Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Een weekje geleden vroeg ik jullie om raad om te starten met 5:2, dus ik wilde even terugmelden. Inmiddels 2 vastendagen gehad en 1,4 kilo kwijt. Belangrijker vind ik dat het makkelijk te doen is en dat ik me de andere dagen niet schuldig hoef te voelen als ik een keer iets lekkers neem. En opvallend is dat ik al veel minder trek in zoet (mijn valkuil) heb. Dus bedankt voor de tips; ik ga door! Ben geen frequente schrijver, maar misschien kom ik me nog wel eens melden!
Er word aangeraden omals je verzadigd bent te stoppen met eten, niet direct weggooien maar 20 minuten afwachten of je idd verzadigd bent zo niet kan je weer wat nemen zo ja wegmikken.

ik eet al een poos mijn bord niet meer leeg omdat mijn maag letterlijk en figuurlijk de baas is, ik word gewoon tijdens het kouwen ineens een soort van misselijk.

gelukkig heb ik langzaam aan steeds minder een schuldgevoel als ik eten weggooi.
Wat goed Hemalover!

Gisteren uiteten geweest was heerlijk!

Vanmorgen voor het eerst overnights oats gegeten. Was erg water doordat ik te veel melk erbij had gedaan (of te weinig havermout). Halve banaan geprakt, cacao nibs, havermout en amandelmelk met elkaar gemixt. Vanmorgen blauwe bessen, bramen andere helft banaan en kaneel en lepel honig toegevoegd. Was er niet echt kapot van, maar misschien wat meer varieren.

Morgen weer een vastendag, mag wel na gisteren. Sporten is er afgelopen week nieg van gekomen. Komende week maar weer
Suc6 vandaag Mag en anderen die de maandag ook als vastendag heeft. Ik mag morgen weer. Heb het hele weekend weer verjaardagen gehad, ben niet compleet los gegaan, maar heb toch wel het een en ander genomen.

Ik ben ook niet zo weg van die overnight oats. Ik ben meer van de warme havermout met appel en kaneel. Of met banaan en kokosschaafsel. En ook meer in de winter. In de zomer vind ik kwark met yoghurt en aardbeitjes met lijnzaad en oergranen lekkerder.

Maar goed nu eerst wakker worden en de maandag beginnen. Vanavond en donderdag heb ik lekker weer grote sportgroepen! Leuk! Moet wel creatiever worden qua trainingen. Wel een leuke uitdaging!
Havermout vind ik alleen lekker als je er 'n pannenkoek van bakt, zowel hartig met kaas bijv of met fruit er door. Zo'n klef papje vind ik niets.

Heb dit weekend teveel gegeten en ook nog 'ns niet gewandeld wegens de aanhoudende regen. Vandaag dus maar weer met volle moed 'n vastendag.
Ik heb gisteren een pittige vastendag gehad. Het niet eten overdag viel nog wel mee, maar toen ik eenmaal ging eten, lukte me het niet om het bij 500 kcal te houden. Geen idee waaraan het lag, normaal heb ik er niet zo'n moeite mee eigenlijk. Maar goed, van een half pond kersen extra eten moet ik ook geen drama maken, het is niet alsof ik door de McDrive gereden ben.

Vandaag heb ik ontbeten met een stuk taart. Ik had nog een stuk paleo rabarberplaattaart over. Verder staat er nog een groene smoothie op het programma vandaag met fruit wat echt vandaag op moet. Dus ik ga tussen de middag even naar huis om die te fixen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat is dat voor taart die paleorabarber? Wat bevat het juist wel of juist niet? Wel gewoon met roomboter?

Mij viel het vasten gisteren gelukkig mee, ik had erger verwacht aangezien ik het hele weekend geen maat kon houden. Ben ook blij dat de voetbal klaar is, was de laatste wedstrijden elke keer veel te laat. Nu kan ik tenminste weer op 'n normale tijd naar bed.
Ik heb de bodem gemaakt met kastanjemeel, amandelmeel en kokosmeel, ei en kokosolie. Verder nog wat vanillepoeder, gula kelapa en stevia en een snufje zout. De rabarbervulling met rabarber uiteraard, banaan en vijgen en nog wat vanille, kaneel en honing. Dan een kruimellaag van gehakte walnoten, paranoten, amandelmeel, kokosolie, vanille en gula kelapa. De kokosolie kan je gewoon vervangen door roomboter. Ik heb het met kokosolie gedaan omdat ik dat lekker vind en ik een gast had met koemelkallergie.
Jeetje Mrs, wat een heerlijke taart!!!!!!!

Ik zit op de 79.6. Laagste gewicht sinds 5 jaar

Misschien dat het me lukt om er voor volgende week nog een kilo af te krijgen. Aan de andere kant, waarschijnlijk kom ik in de vakantie toch wel wat aan dus teveel dieetstress is niet nodig. Ben al heel blij als ik mezelf zie in spiegel.
Poep, wie heeft jou gescheten?
De taart is inderdaad errug lekker en nog eens boordevol voedingsstoffen, dus geen schuldgevoel.

Fijn is dat om blij te zijn met je spiegelbeeld. Heerlijk gevoel. Een veel beter gevoel dan snaaien ooit kan geven.
Vastendag vandaag, scheurende trek, mag om half 2 pas wat!
Heb je het nog volgehouden tot half 2 Ed?

Vanmorgen weer overnight oats op, deze keer was het minder waterig en zat tot zeker 12u vol, had helemaal geen trek. Net nog even op de sportschool geweest, nu nog even wat fruit en dan morgen weer een vastendag
Jazeker, en daarna ook weer tot 18.00 en heb zelfs aardappels gebakken voor gezin. Maar ik heb nu vreselijk keel pijn. Mijn klieren zijn mega opgezet. Bah ik ben nooit ziek, gaat het nu dan toch gebeuren?

Suc6 morgen Mag! Ik ben wel blij dat ik morgen weer mag eten. Hahahah...;-)
Die rabarbertaart klinkt best lekker. Maar ga me er maar niet aan wagen, in mijn huidige mood zou ik vast veel te grote porties binnen schranzen. Idem met hartige taarten en zelfgebakken kaas/pecanbrood. Da's ook geen aanrader als je aan 't lijnen bent. Kon zo'n brood voor meer dan de helft in ene op, als ie net warm uit de oven kwam en dan elke snee heerlijk roomboter er op: jammie!!

Vandaag normale eetdag, wel 'n mini mint magnum gegeten, maar dat kon caloriegewijs makkelijk (170 kcal)

Had weer peultjes met boemboe gemaakt en nu met garnalen ipv kip. Vond het tegenvallen. De groente overheerste veel te veel en heb er dus niet al te veel van op en het overschot weggegooid. Kon me er niet eens toe zetten het voor een volgende dag te bewaren. Voorlopig ben ik even klaar met groente en peultjes in 't bijzonder.

Morgen normaal gesproken vastendag, maar morgenavond ga ik op bezoek, dus zal overdag maar niks eten, dan kan ik tenminste 'n paar hapjes en 'n wijntje doen.
Nien, die 23 kilo is toch een enorme motivatie om niet te schransen als je b.v. een hartige taart maakt? Ik snap die mood van je wel hoor. Maar hoewel ik niet zo spectaculair ben afgevallen als jij, die 6 kilo die er sinds november af zijn waren net die 6 die ik er met sporten niet afkreeg, heb ik dat wel in mijn achterhoofd en kan ik gerust 6 dozen ijs in mijn vriezer hebben en van de week zakken uienzoutjes ingeslagen (aanbieding bij de Lidl) maar die zijn dus echt voor het weekend.

Hahaha, veel te bang dat 6 kilo er weer ineens aanzitten. Kan maar zo weer gebeuren wanneer ik het toelaat!

Als ik niet al te veel verjaardagen in mijn omgeving heb kan ik me ook echt houden aan het stramien van alleen vrijdag en of zaterdag iets extra's.

Gelukkig is het voorlopig wel weer even op qua verjaardagen. Afgelopen zaterdag had zus een verjaardag van neefje en ze had een BBQ met vooral vis. Daar ben ik niet echt wild van dus dat scheelde weer!
Zoetigheid kan ik ook makkelijk in huis hebben. Sterker, er staat 'n bakje met chocolaatjes op tafel voor visite en ik kan daar gewoon vanaf blijven. Maar hartig is voor mij echt 'n trigger. Bovendien heb ik sinds het weekend eigenlijk weer zo'n onverzadigbaar trek gevoeletje. Heb dat heel lang weten te onderdrukken, maar wat zou ik er 'n moord voor doen om gewoon weer mateloos te kunnen eten en snaaien. Door kunnen eten ipv elke keer na 'n bescheiden portie te stoppen. En niet persé met junkfood ofzo, maar gewoon veel brood, veel kaas, veel aardappels, veel zelfgemaakte gehaktballetjes e.d.

Maar goed, ik ga vandaag weer netjes vasten, want ik wil niet terug aankomen en juist nog meer afvallen. Dat het op dit moment maar met 1 kilo per week gaat is ook minder motiverend. In de weken dat er 1,5 a 2 kilo af ging was dat wel heel stimulerend om de behoefte aan doorsnaaien een halt toe te roepen.
Jammer inderdaad dat het afvallen na een tijdje minder hard gaat! Gewoon volhouden hoor Nien.

Ed jij was toch over op 6:1? Omdat je je gewicht hebt bereikt? En 6:1 is dus ook genoeg op om gewicht te blijven?

Ik zal dit ook op enig moment gaan doen. Waarschijnlijk ergens in september, hoop dat dan net die laatste 1,5kg er af is.

Vandaag weer een vastendag. Wel een uitdaging want na het werk nog even borrelen met de hoogste baas. Voor mij geen wijn en bitterballen maar water en cola light. Of misschien alcoholvrij biertje
Als je 'n alcoholvrij biertje zou drinken, kun je net zo goed 'n glas met alcohol nemen. Alcoholvrij betekent tenslotte niet calorievrij. En als je er eentje neemt ipv 5 valt het ook nog reuze mee

Ik ben bang dat ik 6:1 niet aan zou kunnen. Dan zou het meer gaan eten er op de andere dagen teveel insluipen. Het vasten is voor mij op zich een goede manier om te teugels niet te ver te laten vieren. Ik ben bang dat als ik eenmaal weer ga eten, het hek van de dam is. Vooral omdat de geestelijke behoefte aan eten er bij mij niet uit gaat door een paar maandjes goed lijnen.
Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang hoe dit nu verder gaat als ik mijn gewicht bereikt heb. Het gaat nu al niet zo snel terwijl ik 18 uur vast en niet snoep, bijna geen alcohol drink en amper snaai. Ga ik dit de rest van mijn leven volhouden?

Wat als ik weer eens ontbijt of avonds wat chips of nootjes eet. Kom ik dan als een dolle aan? Daar ben ik eerlijk gezegd wel een beetje bang voor.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik was gisteren in de sportschool en een spinning collega is 10 kilo afgevallen met dit dieet. Ze vertelde dat ze na 2 weken ook meer energie heeft op de vastendagen. Ze kan dan wel het hele huis schoonmaken!

Ik heb het boek besteld, ik ga proberen.
quote:elninjoo, 15 uur geleden

Die rabarbertaart klinkt best lekker. Maar ga me er maar niet aan wagen, in mijn huidige mood zou ik vast veel te grote porties binnen schranzen. Idem met hartige taarten en zelfgebakken kaas/pecanbrood. Da's ook geen aanrader als je aan 't lijnen bent. Kon zo'n brood voor meer dan de helft in ene op, als ie net warm uit de oven kwam en dan elke snee heerlijk roomboter er op: jammie!!

Vandaag normale eetdag, wel 'n mini mint magnum gegeten, maar dat kon caloriegewijs makkelijk (170 kcal)

Had weer peultjes met boemboe gemaakt en nu met garnalen ipv kip. Vond het tegenvallen. De groente overheerste veel te veel en heb er dus niet al te veel van op en het overschot weggegooid. Kon me er niet eens toe zetten het voor een volgende dag te bewaren. Voorlopig ben ik even klaar met groente en peultjes in 't bijzonder.

Morgen normaal gesproken vastendag, maar morgenavond ga ik op bezoek, dus zal overdag maar niks eten, dan kan ik tenminste 'n paar hapjes en 'n wijntje doen.

Mwah, die rabarbertaart valt best zwaar op je maag. Je eet er niet zo snel te veel van. Maar hij is zeker niet caloriearm, nee. Ik maak geen baksels meer als er geen gelegenheid toe is, puur uit zelfbescherming.

Bij mij gaat het ook minder snel de afgelopen weken. Ik kom natuurlijk ook steeds dichter bij een normaal postuur en daar hoort volgens die link van jou ook en lagere dagelijkse calorische behoefte bij. Eigenlijk wel logisch dat het allemaal wat langzamer gaat.

Ik voel me trouwens echt prima bij 5:2 en ik zie ook geen reden om daarmee te stoppen. Ik denk dat ik dit prima een levenlang kan volhouden. Ik denk zelfs hiephoi op een vastendag.

Het vasten heeft gewoon naast afvallen veel meer positieve effecten, zoals een betere concentratie, rustigere darmen, mooiere huid, naast alle gezondheidseffecten nog.
Ik woog op een gegeven moment 63,5 en dat vond ik wel mooi, ik ben nu een poos 6:1 aan het doen. En ben wel een beetje aangekomen, ar het schommelt steeds 1 kilo, ik vind het wel best. Heb de afgelopen periode veel verjaardagen gehad. Niet schrikbarend aan gekomen. En dan komt er weer een eiafdrijving om de hoek kijken en houd ik weer meer vocht vast. De Spiegel vertrouw en ik en zolang alles goed staat en lekker zit bn ik tevree.

Dat hangend vel daar doe ik toch niks meer aan.

In principe is het wel vol te houden, alleen de vrijdag en/of de zaterdag als cheatdag!

Moet toegeven dat 5;2 meer regelmaat gaf. In de zin van dat je meer gewend bent aan het vasten. Nu is elke vastendag best zwaar! En voel ik me soms best lamlendig, maar de wetenschap dat het maar 1 dag is is voor mij toch goed vol te houden.
Even iets schrijven omdat de vraag opkomt hoe het na dit dieet of levensstijl verder gaat. Ik heb ruim 2 jaar geleden een half jaar lang 5:2 gevolgd en ging al snel over naar 6:1 toen ik eenmaal van maat 44 naar 38/40 was gegaan.

Nu vast ik niet meer 24 uur en doe op werkdagen 16/8, beter bekend als leangains, en let ik op na het avondeten en beperk mijn brood bij de lunch tot 1-2 dikke, verse sneetjes. Ik ben verzot op brood, maar heb met mezelf de afspraak dat het dan wel echt lekker en vers brood moet zijn. Ik ben niet veel verder afgevallen, heb gezond bmi, maar door af en toe op te drukken wel wat strakker geworden!

Het is dus niet zo dat je voor altijd 5:2 moet gaan doen omdat je op de een of andere manier je lichaam hebt 'verpest', dat gevoel heb ik in ieder geval niet! Af en toe bijna 24 uur vasten is bij mij afgelopen jaar wel een paar keer voorgekomen, na een zware maaltijd of op reis, dat ging een beetje automatisch.

Succes dames en ook jij kunt het Elninjoo! Het kostte mij zeker een jaar om niet bij enorme hartige snackaanvallen door te eten...
Leangains ook geprobeerd, maar dan ging ik toch meer eten in dat eetraam. Ik doe nu sowieso na het avondeten niks meer in mijn mond duwen tot het ontbijt de volgende dag. Vroeger was er bij de koffie toch een koekje of een snoepje of een stuk choco. Nu echt alleen de vrijdag en de zaterdag (soms ook alleen de vrijdag) iets extra's.

Maar ook daar wen je aan.

Ik ben ook naar 6:1 gegaan omdat ik het sporten zo miste, 1 rustdag vind ik wel zat!
Ik denk dat 6:1 wel vol blijf houden, met het ouder worden vertraagd toch je stofwisseling. En op deze manier houd ik het toch een beetje in toom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven