google eens op 'Woood Rhonda white', ik denk dat deze tafeltjes aan al je wensen voldoen. (En idd, ik moet die plaatjes-plak-functie écht eens aan gaan vragen)

Je kan wel linkjes plaatsen hé

Maar deze dus, ik vind ze leuk.

Wat een gemuts over stofnesten en stofzuigen zeg man o man, ga naar Libelle of Margriet neuzelen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Of je koopt gewoon een robotstofzuiger erbij (net als ons)

Alsof twee kleine tafels kilo's meer stof aantrekken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:itsme26 schreef op 28 juni 2014 @ 14:02:

Of je koopt gewoon een robotstofzuiger erbij (net als ons)

Alsof twee kleine tafels kilo's meer stof aantrekken

Meer pootjes wel, maar daar heb je met een robotstofzuiger niet zoveel last van. Bevalt ie trouwens Its?

Je zou ook nog kunnen denken aan een poef met groot dienblad, heb je ook nog wat extra zitruimte bij veel bezoek.

+

http://reclamewereld.blog ... or-ogen-kat-spotje-thalys

Is ook leuk voor de kat die robot.
Bestelling is inmiddels gedaan hoor. Ik heb ook maling aan stofnesten trouwens. Bij mij wordt het sowieso stoffig.
•

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven