Bloeduitstorting onder nagel
maandag 14 juli 2014 om 23:28
Vanmiddag viel er iets op mijn grote teen. Het deed zo gemeen pijn, ik lag echt dubbelgevouwen op de keukenvloer. Onder de nagel een flinke bloeduitstorting, en een heerlijk kloppende pijn. De nagel met een hete naald doorboord om de druk eraf te halen, en aan de paracetamol. Vanavond vastgesteld dat de blauwe plek zich intussen onder bijna de hele nagel uitgebreid heeft. Nu lig ik in bed met m'n voet omhoog. Klop klop klop, auwa auwa auwa.
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
maandag 14 juli 2014 om 23:45
Me voortbewegen ging vanavond nog net, met sandalen aan en mankend. Autorijden lukte nog, en in m'n bed klimmen ging gelukkig ook goed. Met 2 kleine kinderen en een huis met trappen, zie ik die rolstoel nog niet zo gebeuren, maar dank je voor het meedenken.
Anderhalf jaar geleden had ik iets soortgelijk met een wijsvinger. In m'n herinnering deed dat nog veel meer pijn, en ik ben er 6 maanden zoet mee geweest... Maar nu ik hier zo lig, is een teen ook wel heel gemeen, bah! En die gaat er dus ook helemaal af binnenkort... Hopen op goed weer en veel sandalen dragen.
Anderhalf jaar geleden had ik iets soortgelijk met een wijsvinger. In m'n herinnering deed dat nog veel meer pijn, en ik ben er 6 maanden zoet mee geweest... Maar nu ik hier zo lig, is een teen ook wel heel gemeen, bah! En die gaat er dus ook helemaal af binnenkort... Hopen op goed weer en veel sandalen dragen.
maandag 14 juli 2014 om 23:48

dinsdag 15 juli 2014 om 00:04
quote:Tickel schreef op 15 juli 2014 @ 00:00:
Ik zou morgen even de huisarts bellen. Weet niet hoe zwaar het ding was wat op je teen viel, maar hij kan gebroken zijn.
De bodem van een springvorm, viel rechtopstaand precies bovenop m'n teen.
Erafgaan, de nagel dus.
En koelen is inderaad ook een goede, heb ik alleen vanmiddag gedaan. Misschien nu nog even partner vragen een coolpack te halen, dank voor de tip!
Ik zou morgen even de huisarts bellen. Weet niet hoe zwaar het ding was wat op je teen viel, maar hij kan gebroken zijn.
Erafgaan, de nagel dus.
En koelen is inderaad ook een goede, heb ik alleen vanmiddag gedaan. Misschien nu nog even partner vragen een coolpack te halen, dank voor de tip!
dinsdag 15 juli 2014 om 00:08
quote:tof schreef op 15 juli 2014 @ 00:04:
[...]
Erafgaan, de nagel dus.
En koelen is inderaad ook een goede, heb ik alleen vanmiddag gedaan. Misschien nu nog even partner vragen een coolpack te halen, dank voor de tip!Bel morgen even je huisarts hoe je dat het beste kunt behandelen. Het is toch een wond.
[...]
Erafgaan, de nagel dus.
En koelen is inderaad ook een goede, heb ik alleen vanmiddag gedaan. Misschien nu nog even partner vragen een coolpack te halen, dank voor de tip!Bel morgen even je huisarts hoe je dat het beste kunt behandelen. Het is toch een wond.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

dinsdag 15 juli 2014 om 00:09
dinsdag 15 juli 2014 om 00:10
quote:matroesjka_ schreef op 15 juli 2014 @ 00:06:
Jeetje...dat een springvorm zo veel ellende kan veroorzaken.
Bij m'n volgende taart zal ik er vantevoren eerst nog eens heel goed over na denken....
(Ik probeerde net de bodem weer in de ring te klemmen, maar zat blijkbaar te ver aan de rand van het aanrecht. Kiepte die bodem zo over de rand naar beneden, recht op de bewuste teen af. Daarbij droeg ik slechts sokken.)
Jeetje...dat een springvorm zo veel ellende kan veroorzaken.
Bij m'n volgende taart zal ik er vantevoren eerst nog eens heel goed over na denken....
(Ik probeerde net de bodem weer in de ring te klemmen, maar zat blijkbaar te ver aan de rand van het aanrecht. Kiepte die bodem zo over de rand naar beneden, recht op de bewuste teen af. Daarbij droeg ik slechts sokken.)
dinsdag 15 juli 2014 om 00:13
quote:riannerianne schreef op 15 juli 2014 @ 00:09:
De bodem van een springvorm, is bij mij een heel licht ding.
Ook ik vind dat je je een beetje aanstelt.
6 maanden afzien door een plekje op een vingernagel. Rolstoel. Gelukkig nog wel in bed kunnen klimmen...
Woman up en laat morgen even die nagel door de huisarts verwijderen als het erger wordt.Lezen is niet je sterkste kant hè?
De bodem van een springvorm, is bij mij een heel licht ding.
Ook ik vind dat je je een beetje aanstelt.
6 maanden afzien door een plekje op een vingernagel. Rolstoel. Gelukkig nog wel in bed kunnen klimmen...
Woman up en laat morgen even die nagel door de huisarts verwijderen als het erger wordt.Lezen is niet je sterkste kant hè?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

dinsdag 15 juli 2014 om 10:01
Vanmorgen het gat in m'n nagel nog maar een keer opengemaakt, en er kwam weer een boel bloed uit. Blijkbaar was het dicht gaan zitten door een stolsel, en was de druk weer opgelopen. Was wel een opluchting, meteen weer een stuk minder pijn. Nu maar aan de ontsmettende tenen-badjes, in de hoop dat de boel onder de nagel niet gaat onsteken.
Heel fijn trouwens, om op het moment dat ik krom lig van de pijn, hier aangevallen te worden wegens overdrijving. Tegen de tijd dat jullie dit zelf eens overkomt, zal ik aan jullie denken
Heel fijn trouwens, om op het moment dat ik krom lig van de pijn, hier aangevallen te worden wegens overdrijving. Tegen de tijd dat jullie dit zelf eens overkomt, zal ik aan jullie denken