Gezondheid alle pijlers

Keelpijn

02-07-2014 16:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb sinds gisteravond hele erge keelpijn, ik had de hele dag geen last ervan... Maar ik dacht dat het vandaag wel weer over zou zijn, maar het werd alleen maar erger... Ook nog eens verkouden. Ik heb strepsils gekocht, maar het helpt niet echt... Ook drink ik kruidenthee en eet honing. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb zaterdag NK en dan wil ik er van af zijn! Eigenlijk wil ik er morgen al vanaf zijn, iemand tips hoe ik hier snel vanaf kom?
Huisarts?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
quote:clementien schreef op 02 juli 2014 @ 16:31:

Huisarts?De huisarts zei dat ik maar niet teveel moet praten en goed thee moest drinken...
Inderdaad, misschien de huisarts. Al denk ik dat je gewoon moet afwachten tot het weer overgaat.
Many people will walk in and out of your life, but only true friends will leave footprints in your heart.
Ik wil bij een keelontsteking altijd een kuur i.v.m. mijn oren, maar dat zal bij jou wellicht overdreven zijn. Drinken en pijnstilling zal het moeten doen vrees ik.
Ik vind Trachitol trouwens prettiger om te nemen.
Helpt een paracetomol als je keelpijn hebt?
Zeker...
Rooibosthee met honing.
Been there, done that, got the T-shirt.
Een ui in ringen snijden, dan in een glas laagje ui, eetlepel bruine suiker, laagje uit, eetlepel bruine suiker etc. Afdekken aan de bovenkant en nachtje laten staan.

Onderin ontstaat nu een vloeibare suiker-uiensap. Niet heel lekker, maar een klein slokje nemen af en toe helpt wel.

En verder zuurtjes, thee met honing of suiker.
Ik denk dat je al alles doet wat je kunt. Beterschap!
Probeer Strepfen in plaats van Strepsils. Die zijn pijnstillend èn ontstekingsremmend, want dat zit er eigenlijk op dit moment in je keel, een ontsteking.

Nog 1 tip, als je thee met honing drinkt, doe de honing pas in je thee als deze drinkbaar is. Doe je de honing er direct in dan zul je alle werkzame stoffen in de honing gelijk kapot maken.

Beterschap!
Dump the horse. Ride a cowboy!
Paracetamol

En nee, niet naar de huisarts, toe zeg
huisarts heeft geen zin:

Ik was er eens voor iets anders toen ik ook keelpijn had. Dus hij kijkt erna en zegt: Ontstoken. Met tabletten duurt het een week, zonder 7 dagen. Wat wil je?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De huisarts gebeld? Na 1 avond keelpijn? Het zou niet eens in me op gekomen zijn. Wat kan een huisarts doen, helemaal niks lijkt me.

Uitzitten dus en paracetamol gebruiken als het te erg wordt
Een huisarts zal inderdaad zeggen dat je het moet uitzitten. Keel goed vochtig houden: groene thee met honing, keelsnoepjes. En zo min mogelijk praten. NIET fluisteren, dat is funest. Als je praat, doe dat dan zoals je dat normaal ook doet.
Keelspray van uhuh...wit met blauw doosje. Niet praten. Veel kleine slokjes drinken. Iets vets en zouts eten. Gorgelen met zout water. Keelpijn is meestal viraal. Als het heel erg is soms bacterieel en alleen in dat geval helpt ab. Keelpijn en huisarts, dan sta ik binnen een minuut weer buiten, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven