Handbagage koffer op fiets?

28-06-2014 15:09 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik vroeg me af of hoe je het beste een handbagagekoffer mee kunt nemen op de fiets. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan dit uberhaupt wel? Ik zat zelf te denken om misschien zo'n rekje te kopen bij de action voor op de fiets (volgens mij was die 30x30), maar m'n koffer is 55x40x20 en ik weet nu niet of dat wel zo stabiel gaat zijn. Wilde hem overigens wel vastzetten met snelbinders. Heeft iemand misschien goede tips? Of kan ik maar beter een grote weekendtas kopen?

Alvast bedankt!
Ik zag vanochtend iemand fietsen met 1 hand aan het stuur en in de andere hand het uiteinde van de hendel waar mee hij de koffer voort trok naast zijn fiets. Ik zou e.a. uitproberen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik doe hem in mijn krat voorop, en anders hou ik hem vast met 1 hand (mits niet te zwaar).
Ik had hem in mijn krat, maar vond het niet echt fijn fietsen (te zwaar).

Er naast op de grond laten rijden vind ik te link.
In je fietstas.
Ik bond vroeger mijn trolley aan mijn bagage drager vast met mijn snelbinders, aan de trekstang, en dan trok ik hem gewoon achter m'n fiets aan als een soort van aanhanger. Wel langzaam fietsen voor het geval er wat fout gaat. Moet je wel een koffer op wieltjes hebben natuurlijk.
Ik leg 'm altijd op m'n stuur en houd 'm dan tegen met mijn handen. Echt lange stukken kun je er niet mee fietsen zo, maar 3 km red ik altijd net
De hema heeft koffertjes met aan achterkant een rekje waarmee je hem aan bagagedrager kan hangen.
Ik heb een trolley, handbagage formaat, die je ook op je rug kan dragen als rugzak. Heel handig als je moet spurten voor en verbinding.
Zelfs een aardige maat koffer kan op de bagage drager hoor. Gewoon overdwars en goed vastzetten. Je steekt wel uit dus daar rekening mee houden. Een hele grote met wieltjes zou je er achter kunnen hangen, niet te hard fietsen dan.

Off......

Hahaha goeie foto's Nina. Vooral die tweede.

Ik doe mijn koffertje in mijn krat voorop. Ook mijn grote backpack kan daarin (niet tegelijk haha).
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Florita en Istar, in een krat op een rekje neem ik aan? Dus rekje (en krat) kopen is nog niet zo'n gek idee. Even kijken hoe het met afmetingen zit.

Suze02, ik heb even gekeken op de site van de hema, maar kan niets vinden. Heb je misschien een linkje of plaatje van hoe dat eruit ziet?

Nina1996 haha leuke foto's Ik ga maandag eerst snelbinders kopen en kijken of ik hem stevig op m'n bagagedrager gebonden krijg, als dat lukt is dat natuurlijk het makkelijkste!

Ik moet trouwens 6 km fietsen, dus vasthouden of op stuur leggen vind ik beetje link.
Een taxi is wellicht goedkoper dan een krat + rekje...

Of een vriendin met auto lief aankijken?
Waar is het trouwens voor bedoeld? Kan je niet gewoon je spullen in fietstassen doen? Voor een tientje ofzo heb je simpele fietstassen bij de Halfords of HEMA.

Of heb je dat koffertje daarna nog nodig voor een verder vervolg van je reis?
Ik heb inderdaad mijn koffertje nodig voor verder vervolg reis, ga met fiets naar station en dan weer verder. Er rijdt jammer genoeg geen bus vanuit mijn buurt naar het station, dus moet het met mijn fietsje doen

Ik zal de komende maanden best vaak moeten reizen en dan voel ik me toch bezwaard om steeds anderen te moeten vragen of ze me even willen brengen.
quote:xklaproos schreef op 28 juni 2014 @ 17:34:

Florita en Istar, in een krat op een rekje neem ik aan? Dus rekje (en krat) kopen is nog niet zo'n gek idee. Even kijken hoe het met afmetingen zit.

Suze02, ik heb even gekeken op de site van de hema, maar kan niets vinden. Heb je misschien een linkje of plaatje van hoe dat eruit ziet?

Nina1996 haha leuke foto's Ik ga maandag eerst snelbinders kopen en kijken of ik hem stevig op m'n bagagedrager gebonden krijg, als dat lukt is dat natuurlijk het makkelijkste!

Ik moet trouwens 6 km fietsen, dus vasthouden of op stuur leggen vind ik beetje link.Ik zou dan eerder spinbinders halen, dus geen elastieken die je op je fiets monteert maar van die losse elastieken met haken. Vind ik zelf vaak wat steviger en makkelijker werken. Koffer in de breedte op de bagagedrager zodat hij aan de zijkanten uitsteekt en de spin vanaf de zadelkant naar het achterlicht vastmaken, dat werkt bij mij altijd het beste.
quote:BidiBidiBomBom schreef op 28 juni 2014 @ 18:19:

[...]

Ik zou dan eerder spinbinders halen, dus geen elastieken die je op je fiets monteert maar van die losse elastieken met haken. Vind ik zelf vaak wat steviger en makkelijker werken. Koffer in de breedte op de bagagedrager zodat hij aan de zijkanten uitsteekt en de spin vanaf de zadelkant naar het achterlicht vastmaken, dat werkt bij mij altijd het beste.Bedankt voor de tip en uitleg!!
Is de bagagedrager van je fiets niet breder dan 11,5 cm en je koffer niet zwaarder dan 8kg? Dan is de vrachtpatser misschien handig:

Ik vind een krat (inderdaad met rek) super handig, maar als het echt hiervoor is zou ik ook gewoon een ouderwetse 'spin' kopen. Die zijn heel stevig.
Ik heb deze van Eastpack en ben er echt heel blij mee. Een trolley vind ik niet handig als ik moet rennen, of als de straat er te slecht bijligt. Met deze kan ik snel wisselen tussen rollen of op de rug dragen, super handig.

De rugflappen kan je eenvoudig in de achterkant opbergen, zo zitten ze niet in de weg als je aan het rollen bent.

Ik had zelf mijn koffertje op mijn bagagedrager en dan had ik hem aan de bovenkant met een hand vast. Fietste altijd wel prima.
Nog een andere oplossing : je vermoedt dat je de komende tijd dit reisje nog regelmatig zult maken?

Dan geef ik je ter overweging op het adres waar je naar toe reist (LAT relatie?? - ) een hoeveelheid spullen achter te laten, zoals toiletspullen, wat ondergoed, T-shirts, broek enzo, dat scheelt een heleboel gesjouw.

En dan stop je wat je daar uittrekt, dáár in de was.

Dit put ik uit eigen ervaring. Hopelijk ben ik niet té brutaal...

En de vrachtpatser van PIP hierboven vind ik ook wel errug mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven