Gezondheid alle pijlers

Dry Needling - ervaring?

17-06-2014 09:57 36 berichten
dames, wie heeft hier ervaring mee:

Er is (met een echo) vastgesteld dat ik een flink ontstoken pees in mijn schouder heb. Dat geeft veel pijn en beperkingen.

Ik ben doorgestuurd naar een andere fysiotherapeut die veel van schouders weet en die ook aan 'dry needling' doet - dat zou helpen bij deze klachten.

Nu heb ik dat eens opgezocht en zo ongeveer de eerst hit met google is die van de vereniging tegen kwakzalverij. Die vinden het allemaal maar onzin.

Op zich sta ik best open voor een alternatieve behandeling (de ontstekingsremmers komen inmiddels ook mijn neus uit), maar dat gepiel met naalden vind ik nogal wat. Ben daarom benieuwd of er mensen zijn bij wie het geholpen heeft? of juist niet?

Wie heeft hier ervaring mee?
Nou, ik heb mijn aarzelingen opzij gezet en heb mijn eerste behandeling gehad. Bedoeling was om vastzittende en verkrampte spieren (triggerpoints) weer los te maken, zodat de irritatie en ontsteking aan pees wordt verholpen (als ik het goed heb begrepen).

De naald zelf voelde ik inderdaad niet, maar wel de reactie in de spier - net elektrische schokken. Het voelt nu wel 'anders' maar het is nog even afwachten wat het effect zal zijn.

Volgende week de tweede keer, en dan maar hopen dat het gaat werken!
Alle reacties Link kopieren
Houd je ons ook dan op de hoogte? Ben zeer benieuwd!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
doe ik ! (btw: jouw avatar )
In mijn visie kan dry-needling ondersteunend helpen om klachten te verminderen. Als in jouw geval de pees ontstoken is geraakt omdat er spierknopen zitten in de spier die aan die pees zit, kan dat zeker verlichting geven of zelfs de oplossing zijn.

Het kan echter ook zijn dat er een onderliggende oorzaak zit achter het ontstaan van de spierknopen: verkeerde houding, overbelasting, scheef staan van het skelet, verminderde mobiliteit in de gewrichten, onvoldoende stabilteit enz. Dit moet dan wel aangepakt worden, omdat je anders alleen aan symptoombestrijding doet.
Ik heb het ook gehad, niets aan gehad helaas. Loop nu een jaar later nog steeds met een blessure.

Hopelijk helpt het bij jou wel!
@jubelientje: dat klopt helemaal wat je daar schrijft. Ik weet ook waar die knopen vandaan komen en daar ga ik ook mee aan de slag. Liefst ook heel structureel, want dit hoeft van mij niet nog een keer.
Nou, inmiddels 3x geweest. Samenvatting: AU!!!

Het geeft wel enige verlichting maar de laatste keer was geen succes. Bont en blauw, en meer pijn dan ervoor.

Zucht...

Fysio denkt er aan me toch naar orthopeed te sturen want mogelijk toch frozen shoulder. Getver, dit gaat niet de goede kant op!
helpt niks
Verschillende keer dry needling gehad, met steeds resultaat.

Maar na enige tijd komen de klachten weer terug maar dat heeft een andere reden waar aan gewerkt wordt.

Het moet wel door iemand gebeuren die er voor opgeleid is en die ook goed uitlegt wat je wel en wat je juist niet moet voelen.

Na de behandeling kun je een zwaar gevoel hebben maar dat trekt in de loop van de volgende dag wel weg

Ik persoonlijk vind het een verademing als het WW'er gedaan wordt want dan is de ergste pijn weer even weg,en kan ik weer even redelijk normaal bewegen.
quote:poesiepoes schreef op 17 juni 2014 @ 11:29:

Hier uitgebreide ervaring met dry-needling. Dat is inderdaad om knoopjes in spieren die uitstralende last geven (triggerpoints) op te lossen. Het heeft mij geholpen om een stuk losser te worden in mijn nek en schouders (flinke chronische RSI) en weer wat meer te kunnen. Ik vond het niet pijnlijk trouwens. Als het echt heeeeel naar scherp zeer doet, moet je dat zeggen, het kan zijn dat er een klein vaatje oid wordt geraakt. Dan halen ze dat naaldje er meteen weer uit. Ze gaan er vrij diep in, vaak een paar cm, dus niet oppervlakkig zoals bij acupunctuur. De naaldjes zijn wel hetzelfde, van die hele dunne.

En voor triggerpoints is wel degelijk een wetenschappelijke onderbouwing..!

RSI, dry-needling.

En voor triggerpoints bestaat een wetenschappelijke onderbouwing.

Jaja.
@dubbeltje: als we ze gewoon verkrampte of verharde spieren noemen, mag het dan wel? Ja?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven