Hip kindermeubilair
zaterdag 12 juli 2014 om 16:27
Mijn zoon gaat na de zomer naar de middelbare achool. Superspannend dus. Nu wil ik zijn kamer (en misschien ook die van zijn jongere broertje) een hoognodige make-over geven. Mag wat kosten dit keer;) Ik ben op zoek naar mooi, origineel en een beetje stoer meubilair. We wonen in de Randstad dus liefst niet te ver daarvandaan...
zaterdag 12 juli 2014 om 16:42
Kindermeubilair? Voor een tiener? Ik zou 't niet doen. Laat hem vooral zelf kiezen. Misschien eerst gaandeweg wat dingen eruit (bv te kinderlijke gordijnen ofzo) en dingen veranderen of erbij kopen kan altijd nog. Laat 'm eerst maar eens naar de middelbare school gaan en kijken wat hij zelf vraagt/wil.
Ik heb op mijn 14e een nieuwe kamer mogen uitkiezen en nieuw behang. Het was zonde van 't geld... Ik was er geloof ik na drie maanden alweer op uitgekeken, vond het te wit, te steriel en te braaf.
Pubers kunnen erg veranderlijk zijn, laat hem vooral gewoon veel zelf dingen veranderen naar zijn smaak met de dingen die hij heeft.
Ik heb op mijn 14e een nieuwe kamer mogen uitkiezen en nieuw behang. Het was zonde van 't geld... Ik was er geloof ik na drie maanden alweer op uitgekeken, vond het te wit, te steriel en te braaf.
Pubers kunnen erg veranderlijk zijn, laat hem vooral gewoon veel zelf dingen veranderen naar zijn smaak met de dingen die hij heeft.
zaterdag 12 juli 2014 om 16:43
@himalaya: hij heeft niet zo'n uitgesproken mening en ik ben zelf ook niet zeer creatief jammergenoeg. Maar nu zit er geen samenhang in zijn kamer. Een mooi bed (wit, vrij neutraal) heeft hij al. Bureautje van Ikea wat wat klein en kinderlijk oogt dus dat gaat weg; naar zijn broertje waarschijnlijk. Hij heeft een pittige tijd achter de rug dus wil hem eigenlijk gewoon verwennen. En natuurlijk moet daarbij ruimte zijn voor posters, troep etc...!
zaterdag 12 juli 2014 om 16:44
zaterdag 12 juli 2014 om 16:49
Joh, een puber vindt Ikea prima hoor. Ik vond het belangrijkste aan mijn kamer dat ik zelf mocht doen met de muren wat ik wilde en dat ik hem vol mocht plakken met posters.
Vaak zijn kamers die 'groeien' ook leuker dan kamers die ik een keer perfect bij elkaar uitgezocht worden ingericht. Je kan bijvoorbeeld nu de muren verven en het bureau vervangen, misschien nieuwe gordijnen, en dan komt te rest vanzelf wel toch? Vervang voor nu in ieder geval de 'kinderlijke' dingen.
Vaak zijn kamers die 'groeien' ook leuker dan kamers die ik een keer perfect bij elkaar uitgezocht worden ingericht. Je kan bijvoorbeeld nu de muren verven en het bureau vervangen, misschien nieuwe gordijnen, en dan komt te rest vanzelf wel toch? Vervang voor nu in ieder geval de 'kinderlijke' dingen.
zaterdag 12 juli 2014 om 16:52
Zou gewoon Ikea doen en inderdaad vooral gewoon kijken naar dingen de erin of eruit kunnen. Dat er geen samenhang in de kamer zit is niet zo erg. Een compleet nieuwe tienerkamer mogen uitzoeken lijkt leuk (vond ik ook, het mee mogen naar een winkel enzo) maar toen het eenmaal in mijn eigen kamer stond vond ik het... ja te braaf dus.
Dus zou iig dus niet naar zo'n zaak gaan waar je een bed+kledingkast+bureau etc uit dezelfde "lijn" koopt. Dus als je bijv. op zoek gaat naar een ander bureau, kijk dan elders naar een bed bijv.
En nieuw beddengoed en andere gordijnen doet ook al veel.
Dus zou iig dus niet naar zo'n zaak gaan waar je een bed+kledingkast+bureau etc uit dezelfde "lijn" koopt. Dus als je bijv. op zoek gaat naar een ander bureau, kijk dan elders naar een bed bijv.
En nieuw beddengoed en andere gordijnen doet ook al veel.
zaterdag 12 juli 2014 om 16:59
Mijn dochter is 12 en heeft vorig jaar ook een kamer make over gehad toen ze naar de middelbare ging.
Haar meubels zijn eenvoudig: wit. Zowel het bed (lifetime, degelijk en mooi), als een mooi bureau (bij ikea eenvoudig samen te stellen met poten/blad naar eigen keuze), als de ikea kallax open kastjes. Volgens mij heette die serie voorheen anders, maar het zijn kasten met open vakken waar hij mooi zijn boeken e.d. In kan doen. Ik had per schoolvak een doorzichtige a4 bak gekocht, er passen mooi 3 in een vak van een kast. Alle zooi per vak bij elkaar opgeborgen, werkte perfect. 1 kastje staat op wieltjes bij het bureau, de andere is hoger en staat gevuld met haar prive spulletjes. Maar alles in wit, net als een ladekast en kledingkast (ook ikea).
Samen met haar hebben we behang uitgezocht, en daarvoor heeft ze een print met knalkleuren gekozen.Je hebt zulk mooi behang!!! Ook voor tienerjongenskamers, echt leuk. Dat maakt echt de kamer sfeervol. Een deel hebben we behangen, een ander deel rood geverfd, kleur die ook in het behang zit, in combinatie met de witte meubels is het zo leuk! Wat leuke accessoires erbij (zitzak, kussens) en klaar,
Het voordeel van eenvoudige, witte volwassen meubels is dat je de kamer heel makkelijk straks weer kunt veranderen als hij in een nieuwe fase zit/ ouder wordt. Een kwestie van ander behang, andere verf, en misschien wat nieuwe accessoires erbij.
Haar meubels zijn eenvoudig: wit. Zowel het bed (lifetime, degelijk en mooi), als een mooi bureau (bij ikea eenvoudig samen te stellen met poten/blad naar eigen keuze), als de ikea kallax open kastjes. Volgens mij heette die serie voorheen anders, maar het zijn kasten met open vakken waar hij mooi zijn boeken e.d. In kan doen. Ik had per schoolvak een doorzichtige a4 bak gekocht, er passen mooi 3 in een vak van een kast. Alle zooi per vak bij elkaar opgeborgen, werkte perfect. 1 kastje staat op wieltjes bij het bureau, de andere is hoger en staat gevuld met haar prive spulletjes. Maar alles in wit, net als een ladekast en kledingkast (ook ikea).
Samen met haar hebben we behang uitgezocht, en daarvoor heeft ze een print met knalkleuren gekozen.Je hebt zulk mooi behang!!! Ook voor tienerjongenskamers, echt leuk. Dat maakt echt de kamer sfeervol. Een deel hebben we behangen, een ander deel rood geverfd, kleur die ook in het behang zit, in combinatie met de witte meubels is het zo leuk! Wat leuke accessoires erbij (zitzak, kussens) en klaar,
Het voordeel van eenvoudige, witte volwassen meubels is dat je de kamer heel makkelijk straks weer kunt veranderen als hij in een nieuwe fase zit/ ouder wordt. Een kwestie van ander behang, andere verf, en misschien wat nieuwe accessoires erbij.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters