Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Dat ramptoerisme is inderdaad heel erg, bijna asociaal eigenlijk.

Of dan hoor je op de radio dat er file is vanwege een ongeval en aan de andere kant file vanwege kijkers. Triest gedoe...
Ik erger mij aan mijn vakantiestress!

Nee, niet dat ik bang ben dat ik iets vergeet, daar ben ik juist weer heel makkelijk in (ze verkopen overal brood zeg ik altijd maar).

Nee, ik stel me altijd doelen voor de vakantie, heel irritant.

wat ik nu nog moet doen voor ik over 4 weken in de auto stap?

- heel veel dingen voor het werk

- boeken bestellen voor 2 kinderen en schoolspullen kopen

- foto's inplakken

- 2 schuren opruimen

- de keukenkastjes opruimen

- de kelder opruimen

- t-shirts kopen

- de tuin in orde maken

- fiets kopen voor jongste zoon

- een paar bezoeken afleggen

- kapper

- oppas voor poes regelen

enz enz

kunnen veel dingen niet NA de vakantie? Ja!

Maar op de een of andere manier heb ik op vakantie dan geen rust in mijn hoofd.
Poeziewoezie: ik heb in augustus pas vakantie, ik stress er nu al om...

Vooral om de katten... (eentje moet tot augustus medicijnen, als ik het doe gaat dat goed maar ik denk niet dat ie er hard op gaat als een ander dat doet. bovendien wil niemand het doen...)

En mijn absolute nummer 1 ergenis: verpakkingen.

Met verpakkingen zoals plakbandrollen, rookmelders e.d. heb je een kettingzaag nodig, en bij flessen zoals mayo en ketchup vind ik dat 'papiertje' (geen idee hoe dat heet) wat onder de dop zit zo ontzettend nutteloos. Die dop zit er toch niet voor jan ***, waarom dan zo'n irritant papiertje. Ik vegeet dat altijd dus ik loop altijd 2 minuten driftig te knijpen.

En het plastic om tijdschriften als er geen losse dingen bij zitten vind ik ook stom. Zullen we even aan het milieu denken...

Zo dat waren mijn ergenissen weer voor vandaag...
Ik erger me eraan als mensen in een topic waar iemand hulp vraagt bij een of ander probleem reageren met 'O, dat zou mij nou nooooit overkomen. Ik heb alles zo lekker voor elkaar'. Dan denk ik, koop een taart en vier het, maar blijf even weg uit dit topic als je toch alleen maar komt verkondigen dat jij perfect bent.
quote:marilyn82 schreef op 26 juni 2014 @ 16:07:

Poeziewoezie: ik heb in augustus pas vakantie, ik stress er nu al om...

Vooral om de katten... (eentje moet tot augustus medicijnen, als ik het doe gaat dat goed maar ik denk niet dat ie er hard op gaat als een ander dat doet. bovendien wil niemand het doen...)

En mijn absolute nummer 1 ergenis: verpakkingen.

Met verpakkingen zoals plakbandrollen, rookmelders e.d. heb je een kettingzaag nodig, en bij flessen zoals mayo en ketchup vind ik dat 'papiertje' (geen idee hoe dat heet) wat onder de dop zit zo ontzettend nutteloos. Die dop zit er toch niet voor jan ***, waarom dan zo'n irritant papiertje. Ik vegeet dat altijd dus ik loop altijd 2 minuten driftig te knijpen.

En het plastic om tijdschriften als er geen losse dingen bij zitten vind ik ook stom. Zullen we even aan het milieu denken...

Zo dat waren mijn ergenissen weer voor vandaag...En dat lipje van de limonadefles! Ik snap waarom het er zit hoor, maar op de een of andere manier krijg ik het er nooit normaal af, met een limonadefontein als gevolg.
Alle reacties Link kopieren
En aan verpakkingen waar dan opstaat: hersluitbaar. Of de overtreffend trap: makkelijk hersluitbaar, maar die je dan met geen mogelijkheid open krijgt! Om het vervolgens open te knippen, en dan is het niet meer hersluitbaar. ...
Lopen klooien met accu boor/schroefmachine. Zelfs handleiding doorgenomen, maar ik kwam er niet achter waar 1 onderdeel voor was. Schroef kreeg ik ook al niet in de muur. Uiteindelijk toch man maar vriendelijk gevraagd om assistentie.

Verdorie: ikke zelluf doen!! (stampvoet)
Of hersluitbare verpakkingen die helemaal niet goed hersluiten. Kun je alsnog gaan klooien met sluitclips, zakjes en bakjes.

Ook ergernis: ik heb een opbergbus waar rijstwafels goed inpassen, alleen is hij te klein voor het hele pak....en als er nou eentje niet inpaste okay, die eet ik dan wel meteen op. Nee, er passen er maar liefst 4 niet in. Grrrrr.
Haha, die opberg bus inderdaad! Konden ze er niet een ontwerpen waar het hele pak in past, of zouden ze samenspannen met de rijstwafel-fabriek-maffia en/of kartel?

Was de pakjesbezorgen al voorbijgekomen in dit topic? Vast wel he? Dan doe ik even een hartgrondige +1....
quote:as1984 schreef op 03 juli 2014 @ 18:43:

En aan verpakkingen waar dan opstaat: hersluitbaar. Of de overtreffend trap: makkelijk hersluitbaar, maar die je dan met geen mogelijkheid open krijgt! Om het vervolgens open te knippen, en dan is het niet meer hersluitbaar. ...

Ja!

ik heb dit altijd met doosjes snoep of koekjes. Dan moet je trekken aan een lipje (met beleid, natuurlijk) en zou het doosje netjes open moeten gaan, maar in plaats daarvan trek ik altijd het hele doosje naar de mallemoeren, en dan nog kan ik niet bij de koekjes. Tsja, doosje weg, en dan moet ik ze maar allemaal opeten.

Ergernis; gisteren in supermarkt ging een kassa dicht maar dat was niet goed aangegeven. Meisje zegt "ga maar naar die andere" dus ik naar die andere waar een gigantische rij staat. Komt er een (relatief knappe) gozer aan die kassa die dicht gaat, en hij mag wel. En ik had welgeteld twee boodschappen.
quote:marilyn82 schreef op 25 juni 2014 @ 09:35:

[...]

.Oh gelukkig ik vind dat ook zo irritant. Dacht dat het aan mij lag.
Mensen die gewoon thuis zijn, en dan klagen dat ze het zo druk hebben en zo moe zijn. Terwijl ik 32 uur werk met een gezin, en op mijn tenen moet lopen.

Ik zeg niet dat het altijd makkelijk is om fulltime thuis te zijn en b.v. voor kinderen te zorgen, maar he, je hebt wel iets meer vrijheid hoor.

En op het moment de wk commentator. Wat is die irritant.

Alles op fb zetten(heb zelf geen fb misschien daarom)

Oh en collega's met kinderen schijnen een grote ergernis van andere collega's te zijn. Waar? Ik ben collega met kinderen.
quote:Penelopeia schreef op 03 juli 2014 @ 09:45:

Ik erger me eraan als mensen in een topic waar iemand hulp vraagt bij een of ander probleem reageren met 'O, dat zou mij nou nooooit overkomen. Ik heb alles zo lekker voor elkaar'. Dan denk ik, koop een taart en vier het, maar blijf even weg uit dit topic als je toch alleen maar komt verkondigen dat jij perfect bent.'Koop een taart en vier het' hahaha, mooi. Mee eens verder! :D
quote:samia1 schreef op 04 juli 2014 @ 15:45:

Mensen die gewoon thuis zijn, en dan klagen dat ze het zo druk hebben en zo moe zijn. Terwijl ik 32 uur werk met een gezin, en op mijn tenen moet lopen.

Ik zeg niet dat het altijd makkelijk is om fulltime thuis te zijn en b.v. voor kinderen te zorgen, maar he, je hebt wel iets meer vrijheid hoor.

En op het moment de wk commentator. Wat is die irritant.

Alles op fb zetten(heb zelf geen fb misschien daarom)

Oh en collega's met kinderen schijnen een grote ergernis van andere collega's te zijn. Waar? Ik ben collega met kinderen.Ja! mensen die gewoon thuis zijn! Ik heb dat nu ik zwanger ben, een aantal mensen om mij heen zijn ook zwanger, en dat zijn van die ik heb een rijke man en hoef niet te werken types. Die dan verbaasd zijn dat ik de kinderkamer nog niet af heb ( 24 wkn zwanger) euh nee, mijn man en ik werken allebei fulltime. En ik kan niet even een schilder inhuren, en iemand die de vloer komt leggen en dan naar de babypark rijden om voor een maandsalaris een babykamer te bestellen. Heel fijn voor de mensen die dat wel kunnen, maar wij even niet. Dus wij moeten dat samen tussendoor doen. En dan ook nog heel verbaasd zeggen: O ik was helemaal niet zo moe in de zwangerschap. Nee als ik niet 40 uur zou werken en een huishouden had dan was ik waarschijnlijk ook een stuk minder moe! Grrr
Mensen die in de war raken door voetbal , en er een fantatisme op na houden die je ook weleens bij bepaalde religieuze mensen ziet.
Misschien is ie al voorbijgekomen, maar je kind "de kleine man" noemen

"Lekker naar de speeltuin met de kleine man"
quote:as1984 schreef op 04 juli 2014 @ 16:10:

[...]

Ja! mensen die gewoon thuis zijn! Ik heb dat nu ik zwanger ben, een aantal mensen om mij heen zijn ook zwanger, en dat zijn van die ik heb een rijke man en hoef niet te werken types. Die dan verbaasd zijn dat ik de kinderkamer nog niet af heb ( 24 wkn zwanger) euh nee, mijn man en ik werken allebei fulltime. En ik kan niet even een schilder inhuren, en iemand die de vloer komt leggen en dan naar de babypark rijden om voor een maandsalaris een babykamer te bestellen. Heel fijn voor de mensen die dat wel kunnen, maar wij even niet. Dus wij moeten dat samen tussendoor doen. En dan ook nog heel verbaasd zeggen: O ik was helemaal niet zo moe in de zwangerschap. Nee als ik niet 40 uur zou werken en een huishouden had dan was ik waarschijnlijk ook een stuk minder moe! GrrrOh dat lijkt me ook irritant ja! Sowieso, mensen die zich bemoeien met je. "Je hebt nu zeker alles wel af he?" Eh nee.
quote:Captain_Obvious schreef op 04 juli 2014 @ 19:18:

Misschien is ie al voorbijgekomen, maar je kind "de kleine man" noemen

"Lekker naar de speeltuin met de kleine man"

+1

Ik vind het woord kameraad voor 'vriend' ook erg.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 04 juli 2014 @ 23:08:

[...]

+1

Ik vind het woord kameraad voor 'vriend' ook erg.

Kameraad doet me altijd denken aan het leger. 'Long time no see, comrade...'

Ik heb een heel onbenullige ergernis net voor ik naar bed ga... het is bijna 3 uur en mijn haar zit echt geweldig. Het zit dus nooit geweldig overdag. Alleen 's nachts als ik gedoucht heb en niemand me ziet. Ik zou 's ochtends kunnen douchen, maar dan heb ik geen tijd om het vier uur aan de lucht te laten drogen.
Kameraad wordt hier eigenlijk alleen maar gebruikt door kampers.
Mensen die steeds hoesten, en niet een arm voor hun mond houden. Zo vies!

Mensen die altijd te laat komen. En dan ook altijd een smoes hebben.

Oude mensen die alleen maar zeuren, met wat ze niet meer kunnen. Je kan het een keer zeggen, maar niet keer op keer hetzelfde negatieve verhaal vertellen. Vroeger was alles beter...
@captain obvious: tnx! Ja het is echt bizar wat mensen ook tegen je zeggen als je zwanger bent, wat ben je dik, wat heb je grote borsten, alsof ik dat zelf niet gemerkt had! en 100 tips.... daar kunnen we een nieuw topic voor openen denk ik

Weet je wat mij ook zo irriteert mensen die 1000% zeggen, mn baas doet dat altijd, weet je het 1000% zeker? Euh nee 100 dat is namelijk het maximale. ....grrr
Mensen die 1000 keer hun neus snuiten terwijl er niks te snuiten valt. En dat elke keer met hetzelfde verfrommelde zakdoekje dat na het snuiten weer terug in hun zak gaat.
quote:Nemesis. schreef op 24 juni 2014 @ 09:35:

Mensen die op straat luidkeels (mee)zingen. Bijna altijd akelig vals.

Meen je dat?

Ik word juist heel vrolijk van blije mensen!
Aan mijn postbode..

Kom ik hem tegen ergens in het dorp terwijl ik met de hond wandel, drukt hij me een pakketje in de handen.

Loop ik een uur lang met dat pakje onder mijn arm te sjouwen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven