vader t kindje wel laten zien of niet!?!?!?

14-07-2014 18:21 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 20 weken zwanger, de vader wilde dat het kindje werd weggehaald omdat we niet meer bij elkaar zijn. Dit wilde ik echter niet omdat ik eerst helemaal niet zwanger zou kunnen worden. Toen ik dus had besloten het kindje te houden heeft hij gezegt dat hij er verder dan ook niks mee te maken wilde hebben en ik ook geen hulp hoefde te verwachten, en er dus alleen voor zou komen te staan. Het kindje is dus ook niet erkend en dat wil de vader ook niet.

Nu wil hij opeens het kindje wel zien en weet ik niet zo goed wat ik daarmee moet en of die er straks nog zo over denkt of er dan opeens niks meer van wil weten.

Natuurlijk wil ik mijn kindje niks ontnemen, maar wil het ook niet meegeven aan iemand die eigenlijk niet weet wat die met zn eigen kind wil.

Heeft hij ook rechten om het kindje te zien? En is dat echt het beste voor het kind?
quote:maze schreef op 14 juli 2014 @ 19:01:

Nou ja Meds er zijn echt wel gevallen waarin het niet misdadig is om je kind niet door de vader te laten erkennen.Als je werkelijk denkt, dat de verwekker slecht vadermateriaal is, dan staat het je vrij het kind niet geboren te laten worden.
quote:maze schreef op 14 juli 2014 @ 18:32:

In dit geval zou ik juist niet aandringen op erkenning. Wie weet wat voor ellende dat allemaal gaat opleveren in de toekomstVader kan gewoon erkenning afdwingen als hij wil. Erkenning is overigens nog wat anders dan gezag.
Captain, die man dacht dat hij het wist een niet met hoefde te denken. Hij is zich natuurlijk rot geschrokken. Nu heeft hij alsnog gedacht en wil graag zijn kind ontmoeten. Waar hij wettelijk gezien ook gewoon recht op heeft gelukkig.
quote:maze schreef op 14 juli 2014 @ 19:01:

Nou ja Meds er zijn echt wel gevallen waarin het niet misdadig is om je kind niet door de vader te laten erkennen.Zoals gezegd, daar gaat de moeder niet alleen over.
quote:Captain_Obvious schreef op 14 juli 2014 @ 19:04:

[...]

Dat snap ik wel, maar niet willen erkennen en niets ervan willen weten... Zeg dan dat je het nog niet weet en erover na wilt denken ofzo.

Hij wil het kindje toch wel zien.

Moet hij ook de ruimte voor krijgen, in het belang van het kind.
quote:Annelaure schreef op 14 juli 2014 @ 19:08:

Captain, die man dacht dat hij het wist een niet met hoefde te denken. Hij is zich natuurlijk rot geschrokken. Nu heeft hij alsnog gedacht en wil graag zijn kind ontmoeten. Waar hij wettelijk gezien ook gewoon recht op heeft gelukkig.Tuurlijk. Maar ik vind het gewoon suf om als eerste reactie je kop in het zand te steken en te zeggen dat je het kind niet wilt erkennen en dan later daar weer op terug te komen.
Ok voorbeeld: zus gelukkig getrouwd, huisje boompje alles goed voor elkaar. Na een paar jaar raakt ze zwanger, helemaal blij ermee. Vijf dagen na de geboorte vertrekt vader met de noorderzon. Nooit meer wat van gehoord. Zeven jaar lang ontfermt zus en familie zich over het kindje. Hij groeit op in een warme veilige omgeving. En dan overlijdt zus zeer plotseling. En tadaaaaa daar is vader weer. Krijgt gelijk vam de rechter neemt kind mee en wij zien het kind nooit meer. Vreselijk! Had ze hem maar uit de ouderlijke macht ontzet toen het nog kon! Sommige vaders zijn hun kinderen gewoon niet waard!
@markovich: Hij kan het afdwingen ja, maar zelf bevorderen is het andere uiterste. En no way dat ik dat zou doen bij iemand die herhaaldelijk tegen mijn zin aandringt op abortus. Los daarvan zou ik geen man dwingen om financieel bij te dragen aan een kind dat hij niet zou willen.
Het lijkt mij dat hij daar gewoon recht op heeft, ook als hij in eerste instantie abortus wilde. Er zijn ook moeders die heel in het begin abortus overwogen hadden omdat ze eigenlijk nog geen kind wilden en daar toch op terug zijn gekomen, zij houden toch ook gewoon het recht om moeder te zijn? Hoe zou je het vinden als die moeders hun eigen kind niet meer zouden mogen zien?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Persoonlijk zou ik de vader het kind wel laten zien ja. Al was het maar voor het kind zelf. Ik kan mij ook voorstellen dat hij hiermee heeft geworsteld. Het lijkt mij vooral praktisch een stuk makkelijker om dit soort afspraken voor de geboorte te maken dan dat je surprise surprise ineens pa aan het kraambed hebt staan.
Zo Maze, wat heftig!
quote:maze schreef op 14 juli 2014 @ 19:13:

Ok voorbeeld: zus gelukkig getrouwd, huisje boompje alles goed voor elkaar. Na een paar jaar raakt ze zwanger, helemaal blij ermee. Vijf dagen na de geboorte vertrekt vader met de noorderzon. Nooit meer wat van gehoord. Zeven jaar lang ontfermt zus en familie zich over het kindje. Hij groeit op in een warme veilige omgeving. En dan overlijdt zus zeer plotseling. En tadaaaaa daar is vader weer. Krijgt gelijk vam de rechter neemt kind mee en wij zien het kind nooit meer. Vreselijk! Had ze hem maar uit de ouderlijke macht ontzet toen het nog kon! Sommige vaders zijn hun kinderen gewoon niet waard!Dit is jouw persoonlijke frustratie en heeft niks met de zaak van TO van doen.
quote:Susan schreef op 14 juli 2014 @ 19:16:

Het lijkt mij dat hij daar gewoon recht op heeft, ook als hij in eerste instantie abortus wilde. Er zijn ook moeders die heel in het begin abortus overwogen hadden omdat ze eigenlijk nog geen kind wilden en daar toch op terug zijn gekomen, zij houden toch ook gewoon het recht om moeder te zijn? Hoe zou je het vinden als die moeders hun eigen kind niet meer zouden mogen zien?Goed punt.
quote:Captain_Obvious schreef op 14 juli 2014 @ 19:11:

[...]

Tuurlijk. Maar ik vind het gewoon suf om als eerste reactie je kop in het zand te steken en te zeggen dat je het kind niet wilt erkennen en dan later daar weer op terug te komen.Ach als een vrouw heen en weer schiet in haar emoties in de zwangerschap dan zijn het de hormonen en is het ok. Als een man blijkbaar even moet slikken en overhaast reageert is hij gelijk afgeschreven voor de rest van zijn leven.
Het kindje is nog niet geboren voor de mensen die dat denken... maar ik heb verder ook nog niks besloten over hehet zien ja of nee.

Zoals ik al zei ik wil het kindje niks ontnemen!!

Alleen toen die hoorde dat ik zwanger was vond die het geweldig, en later opeens moest het weg en werdt ik een week lang met appjes bestookt dat het weg moest en ben hier ook mee naar een psygoloog geweest die mij moest vertellen dat het mijn lichaam was dus mijn keuze. En de vader was er zeker niet blij mee dat ik het ging houden en hield vol hier absoluut niks mee te maken te willen hebben. En nu dus opeens weer wel. Hij wil het nogsteeds niet erkennen maar wel zien. En om de 2 weken mee nemen.

Vandaar dat ik daar nog niet over uit ben omdat hij dus telkens van gedachte veranderd
Tja lastig...

Mijn advies, doen wat goed voelt en wat het beste voor je kind is.

Ik zit ook met een lul van een ex/ vader van mijn kind op gescheept die zijn zoon te laat op haalt of helemaal niet komt.

Ook zijn er situaties geweest dat hij zijn 'nieuwe' gezin verkoos boven zijn zoon.

Hij zou naar Plopsaland had dit ook aan onze net 3 jarige verteld de helemaal blij was maar zoon kon niet mee want de auto was vol. Ik een huilend en overstuur kind thuis. Grrrr...

Ik kan wel een boek volschrijven over de kutstreken die hij geflikt heeft, maar het blijft de vader van je kind, en ze hebben er maar 1.
quote:markovic schreef op 14 juli 2014 @ 19:23:

[...]

Ach als een vrouw heen en weer schiet in haar emoties in de zwangerschap dan zijn het de hormonen en is het ok. Als een man blijkbaar even moet slikken en overhaast reageert is hij gelijk afgeschreven voor de rest van zijn leven.Ik vind het ook voor vrouwen gelden hoor.
quote:Captain_Obvious schreef op 14 juli 2014 @ 19:29:

[...]

Ik vind het ook voor vrouwen gelden hoor.Dus als een vrouw abortus heeft gewild en daar op is teruggekomen dan moet ze wat? Verplicht alsnog abortus plegen? Haar kind afstaan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@markovic: regeren is vooruitzien!
Hoe het zal gaan kan natuurlijk niemand voorspellen. Maar ik vind het wel pleiten voor hem dat hij al denkt aan een 'klassieke' omgangsregeling ipv een 'ik waai even binnen als ik tijd en zin heb'.

Het is namelijk niet alleen de vader, er zit nog een hele familie aan vast. Mijn neefje heeft een l*l de behanger als vader, maar wel een hele leuke oom en tante en betrokken grootouders die wel met grote regelmaat verschijnen in zijn leven.
Ik denk dat je moet proberen om er het beste van te maken. Want ook al wilde vader in eerste instantie niet, nu wel. Ben je het dan niet aan je kind verplicht om je er voor in te zetten?

Laat hem jullie kindje zien, bezoekregeling waar jij in ieder geval altijd bij bent.

Hij schrok van de zwangerschap, heeft zich misdragen, wilde het echt niet, maar hij blijft wel de vader. Kindje is nog niet geboren, dus hij is toch nog "op tijd" met zijn bedenkingen. Als je kind al een jaar of drie is, dan zou de situatie lastiger zijn. Maar geef hem een kans om verliefd te worden op jullie kind. Misschien ontpopt hij zich wel tot een betrouwbare lieve vader. Dat er veel hufters van vaders rondlopen doet er niet toe, het gaat om dit geval, en hij hoeft niet te boeten voor andermans fouten.
quote:Captain_Obvious schreef op maandag 14 juli 2014 19:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="markovic in "vader t kindje wel laten zien of niet!?!?!?"" class="messagelink">markovic schreef op 14 juli 2014 @ 19:23</a>:</b>

[...]

Ach als een vrouw heen en weer schiet in haar emoties in de zwangerschap dan zijn het de hormonen en is het ok. Als een man blijkbaar even moet slikken en overhaast reageert is hij gelijk afgeschreven voor de rest van zijn leven.</div></blockquote>Ik vind het ook voor vrouwen gelden hoor. "quote: markovic schreef op 14 juli 2014 @ 19:23 :

[...]

Ik vind het ook voor vrouwen gelden hoor."

Wat idioot! Ik wilde mijn derde zeer ongeplande zwangerschap niet. (Wegens hele zware vorige zwangerschap, revalidatie etc) Heb de eerste drie maanden vreselijk veel moeite gehad met de acceptatie, de eerste zeven weken serieus abortus overwogen. Toch samen besloten om het te houden en er voor te gaan. Ben ik nu dan een slechte moeder??
Als hij het kind niet wil erkennen dan zou ik het ook niet laten zien en zeker niet meenemen. Het is erkennen, ouderlijk gezag en een omgangsregeling laten vastleggen of niks van dat alles. Een kind is geen accessoire waar je eens in de 2 weken mee kan lopen showen als het toevallig zo uitkomt.
Kind zijn vader laten zien en de kans geven om een band op te bouwen vind ik trouwens niet meer dan normaal. Erkennen ook nog wel. Maar dat ouderlijk gezag zou ik lekker laten!

En moeder: vast laten leggen bij een notaris wat jij wil waar het kind komt te wonen in het geval jij zou overlijden!
Het lijkt mij juist wel goed dat hij het kind ziet met een eventuele erkenning.

De rest zou ik in eigen hand houden, dus vooralsnog geen afspraken maken over een omgangsregeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven