Shoppen in Amsterdam

06-07-2014 22:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort een dagje shoppen in Amsterdam. Ik hou erg van beauty en mode. Zo wil ik die dag erg graag naar de MAC store en het Vintage Wearhouse. Kennen jullie nog leuke winkels in Amsterdam die verder in niet veel / helemaal geen andere steden zitten? Ik ben ook op zoek naar een leuke tassenwinkel. Ik zoek namelijk een grote leren tas voor rond de 50 euro.

Uiteraard ga ik daar ook een hapje eten. Kennen jullie nog leuke restaurantjes waar je lekker kan dineren voor een euro of 10/20?

Alvast bedankt!
The most courageous act is still to think for yourself.
Ik ben niet bekend in adam, maar een grote leren tas voor 50 euro? Nepleer dan oid?
En dineren voor tien of twintig. De McD?
Masque, al verschillende tassen gezien voor dat bedrag. Was verliefd op een grote rode leren tas van Zalando voor 40 euro, helaas was de tas uit de webshop toen ik hem wou bestellen. Is inderdaad goedkoop maar dat zoek ik ook!

Lebowski, het hoeft echt geen 5 gangen diner te zijn. Met alleen een hoofdgerecht ben ik ook al helemaal tevreden.
Ik dineer graag bij Olijfje als ik in Amsterdam ben.

Vlakbij Waterlooplein.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:enchantedjewell schreef op 06 juli 2014 @ 22:56:

Ik dineer graag bij Olijfje als ik in Amsterdam ben.

Vlakbij Waterlooplein.Even de site bekeken, helaas is het tot 4 augustus gesloten i.v.m. de vakantie.
Ga gewoon naar de Nieuwedijk en Kalverstraat, dan kun je zo doorlopen naar de Negen Straatjes en eventueel de Leidsestraat door lopen.

Bij die eerste twee (is 3 minuten lopen vanaf CS) zitten hele leuke boetiekjes maar ook gewoon winkels als River Island, H&M, Vero Moda en in de Kalverstraat zijn sinds een tijdje Forever21, Pull & Bear en Urban Outfitters gekomen
quote:artistiqueorchid schreef op 06 juli 2014 @ 22:49:

Masque, al verschillende tassen gezien voor dat bedrag. Was verliefd op een grote rode leren tas van Zalando voor 40 euro, helaas was de tas uit de webshop toen ik hem wou bestellen. Is inderdaad goedkoop maar dat zoek ik ook!

Lebowski, het hoeft echt geen 5 gangen diner te zijn. Met alleen een hoofdgerecht ben ik ook al helemaal tevreden. op de albert cuijp?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:artistiqueorchid schreef op 06 juli 2014 @ 22:36:

Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort een dagje shoppen in Amsterdam. Ik hou erg van beauty en mode. Zo wil ik die dag erg graag naar de MAC store en het Vintage Wearhouse. Kennen jullie nog leuke winkels in Amsterdam die verder in niet veel / helemaal geen andere steden zitten?

De Utrechtsestraat zit vol unieke winkeltjes. Ook in de Haarlemmerstraat + Haarlemmerdijk vind je veel winkels die niet onderdeel van een keten zijn.

En in de 9 straatjes. http://www.de9straatjes.nl/nl/home

Wel zijn die unieke boetiekjes en winkels meestal natuurlijk wat duurder dan de H&M of River Island.

Een andere toffe winkel vind ik Weekdays, meerdere verdiepingen met aparte mode. Duur en goedkoop door elkaar heen.

quote:artistiqueorchid schreef op 06 juli 2014 @ 22:36:Ik ben ook op zoek naar een leuke tassenwinkel. Ik zoek namelijk een grote leren tas voor rond de 50 euro.

Ik meen me te herinneren dat er in de Damstraat / Hoogstraat een winkel zat met veel leren tassen, maar misschien is die er niet meer...

Kijk ook op het Waterlooplein, en inderdaad op de Albert Cuypmarkt (maar daar zal veel nepleer zijn).

quote:artistiqueorchid schreef op 06 juli 2014 @ 22:36:Uiteraard ga ik daar ook een hapje eten. Kennen jullie nog leuke restaurantjes waar je lekker kan dineren voor een euro of 10/20?

Alvast bedankt!

Bij Vapiano kun je prima Italiaans eten voor dat geld. Ook 't Gasthuys is niet duur en serveert grote porties.

En op de Zeedijk stikt het van de goedkope Aziatische eettentjes (Chinees, Vietnamees, Thais etc).

Bij Bazar op de Albert Cuypstraat (waar de markt overdag dus is) kun je ook goed middenoosters eten voor relatief weinig geld. En het Libanese eten bij Beyrouth (in west) is ook erg lekker, veel en goedkoop... wel een beetje kitsch aankleding. :-) Maar erg aardige bediening.

Kortom keuze genoeg.

En wat je ook nog zou kunnen doen is een kant-en-klare salade halen bij een AH en die in een park opeten, lekker tussen de Amsterdammers (en toeristen) op het gras.

Als je zegt op welke dag van de week je gaat, kan ik misschien nog wat leuke markten aanraden. Bijvoorbeeld de Noordermarkt is een leuke vintage markt op maandagochtend tot een uur of 1. En de IJhallen zijn een mega vlooienmarkt, twee dagen per maand.

Veel plezier!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
We are labels op de Utrechtsestraat is erg leuk.

Samsoe and Samsoe.

House of Poems in de 9 straatjes.

Second Female zit daar ook.

De Fab tassenwinkel.

Raak op de Leidsestraat.
Haarlemmerstraat/haarlemmerdijk heeft leuke winkels zowel vintage als zaakjes die je nergens anders vindt. Voor een bijzondere tas zou je ook kunnen kijken in de museumwinkel van tassenmuseum Hendrikje op de gracht vlakbij het rembrandsplein.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hallo allemaal! Bedankt voor alle reacties. De Utrechtsestraat, Haarlemmerdijk/Haarlemmerstraat en de 9 straatjes lijken mij erg leuk. Ik ga ook zeker nog langs de Forever 21! En het eten bij Beyrouth spreekt mij ook erg aan. Ik ga trouwens aanstaande zaterdag. Heeft iemand nog een voorstel over een leuke route waarbij ik een beetje langs de meeste straten kom?

Ik heb er zin in!
quote:artistiqueorchid schreef op 07 juli 2014 @ 10:40:

Heeft iemand nog een voorstel over een leuke route waarbij ik een beetje langs de meeste straten kom?

Ik heb er zin in!

Het Amsterdam-gedeelte van de 100% Stedengids serie als app is gratis!

Download de gratis app "100% Stedengids" (of "100% reisgidsen"), en daarna het Amsterdam-deel. Voor andere steden betaal je wel geld. Voor Amsterdam niet. Daar zitten een stuk of 5 leuke wandelroutes in langs de leukste winkeltjes en markten. Combineer ze gewoon een beetje volgens eigen inzicht.

Je kunt ook de plattegrond oproepen en daarop kiezen of je alleen de pinnetjes wilt zien voor de leuke winkels die zij aanraden, of ook de restaurantjes, etc.

Handig is dat je ook ziet waar je op dat moment zelf bent.

Of koop even een papieren plattegrond van Amsterdam, zet met een gekleurde marker stippen op de kaart van de winkeltjes en straten waar je heen wilt, en verzin er zelf een route tussen. :-)

Of koop het papieren gidsje 100% Amsterdam, en voeg aan de plattegrondjes (waar al veel leuke winkeltjes in gemarkeerd staan) jouw eigen 'pinnetjes' toe. Ook in het boekje staan die wandelroutes, die je al dan niet kunt volgen.

Beyrouth is lekker eten maar ligt wellicht een beetje uit de richting.... mocht je plannen hebben voor de Albert Cuyp markt, dan kun je bij Bazar (achter de kraampjes) ook lekker middenoosters eten.

Op zaterdag is de Noordermarkt ook leuk, goed te combineren met de Haarlemmerstraat/-dijk. Voornamelijk een biologische boerenmarkt, maar er zijn ook kramen met vintage en antiek en boeken en tassen en hoeden etc.

En Winkel 43 op dat plein heeft de heerlijkste appeltaart van de stad, zo niet van het land. :-) De rij lijkt lang maar gaat best vlot.
Bedankt cecilia! Meteen even de app gedownload. Misschien toch eens even kijken naar de eettentjes bij de Bazar. Ik heb wel een keer weer zin in Lebanees, vandaar dat ik graag naar Beyrouth wou.
In dit geval is Bazar de naam van een restaurant.

Ze hebben er eentje in Amsterdam (op de Albert Cuypstraat) en eentje in Rotterdam. Hier vind je hun menukaart, dan kun je kijken of je iets Libanees herkent wat je lekker vindt. Het is een beetje een mix van Turks, Midden-Oosters, Marokkaans eten. http://bazaramsterdam.nl/ ... n?sublist=310&submenu=356

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven