Heel veel spijt puppy

13-07-2014 20:11 353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Al een jaar lang loop ik te dimdammen over een chihuaua pup. Echter voorheen gingen hondjes bij mijn hond niet omdat ik een keer een teefje erbij gehad heb. Dat werd vechten en mijn hond was zelf ook nog een pup. Mijn Jack Russel teefje is nu ruim twee en volwassen. Dus ik gister mijn ouders gevraagd achter mijn keuze te staan en te helpen met het vervoer een puppy te halen.Na een jaar gaven ze goedkeuring (wat voor mijn belangrijk is). En het beestje gehaald.

En nu??? Wat heb ik een spijt. Zodra ik wegloop piept en jankt ie alles bij elkaar. Iets wat mijn Jack Russel als pup nooit deed en ik dus ook niet gewend ben. Ik heb nu zo een spijt. Me dochter vind em leuk, me ouders en ik mis alleen maar de lange wandelingen met mijn Jack Russel en hoe goed ze is opgevoed. Ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen hoe spijt ik heb maar de pup geeft zoveel spanning dat ik nog amper eet. Ook lijkt mijn andere hond niet echt blij te zijn met de komst van het nieuwe gezinslid. Ik weet niet wat ik moet
Wat een naar mens ben jij!

En zo lopen er helaas veel te veel van rond!
quote:Marels schreef op 13 juli 2014 @ 20:34:

Toen ik mijn kitten net had was ik zo wild verliefd op 'm dat ik niet eens vijf minuten uit zijn buurt wilde zijn.

Sterker nog, ik heb een week kraamverlof genomen toen de kitten kwam

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Dickens schreef op 13 juli 2014 @ 20:33:

[...]

De kern is dat er geen enkele impulsbeheersing aanwezig is bij TO. Op geen enkel vlak.

Inderdaad.

@ TO: Met alle respect, maar ik vind je vrij infantiel / onbezonnen overkomen TO :/.
Op je 34-ste toestemming aan je ouders vragen om een pup te kopen? Woon je nog thuis??
Echt walgelijk dit
Laat me raden, deur naar balkon blijft open, of ze zet iets van een kattenbak neer.

Chi's zijn al moeilijk zindelijk te krijgen over het algemeen, dus er zullen nog wel tig ongelukjes volgen.

Dan zullen er wel "help, mijn hond is niet zindelijk" of " help, mijn vloer gaat er aan omdat mijn hond er steeds op plast!" topics volgen.
quote:Marels schreef op zondag 13 juli 2014 20:34

Toen ik mijn kitten net had was ik zo wild verliefd op 'm dat ik niet eens vijf minuten uit zijn buurt wilde zijn.

Sterker nog, ik heb een week kraamverlof genomen toen de kitten kwam

Sommige mensen...

*mist de pukesmiley* Bij een pup moet je liefst een maand thuis blijven zodat je het alleen laten heel rustig op kunt bouwen naar de tijd van een werkdag.
Och dan toch..... kan je het kleine beestje niet terug naar zijn moeder brengen? Dit klinkt echt zo intriest voor het beestje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je het diertje nog meer wilt verpesten moet je vooral gaan werken morgen!

Er moet NU een oplossing komen, snap je dat?

Bel nu de dierenambulance of ga naar een dierenarts die weekenddienst heeft, en draag je pup over aan hen.

Zal je wat centen kosten maar dan heb je het beste gedaan wat je nog kunt doen.

En NOOIT meer aan dieren beginnen.

Jij kan niet met dieren omgaan, leg je daarbij neer.
quote:Summerdance schreef op 13 juli 2014 @ 20:32:

[...]

Ik ook, walgelijk vind ik het

En ik was al zo verdrietig!

Zit bij ons een jong zwaantje in de sloot, maar de dierebescherming doet er niets aan.

Hij is groter dan een eend dis hij zal zichzelf wel redden

DAT vind ik al zielig... Nou ja, bij zieke vogels en zo denk ik ook altijd een beetje dat de natuur nou eenmaal hard is.... maar willens en wetens een puppy in huis nemen en dan gaan lopen janken dat ie zo lastig is en het arme beessie na een dag al uren alleen laten gaat mij ook wel een paar bruggen te ver ja. Neem dan geen pup. Ik neem ook geen pup, want ik ben nou eenmaal niet zo'n hondenmens en zo'n beest heeft echt een beter huis verdiend dan bij mij.
quote:fru1t3lla schreef op 13 juli 2014 @ 20:34:

[...]

Aww jammer . Ik zou echt wel graag een hond vanaf pup willen en heb toch tijd zat om er mee bezig te zijn, was al aan het kijken naar asiels, maar die hebben zelden jonge honden :(.Zo n dibbes van een paar jaar oud kan ook heel fantastisch zijn. Ga ik ook doen als mijn bejaarde Muis gaat hemelen.
quote:Lucky_Birdie schreef op zondag 13 juli 2014 20:36 Laat me raden, deur naar balkon blijft open, of ze zet iets van een kattenbak neer.

Chi's zijn al moeilijk zindelijk te krijgen over het algemeen, dus er zullen nog wel tig ongelukjes volgen.

Dan zullen er wel "help, mijn hond is niet zindelijk" of " help, mijn vloer gaat er aan omdat mijn hond er steeds op plast!" topics volgen. Nee, in een ander topic kun je lezen dat TO een onzindelijke hond gewoon in de bench stopt om het af te leren.
Of de fokker inderdaad. Al geprobeerd?

God ik zit mij hier toch kwaad te maken.

Walgelijk dit.
quote:Lucky_Birdie schreef op 13 juli 2014 @ 20:36:

Laat me raden, deur naar balkon blijft open, of ze zet iets van een kattenbak neer.

Dan zullen er wel "help, mijn hond is niet zindelijk" of " help, mijn vloer gaat er aan omdat mijn hond er steeds op plast!" topics volgen.

Kwestie van heel vaak buiten gaan, na het eten / spelen / slapen ed buiten gaan en het zijn behoefte laten doen, de hemel in prijzen als die het buiten doet en zonder morren ongelukjes opruimen.

Maar dit vraagt wel heel veel tijd en ik vraag me af of TO dit er wel voor over heeft
Een jaar geleden wilde je ook je huidige hond weg doen, weet je nog?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:fru1t3lla schreef op 13 juli 2014 @ 20:31:

Mocht je van de pup af willen, ik wil graag het beestje een liefhebbende thuis geven. Alleen denk ik niet dat dit de kern van het probleem oplost.Ik hoop dat TO hier op in gaat, dan zou er nog iets goeds uitrollen
quote:Lucky_Birdie schreef op 13 juli 2014 @ 20:36:

Dan zullen er wel "help, mijn hond is niet zindelijk" of " help, mijn vloer gaat er aan omdat mijn hond er steeds op plast!" topics volgen.Dan hoeft ze alleen een oud eigen topic te uppen
quote:viva-amber schreef op 13 juli 2014 @ 20:39:

Een jaar geleden wilde je ook je huidige hond weg doen, weet je nog?Nogmaals, walgelijk.
quote:Star schreef op zondag 13 juli 2014 20:35 Op je 34-ste toestemming aan je ouders vragen om een pup te kopen? Woon je nog thuis??To is een topper in stommiteiten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Summerdance schreef op 13 juli 2014 @ 20:32:

[...]

Ik ook, walgelijk vind ik het

En ik was al zo verdrietig!

Zit bij ons een jong zwaantje in de sloot, maar de dierebescherming doet er niets aan.

Hij is groter dan een eend dis hij zal zichzelf wel redden

DAT vind ik al zielig... O hou op schei uit over de dierenbescherming
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 juli 2014 @ 20:38:

[...]

Nou ja, bij zieke vogels en zo denk ik ook altijd een beetje dat de natuur nou eenmaal hard is.... maar willens en wetens een puppy in huis nemen en dan gaan lopen janken dat ie zo lastig is en het arme beessie na een dag al uren alleen laten gaat mij ook wel een paar bruggen te ver ja. Neem dan geen pup. Ik neem ook geen pup, want ik ben nou eenmaal niet zo'n hondenmens en zo'n beest heeft echt een beter huis verdiend dan bij mij.

Nee een zielige zwaan is OOK zielig!

Maar TO en haar pup...daar word ik gewoon ontzettend kwaad om!

Zo kwaad dat ik in staat ben het hondje op te halen om daarna door te crossen naar Fruitella om haar daar af te geven waar ze dan lekker verwend zal gaan worden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zoals ik je OP lees, heb je je pup niet bij een erkende fokker vandaan, anders zou ik zeggen "breng terug dat is het beste voor de hond"

Het is een ondoordachte koop (ja ook na je gedim dam, dat dus niets voorstelt) Jij hebt waarschijnlijk niet verder gedacht dan "klein, schattig, kleertjes, in de tas ermee ed." Het is een levend dier wat je gekocht hebt

Als je het verstandiger had aangepakt dan had je de koop sowieso nml. nog een week uitgesteld tot je tijd ervoor had. Hoe wil je het de komende week doen, de hele week in de bench stoppen?
Mijn zus was de vierde eigenaar van haar american stafford pup. Wat ik met dat hondje allemaal niet heb meegemaakt. Plasjes en poepjes in huis, puberen, bijten, uitdagen.

We gaven nooit op, engelegeduld, lange wandelingen, veel korte wandelingen. We kwamen er ook langzaam achter dat zij aangaf naar het toilet te moeten door zich onmogelijk te gedragen.

Het is nu een lieve energieke hond, die van actie houdt, familie en die graag nuttig wil zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een jaar geleden plaatste je dit nog;

"Ik heb een hond waar ik heel erg aan gehecht ben. Maar die heel veel in huis plast al van pups af aan terwijl ze buiten ook alles doet. Ze doet dit het meest binnen wanneer mijn dochter van vijf thuis is. Nooit heb ik nagedacht om de hond weg te doen maar door dit alles kwam ik aan het denken.Ik besteed heel veel tijd aan de hond. Ik slaap met haar in bed, ik laat haar van 13,00 tot 15,00 altijd uit en gaat overal mee naar toe. Van me dochter wil ze niks weten en die is er vaak verdrietig om."

What the *peep*
quote:Dickens schreef op 13 juli 2014 @ 20:38:

[...]

Zo n dibbes van een paar jaar oud kan ook heel fantastisch zijn. Ga ik ook doen als mijn bejaarde Muis gaat hemelen.Zeker, alleen heb je nooit een garantie wat er met het beestje is gebeurd in het verleden. Ook niet met pups, maar ik denk dat er op jongr leeftijd wel meer in te halen /recht te trekken is dan als je hem pas na een jaar of zo hebt :(. Aan de andere kant is het wel mooi om een hond een fijne thuis te kunnen bieden in plaats van dat ze in een asiel zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven