Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Moment; waarom wachten tot na de vakantie en nu gewicht toevoegen door lekkere dingen te halen?

Nadat ik me goed had ingelezen en overtuigd was van de principes en de voordelen ben ik gewoon begonnen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Louise1, ik doe nu het 8 hour dieet ik zat te denken na de vakantie 5:2 te doen, zo bedoelde ik het.

Ik ben ook net gestopt met roken en vermoed dat het extra gewicht ook daardoor komt. Niet dat het heel veel is hoor, maar het is er wel.

Ik heb ook altijd zo'n stomme tik dat ik in mijn hoofd het snoepen en meer dan normaal eten aan het goed praten ben omdat-ik-toch-met-een-dieet-bezig-ben...

Ik vind het 8 uur dieet heerlijk omdat je in principe alles kan eten, het later beginnen met eten vind ik geen probleem en meestal eet ik na het avond eten niet meer.

Jammer dat het je tegen valt, wilde toch even een heel positief geluid horen zodat ik goed door kan gaan.

Maar ik blijf gewoon door gaan hoor er kan niet veel mis gaan. Euh ok dat extra snoepen moet ik even achterwege laten, maar ik hoop toch 1 dezer dagen mijn balans daar in te vinden
Zo, ik ben inmiddels 4,7 kilo afgevallen in 10 dagen. Met Sana-slank dus (pakjes en zakjes). Nu zal ik dat niemand aanraden. Ik loop echt te bikkelen vind ik zelf. Honger en trek en van de producten is de helft super smerig (gisteren kokte ik zowat van een pannekoek. Het ding leek wel van gemalen plastic gemaakt). Je mag er groenten naast eten en inmiddels eet ik bijna een pond rauwkost en roerbakgroenten per dag en dat gaat me ook tegenstaan. Als laatste is het teringduur. Maar goed, het werkt dus wel.

En ik heb iemand beloofd het te proberen en nu wil ik me niet laten kennen. Ik moet nu nog tot maandag door op dit regime en daarna doe ik het nog 2 weken met alleen de lekkere producten en 's avonds groenten met 100 -120 gram vis of vlees. Nu haalde ik daar tot voor kort mijn neus voor op, groenten en kip met verder niets. Daar kun je niet op leven vond ik. Inmiddels kijk ik er enorm naar uit, hahaha.

En daarna ga ik vasten. Men wat kijk ik daar naar uit. Honger verdragen/negeren kan ik best, maar het lijkt me zo heerlijk dat je altijd het vooruitzicht hebt dat je de dag daarna weer kunt eten.
Aha moment; duidelijk. Ik heb ook overwogen 5:2 te doen omdat je daarmee schijnbaar sneller afvalt maar ik denk niet dat ik me kan inhouden.

Zo zeg hiltje; dat klinkt echt vreselijk eerlijk gezegd. Je houdt je wel goed aan je beloftes. Zou ik niet kunnen. Kun je die zakjes niet kwijt op marktplaats
Hiltje,

waar om maak je zelf geen shakes met de blender? Ik heb een blender besteld (vorige heb ik aan mijn nichtje gegeven om dat ik hem te weinig gebruikte...lekker slim nu haha) en wil er mee groene smoothies en zo gaan maken. Ik ben neit zo'n liefhebber van groente eigenlijk, maar in de shake gaat het natuurlijk makkelijker want vloeibaar. Kan je er magere yoghurt bij doen ook, en beetje suiker mag best hoor.
Lijkt me idd verschrikkelijk die shakes, maar als het je helpt 'n goed begin te maken en je zelfs zover krijgt dat je je gaat verheugen op vis met groente, dan heeft 't toch z'n nut gehad

Ik ben blij dat ik vandaag weer eetdag heb. Vanmiddag begonnen met 'n multigranenbroodje met chaumes en ijsbergsla. Een paar kersen, een wilde perzik en wat nootjes.

Voor vanavond heb ik oosters gemarineerde kipblokjes met peultjes en wellicht kook ik ook nog wel 'n paar aardappeltjes.

Verder val ik juist af van ongesteld zijn, vandaar dat ik nu alweer ongesteld ben ipv het 3 maanden uit te stellen. Ik kan een kilo extra pakken in zo'n week. Bovendien heb ik minder last van de klachten als ik heel weinig eet.
quote:louise1 schreef op 03 juli 2014 @ 14:48:

Aha moment; duidelijk. Ik heb ook overwogen 5:2 te doen omdat je daarmee schijnbaar sneller afvalt maar ik denk niet dat ik me kan inhouden.

Je zou het voor de gein 'ns 2 weken moeten proberen. Ik dacht ook dat ik de dag na het vasten aan zou vallen op alles wat god verboden heeft, maar het tegendeel is waar. Ik heb de dag na het vasten juist minder honger of trek.
Ik moet ook zeggen dat het vasten me enorm aanspreekt nu ik toch al op een strak regime zit. Daarvoor dacht ik ook dat het niet zou lukken en nu kan het alleen maar beter worden. Honger is trouwens best te verdragen en met 500 calorien kun je nog best wat doen.

Je kunt ook 2 eetmomenten per dag nemen. Uit de docu bleek niet per definitie dat het beter is om alles in 1 keer te eten, in ieder geval was daar (nog) geen hard bewijs voor en ik zag die zelfde journalist in een amerikaans programma ook een ontbijt en een diner aanprijzen.

Ik ben trouwens niet zo dol op shakes, dus ga niet voor de blender. Ik eet genoeg groentes, zeker als ik lijn. Dan eet ik zo een komkommer per dag en ik maak heerlijke soepjes met weinig calorien en veel groente.

Dat sanaslank dat ik nu doe is trouwens niet alleen shakes. Ze hebben ook omeletten, pizzatorentjes, rijst, pasta, repen, wafels etc etc. Probleem is dat het allemaal onwijs chemische bewerkte troep is, terwijl ik normaal altijd zonder zakjes en pakjes kook.

Dit dieet (sanaslank) is ook eigenlijk totaal niet voor me geschikt, dat had ik kunnen weten. Maar ik stemde toe onder de invloed van een boel wijntjes en het was ook waar dat er echt iets drastisch moest gebeuren. Nu ben ik waarschijnlijk in 1 maand 10 kilo lichter en dat is wel een heel stimulerend beginnetje. En daarom ben ik even streng en maak ik het af.
Dat sanaslank klinkt idd vies en ongezond. Als ze proberen iets na te maken maar er mag bijna geen calorie inzitten, dan moet het haast wel puur uit chemische troep bestaan. Light producten kunnen trouwens je hormonen uit balans brengen waardoor je juist vet gaat opslaan. Goed dat je het maar 'n paar weken doet en daarna weer gewone producten gaat eten. En als je de eerste 10 kilo er af hebt ben je extra gemotiveerd om door te gaan.
Ik heb sajoer boontjes boemboe over mijn peultjes gedaan. Dat was echt 'n goeie zet, zo worden groentes opeens lekker!
Haha, je kan met heel veel dingen je groenten echt lekker maken, hoor. Ik ben echt niet voor niets zo dol op groenten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Haha, met gebakken aardappels of vlees/vis vind ik het ongetwijfeld nóg lekkerder, maar het is zeker voor herhaling vatbaar!

De verhoudingen op het pakje zouden voor mij echter niet kloppen. Conimex beveelt aan dat je 500 gram boontjes moet gebruiken bij 1 pakje, maar ik had een pakje van 250 gram peultjes. Dat was precies goed qua hoeveelheid saus. Heb nog 'n portie peultjes en kipblokjes over, dus da's voor zaterdag. Lijkt me trouwens ook lekker het door gehakt te doen...
Ik heb vandaag lekker gegeten, morgen kan ik op mijn vastendag de hele dag ervan uitbuiken.

Kreeg vanochtend een kilo kersen van iemand omdat het met mij kwaad kersen eten is.

Hij heeft eigenlijk ook wel ergens gelijk, de kersen waren echt superlekker. Er is bijna niks meer van over.

Ik had verder veel gazpacho gemaakt van onze komkommers, daarbij een goed stokbrood en Franse stinkkazen en een grote schaal vers fruit. Zitten we lekker buiten in de tuin op te eten, met een portje erbij. Zometeen nog wat gymnastiek in de tuin, alles water geven en plukken wat er te plukken valt.
Gewoon proberen, Elninjoo. De beste recepten ontstaan door uitproberen.

Bij de toko hebben ze veel lekkerdere boemboe's dan Conimex. Ga eens en keer lekker stadten en ook eens naar een grote toko, je hebt er geen in de buurt toch.

Ik hoef echt nooit meer saté uit de supermarkt, in de toko kan je kiezen uit ik weet niet hoeveel lekkere pindasauzen die je alleen nog even moet aanlengen met kokosmelk.
Groenten zijn geweldig, maar je moet er vaak wel wat mee doen. En het mooie is dat je groenten onbeperkt kunt eten.

Paprika's vind ik geroosterd heel lekker (wel zelf roosteren, uit een pot is zuur) met wat feta of geitenkaas en pijnboompitten of geschaafde amandelen.

Kleine kerstomaatjes aan zo'n trosje in een schaal met een scheut olijfolie (of andere olie voor El Ninjoo) en een scheut balsamico-azijn, zeezout en peper en dan een half uur in de oven op de heetste stand.

Melanzane: een soort lasagna van gegrilde plakken aubergine met een pittige tomatensaus, mozarella, Parmezaanse kaas en basilicum. Een vriend van mij die geen aubergine lust schepte 2 keer op. Beetje sla er naast en je hebt geen carbs meer nodig.

En MrsWalker heeft gelijk met de boemboe's. Bij de toko halen, of eventueel Koningsvogel als ze die in de supermarkt hebben.

(oooh ik ga zulke lekkere dingen koken....volgende week....als ik weer normale dingen mag eten).
Haha hiltje, wat een kwelling om het over eten te hebben -)

Wie weet ga ik 5:2 doen op vakantie zodat ik toch nog aan mijn portie croissantjes kom.
quote:louise1 schreef op 03 juli 2014 @ 21:54:

Haha hiltje, wat een kwelling om het over eten te hebben -)

Het is het enige dat me nog overeind houdt. Gisteren heb ik recepten zitten googlen, met plaatjes. Het is een vreemd soort zelfkwelling.
OOoh Conimex is vloeken in de keuken voor mij als pinda!!!

Alleen de babipangang maak ik soms omdat zoon en hub dat zo lekker vinden maar dan ook met een flinke scheut ketjap bij de marinade.

Ik zelf eet het niet. Ik wil juist af van de zakje en pakjes met al die toegevoegde shit er bij!
Was voor mij de eerste keer die boemboo en ben er erg enthousiast over.

Toko's hebben we hier niet in de omgeving en om nu liters benzine te gaan verrijden daarvoor gaat me ook te ver. Bovendien zou ik in 'n toko ook niet weten welk merk ik moet pakken.
Overigens zijn Aziaten volgens mij scheutiger met ongezonde toevoegingen (zoals vetsin) dan wij in Europa. In Azie heb je ook veel lekkerdere chips dan hier. Ze hebben veel geraffineerdere smaakstoffen ter beschikking.
Een goede boemboe is bij mij de uitzondering op de pakjes en zakjes regel.

En gepelde tomaten in blik. Die worden geselecteerd op smaak ipv uiterlijk en hebben verder geen toevoegingen dus super geschikt als basis voor saus.
Die shakes lijken me behoorlijk heftig hiltje.

Snel maar overstappen op 5:2

Eind van de maand ga ik voor mijn eerste passessie van mijn trouwjurk. Ben zo benieuwd of de jurk past. Kijk er nu al naar uit.

Ik merk dat wanneer ik s avonds vrij laat eet, ik eigenlijk geen trek heb in iets lekkers daarna. Deze week na het eten ook niet gesnoept.

Vandaag helaas niet kunnen sporten, hoop dat het morgen lukt. Ga binnenkort het sporten opschroeven naar 2x per week. Ben wel een slechte sporter wat dat betreft
quote:elninjoo, 2 uur geleden

Overigens zijn Aziaten volgens mij scheutiger met ongezonde toevoegingen (zoals vetsin) dan wij in Europa. In Azie heb je ook veel lekkerdere chips dan hier. Ze hebben veel geraffineerdere smaakstoffen ter beschikking.Dat is een kwestie van etiketten lezen en er is altijd wel een variant zonder ongezonde toevoegingen te vinden. Ve-tsin verkopen ze er in zakken van zeker een kilo zelfs. Maar zo werkt het overal, altijd de ingrediëntenlijst lezen. Ik laat het meestal gewoon in het schap staan als ik al niet weet wat er staat of de ingrediëntenlijst langer is dan een telefoonboek.
Hebben ze in 'n toko spullen met 'n Nederlandse ingredientenlijst dan? Ik kan namelijk nog steeds geen Chinees of Thais lezen
quote:elninjoo schreef op 04 juli 2014 @ 08:21:

Hebben ze in 'n toko spullen met 'n Nederlandse ingredientenlijst dan? Ik kan namelijk nog steeds geen Chinees of Thais lezen Zit meestal een witte sticker op met de Nederlandse ingrediëntenlijst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven