Demonstratie Den Haag 12 Juli pro Palestina

14-07-2014 17:20 1712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag de demonstratie in Den Haag tegen het geweld van Israel tegen de Palestijnen.

Wie heeft er wat van mee gekregen?

Speech die rond gaat op facebook.

https://www.youtube.com/watch?v=FsVmgLkrCcw
Need I go on?
Toen de joden na de WOII massaal naar Israël gingen was daar nog niks, 1 grote lege zandbak. De joden hebben Israël opgebouwd, de Palestijnen wonen nog steeds in een zandbak omdat ze niks kunnen. En nu willen de Palestijnen hun zogenaamd land terug en sturen ze dagelijks tientallen/honderden raketten af naar Israël.

Israël die pikt dat niet en bombardeert opslagplaatsen in palestinie en ja die liggen in woonwijken omdat ze graag mensen als schild gebruiken, hun eigen volk!

De NOS mag dan daar zielige huilende kinderen filmen, oh die Palestijnen hebben het zo slecht! Het is gewoon hun eigen schuld!! Maar vooral heel zielig doen en Israël de schuld geven is waar ze heel goed in zijn!
Beiden doen slecht en een kant kiezen of niet maakt niks uit.

Ze trekken zich toch geen r**t aan van wat de rest van de wereld ervan vindt.

Er moet gewoon een de verstandigste zijn, maar ja he..

(Ik neig trouwens ook naar pro-israel. Omgekeerde werking van propaganda; hoe meer jammerende Palestijnen, hoe minder zielig ik ze vind).
en de humanitaire hulp aan Palestijnse gebieden komt af van israel zelf, Amerika en Europa, van de Arabische wereld met al die rijke lui komt bijna niets, of je moet steun in de vorm van terrorisme mee tellen natuurlijk...
Hamas is een terroristische organisatie die vrouwen en kinderen bewust af laat schieten op plaatsen die vooraf keurig door Israel gemeld worden en is uit op de totale vernietiging van Israel.

Wat zijn ze toch sielig, boehoe.
Lees dit boek eens:

The Almond tree van Michelle Cohen Corasanti.

Boekbeschrijving:

This beautifully written and compelling novel is a tale of two Palestinian brothers, one full of anger and hate, the other trying to build a bridge through scientific endeavour. The book vividly brings to life the everyday experiences of Palestinians displaced by the Israeli occupation. The first person narrative draws the reader into the story of a twelve-year-old boy, Ichmad, whose life is about to be turned upside down. With his father imprisoned, his family's home and possessions confiscated, and his siblings quickly succumbing to anger and hatred in the face of war, Ichmad begins his endless struggle to save his poor and dying family, and to reclaim a love for others that was lost when the bombs first hit. Ichmad supports his family through manual labour, first on a building site and later in an abattoir. Eventually his brilliance in science wins him a scholarship to university, where he encounters both prejudice and opportunity. His brother disowns him as he mixes with Israelis, and even marries a Jewish girl, but against all the odds, and in the face of personal tragedy, Ichmad succeeds in transcending racial and religious stereotypes, and is judged on his abilities and ideas, to the point where he receives the ultimate accolade: a Nobel Prize. The publication of this novel is timely, given the prominence of the Middle East crisis in the news every day and its effects on the lives of people all over the world. Reminiscent of The Kite Runner and One Thousand Splendid Suns, this is an uplifting read, which conveys a message of optimism and hope.

Ik vond het een heftig en prachtig boek en het beschrijft het leven daar.
En Israel en Palestinie zijn allebei waardeloos. Bommen en raketten gooien op onschuldige mensen. Land afpakken, muren bouwen, honger, geweld.

En zo kan ik nog wel 30 landen en volkeren opnoemen die ook allemaal verschrikkelijk zijn en hun oogkleppen eens af moeten gooien.

Beetje beschaving zou geen kwaad kunnen.
Ik snap het hele probleem toch al niet. We hebben het hier over Israel, het hele kleine stukje land op deze aardbol waar de joden wonen en er zijn zo veel landen waar alleen maar de islam is, waar de joden al helemaal niet welkom zijn en dan zeg ik het nog heel erg netjes, dan gaan die zielige Palestijnen daar maar wonen. Lekker onder elkaar. maar dat willen ze ook niet, want alle joden moeten kapot. Daar zijn ze alleen maar op uit. En helaas denken meerdere moslimleiders er zo over. Wat een vreselijk haatdragend geloof is dit. En inderdaad jezelf kapot laten schieten omdat er dan 70 maagden boven op je wachten , dat is toch het hoogste wat je kan krijgen? Wat een oversexte belofte, en als je als vent jezelf kapot wil laten schieten om je tegoed te doen aan 70 maagden , zegt wel wat over de liefde voor je vrouw hier op aarde. Stelt dus ook geen ene donder voor.
Als 15-jarige puber boycotte ik heel fanatiek alles uit Israel. Nu word ik zo moe van dat getouwtrek en alle zogenaamd goedbedoelde acties die ik op facebook langs zie komen. Wraak is geen rechtvaardigheid en vrede bereik je niet met bommen. In principe sta ik pal achter de Palestijnen (doch niet achter Hamas). Maar de Israeli's er dan maar uitkicken is geen oplossing meer, net zoals de Palestijnen achter een muur stoppen dat niet is. De oplossing is politiek en een kwestie van concessies doen. Wie dat niet inziet hoeft wat mij betreft zijn mond niet open te trekken over vrede.
Ik word enorm verdrietig van die demonstratie in Den Haag en Berlijn en Parijs etc. Wat een haat! Wat een bloeddorst! Wat een nare mensen met hun hakenkruisen! En dan die bijna Kristallnacht in Parijs waar een synagoge belegerd werd door krijsende moslims. Het is angstaanjagend.

Mensen, let op uw zaak! De joden zullen Europa weer moeten ontvluchten, Dit keer niet voor nazi's, maar voor fanatieke moslims die alle joden dood willen.
quote:yolcu schreef op 14 juli 2014 @ 19:40:

Als 15-jarige puber boycotte ik heel fanatiek alles uit Israel. Nu word ik zo moe van dat getouwtrek en alle zogenaamd goedbedoelde acties die ik op facebook langs zie komen. Wraak is geen rechtvaardigheid en vrede bereik je niet met bommen. In principe sta ik pal achter de Palestijnen (doch niet achter Hamas). Maar de Israeli's er dan maar uitkicken is geen oplossing meer, net zoals de Palestijnen achter een muur stoppen dat niet is. De oplossing is politiek en een kwestie van concessies doen. Wie dat niet inziet hoeft wat mij betreft zijn mond niet open te trekken over vrede.Zo sta ik er nu ook in, ook na jaren pro Palestina te zijn. (Anti Hamas)
quote:Hanaa schreef op 14 juli 2014 @ 18:04:

[...]

Ben je nou echt werkelijk zo verblind dat je niet eens de terreuracties van Israël kunt veroordelen???? Daar hoef je alleen maar een mens voor te zijn om dat te kunnen doen.Ik veroordeel ALLe terreuracties, of ze nou van Israël, Palestijnen, Afrika, of waar dan ook vandaan komen!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:StoraHuntur schreef op 14 juli 2014 @ 19:12:

Need I go on?

In mei jl. is een Israelisch meisje door een Palestijnse taxichauffeur doodgestoken, dit is niet in het Nederlandse nieuws geweest, slachtoffers van lynchpartijen/zelfmoordakties door Palestijnen worden niet opgeteld.

Maar vraagje in het algemeen, Hamas weet dat Israel hard terugslaat, de Gazaanse burgers schijnen geen fatsoenlijke schuilkelders te hebben om zich daartegen te beschermen, wáárom investeert Hamas dan niet in goede schuilkelders alvorens ze talloze prutsraketjes naar Israel overschieten?
quote:Maar vraagje in het algemeen, Hamas weet dat Israel hard terugslaat, de Gazaanse burgers schijnen geen fatsoenlijke schuilkelders te hebben om zich daartegen te beschermen, wáárom investeert Hamas dan niet in goede schuilkelders alvorens ze talloze prutsraketjes naar Israel overschieten?Omdat ze dan niet huilie kunnen doen. En ws. maken die paar burgers meer of minder voor de leiders geen moer uit, ze doen tenslotte ook zelfmoordaanslagen.
Daarom is een democratie zo belangrijk. Belangrijk dat mensen niet vinden dat zij de uitverkorenen zijn en/of alleen rij recht hebben op een stuk grond, maar dat iedereen elkaar ziet als gelijkwaardig, als vrienden, buren, medewereldburgers in plaats van die anders gelovigen die zij haten.

In Europe hadden we te maken met vervolging van mensen die vreedzaam leefden en elkaar niet na stonden, die samen als buren kunnen/konden leven.

Als ook hier mensen zich gaan beroepen op haat naar elkaar toe in een land waarin geen oorlog heerst omdat in andere landen conflicten escaleren op basis van geloof doet dat onze democratie teniet.

Het feit dat wij alle geloven in ons land verwelkomden, toestaan, hen hun synagoges, moskeeën, kerken en atheïsme gunnen, komt dan in gevaar. Dan wordt oorlog hierheen getrokken door mensen die niet snappen wat vrede is, die zich voeden aan haat in plaats aan een goed en vredelievend mens te zijn die anderen respecteert, hen een plaats op deze aarde gunt in plaats van anderen af te willen maken.

Nazisymbolen zijn in ons land niet toegestaan omdat het einde van vrede is om anderen te haten, mensen niet meer te zien als individuën, als buren, als goede vrienden, maar als vijanden. Omdat we HIER met zijn allen vreedzaam kunnen leven, de oorlog hierheen als protest om in andere landen te zeggen dat je die oorlog steunt, is de weg naar haat.

Niemand in Nederland behoort elkaar naar de dood te staan. Als de ene groep mensen de andere groep mensen echter zo ernstig gaat bedreigen dat ze aan het gas moeten door in NEDERLAND met hakenkruizen te gaan lopen, hitlergroeten te brengen, is dat verkeerd.

Stop toch allemaal met dat haatzaaien vanuit godsdiensten, vanuit anderen godsdiensten aanvallen. Het gaat er om dat we plekken maken waarin we allemaal vreedzaam kunnen samenleven.

Stap uit de dogma's en haat in een geloof en ga de liefde en vreedzaamheid zien die bedoeld is in de lering achter geloof of de morele normen en waarden van het leven, hoe we allemaal één zijn in bloed en vlees in het stof waaruit we zijn ontstaan. Ga kijken in je eigen hart op zoek naar liefde, op zoek naar vrede, op zoek naar een plek waarin haat wordt bedongen.
@Hanaa, wil je echt ook oorlog in Nederland, in Europa?
De waarheid komt steeds meer naar buiten door social media.

Media heeft jarenlang de mensen gehersenspoeld door pro Israel berichtgeving. Israel heeft een van de sterkste legers ter wereld. Palestina heeft niet eens een leger.

Voor degene die het Israel Palestina conflict niet begrijpen. Zie onderstaand filmpje voor de uitleg.

https://www.youtube.com/watch?v=jyFqKnxGa9M
Ik heb het niet over Hamas, ik heb het over de Palestijnse bevolking, deze heeft enorm te lijden. Wanneer zo iemand dan wanhopig en gebroken is kan ik me voorstellen dat je je laat beïnvloeden tot iets rigoureus, hoe erg dat ook is.

Maar ik dacht tot een jaar geleden net zoals een aantal anderen hier. Verdiep je eens in de andere kant van het verhaal, want zoals altijd heeft een verhaal twee kanten. En dus niet enkel het pro-Israël verhaal zoals ik in ieder geval het met de paplepel ingegoten heb gekregen.

Overigens ben ik van mening dat de Koran het gebruik van geweld wel degelijk afkeurt, maar goed dat is mijn interpretatie ervan.
Na 70/80 jaar weer joodse doelen in Europa belaagd, gesloopt, en joden aangevallen. Door die zogenaamd 'vredelievende' pro-Palestina demonstraties. Dieptriest.

http://www.columnisten.eu ... ug-bij-het-pogrom-in.html
Sorry, heb het allemaal iets te van dichtbij meegemaakt.

De Hamas bestookt Israel met 100den raketten per dag. Israel heeft de bevolking zelfs gebeld dat ze Hamas doelen gingen raken en vooral weg te wezen. Dat ze vervolgens met zijn alle in dat huis gaan zitten is vooral omdat

- ze er rekening mee hielden dat Israel liever geen burger slachtoffers maakt.

Als Israel had gewild, was Gaza helemaal plat, dat is niet het geval. Als Israel geen Iron Dome had, dan was er een nucleare installatie geraakt, 100den burgerdoelen, een luchthaven etc.
Google eens op Palmach-documenten dan lees je dat

Israël in 1948 een serie gruwelijkheden – massamoorden, vernietigingen en verkrachtingen – tegen de Palestijnse Arabieren heeft begaan. De Palmach was een gevechtseenheid van de Haganah.
Heel eenzijdig allemaal weer.
Israel, en met name sommige kolonisten, is al heel lang de agressor in deze.

er wordt door Israel willens en wetens op kinderen geschoten. Afschuwelijke beelden van kinderen in uniformen (dienstplichtig) die kleuters mishandelen en letterlijk terroriseren.

Zij zijn daar op een heel nare en foute manier bezig, met als drogreden 'opdat wij nooit vergeten' een heel volk net zo te behandelen zoals zij zelf in een hele nare periode zijn mishandeld.

Oplossing?

Alle kinderen onder de 12 het land uit en iedereen daar steriliseren. En als ze elkaar hebben uitgemoord de kinderen weer gezamenlijk het land laten opbouwen.

De mens leert niet.
quote:Smurfje76 schreef op 14 juli 2014 @ 20:24:

Google eens op Palmach-documenten dan lees je dat

Israël in 1948 een serie gruwelijkheden – massamoorden, vernietigingen en verkrachtingen – tegen de Palestijnse Arabieren heeft begaan. De Palmach was een gevechtseenheid van de Haganah.Zo zijn er ook gruwelijkheden door Arabieren tegen joden gepleegd, een voorbeeld is het bloedbad in Hebron 1929 en nog wel meer.
Israel heeft tig keer land aangeboden aan de Palestijnen, maar deze hebben het net zo vaak afgewezen met een verhoging van geweld van hun zijde. Het enige wat Israel wil is de erkenning als Joodse staat.

De huidige palestijnen komen vaak niet eens uit de REGIO (geen land claim) Palestina, maar uit Jordanie, Egypte en heel andere streken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven