Parkeren in Hilversum.
zaterdag 28 juni 2014 om 19:41
Binnenkort ga ik met een vriendin naar Hilversum. We komen allebei met de auto. Wij gaan het centrum in en ik ben aan het uitzoeken waar wij het beste kunnen parkeren. Liefst parkeren we niet in een garage. Een parkeerterrein of gewoon een straat is prima. We willen ook wel ergens afspreken en dan met de bus naar het centrum. We komen allebei van een andere kant, dus ik zoek een plek waar we dus af kunnen spreken om samen verder te gaan. Vriendin wil liever niet met de auto de drukte in.
zaterdag 28 juni 2014 om 19:47
Hilversum centrum is niet zo druk naar mijn mening, en het is ook best wel autovrij. Ik parkeer mijn auto meestal aan de andere kant van het spoor, daar is het grotendeels gratis (wel even opletten, niet overal) en zo'n 10-15 minuten naar het centum. Pak bijv. een zijstraat, of een straat parallel aan de hoge larense weg.
zaterdag 28 juni 2014 om 19:49
zaterdag 28 juni 2014 om 19:51
zaterdag 28 juni 2014 om 19:53
zaterdag 28 juni 2014 om 19:55
quote:Enn schreef op zaterdag 28 juni 2014 19:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Parkeren in Hilversum."" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 28 juni 2014 @ 19:49</a>:</b>
Parkeren in het centrum is een ramp. .</div></blockquote>Huh? Echt? Ik heb echt nooit problemen. Zou je dat ook niet hebben als je niet naar een p-garage wil?
Parkeren in het centrum is een ramp. .</div></blockquote>Huh? Echt? Ik heb echt nooit problemen. Zou je dat ook niet hebben als je niet naar een p-garage wil?
quote:NummerZoveel schreef op 28 juni 2014 @ 19:49:
Parkeren in het centrum is een ramp. Daar zijn alleen garages voor langer parkeren. En als je die al weet te vinden, kom je door al het eenrichtingsverkeer nooit de stad meer uit! Ik zou naar Baarn rijden en de auto daar bij het station zetten. En dan het laatste stukje met de trein.True. Ik kom ervandaan, ik schrik niet meer van het eenrichtingsverkeer, wegwerkzaamheden, omleidingen en parkeergarages. Neem zeker je navigatie mee als er erheen gaat, en anders misschien beter inderdaad de trein pakken. Écht parkeren in het centrum gaat je niet lukken op straat, want daar zijn de parkeergarages, wat er op straat beschikbaar is, is waarschijnlijk vol. Aan de rand van het centrum (ong. 10 min. lopen) kan je (evt. betaald) wel op straat parkeren.
Parkeren in het centrum is een ramp. Daar zijn alleen garages voor langer parkeren. En als je die al weet te vinden, kom je door al het eenrichtingsverkeer nooit de stad meer uit! Ik zou naar Baarn rijden en de auto daar bij het station zetten. En dan het laatste stukje met de trein.True. Ik kom ervandaan, ik schrik niet meer van het eenrichtingsverkeer, wegwerkzaamheden, omleidingen en parkeergarages. Neem zeker je navigatie mee als er erheen gaat, en anders misschien beter inderdaad de trein pakken. Écht parkeren in het centrum gaat je niet lukken op straat, want daar zijn de parkeergarages, wat er op straat beschikbaar is, is waarschijnlijk vol. Aan de rand van het centrum (ong. 10 min. lopen) kan je (evt. betaald) wel op straat parkeren.
zaterdag 28 juni 2014 om 19:56
quote:lesbianwoman schreef op zaterdag 28 juni 2014 19:54 Ik zou je auto ergens bij de gijsbrecht zetten en dan via een zijstraat, bijv de bosweg zo het centrum in lopen. Nog beter is het ov, het station ligt in het centrumGijsbrecht is ook betaald parkeren. En als je toch al van buiten komt, dan is de Baarn-route veel sneller.
zaterdag 28 juni 2014 om 19:57
quote:NummerZoveel schreef op 28 juni 2014 @ 19:55:
[...]
Zou je dat ook niet hebben als je niet naar een p-garage wil?
Nee, maar dat komt omdat ik de weg wel weet.
Ik snap oprecht niet waarom jullie de auto niet in een garage zetten. Wat een gedoe. Of overnachten jullie in H'sum?
[...]
Zou je dat ook niet hebben als je niet naar een p-garage wil?
Nee, maar dat komt omdat ik de weg wel weet.
Ik snap oprecht niet waarom jullie de auto niet in een garage zetten. Wat een gedoe. Of overnachten jullie in H'sum?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 28 juni 2014 om 19:58
@Amby
Waar je nog betaald kunt parkeren, mag je geen uren blijven. En buiten de betaald parkeren-zone ben je wel een minuut of 20 onderweg met de benenwagen voordat je echt in het centrum bent.
En ja, er zijn wat plekjes. Maar dat is alleen voor in-crowds. Die moet je weten, en die ga ik echt niet hier op het forum zetten!
Waar je nog betaald kunt parkeren, mag je geen uren blijven. En buiten de betaald parkeren-zone ben je wel een minuut of 20 onderweg met de benenwagen voordat je echt in het centrum bent.
En ja, er zijn wat plekjes. Maar dat is alleen voor in-crowds. Die moet je weten, en die ga ik echt niet hier op het forum zetten!
zaterdag 28 juni 2014 om 19:59
quote:NummerZoveel schreef op 28 juni 2014 @ 19:56:
[...]
Gijsbrecht is ook betaald parkeren. En als je toch al van buiten komt, dan is de Baarn-route veel sneller.Bepaalde zijwegen richting dorp niet zoals bijvoorbeeld de *****.
*anders houdt Nr.Zoveel geen parkeerplek over*
[...]
Gijsbrecht is ook betaald parkeren. En als je toch al van buiten komt, dan is de Baarn-route veel sneller.Bepaalde zijwegen richting dorp niet zoals bijvoorbeeld de *****.
*anders houdt Nr.Zoveel geen parkeerplek over*
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 28 juni 2014 om 20:01
quote:Enn schreef op zaterdag 28 juni 2014 19:59 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="NummerZoveel in "Parkeren in Hilversum."" class="messagelink">NummerZoveel schreef op 28 juni 2014 @ 19:56</a>:</b>
[...]
Gijsbrecht is ook betaald parkeren. En als je toch al van buiten komt, dan is de Baarn-route veel sneller.</div></blockquote>Bepaalde zijwegen richting dorp niet zoals bijvoorbeeld de *****.
<i>
*anders houdt Nr zoveel geen parkeerplek over* </i> Dankje! En idd, daar kun je wel parkeren. Maar ook niet op een drukke dag!
[...]
Gijsbrecht is ook betaald parkeren. En als je toch al van buiten komt, dan is de Baarn-route veel sneller.</div></blockquote>Bepaalde zijwegen richting dorp niet zoals bijvoorbeeld de *****.
<i>
*anders houdt Nr zoveel geen parkeerplek over* </i> Dankje! En idd, daar kun je wel parkeren. Maar ook niet op een drukke dag!
zaterdag 28 juni 2014 om 20:06
zaterdag 28 juni 2014 om 20:08
quote:raindrop57 schreef op zaterdag 28 juni 2014 20:06 Wow, jullie gaan snel! Ik kom uit de richting van Almere en zij komt uit de richting van Rotterdam. Ik ben nog nooit in Hilversum geweest, ik heb dus echt geen flauw idee van hoe groot, hoe druk etc. 
Dan is treinen echt de makkelijkste optie. Voor jou via Baarn en voor haar eventueel via Bussum-Zuid.
Correctie: zij via Baarn en jij via Bussum Zuid!
Dan is treinen echt de makkelijkste optie. Voor jou via Baarn en voor haar eventueel via Bussum-Zuid.
Correctie: zij via Baarn en jij via Bussum Zuid!
zaterdag 28 juni 2014 om 20:12
quote:NummerZoveel schreef op 28 juni 2014 @ 19:58:
@Amby
En ja, er zijn wat plekjes. Maar dat is alleen voor in-crowds. Die moet je weten, en die ga ik echt niet hier op het forum zetten! Nou ja, de gemeente heeft gewoon een kaart beschikbaar met de parkeerrayons. Tenzij die niet 100% accuraat is, is waar je gratis kan parkeren in de buurt van het centrum toch publiek bekend? Of ben ik de enige die de rayonkaart erbij pakt als ik dichtbij een stadscentrum wil parkeren?
@Amby
En ja, er zijn wat plekjes. Maar dat is alleen voor in-crowds. Die moet je weten, en die ga ik echt niet hier op het forum zetten! Nou ja, de gemeente heeft gewoon een kaart beschikbaar met de parkeerrayons. Tenzij die niet 100% accuraat is, is waar je gratis kan parkeren in de buurt van het centrum toch publiek bekend? Of ben ik de enige die de rayonkaart erbij pakt als ik dichtbij een stadscentrum wil parkeren?
zaterdag 28 juni 2014 om 20:17
quote:mamavanthijs schreef op zaterdag 28 juni 2014 20:10 Je kan je afvragen of je wel in Hilversum wilt winkelen. Veel leegstand vooral in het hilvertshof en weinig aan. Je kan muv woensdag en vrijdag op het marktterrein parkeren.
Hilversum is niet gezellig verder.
Ik woon er Muv woensdag en zaterdag bedoel je denk ik.en idd, op andere dagen kun je daar parkeren (als er plek is). Maar ik denk dat voor iemand van buiten dan straatnamen wel handig zijn. Weer jij ze uit je hoofd? Tussen de Koninginneweg en de ... en de ....?
Hilversum is niet gezellig verder.
Ik woon er Muv woensdag en zaterdag bedoel je denk ik.en idd, op andere dagen kun je daar parkeren (als er plek is). Maar ik denk dat voor iemand van buiten dan straatnamen wel handig zijn. Weer jij ze uit je hoofd? Tussen de Koninginneweg en de ... en de ....?
zaterdag 28 juni 2014 om 20:17
zaterdag 28 juni 2014 om 20:19
Oké, trein is dus een optie, heb even gekeken en dat is maar een klein stukje. We gaan op vrijdag, dus marktterrein is dan geen optie. Wij woonden voor een aantal jaar terug in dezelfde woonplaats. Sinds mijn verhuizing spreken we jaarlijks een dag af om ergens te winkelen en te eten. We zoeken daarvoor een plaats uit wat voor beide even ver rijden is. We gaan ergens lunchen, beetje winkelen, ergens eten en eventueel bioscoop ofzo. Winkelen is bijzaak, het gaatjes er om dat we een dag zonder man en kids bij kunnen kletsen. We hebben ook niets gepland, alleen de plaats en tijd.
zaterdag 28 juni 2014 om 20:19
@Amby
Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord! Maar H'sum heeft een paar P-plaatsen waar je onbetaald kunt parkeren in de betaald parkeren-zone. Die zijn echter heel beperkt en moet je echt weten. Daarnaast zijn er wat plekken buiten die zone, waar het druk lijkt, maar iets verder verscholen toch rustiger kan zijn. Ook dat zijn van die plekken die voor iemand van buitenaf moeilijk te spotten zijn.
Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord! Maar H'sum heeft een paar P-plaatsen waar je onbetaald kunt parkeren in de betaald parkeren-zone. Die zijn echter heel beperkt en moet je echt weten. Daarnaast zijn er wat plekken buiten die zone, waar het druk lijkt, maar iets verder verscholen toch rustiger kan zijn. Ook dat zijn van die plekken die voor iemand van buitenaf moeilijk te spotten zijn.