Laurierblad

05-07-2014 14:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Ik wil vanavond een lekker soepje maken. En zie dat ik daar voor een laurierblaadje nodig heb. Nou heb ik een heg vol laurier in mijn tuin staan.. Wie weet of ik hier een blaadje van kan gebruiken?

Alvast bedankt!
Als het goed wast waarom niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee, laurier werkt alleen als het uit een plastic verpakking komt. Dat je dat niet weet...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
May_ka, volgens google, kan het alleen als het een bepaald soort laurier is, en vaak is de laurier in de tuin niet de juiste soort..

Ik weet niet precies wat voor een laurier ik heb maar ik zie inderdaad ook niet in waarom het niet zou kunnen als ik het goed was. ik eet het tenslotte niet op.

Maar ik dacht wie weet zegt hier iemand; niet doen, sommige laurierblaadjes zijn echt niet geschikt.. Jij in ieder geval niet..
De laurier in de tuin is meestal laurierkers, Google is nu de grote hulp: heb je laurier (de nobilis variant) of de kers variant.
Laurier als in een haagstruik, is volgens mij niet eetbaar en zelfs giftig. Eetbare laurier heeft 'n heel ander soort blad.
Haha, ik vind ze erg op elkaar lijken qua blad eerlijk gezegd, madderijn. Ik heb nooit gele bloemen gezien in de heg en ook geen "kersjes". Ik weet het dus eigenlijk niet..

Kan het kwaad als ik de verkeerde veriant gebruik?
ja, want de verkeerde is giftig
Ok. Dan ga ik wel een blaadje halen bij de winkel;) Jammer!
Ik vind ze erg verschillend. Bij twijfel niet doen. Ik geloof niet dat het recept mislukt zonder laurier.

De laurier kers groeit snel, heeft glanzend blad, blad staat heel klein beetje bol. Echte laurier groeit langzaam en heeft platte spitse blaadjes, beetje mat. Kook laurier is niet de standaard.
Dank, Madderijn, dan heb ik de laurierkers, dat dacht ik al..
Ga er maar van uit dat een heg laurier niet eetbaar is. Je kunt trouwens heel makkelijk een plantje in de tuin zetten. Niet winterhard wordt gezegd, maar op een beschutte plaats staat hij jaren en wordt 2 meter hoog ( dus ik heb genoeg)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kunt ook de kunst van het weglaten toepassen.
verba volant, scripta manent.
Bij een reformhuis heb je een hele zak vol voor 1,25 en daar doe je zeker langer dan een jaar mee.

Met laurier kan je heerlijke dingen maken.

Zoek eens op een recepten op een site op het ingredi"ent "Laurier"

Dat kan op smulweb, okoko en ah.

Laurierdrop is ook lekker, maar dat kan je niet zelf maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven