Hong Kong & Thailand

04-07-2014 09:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnenkort gaan wij (2 meiden van 24) een reis maken naar Hong Kong. Wat vast staat is dus dat we in Hong Kong beginnen (ong 4/5 dagen) en dat we eindigen in Bangkok en we hebben in totaal 18 dagen.

Als er hier mensen zijn die tips hebben, zou ik ze graag horen, want ik vind het best lastig om goede informatie te vinden over wat je echt niet mag missen etc.

Overigens ligt de periode tussen Hong Kong en Bangkok nog open, dus het is bijvoorbeeld ook nog een optie om naar Laos of Vietnam te gaan!

Alle tips zijn welkom!:)
je zou vanaf Hong Kong kunnen vliegen op Chang Mai )/Chang Rai, de volken verkennen van Noord Thailand rond de Mekong via de plaatsjes/gebied Pai en mae (hong) song.

Dan afzakken naar het zuiden nog ergens in een Jungle resort logeren met een mooi zwembad (evt wat olifanten en tijgers bezoeken tenzij je daar op tegen bent), verder afzakken naar Ayutthaya, boven bang kok de drijvende markt bezoeken (beetje standaard maar wel leuk). Dan nog een paar dagen bang kok, de tempels bezoeken, evt een fietstocht boeken (erg leuk). Kies een mooi hotel met een zwemband. In China town zit een goed koop maar wel luxe hotel met een prachtig zwembad op het dak waar met een cocktail over de hele stad kunt uitkijken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Onder schat de afstanden niet en ook niet dat je opsommige plekken misschien wel 2 of 3 dagen wilt blijven. Voor Bang Kok kun je ook rustig een dag of 3/4 uittrekken. Thailand is een fijn en relatief makkelijk modern land, met een mooie cultuur, lekker eten en lieve mensen. Je kunt er voor weinig geld op mooie plekken verblijven die in vergelijk met andere Aziatische landen relatief luxe zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat viva Amber zegt is veel te veel. Onderschat de reisafstanden niet en ook het reistempo. Als je 18 dagen hebt is dat in of excl. reizen, je bent anders al 2 dagen kwijt met heen en weer rijden neem 4 dagen voor Bangkok en 3 dagen voor excursies in omgeving Bangkok en neem 4 dagen voor Hongkong. ( omgeving ken ik niet maar vast ook mogelijkheden voor excursies. En dan heb je nog 2 dagen mocht je onverwacht nog wat dingen willen ondernemen
Misschien is het veel wanneer je alles zelf moet regelen zoals verblijf en vervoer.

Misschien kan

Hong Kong 4/5 dagen (dag 5)

Vliegen op Chang Mai met 1 overnachting (Dag 6)

Keuze voor bezoeken Mae Song of Pai

Reizen naar Mae Song of Pai dag (dag 7)

Eén of twee dagen sight seeing (Dag 8/9)

Terug reizen Chang mai (dag 9/10)

Afreizen naar zuiden richting Ayutthaya, 2/3 dagenreizen met sight seeing (Dag 11, 12, 13)

Bezoek Ayutthaya (dag 13/14)

reizen naar Bank kok (dag 15)

Bankok (dag 15, 16, 17 en 18)

Je kunt ook kiezen voor Pai of Mae Song, het bovenstaande is een rustig tempo.
Het Hotel in bangkok heet Grand China Hotel en kost rond de 30 euro per kamer via Trivago of agoda, dus ong 15 euro pp per nacht.
Hoi,

Hong Kong is een leuke stad, maar ook weer niet 'zoo' bijzonder. Hier kun je een duidelijk overzicht vinden van de bezienswaardigheden in Hong Kong incl. rating van de bezoekers. Ik verwacht dat je aan een dag of 3 (misschien vier) wel voldoende hebt voor de indrukken en leukste bezienswaardigheden.

Daarna zou je eventueel door Vietnam kunnen trekken. Geweldig land en wat betreft toerisme erg in opkomst! Leuke plekken om te bezoeken (van noord naar zuid); Sa Pa, Hanoi (incl Ha Long Bay), Hoi An, Ho Chi Minh. Na Vietnam zou je vanuit het zuiden omhoog kunnen gaan naar Siem Reap in Cambodja waar je het Angkor Wat kunt bezoeken (schitterend!). Om te bepalen hoeveel tijd je ongeveer in Bangkok nodig hebt kun je hier eens kijken om een inschatting te maken. Via deze weg heb je helaas niet zoveel van Thailand gezien. Echter, in het prachtige Thailand kun je alleen al 18 dagen vooruit... :p

Succes en alvast veel plezier!
Angkor wat is natuurlijk ook prachtig. Ik weet niet hoe toegankelijk Vietnam is. Ik ben zelf niet zo vaak in Azie geweest, mijn ouders wel. Ik vind voor de 1e keer Azie, Thailand een zeer toegankelijk land.
Ik zou een paar dagen naar Chiang Ma en omgevingi gaan en daarna een paar dagen op koh Tao of Phangan voor je naar Bangkok vliegt. In Thailand zijn ook goedkopere kamers dan 30 euro pn te vinden, mocht dat te duur voor jullie zijn.

In Hongkong is ook best veel te doen. Met de ferry naar verschillende eilanden, shoppen, stad verkennen.
Bedankt allemaal voor deze nuttige reacties!

We zijn echter toch ook geinteresseerd in Cambodja. Heeft iemand daar tips voor?

Zijn er bijvoorbeeld leuke mogelijkheden om van Phnom Penh in Cambodja per trein oid naar Bangkok door te reizen?
Phnom Penh is leuk voor een dag of 2-3. Verder Siem Reap natuurlijk. Ik vond Kampot ook aardig voor een dag of 2. Brommertje gehuurd en rondgetuft. En richting Laos zit een dorpje aan de Mekong waar je dolfijnen kunt spotten. Eerlijk gezegd vond ik Laos mooier en leuker dan Cambodja.

Kijk ff op Seat 66, daar staat geheid treininfo over PP-BKK

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven