Mode & Beauty alle pijlers

Welke shampoo...

28-06-2014 13:29 16 berichten
Ik heb haar wat om de 3 dagen vet begint te worden, dus dat valt wel mee. Mijn punten zijn echter beschadigd zonder dat ze echt droog en pluizig aanvoelen. Mijn haar is steil en de laatste tijd wat dunner geworden.

Veel shampoos voeden het teveel of juist weer te weinig. Het wordt droog alsof er wat van af is gestript of het voedt juist weer teveel waardoor ik zacht en slap haar krijg dat er niks meer mee te doen is.

Ik zoek dus een shampoo die niet TE verzorgend is en niet TE reinigend alsof je met dreft hebt gewassen.

Wie kent een goeie?
Alle reacties Link kopieren
7 Kruiden van Schwarzkopf vind ik prettig. Mijn haar wordt er niet slap van maar voelt gewoon goed aan, fris en een klein beetje zacht.
Je punt laten bij knippen en een goede conditioner gebruiken die je alleen onderin verdeelt. Dit probleem los je met shampoo niet op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 28 juni 2014 @ 13:37:

Je punt laten bij knippen en een goede conditioner gebruiken die je alleen onderin verdeelt. Dit probleem los je met shampoo niet op.Dit, ik was de punten ook altijd nog met conditioner. De wortels niet want dat wordt snel vet.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Hou bij je keuze ook rekening met het milieu en de plastic soup.

In honderden producten die wij dagelijks gebruiken blijken kleine stukjes plastic te zitten, microplastics of micro beads. Niet alleen in scrubproducten, waar de plastic deeltjes een schurende functie hebben, maar ook in tandpasta, shampoo, lipgloss en mascara zitten micro beads. Bekijk hier de lijsten van producten met én zonder plastic. Studies tonen aan dat de plastic deeltjes in zee terechtkomen en hier onderdeel worden van de plastic soep.

http://www.noordzee.nl/campagnes/microplastics/

http://plasticsoupfoundation.org/
Andrelon......... bevalt mij het best.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Palmolive - Milde shampoo.
Ik gebruik alleen shampoo´s zonder SLS (sodium laureth sulfate) want dat is het spul dat shampoo in ´dreft´ verandert.

In bijna elke fles, niet alleen shampoo maar ook doucheschuim en zelfs babyspul, zit aqua en sls. (Wat het eerst op het etiket staat, daarvan zit er het meeste in). Pas daarna komen andere dingetjes. Kortom, de meeste shampoo´s zijn 1 pot nat, wat je ook neemt. Zelfs het dure spul dat je bij kappers kunt kopen. Ik neem tegenwoordig mijn eigen shampoo mee, want anders loop ik drie of vier dagen te krabben.

Een drogistenmerk zonder sls is Weleda. Verder zou je even moeten kijken, ik woon niet in Nederland en hier hebben ze ook een huismerk, dat scheelt een hoop geld.
Goldwell. Te koop bij de kapper. Ik heb lang en dik haar dus nogal wat werk eraan (niet erg hoor).
Ik wissel om die reden van shampoo. De ene keer de Dreft-variant. De andere keer een wat meer voedende shampoo. Geld ook voor andere verzorgingsproducten.
Paula's choice shampoo. Je haar wordt niet slap, maar het werkt ook niet te reinigend.
Maar sodium laureth sulfate is niet zo slecht hoor. Mits met mate, maar ik was mijn haar ook maar twee keer per week.

Dit zegt Jetske:

Jetske: ‘Veel mensen verwarren Sodium Lauryl Sulphate met Sodium Laureth Sulphate. Sodium Laureth Sulphate is net als Sodium Lauryl Sulphate een surfactant maar werkt veel minder irriterend. Ook deze stof wordt aan producten toegevoegd om producten te laten schuimen. Toch moet je met een gevoelige huid uitkijken voor Sodium Laureth Sulphate. Of het je huid daadwerkelijk irriteert hangt erg af van de concentratie die in het product zit en of er terugvettende oliën aan het product toegevoegd zijn. Een goede stelregel is dat als je huid strak aanvoelt na het wassen het product voor je huid te heftig is. Gebruik een product met sodium laureth sulphate in ieder geval niet te vaak, gebruik er niet al te veel van en spoel het goed af met water.’

Dus ik wil geen sodium lauryl. Ik heb met shampoos op natuurlijke basis zonder "slechte" stoffen als siliconen en sulfaten slechte ervaringen. Hoe gek dat ook mag klinken.
En mijn haar komt tot halverwege mijn rug. Met zulk lang haar krijg je al snel het vettere hoofdhuid maar drogere punten verhaal. Ik laat het regelmatig bijknippen. Shampoo maakt gewoon zo snel een slap gordijn van mijn haar
Bumble & bumble creme de coco, prijzig maar je doet er wel een aantal maanden mee. Echt een verademing na jarenlang hetzelfde probleem als jou te hebben gehad! Ik haar slap sluik haar.
Ik gebruik Kerastase en daar blijf ik ook bij, de volume-variant.

Ik denk dat je het toch altijd wel een beetje houd, dat de onderkant droger is. Deze shampoo is lekker zachte en creme-achtig. Een transparante shampoo is in de regel droger. Maar ik vind niet dat het mijn haar "overvoed''. In ieder geval niet meer als een andere shampoo.
Ik heb zelf blond haar en ik gebruik guhl zilver shampoo, is een lekker ruikende shampoo die lekker schuimt, en ik gebruik een haarmasker, kleurbehoud en verzorging van guhl, ruikt heerlijk en je haar word er zacht en luchtig van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven