Gezond aankomen?
maandag 30 juni 2014 om 10:12
Mijn hele leven ben ik al dun. Ik kan eten wat ik wil, ik kom niet aan.
Wat ik zoal eet is,
Ontbijt,
2 stuks brood(bruin) met kaas, pasta of vlees. Stukje ontbijtkoek met boter. En twee glazen thee of koffie.
Lunch:
2 stuks brood met vlees of kaas of pasta. Glas melk of thee.
Tussen doortje:n
2 glazen thee met ontbijtkoek met boter of een gevulde koek.
Avond eten.
3 aardappels, groente en een stukje vlees.
Of iets van pasta of rijst. Een bord vol. Plus altijd een toetje na.
Tussen doortje.
2 glazen thee en weer ontbijtkoek met boter, en een stukje chochola. Of weer een gevulde koek.
Nog een tussen doortje.
Bakje chips.
Fruit eet ik weinig. Vind ik nooit lekker.
Wat kan ik het beste anders doe kwa eten? Of een ander idee om gezond aan te komen?
Wat ik zoal eet is,
Ontbijt,
2 stuks brood(bruin) met kaas, pasta of vlees. Stukje ontbijtkoek met boter. En twee glazen thee of koffie.
Lunch:
2 stuks brood met vlees of kaas of pasta. Glas melk of thee.
Tussen doortje:n
2 glazen thee met ontbijtkoek met boter of een gevulde koek.
Avond eten.
3 aardappels, groente en een stukje vlees.
Of iets van pasta of rijst. Een bord vol. Plus altijd een toetje na.
Tussen doortje.
2 glazen thee en weer ontbijtkoek met boter, en een stukje chochola. Of weer een gevulde koek.
Nog een tussen doortje.
Bakje chips.
Fruit eet ik weinig. Vind ik nooit lekker.
Wat kan ik het beste anders doe kwa eten? Of een ander idee om gezond aan te komen?

maandag 30 juni 2014 om 10:16
Ik zou wat meer variëren, met vettere producten. Griekse yoghurt met noten en rozijnen; veel avocado's, bijvoorbeeld door je maaltijdsalade, op je boterham of als guacamole; makreel of andere vette vis bij je avondeten, op brood of als tussendoortje. Zo'n beetje alles wat ik in mijn zwangerschap heb verslonden
maandag 30 juni 2014 om 10:18
Ik ben ook mijn hele leven al "dun". Geen Tante Sidonia, maar wel heel slank. En ik kan eten wat ik wil, maar er komt geen grammetje bij. Zit gewoon in mijn genen. Vroeger wou ik wel eens iets gevulder zijn, maar wat niet lukt, dat lukt niet. Ik voel me goed, ben gezond, en hé, ik hoef nóóit, nóóit, nóóit uit te kijken met wat ik eet, hoeveel ik eet, enz. Dus ik maak me er niet meer druk om. Ik ben gewoon zoals ik ben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

maandag 30 juni 2014 om 10:43
Maar om op je vraag terug te komen, ik ben mijn hele leven al dun. Van ongezond mager (bmi van 15) tot nu bmi van 19 (laag maar gezond).
Enige keer dat het lastig was, was na mijn bevalling, tijdens borstvoeding geven. Toen was het lastig op gewicht blijven. Ik at toen een grote bak volle yoghurt met cruesli per dag extra. Dat eet gemakkelijk weg en zit flink vol calorien.
Enige keer dat het lastig was, was na mijn bevalling, tijdens borstvoeding geven. Toen was het lastig op gewicht blijven. Ik at toen een grote bak volle yoghurt met cruesli per dag extra. Dat eet gemakkelijk weg en zit flink vol calorien.

maandag 30 juni 2014 om 11:47
probeer aan 6 boterhammen per dag te komen, bij voorkeur 8...
En dan volkoren, natuurlijk. Dikke margarine en dik beleggen. Geen light producten, maar altijd VOLLE varianten nemen. Zo ook met melk, Boerenland is lekker!
En verder is het toch je aanleg. Je zou eventueel nog eens naar de huisarts kunnen gaan voor een bloedtest (schildklier e.d.)
En dan volkoren, natuurlijk. Dikke margarine en dik beleggen. Geen light producten, maar altijd VOLLE varianten nemen. Zo ook met melk, Boerenland is lekker!
En verder is het toch je aanleg. Je zou eventueel nog eens naar de huisarts kunnen gaan voor een bloedtest (schildklier e.d.)
maandag 30 juni 2014 om 12:19
Ik was vroeger ( tot mijn 25e) ook altijd heel dun, ik vond het zelf niet mooi en wilde zo graag wat voller zijn. Ik at als een bootwerker maar het hielp niets. Tijdens mijn eerste zwangerschap kwam ik 22 kilo aan en ik vond het prachtig. Na de bevalling bleef mijn gewicht op 61 kg, was daarvoor 57. Na de tweede bleef ik steken op 64 kg en nu, jaren na de derde bevalling ben ik nog altijd 64 kg en ben er blij mee! Dus misschien is zwanger worden een oplossing? oh ja, en ouder worden helpt ook mee. Het gaat er nu allemaal wat minder makkelijk af dan vroeger en ik moet wat beter opletten met wat ik eet.
Verder eens met de tips om vollere producten en vetrijkere dingen te eten, kies wel voor gezond vet. Geniet ervan want het is nog lekker ook!
Verder eens met de tips om vollere producten en vetrijkere dingen te eten, kies wel voor gezond vet. Geniet ervan want het is nog lekker ook!

maandag 30 juni 2014 om 20:22
maandag 30 juni 2014 om 20:27
Ik ben ook erg slank of dun, hoe je het wil noemen maar ben ook wel maar 160. In verhouding is mijn lichaam wel oke maar ben wel slank, wil ook graag 5 kilo aankomen maar gaat moeizaam.
Val je ook af of ben je wel steeds op hetzelfde gewicht?
Ik eet s ochtends een bakje Griekse yoghurt met honing en 2 bruine boterhammen met kaas en een stukje fruit.
In de middag 3 of 4 boterhammen met kaas of worst. Stuk fruit en nog een koekje en een bakje yoghurt.
Als ik melk drink dan wel altijd volle melk.
In de avond groente, vlees en aardappelen. Als ik pasta of rijst eet dan zeker wel 2 borden en soms zelfs drie. Ja ik kan echt veel eten.
Later op de avond nog wat chips of nog een toetje of een bakje nootjes
Ik blijf op hetzelfde gewicht en heel soms weeg ik ietsje zwaarder maar het is er ook zo weer af.
Volgens mij eet je redelijk goed, het is gewoon e bouw. Op latere leeftijd kom je waarschijnlijk sneller aan.
Val je ook af of ben je wel steeds op hetzelfde gewicht?
Ik eet s ochtends een bakje Griekse yoghurt met honing en 2 bruine boterhammen met kaas en een stukje fruit.
In de middag 3 of 4 boterhammen met kaas of worst. Stuk fruit en nog een koekje en een bakje yoghurt.
Als ik melk drink dan wel altijd volle melk.
In de avond groente, vlees en aardappelen. Als ik pasta of rijst eet dan zeker wel 2 borden en soms zelfs drie. Ja ik kan echt veel eten.
Later op de avond nog wat chips of nog een toetje of een bakje nootjes
Ik blijf op hetzelfde gewicht en heel soms weeg ik ietsje zwaarder maar het is er ook zo weer af.
Volgens mij eet je redelijk goed, het is gewoon e bouw. Op latere leeftijd kom je waarschijnlijk sneller aan.
.

maandag 30 juni 2014 om 20:28
Ik ben ook te dun, altijd al geweest. Ik ben onlangs erg veel afgevallen en heb dat er nu bijna weer aan. Als ik één weekend slecht eet, dan val ik meteen enorm af en het is moeilijk om het eraan te krijgen. Ik probeer volle producten te gebruiken en eet twee stevige maaltijden per dag, naast ontbijt en mijn tussendoortjes. Ik wil er nu nog 2 kilo bij hebben en dan zit ik op mijn "streefgewicht".

maandag 30 juni 2014 om 20:35
jje eet erg eenzijdig,
ik zie geen zuivel zoals karnemelk, melk, sojamelk, yoghurt, kwark etc.
Ik zie geen fruit
ik zie weinig verse groenten.
Bruinbrood = te arm, ga voor volkoren
Vervang 1 keer ontbijtkoek door yoghurt met muesli
1 keer ontbijtkoek door een hand noten (ongezoet of ongezouten)
Ga voor gezonde vetten zoals olijfolie, roomboter, avocado, vette vis
etc
ik zie geen zuivel zoals karnemelk, melk, sojamelk, yoghurt, kwark etc.
Ik zie geen fruit
ik zie weinig verse groenten.
Bruinbrood = te arm, ga voor volkoren
Vervang 1 keer ontbijtkoek door yoghurt met muesli
1 keer ontbijtkoek door een hand noten (ongezoet of ongezouten)
Ga voor gezonde vetten zoals olijfolie, roomboter, avocado, vette vis
etc
maandag 30 juni 2014 om 20:36
Toen ik een paar jaar geleden zwanger was, kwam ik ook zo'n 8 kilo aan, met 20 weken was ik mijn kindje plotseling verloren. Vreselijke tijd.
Maar met 8 kilo meer op m'n botten vond ik ook mooier maar door het verdriet etc was het er ook binnen een maand weer af. Misschien wel binnen 3 weken zelfs. :-/
Maar ik vond die paar kilo erbij wel gezonder staan.
Daardoor weet ik ook hoe ik eruit zie als ik wat zwaarder weeg dus zou ook graag iets erbij willen.
Gaat bij sommige alleen niet zo snel he. Zolang je gezond eet en genoeg eet, tja.
Krachttraining wil inderdaad wel eens helpen.
Misschien is dat iets voor jou TO?
Maar met 8 kilo meer op m'n botten vond ik ook mooier maar door het verdriet etc was het er ook binnen een maand weer af. Misschien wel binnen 3 weken zelfs. :-/
Maar ik vond die paar kilo erbij wel gezonder staan.
Daardoor weet ik ook hoe ik eruit zie als ik wat zwaarder weeg dus zou ook graag iets erbij willen.
Gaat bij sommige alleen niet zo snel he. Zolang je gezond eet en genoeg eet, tja.
Krachttraining wil inderdaad wel eens helpen.
Misschien is dat iets voor jou TO?
.
maandag 30 juni 2014 om 21:16
quote:rooske88 schreef op 30 juni 2014 @ 20:22:
[...]
Het is mijn bouw. Maar ik zou toch wel iets voller willen zijn.
Ben gelukkig wel gezond
Als je gezond bent, niet snel moe of ziek, ben je gewoon goed zoals je bent.
Bekijk eens of je met je kleding iets kunt doen. Ik kan er in de ene outfit uitzien als een junk en de andere prachtig.
[...]
Het is mijn bouw. Maar ik zou toch wel iets voller willen zijn.
Ben gelukkig wel gezond
Als je gezond bent, niet snel moe of ziek, ben je gewoon goed zoals je bent.
Bekijk eens of je met je kleding iets kunt doen. Ik kan er in de ene outfit uitzien als een junk en de andere prachtig.