vader t kindje wel laten zien of niet!?!?!?
maandag 14 juli 2014 om 18:21
Ik ben nu 20 weken zwanger, de vader wilde dat het kindje werd weggehaald omdat we niet meer bij elkaar zijn. Dit wilde ik echter niet omdat ik eerst helemaal niet zwanger zou kunnen worden. Toen ik dus had besloten het kindje te houden heeft hij gezegt dat hij er verder dan ook niks mee te maken wilde hebben en ik ook geen hulp hoefde te verwachten, en er dus alleen voor zou komen te staan. Het kindje is dus ook niet erkend en dat wil de vader ook niet.
Nu wil hij opeens het kindje wel zien en weet ik niet zo goed wat ik daarmee moet en of die er straks nog zo over denkt of er dan opeens niks meer van wil weten.
Natuurlijk wil ik mijn kindje niks ontnemen, maar wil het ook niet meegeven aan iemand die eigenlijk niet weet wat die met zn eigen kind wil.
Heeft hij ook rechten om het kindje te zien? En is dat echt het beste voor het kind?
Nu wil hij opeens het kindje wel zien en weet ik niet zo goed wat ik daarmee moet en of die er straks nog zo over denkt of er dan opeens niks meer van wil weten.
Natuurlijk wil ik mijn kindje niks ontnemen, maar wil het ook niet meegeven aan iemand die eigenlijk niet weet wat die met zn eigen kind wil.
Heeft hij ook rechten om het kindje te zien? En is dat echt het beste voor het kind?
maandag 14 juli 2014 om 18:27
Ik ga er vanuit dat jullie niet getrouwd zijn? De wet maakt nogal veel onderscheid tussen getrouwde en ongetrouwde vaders. Ben je niet getrouwd en laat je het kindje niet erkennen dan kan hij niets. Vraag is of je dat moet willen. Kind heeft dan ook geen recht op een erfenis bijvoorbeeld maar belangrijker: heeft geen vader in zijn leven. Is de vader een vreselijk persoon? Gebruikt hij drugs of is hij gewelddadig? Als dat niet het geval is dan kun je toch met hem om de tafel om alles te bespreken? Omgangsregelomg of Co ouderschap, eventuele alimentatie enzovoort.
maandag 14 juli 2014 om 18:28
Ik zou hem bij jou thuis uitnodigen en hem de kans bieden om een band op te bouwen met zijn kind. Hij heeft volgens mij geen enkele rechten want hij heeft zijn kindje niet erkend maar dat zegt toch niets over het opbouwen van een relatie met zijn kindje?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 14 juli 2014 om 18:30
maandag 14 juli 2014 om 18:32
quote:Captain_Obvious schreef op 14 juli 2014 @ 18:28:
Nou ja, het is wel zijn kind. Al vind ik dat hij zich niet bepaald als vader gedraagt.
Ze is pas 20 weken zwanger dus hij weet nog geen 4 maanden dat hij vader gaat worden. Het voldragen van de zwangerschap was tegen zijn keuze.
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat hij het geheel verwerkt heeft en vaderschapskwaliteiten gaat ontwikkelen.
Nou ja, het is wel zijn kind. Al vind ik dat hij zich niet bepaald als vader gedraagt.
Ze is pas 20 weken zwanger dus hij weet nog geen 4 maanden dat hij vader gaat worden. Het voldragen van de zwangerschap was tegen zijn keuze.
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat hij het geheel verwerkt heeft en vaderschapskwaliteiten gaat ontwikkelen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maandag 14 juli 2014 om 18:34
Toen mijn vriend onze zoon ging erkennen werd er gezegd dat hij nu alle plichten heeft, maar nog geen rechten. De rechten kreeg hij door het gezag aan te vragen waar ik toestemming voor moest geven.
Ik zou idd samen om tafel gaan en eerst maar eens aanhoren wat hij wilt en hoe hij de toekomst ziet en dan proberen daar samen uit te komen. Een kind heeft idd recht op beide ouders.
Succes!
Ik zou idd samen om tafel gaan en eerst maar eens aanhoren wat hij wilt en hoe hij de toekomst ziet en dan proberen daar samen uit te komen. Een kind heeft idd recht op beide ouders.
Succes!
maandag 14 juli 2014 om 18:41
quote:Broedkippetje schreef op 14 juli 2014 @ 18:32:
[...]
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat hij het geheel verwerkt heeft en vaderschapskwaliteiten gaat ontwikkelen.Oh grut ik dacht dat het kindje er al 20 weken was! Nee, niet moeilijk doen hoor! Hij wordt vader en heeft zijn eigen wijze om hiermee te dealen lijkt me.
[...]
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat hij het geheel verwerkt heeft en vaderschapskwaliteiten gaat ontwikkelen.Oh grut ik dacht dat het kindje er al 20 weken was! Nee, niet moeilijk doen hoor! Hij wordt vader en heeft zijn eigen wijze om hiermee te dealen lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 14 juli 2014 om 18:42
Gezag en erkenning staan los van elkaar, dus ik ben het juist oneens met Maze en Noah.
Een kind heeft er recht op te weten wat zijn afkomst is. De erkenning draagt daar aan bij. Ik zou als de vader/verwekker nu aandringt op het willen zien van het kindje ook aandringen op erkenning.
Het ouderlijk gezag zou ik niet aanvragen in een dergelijk geval.
Hier kun je nog verder lezen over wat erkenning inhoudt: http://www.rijksoverheid. ... or-erkenning-van-een-kind
Een kind heeft er recht op te weten wat zijn afkomst is. De erkenning draagt daar aan bij. Ik zou als de vader/verwekker nu aandringt op het willen zien van het kindje ook aandringen op erkenning.
Het ouderlijk gezag zou ik niet aanvragen in een dergelijk geval.
Hier kun je nog verder lezen over wat erkenning inhoudt: http://www.rijksoverheid. ... or-erkenning-van-een-kind
maandag 14 juli 2014 om 18:43
[...]
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat hij het geheel verwerkt heeft en vaderschapskwaliteiten gaat ontwikkelen.Dit dus. TO heeft eenzijdig besloten dat hij vader gaat worden. Hij is zich een hoedje geschrokken en zag dat, begrijpelijk, niet zitten. Nu de weg naar een abortus is afgesloten, heeft hij geen keuze. Hij wordt vader of hij het leuk vindt of niet. En het siert deze man dat hij contact wil met het kind. Natuurlijk moet hij het kind ook erkennen en moet er een omgangsregeling komen.
[...]
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat hij het geheel verwerkt heeft en vaderschapskwaliteiten gaat ontwikkelen.Dit dus. TO heeft eenzijdig besloten dat hij vader gaat worden. Hij is zich een hoedje geschrokken en zag dat, begrijpelijk, niet zitten. Nu de weg naar een abortus is afgesloten, heeft hij geen keuze. Hij wordt vader of hij het leuk vindt of niet. En het siert deze man dat hij contact wil met het kind. Natuurlijk moet hij het kind ook erkennen en moet er een omgangsregeling komen.
maandag 14 juli 2014 om 18:45
Waarom wil hij het kind nu wel zien? Alleen als het geboren is of wil hij een omgangsregeling? Wat is zijn bedoeling?
Ik kan me wel indenken dat je niet staat te juichen. Maar het gaat inderdaad niet om jou maar om je kind dat recht heeft op zijn vader.
Ik kan me wel indenken dat je niet staat te juichen. Maar het gaat inderdaad niet om jou maar om je kind dat recht heeft op zijn vader.
Before you assume, there is this thing called asking.
maandag 14 juli 2014 om 18:55
@pejeka vaak ben ik het eens met dit soort opmerkingen, maar in deze situatie niet. Als TO graag een kind wil, dacht dat het niet kon en nu wel zwanger is, zou ik het ook houden. Wel zou ik meer dan mijn best doen om te zorgen dat het op kan groeien met een vader (tenzij vader gewelddadig is, drugs gebruikt etc.) Je moet vooral aan het kind denken en aan wat het beste is voor het kind. Je schrijft vader bij voorbaat al af, hij heeft geen kans gehad om zich te bewijzen als vader.
maandag 14 juli 2014 om 18:59
Met 20 weken zwangerschap had mijn vriend dochter ook nog niet erkend en pas met 13 weken drong het echt door dat hij echt vader gaat worden en dan is onze aanstaande dochter gewoon gepland en door beide gewenst. Gun hem wat meer tijd en ga er niet te snel vanuit dat een mening of standpunt van hem in deze fase defintief is. Tis voor hem ook een rollercoaster nu allemaal. Denk na of je hem bij de bevalling wil of liever dat hij daarna kennis komt maken. De rest komt later wel en je kind geef je natuurlijk helemaal niet aan hem mee de eerste weken of maanden.
maandag 14 juli 2014 om 19:04
[...]
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat hij het geheel verwerkt heeft en vaderschapskwaliteiten gaat ontwikkelen.Dat snap ik wel, maar niet willen erkennen en niets ervan willen weten... Zeg dan dat je het nog niet weet en erover na wilt denken ofzo.
[...]
Dan vind ik het niet zo gek dat het even duurt voordat hij het geheel verwerkt heeft en vaderschapskwaliteiten gaat ontwikkelen.Dat snap ik wel, maar niet willen erkennen en niets ervan willen weten... Zeg dan dat je het nog niet weet en erover na wilt denken ofzo.