Opmerkingen broer enz.......

10-07-2008 17:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na een verbroken relatie, zit ik weer thuis bij mn moeder.

Mn broer woont ook weer thuis overigens na zijn verblijf in het buitenland. Ook mn neefje(16) zoon van mn broer woont weer hier, een neefje met een heel grote mond en brutaal gedrag. Hierdoor zit ik vaak op mn kamer. Omdat ik het gewoonweg erg druk vind in de huiskamer.(vaak ruzie e.d opmerkingen e.d..) En het is geen groot flatje...

Maar als ik dan op mn kamer zit merk ik vaak dat mn broer opmerkingen gaat maken, zoals dat ik me isoleer en me afsluit. Vaak zit ik in mn kamer Televisie te kijken( mn eigen programma's) En is heb ik het vrij rustig buiten het feit om dat het een heel gehorig flatje is.........dan loopt hij weer langs en hoor ik weer zon opmerking waar ik moedeloos van wordt.....

Heb al een keer gezegd tegen hem waarom ik vaak op mn kamer zit.

Wie heeft hier tips voor om die opmerkingen te stoppen?

Die opmerkingen ben ik meer dan zat....Of wie hebben er ervaring met dit soort situaties? (zit hier nu een maand en echt heeeeeeeel naarstig op zoek naar mn eigen woonruimte) Maar zo snel gaat het niet...

Ik hoor graag van jullie!

TNX
Gewoon eerlijk zijn, en hem vertellen wederom vertellen waarom je je afzondert. Em erbij vertellen dat je zat bent van zijn opmerkingen, daar heeft hij misschien geen idee van.

Hopelijk krijg je snel je eigen woonruimte, want het klinkt idd wel heel druk!
Gewoon vragen of hij er last van heeft en zo nee dat hij zich er lekker niet mee moet bemoeien.

Daarbij, waar maak je je druk om? Als jij er geen energie in steek heb je er ook geen last van (en misschien is hij wel gewoon bezorgd en uit hij dat wat rottig)
Ik haal hier niet zo goed uit wat voor opmerkingen hij nu maakt en waar jij je nu precies aan stoort?

Het lijkt me zinnig om hem gewoon uit te leggen dat je graag op jezelf bent en dan ook met rust gelaten wil worden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Aangezien hij een kind van 16 heeft neem ik aan dat je broer een volwassen vent is, waar je mee kunt praten... Doen!
Ik zou hem, ja daar komt ie weer, keihard op zijn bek slaan.

En tja pubers, ze zijn net zo moeilijk als vrouwen (of voor jullie: mannen:-))
quote:Poezewoes schreef op 10 juli 2008 @ 18:11:

Ik haal hier niet zo goed uit wat voor opmerkingen hij nu maakt en waar jij je nu precies aan stoort?

Het lijkt me zinnig om hem gewoon uit te leggen dat je graag op jezelf bent en dan ook met rust gelaten wil worden.Opmerkingen als: dat ik me isoleer dat ik me afzonder dat ik me afsluit enz, krijg ik steeds weer te horen.............( ik zit niet weer thuis voor mn plezier overigens)
quote:badmeester schreef op 10 juli 2008 @ 18:31:

Ik zou hem, ja daar komt ie weer, keihard op zijn bek slaan.

En tja pubers, ze zijn net zo moeilijk als vrouwen (of voor jullie: mannen:-))Het is mn neefje niet die die opmerkingen maakt, ( wel is hij net zo lastig) Maar mn broer... maar goed tnx voor alle adviezen, heb t al een xtje aan hem gemeld overigens.. dat t moet kappen maar als t nog en keer voorkomt spreek ik hem er wat strenger op aan ofzo... tnx voor alle adviezen, meer is altijd welkom!
Misschien vindt je broer het juist fijn als jij er bent omdat hij dan ook een leeftijdgenoot heeft om mee te praten?

Het zal voor hem ook niet gemakkelijk zijn denk ik zo, terug uit het buitenland met kind bij moeders.

Probeer eens met je broer te praten en naar hem te luisteren.

Dan komen jullie er vast wel uit!
En je moeder , die vindt al die drukte wel ( weer ) gezellig ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:misslady schreef op 10 juli 2008 @ 18:42:

[...]

Opmerkingen als: dat ik me isoleer dat ik me afzonder dat ik me afsluit enz, krijg ik steeds weer te horen.............( ik zit niet weer thuis voor mn plezier overigens)Er zit toch een heel verschil tussen iets melden en iets bespreken? Kom op zeg, jullie zijn volwassen mensen!
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven