Vlooien

04-07-2014 19:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb last van echt agressieve vlooien. De kat heeft ze mee naar binnen genomen. Ik heb er nu al enkele weken last van en heb al bijna alles geprobeerd de kat heb ik al meerdere keren ingesprayt ze heeft ook al een vlooienbandje maar dat helpt niet en in huis heb ik alles al onder gesprayd meerdere keren alles uitgewassen en iedere dag gestofzogen ook heb ik al een bakje met water en een waxinelichtje er in geprobeerd maar er blijven vlooien komen. Ik zit ook onder de vlooienbeter en soms voel ik een op me huid en wil ik hem pakken maar soms voel ik de vlooi een beetje aan me huid trekken als ik hem pak zo agressief zijn ze.

Ik weet echt niet meer wat ik ermee moet doen,

Heeft iemand tips?
Advantage voor je kat en een betere vlooienspray voor je huis.
Aggh! Ik krijg er jeuk van..

Waarom open ik zulke topics dan ook...

Geen idee TO.. ik zou een schoonmaakbedrijf op m'n huis loslaten.. Brrrr
Je hebt dus al je kat buiten gezet en behandeld, je hele huis gesprayd, dus vloerbedekking, grond, alles. 2 uur je huis verlaten met alles hermetisch afgesloten, terug gekomen alles gelucht en gezogen en toen had je nog vlooien?

Heb je ook last van vliegen in huis of de tuin want die brengen vlooien over.

Heb je iets frontline achtigs gebruikt voor je kat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 04 juli 2014 @ 19:29:

Je hebt dus al je kat buiten gezet en behandeld, je hele huis gesprayd, dus vloerbedekking, grond, alles. 2 uur je huis verlaten met alles hermetisch afgesloten, terug gekomen alles gelucht en gezogen en toen had je nog vlooien?

Heb je ook last van vliegen in huis of de tuin want die brengen vlooien over.

Heb je iets frontline achtigs gebruikt voor je kat?Ja dat alles heb ik al 2x volledig gedaan. Ik heb geen last van vliegen of andere insecten we dachten toen ook dat de vlooien weg waren allebei de keren maar binnen 2 dagen waren ze er weer. Ik heb al goedkopere merken geprobeerd en duurderen producten en inderdaad ook al frontline pipetjes
Heb je wel vlooienspray in huis gebruikt die ook de eitjes doden? Anders heeft alles geen zin.

Verder even je dierenarts bellen voor vlooiendruppels die wel goed helpen, ik zou wel vertellen wanneer je wat hebt gebruikt want straks heeft je kat een overdosis.

Ik ben niet van de vlooienbandjes en ik ken niemand waar het goed bij helpt. Vieze smerige dingen.

Als extra zou ik je kat elke dag kammen met de vlooienkam.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Frontline pipetjes werken niet (meer).
Ja alle spays die ik had deden ook de larven en eitjes doden en de vlooien zelf natuurlijkquote:Mylene_Valerie schreef op 04 juli 2014 @ 19:34:

Heb je wel vlooienspray in huis gebruikt die ook de eitjes doden? Anders heeft alles geen zin.

Verder even je dierenarts bellen voor vlooiendruppels die wel goed helpen, ik zou wel vertellen wanneer je wat hebt gebruikt want straks heeft je kat een overdosis.

Ik ben niet van de vlooienbandjes en ik ken niemand waar het goed bij helpt. Vieze smerige dingen.

Als extra zou ik je kat elke dag kammen met de vlooienkam.
Heb je de kat ingesprayd met die zooi die je normaal over je meubels doet? Als je kamt met vlooienkam wel even doodmaken in water met zeepsop.
vlooienduppels bij de dierenarts die kan ik wel nog halen die heb ik nog niet geprobeerd. Maar ook voor in het huis zal ik ze weg moeten krijgen anders krijgt de kat ze weer meteen.quote:gloriaaa93 schreef op 04 juli 2014 @ 19:38:

Ja alle spays die ik had deden ook de larven en eitjes doden en de vlooien zelf natuurlijk

[...]

quote:Ikhierhuh schreef op 04 juli 2014 @ 19:37:

Frontline pipetjes werken niet (meer).

Hoe weet je dat? (Oprechte vraag).

Ik gebruik ook frontline en heb idd al een tijdje het idee dat het minder goed werkt.
Rentokil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:basmatirijst schreef op 04 juli 2014 @ 19:42:

[...]

Ik gebruik ook frontline en heb idd al een tijdje het idee dat het minder goed werkt.Mijn kat had vaak last van vlooien en kreeg iedere 4 weken Frontline, opeens werkte niet meer en de dierenarts vertelde me dat dieren immun voor waren geworden. Van de dierendarts kreeg ik toen Advantage.
Ik zweer bij Stronghold.

Niet de goedkoopste maar voor mijn beesten wel de beste.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Voor mijn volgende (nog 3 weken) kat ben ik van plan de vlooienprik te gebruiken. 1 jaar lang vlooien vrij.
Ik zweer bij Stronghold. Dit bevat selamectine en heeft van alle merken de breedste werking. Google maar eens.

Wij hadden een vlooienplaag, na gebruik van dit middel nooit meer een vlo gezien.

Alleen verkrijgbaar bij de dierenarts, en reteduur.

Uitleg selamectine
Gebruik dit,dat had ik ook altijd voor mijn katten en dat zorgde ervoor dat de vlooien onvruchtbaar worden.

Zo kunnen ze zich niet meer vermeerderen.

http://www.medicanimal.com/producten/~p ... D0666.jvm1
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Program

Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:basmatirijst schreef op 04 juli 2014 @ 19:42:

[...]

Ik gebruik ook frontline en heb idd al een tijdje het idee dat het minder goed werkt.Het is bekend dat na een tijdje vlooien voor een bepaald middel resistent worden. Mijn ervaring is dat de dierenarts precies weet wat je op dat moment het beste kan gebruiken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik gebruik altijd advantage vlooiendruppels en daarnaast program dat de vlooieneitjes niet uit kunnen komen.
Grief is just love with nowhere to go
Vlooienbandjes werken alleen preventief, behalve dan dat ene bandje, te koop bij de dierenarts en peperduur.

Spray werkt alleen als je goede koopt. En nee, die van de bolfo is niet goed.

Pipetjes voor in de nek is al beter, ik heb de laatste keer bij de dierenarts pillen gekocht. Mega-duur maar we hadden ook vlooien en daar wilden we gewoon vanaf. Met mega-duur bedoel ik 6 tabletten voor 40 euro. Ze werken een maand. En ik heb dus 6 katten......

Voorheen heb ik nog tabletten gehad die een soort anti-conceptie voor vlooien waren. Zodat er geen nieuwe eitjes bij kwamen.

En dan is er nog oma´s truc; Zet in de hoeken van je kamer vanavond soepborden gevuld met een bodempje water. Haal je vinger even langs het dopje van het afwasmiddel en tip daarmee het water even aan. Als het goed is vind je morgen een lading vlooien in de borden terug.

Zelf nooit getest overigens, maar baat het niet, schaadt het niet en het kost niks. Of nouja.. als het werkt wil je die borden misschien niet meer voor de soep gebruiken.
Er is nog maar 1 omgevingsspray waar vlooien nog niet resistent tegen zijn en dat is Virbac indoor X.

Werkt tegen alle soorten ongedierte(vlooien teken etc.)

2 a 3 bussen halen(kosten 12 euro per stuk) eerst stofzuigen, door de trilling komen larven en jonge vlooien te voorschijn, dan flink spuiten, ook kieren en randen en richels, onder kasten etc. Kleedjes, vloerbedekking extra goed spuiten. Dieren een paar uur achterthuis doen, want het ruikt als puur gif

Gegarandeerd dat je eraf bent!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven