dagje alkmaar?

30-06-2014 21:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdag zijn we onverwachts een dagje kinderloos (gaan met opa en oma op stap) en wij zijn vrij.

Nu dachten we om naar alkmaar te gaan. Beetje shoppen, lekker lunchen enzo.

Wie heeft er leuke tips voor het shoppen en lunchen of andere leuke dingen te doen in Alkmaar?
Beatle museum is leuk, kaasmarkt.. verder weet ik het niet zo.
Maar doe eens gek, doe een dagje alkmaar
Je kunt een rondvaart doen (vertrek naast de kaasmarkt) door de grachten, met allerlei super lage bruggen. Doet het altijd goed bij mensen die het niet verwachten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kaasmarkt is niet op donderdag, alleen op vrijdag....

Alkmaar is een leuke, gezellige stad. Je kan er prima winkelen en op terrasje zitten, op de Laat zitten een paar tentjes waar je lekker kan lunchen (o.a. Elhorst), maar bij 'Echt Alkmaar', aan de Marktstraat kan je ook lekker eten.

Qua cultuur is er genoeg te zien in de stad zelf, mooie pandjes, geveltjes etc. Maar ik kan niet echt een museum opnoemen dat ik denk, daar moet je zijn geweest.

Beatlesmuseum ken ik niet, maar klinkt wel leuk.
klinkt al goed, wat een snelle reacties!

Morgen kijk ik verder, ga nu slapen
Het wordt donderdag mooi weer: eerst naar Alkmaar rondje shoppen, vergeet het oude Alkmaar (fnidsen) niet, daarna door naar Bergen aan zee naar rechts: lekker lunchen bij Joep of strandbad noord.
quote:Saraatje schreef op 30 juni 2014 @ 22:00:

Kaasmarkt is niet op donderdag, alleen op vrijdag....

Alkmaar is een leuke, gezellige stad. Je kan er prima winkelen en op terrasje zitten, op de Laat zitten een paar tentjes waar je lekker kan lunchen (o.a. Elhorst), maar bij 'Echt Alkmaar', aan de Marktstraat kan je ook lekker eten.

Qua cultuur is er genoeg te zien in de stad zelf, mooie pandjes, geveltjes etc. Maar ik kan niet echt een museum opnoemen dat ik denk, daar moet je zijn geweest.

Beatlesmuseum ken ik niet, maar klinkt wel leuk.Kaasmuseum op de Laat?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nationaal bier museum op de Houttil?
Qua shoppen zou ik gewoon voor de Laat en de Langestraat gaan, en dan de zijweggetjes.
Iemand noemde het hier al: Fnidsen! Leuke buurt, smalle straatjes met winkeltjes die je niet snel in een andere stad tegen komt! Op De Laat en Langestraat zitten veel winkels die je elders ook tegen komt.

Ga op de kaasmarkt over het witte bruggetje en je loopt zo het Fnidsen op.

Bij de platte stenen brug heb je ook nog een lekkere ijssalon.

Leuke stad, je kan er zeker wel een dag door brengen! Dan ook nog naar Bergen gaan, zou ik dan weer niet doen maar dat bewaren voor een andere dag.
quote:Lucky_Birdie schreef op 30 juni 2014 @ 22:34:

Nationaal bier museum op de Houttil?Oja, die bedoelde ik, is toch ook een kaasmuseum? Of alleen bier?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De rondvaart is inderdaad een aanrader!!en mijn favo is een high tea bij Anne&Max!

Qua musea heb ik geen idee

Hele fijne dag!!!
Volgens mij zit het kaasmuseum aan de kant van de griek, en het bier museum aan de waagplein kant..
Noorder Arcade zou ik overslaan, wat een treurigheid.

Vind het straatje die kant op wel leuk, de Magdalenastraat, en dan rechtsaf, langs de patatzaak en Marry Borsato dr bruidsmode winkel,

Maar het ligt er maar net aan wat je leuk vind.

Kleine speciaalzaken of grote ketens
quote:Lucky_Birdie schreef op 30 juni 2014 @ 23:02:

Volgens zit het kaasmuseum aan de kant van de griek, en het bier museum aan de waagplein kant..Bij die Griek bij de kerk aan het Waagplein vaak gegeten, lekker daar.
Ja, die Griek is inderdaad goed.
Das geen kerk, maar het waaggebouw.
Griek is blegghhhh

Er is ook Sushi, ook aan het Waagplein in een zijstraatje!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven