Alternatief voor foliumzuur

11-07-2014 14:17 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan! Ik lees overal dat wordt aangeraden om 4 weken van tevoren te beginnen met het slikken van foliumzuur. Nu ben ik niet zo'n held met pillen slikken en vroeg ik me af of er ook alternatieven zijn! Ik zie het niet zo zitten om elke ochtend een worsteling te hebben om een pilletje door te slikken...

Ik las dat amandelen bijvoorbeeld ook veel foliumzuur bevatten. Iemand hier ervaring mee? Of andere tips? :-)
Wil je liever een pilletje slikken of een kindje dat eventueel iets mankeert?
Geniet van elke dag!
Als een pilletje slikken al zo'n enorm probleem is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Die pilletjes zijn superklein.
Die tabletjes foliumzuur zijn zo klein, dat zou echt geen probleem moeten zijn.

Maak het onderdeel van je ochtendritueel en dan vergeet je het echt niet.

Ik ben ook beslist geen held met pilln, maar dit ging moeiteloos. ( je weet waar je het voor doet tenslotte)
Heb je ook moeite met kleine pilletjes. De foliumzuur pilletjes zijn erg klein.

Misschien juist een manier om er vanaf te komen.
Ik heb ook moeite met pillen slikken, maar sie van de Etos (roze potje) zijn heel erg klein. Misschien lukt het je om die te slikken? Ik had daar geen enkel probleem mee.
Ehhh. De pil op zich doorslikken is een probleem?

Heb je nog meer van dat soort dingen want dat wordt dan nog wat

Ze zijn mini hoor, die pillen. Slik(te) je geen anticonceptiepil?
Amandelen bevatten mogelijk veel folliumzuur maar bevatten ook blauwzuur. Persoonlijk zou ik me afvragen of je aan een zwangerschap toe bent, dat is echt zwaarder dan een pilletje slikken. Bij een ijzertekort oid moet je ook slikken.... Maar als het werkelijk zo n probleem is zou ik advies zoeken bij een diëtist of apotheek.
Ik had hetzelfde probleem. Heb zelfs contact gehad met de fabrikant maar er schijnt geen vervangend product te zijn. Geen bruistablet ofzo. Ik heb ze gewoon fijn gemalen en ingenomen met yoghurt
quote:Fleuriefleur schreef op 11 juli 2014 @ 14:22:

Ik had hetzelfde probleem. Heb zelfs contact gehad met de fabrikant maar er schijnt geen vervangend product te zijn. Geen bruistablet ofzo. Ik heb ze gewoon fijn gemalen en ingenomen met yoghurt

Dan werken ze nog wel, fijngemalen?

En heb je later in je evt zwangerschap geen problemen gehad met andere pillen etc die je moest slikken? Bvb die visoliecapsules...
Oke, misschien heb ik het niet zo handig geformuleerd...

Natuurlijk vind ik het belangrijk om voldoende foliumzuur binnen te krijgen, het is helemaal niet mijn intentie om dit te 'skippen' en dus extra risico te lopen, alleen omdat ik moeite heb met pillen doorslikken. Ik vroeg me alleen af of iemand wist of er alternatieven zijn (bijv kauwtabletten oid).

De pil is nooit een probleem geweest, maar die was ook wel erg klein. Bij grotere pillen krijg ik vaak het probleem dat ik bang ben dat het blijft hangen. Vandaar...

Bedankt voor jullie tips zover!
Waarom zouden ze fijngemalen niet werken?

De apotheek verkoopt van die apparaatjes daarvoor. Ook fijn als je erg misselijk bent de eerste weken, kun je het gewoon door je drinken doen.

En er is helemaal geen noodzaak om visoliecapsules te slikken als je gezond eet.
ik ben ook geen held met pilletjes doorslikken, dus dat herken ik wel.

Ik heb foliumzuur-tabletten van de hema en die kun je stuk bijten en dan doorslikken. Tenminste dat is wat ik doe. Ze hebben ook geen nare (na)smaak.
Foliumzuurtabletjes zijn net zo klein als de pil.
quote:Sjors007 schreef op vrijdag 11 juli 2014 14:20 Ik heb ook moeite met pillen slikken, maar sie van de Etos (roze potje) zijn heel erg klein. Misschien lukt het je om die te slikken? Ik had daar geen enkel probleem mee.Ik heb nu een potje van Kruidvat gehaald! Ga morgenochtend eens kijken hoe die (be)vallen
Foliumzuur van de Etos is kleiner of even klein als de pil. Dus dat moet lukken.
Foliumzuur vd etos is kleiner dan de pil.
quote:Mugske schreef op vrijdag 11 juli 2014 14:30 ik ben ook geen held met pilletjes doorslikken, dus dat herken ik wel.

Ik heb foliumzuur-tabletten van de hema en die kun je stuk bijten en dan doorslikken. Tenminste dat is wat ik doe. Ze hebben ook geen nare (na)smaak.

Aha, ik ben dus niet de enige :-)

Goed om te weten van het doorbijten, thanks!
quote:riannerianne schreef op 11 juli 2014 @ 14:29:

Waarom zouden ze fijngemalen niet werken?

De apotheek verkoopt van die apparaatjes daarvoor. Ook fijn als je erg misselijk bent de eerste weken, kun je het gewoon door je drinken doen.

En er is helemaal geen noodzaak om visoliecapsules te slikken als je gezond eet.

Ja dat weet ik niet, dat vroeg ik me af.

Bij mij werden de multivitamine voor zwangeren met visolie in de tweede helft aangeraden als je niet minimaal 2x per week vis at. Vandaar. Maar die zijn flink groter
Hmm, misschien dat ik ook nog een potje bij Etos haal!
Let even op de dosering, van sommige moet je twee per dag nemen, dat deed ik in het begin fout (oeps...)
Foliumzuur zijn hele kleine pilletjes, echt heel klein. Volgens mij is er geen beter alternatief.
Je hebt multivitaninen bruistabletten, die zijn ook geschikt voor zwangere vrouwen staat op verpakking en bevatten foliumzuur. De smaak is sinaasappel/perzik. Echt lekker!

Overal te koop bij de drogisten.

Edit: merk is supradyn, Gele verpakking.
Zit daar dan de goede dosering in? 'Geschikt voor zwangere vrouwen' betekent dat er niks schadelijks in zit voor de zwangere vrouw.

Maar betekent het ook dat je dan genoeg foliumzuur binnenkrijgt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven