Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
El ninjoo bedankt voor het reageren.

Hoe ziet jouw week er uit? Lees net 5:3, dus om de dag een vastendag? Pittig lijkt mij! En eetuurtje? Ben nog niet bij in de juiste woordenschat...
Uhm 5:3? Want de week heeft 8 dagen? :-) goeiemorgen haha! 4:3!
Op dit moment heb ik maandag en woensdag vastendag en zaterdag heb ik wel vastendag maar dan hou ik me dus niet strikt aan 500 kcal. Op de dagen dat ik vast heb ik maar één eetmoment. Dat is tegen de avond. Maar ik spreid de dingen die ik eet wel uit over een uurtje of soms 1,5. Door overdag niet te eten, hou ik mijn snaaibehoefte in de hand.
Ok bedankt!

Want het maakt niet uit of je die 500 cal over twee momenten verspreid of in een keer opeet. Slim om het tot een eetmoment te beperken.
Ik heb vandaag weer mijn vastendag. Mijn vastendagen zijn maandag en woensdag maar schuif soms nog weleens met de woensdag als dat beter uitkomt.

Ik heb zelf ongeveer 2 eetmomenten. Heb naar het werk altijd een komkommer en 250gr tomaatjes mee en dan de ene dag een gekookt ei en de andere dag een appel. Heb het vaak erg druk op het werk en met maar 1 eetmoment per dag red ik het niet
De gezondheidsvoordelen zitten o.a. in het langdurige vasten, dus als je pas tegen de avond eet, heb je er ongeveer 24 uur vasten op zitten. Verder maak ik het mezelf alleen maar moeilijk als ik 2 eetmomenten zou nemen, omdat als je eenmaal iets in je mond stopt, je door wil eten en je weer bewust wordt van trek enzo. Ik eet dus liever maar één keer.
Begrijpelijk magnolia het lijkt me ook zwaardere op een werkdag.
quote:magnolia81 schreef op 02 juli 2014 @ 08:29:

Ik heb vandaag weer mijn vastendag. Mijn vastendagen zijn maandag en woensdag maar schuif soms nog weleens met de woensdag als dat beter uitkomt.

Ik heb zelf ongeveer 2 eetmomenten. Heb naar het werk altijd een komkommer en 250gr tomaatjes mee en dan de ene dag een gekookt ei en de andere dag een appel. Heb het vaak erg druk op het werk en met maar 1 eetmoment per dag red ik het nietKrijg jij geen honger door het eten van niet voedzame dingen als komkommer/tomaat? Mijn hongergevoel wordt door dat soort calorieloze dingen juist enorm aangewakkerd.
Nee krijg geen honger. Ik eet vaak pas rond 13u iets en dan heb ik sinds de avond ervoor niks gegeten. Al spreid ik moment 1 erg uit door tot ongeveer 15u en dan avond eten.

Ik doe dit vooral om af te vallen, de voordelen voor mijn gezondheid zijn mooi meegenomen
quote:elninjoo, 25 minuten geleden

De gezondheidsvoordelen zitten o.a. in het langdurige vasten, dus als je pas tegen de avond eet, heb je er ongeveer 24 uur vasten op zitten. Verder maak ik het mezelf alleen maar moeilijk als ik 2 eetmomenten zou nemen, omdat als je eenmaal iets in je mond stopt, je door wil eten en je weer bewust wordt van trek enzo. Ik eet dus liever maar één keer.

Ik doe het ook zo. Juist die 24 uur niet eten geeft veel gezondheidsvoordelen en ook vetverbrandingsvoordelen. En bij mij is er ook meestal geen houden aan als ik eenmaal begin met eten, dan knort mijn maag echt om de twee, drie uur. Nu alleen 's ochtends even en tijdens de lunch, maar dat is meer een Pavlov-reactie.

Ik doe de komende weken ook 4:3, ik heb over drie weken een soort van reünie en ik wil graag als mezelf eruit zien.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Nu alleen 's ochtends even en tijdens de lunch, maar dat is meer een Pavlov-reactie.Haha, herkenbaar! M'n maag laat zich horen als ik een uurtje m'n bed uit ben, dan zegt ie zoiets van 'hee, is 't nog geen voedertijd?' en dat probeert ie ergens tussen 13 en 14 ook.
Mag ik ook meeschrijven?

Ik heb inmiddels m'n 2e vastendag erop zitten, en tot nu toe valt het me heel erg mee. Ik had verwacht veel meer honger te hebben, maar wat jullie ook zeggen, even 's ochtends een klein knorretje en 's middags maar echt geen gierende honger. Nu drink ik ook wel veel moet ik zeggen, maar dat deed ik altijd al.

Heb overigens wel diep respect voor de mensen die Ramadan doen hoor, want ook niet drinken, pfff, zie dat maar eens vol te houden met deze lange dagen!

Had verwacht minder energie te hebben tijdens een vastendag maar daar merk ik nog niets van. Sporten heb ik nog niet gedaan op zo'n dag, ga ik wel proberen binnenkort.

EN, wellicht een tip: je hebt tegenwoordig ook geurloze kokosolie met knoflook. In kleine potjes van 250 gram, dus leuk om te proberen en ook online te bestellen. Nou ja, geurloos is ie dan niet meer, maar geen kokosgeur in ieder geval. Ik vind 'm lekker en makkelijk! Wil nog wel eens op hoog vuur bakken en dan verbrandt gewone knoflook zo snel. Met die olie dus niet.

Daarnaast gebruik ik roomboter, al wil ik binnenkort proberen om die zelf te klaren want het spettert nogal (en ghee vind ik wel duur).

Stan, wat voor reünie heb je en hoe lang heb je die mensen niet gezien?
Ik probeer dat ook, op een vastdag alleen een s avonds te eten, maar ik moet zeggen dat het me zwaar valt, ik voel me zo slap,vooral als ik aan het werk ben lukt me dat niet, dan eet ik rond 1 uur, (een kleine salade of een ei)en dan rond 6 uur weer,anders kan ik me niet concentreren en het lijkt wel alsof mijn hersenen niet werken niet handig tijdens mijn werk....Als ik thuis ben is dat niet erg, ik hoef niet na te denken als ik een wasje draai of aan het stofzuigen ben, dat gaat op de automatische piloot...;-)
quote:Stan, wat voor reünie heb je en hoe lang heb je die mensen niet gezien?

Het is een soort van reünie met oud-collega's, geen schoolreünie gelukkig.

De meesten heb ik niet meer gezien sinds ik hoogzwanger was en daarvoor was ik een afgetraind spierbundeltje. Ik zag er dus heel wat anders uit dan met die pafferige kop en pens die ik overhield na de zwangerschap en alle medicatieveranderingen.

Mijn gezicht is trouwens al flink bijgetrokken, ik ben inmiddels ook van een D-cup naar een C-cup gegaan. Ik paste vanochtend weer een BH met een C-cup tenminste. En er zijn weer twee centimeter van mijn taille af: 76 cm nu en beide rokken gaan nu dicht. Ik oog echt stukken slanker al, ik denk dat een kleinere cupmaat daar zeker aan bijdraagt, dus ik ben erg tevreden.

Vanavond staat er een pasta met olie, knoflook, anjovis en peterselie en met gorgonzola gevulde bolcourgettes op het menu. Ik ga kijken of dat smaakt met de konjaknoedels van de toko. Stan en Mason krijgen wel gewone pasta, die val ik niet lastig met mijn experiment. Hoewel ze het in de roerbakschotel prima vonden smaken trouwens.
A, dan kan ik me voorstellen dat je er even extra aan trekt!

Hoe lang ben je bezig en wat zijn je resultaten tot nu toe? Mooi doel trouwens om in een bepaald kledingstuk te passen.

Met gorgonzola gevulde bolcourgettes? Vertel! Heb courgettes liggen voor vanavond (gewone) en vroeg me net af wat ik daar nou eens mee moest gaan doen. Vul ze doorgaans met een gehaktprutje maar deze zijn wat aan de kleine kant.
We worden eigenlijk wel hartstikke bedrogen door de supermarkten trouwens. Wilde net 50 gram gerookte zalm afsnijden, dacht er blijft wel heel weinig over. Het totaal bedroeg slechts 88 gram terwijl het verkocht wordt als 100 gram. Oplichters!
quote:12twister, 2 uur geleden

A, dan kan ik me voorstellen dat je er even extra aan trekt!

Hoe lang ben je bezig en wat zijn je resultaten tot nu toe? Mooi doel trouwens om in een bepaald kledingstuk te passen.

Met gorgonzola gevulde bolcourgettes? Vertel! Heb courgettes liggen voor vanavond (gewone) en vroeg me net af wat ik daar nou eens mee moest gaan doen. Vul ze doorgaans met een gehaktprutje maar deze zijn wat aan de kleine kant.

Die gevulde bolcourgettes is heel simpel, kapje eraf en uithollen en op bakpapier op het bakblik zetten. Ik snijdt aan de onderkant wel het bruine gedeelte waar de bloem heeft gezeten eraf, dat is wat taai.

Het vruchtvlees wat ik eruit heb gehaald, fruit ik met een fijngesneden ui en een paar knoflooktenen in een pan en als er een groot gedeelte van het vocht eruit is, brokkel ik er de gorgonzola bij. Laat dat smelten en dan vul ik de bolcourgettes ermee. Twintig minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden en dan zijn ze gaar.

Kan je ondertussen op je gemak de pasta koken en de saus maken. Ik doe een flinke laag olijfolie in een beker, flink wat tenen knoflook erin en de staafmixer erop. Anjovis en peterselie klein snijden. Olie met knoflook in een steelpan, op laag vuur fruiten en voortdurend roeren, knoflook mag niet verbranden. Na twee minuten de anjovis erbij en blijven roeren. Na nog eens twee minuten de peterselie erbij en die twee minuten meefruiten en door de afgegoten pasta roeren en dan is je pasta aglio olio met anjovis ook klaar.

Ik ben nu een maand of drie, iets langer nog, bezig. Resultaat is van een taille-omvang van 90 cm naar 76 cm, een cupmaat minder en bijna twee kledingmaten, schat ik zo.

Ik weeg mezelf trouwens nooit, gewicht zegt me niet zoveel omdat het van zoveel factoren afhankelijk is. Mijn streefdoel was in de eerste plaats voor mijn gezondheid een gezonde taille-omvang omdat dit een voorspellende factor is voor het metaboolsyndroom. Tweede doel is in mijn nieuwe D&G rokken passen.
quote:elninjoo, 2 uur geleden

We worden eigenlijk wel hartstikke bedrogen door de supermarkten trouwens. Wilde net 50 gram gerookte zalm afsnijden, dacht er blijft wel heel weinig over. Het totaal bedroeg slechts 88 gram terwijl het verkocht wordt als 100 gram. Oplichters!

Oh. Ik wilde van de week ook bij de Appie gerookte zalm halen, laat dat dan maar zitten. Ik stuur Stan wel naar de visboer.
Dit was toevallig 'n pakje zalm van de Emté, maar ik haal 't ook wel 'ns bij AH en dan zal ik ook 'ns wegen.
vandaag bij de tuinen een pak noten muesli gehaald, geinspireerd door MrsStanleyWalker en Elninjoo

Heb mijn halve vastendag, hele dag gelopen en gedaan en de honger valt heel erg mee, ben de dag begonnen met twee gebakken eieren (bedankt elninjoo ) en heb ernaast drie boterhammen op en nog 2 volkoren biscuits onderweg.

dan zo nog een wijntje en dan heb ik de calorieen gehaald
Jippie! De weegschaal gaf vanmorgen 64,3kg aan! Toch weer 700 gram er af.

Stipjes: hoe bedoel je je kcal weer binnen? Overigens wel opletten dat je niet alleen genoeg kcal binnenkrijgt maar ook de juiste. Dus fruit en groenten. Wijn en biscuits lijken me wat minder goede kcal.
Ik vind de oergranen van de appie ook lekker en dan de spelt variant waar ook kokos in zit, ik vis alleen de rozijnen/krenten er uit (gruw) en doe er meestal aardbeitjes in. Ik doe het trouwens in een mengesel van kwark en yoghurt. Ik las gister de goeie eigenschappen van abrikozen, denk dat ik die er ook eens door goi (de gedroogde variant)

Ja ik ga nog minder werken (tijdelijk) dus ben me weer in mijn orthomoleculaire voedingscursus gaan verdiepen. Ik vind het weer super!
Voor degene die dit doen, ik vind het echt knap van jullie.

Heb het gedaan, maar ging steeds de mist in. Op het moment dat ik kon eten bleef ik eten. Dat ging dus niet goed. WIl er wel weer aan gaan beginnen, maar op het moment gaat het me gewoon niet lukken. Ben toen even verder gaan zoeken en kwam 8 hour diet tegen, iemand bekend hiermee?

Dan eet je alleen tussen 12:00 - 20:00. Is ook een soort van vasten. Dit gaat me een stuk beter af, ga dit dus proberen en dan na de vakantie weer dit oppakken.

Punt bij mij is dat ik nu 2 dagen in de week ergens midden in de stad werk en dan continue wat lekkers haal..... dat tikt toch aan op mijn gewicht.
Moment, voor mij werkt het best om me 5 dagen aan 3 maaltijden te houden en 1 dag te vasten. Dat betekend dus 1 (soms 2) cheat dagen waarop ik iets extra neem. Daar geniet ik dan ook echt van!
Moment; ik doe het 8 hour diet maar dan in 6 uur; ik eet van 12.00-18.00 uur. Soms is het ietsje later omdat ik/we later thuis zijn van werk. Het principe is hetzelfde. Ik heb het 5:2 nog niet geprobeerd maar ik denk niet dat het mij lukt om twee dagen per week maar één eetmoment te hebben en dan ook nog maar 500 calorieen. Ieder zijn ding denk ik dan maar

Hier gaat het rustigjes aan qua verlies omvang en gewicht. Zit weer eens tegen een plateautje aan en zal ook wel te maken hebben met mijn menstratie. Hopelijk zi eik volgende week weer verbetering.

Ik heb nog wel steeds ochtenden er bij dat ik langdurig honger heb. Moet echt druk bezig zijn of van huis weg zijn wil ik de trek vergeten. Dat valt me wel wat tegen na 6 weken vasten. Ik heb er gelukkig niet elke dag last van maar toch wel regelmatig. Tegelijkertijd wil ik dit patroon ook niet opgeven want de wetenschap dat ik wel alles mag eten (met mate) houd mij op de been
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven