blaasontsteking en strand
donderdag 17 juli 2014 om 07:40
Pffff...
Heb geloof ik nog nooit in mijn leven blaasontsteking gehad maar nu wel. Steeds de drang om te gaan plassen maar er komt bijna niets en beetje buikpijn. Ga zometeen mn huisarts bellen. Maar... nu zouden we morgen een dagje naar het strand/zee gaan. Zou ik evengoed kunnen gaan of raad je mij dit af? En iemand nog goede tips hoe ik zsm van deze ontsteking af kom?
Heb geloof ik nog nooit in mijn leven blaasontsteking gehad maar nu wel. Steeds de drang om te gaan plassen maar er komt bijna niets en beetje buikpijn. Ga zometeen mn huisarts bellen. Maar... nu zouden we morgen een dagje naar het strand/zee gaan. Zou ik evengoed kunnen gaan of raad je mij dit af? En iemand nog goede tips hoe ik zsm van deze ontsteking af kom?
donderdag 17 juli 2014 om 07:44
donderdag 17 juli 2014 om 07:51
Idd heel veel drinken. Daardoor moet je uiteindelijk minder vaak naar de wc, maar kan je alles er wel goed uit plassen. Hou er rekening mee dat je het effect vam de antibiotica pas na een dag ongeveer werkt. Op het strand kun je waarschijnlijk wel naar de wc, maar ik weet niet hoe ver het met de auto voor je is en hoe vaak je naar de wc moet.
The most courageous act is still to think for yourself.
donderdag 17 juli 2014 om 07:58
Ik zou echt eerst een overdosis vitamine C proberen. Ik heb met regelmaat van de klok blaasontsteking. Kreeg hiervoor steeds antibiotica. Kreeg een tip om vitamine C te gebruiken op vakantie. (Er was geen dokter in de buurt) Het helpt net zo snel als antibiotica en is veeeel gezonder. Je moet wel een grote dosis nemen. Het is namelijk de bedoeling dat je de overtollige vitamine C er uit plast. Dit lost de ontsteking op. En inderdaad veel drinken.
donderdag 17 juli 2014 om 08:00
@ cocosmakroon: je weet niet eens of het wel een blaasontsteking is. Laat eerst de huisarts maar eens de urine controleren voordat je dingen gaat roepen.
ps ik gebruik ook vitamine C ter preventie van blaasontsteking. Cranberriesap is ook een goede om te drinken. Mocht het een blaasontsteking zijn dan zou je dit ter preventie kunnen nemen mocht je het een volgende keer voelen aankomen.
Voor nu even de urine inleveren. Of je naar het strand kan, ligt er een beetje aan of je antibiotica krijgt, hoe je daar op reageert...
ps ik gebruik ook vitamine C ter preventie van blaasontsteking. Cranberriesap is ook een goede om te drinken. Mocht het een blaasontsteking zijn dan zou je dit ter preventie kunnen nemen mocht je het een volgende keer voelen aankomen.
Voor nu even de urine inleveren. Of je naar het strand kan, ligt er een beetje aan of je antibiotica krijgt, hoe je daar op reageert...

donderdag 17 juli 2014 om 08:04

donderdag 17 juli 2014 om 08:15
quote:cocosmakroon schreef op 17 juli 2014 @ 07:44:
Koop een buisje vitamine C bruistabletten. Los er zeker 4 op in water en drink het op. Na een paar uur is het over. Zo nodig herhalen. Maar is vaak niet nodig.Ik zou gewoon pillen nemen, van die 1000 mg dingen. Van 4 bruistabletten ga je gierend over je nek.
Koop een buisje vitamine C bruistabletten. Los er zeker 4 op in water en drink het op. Na een paar uur is het over. Zo nodig herhalen. Maar is vaak niet nodig.Ik zou gewoon pillen nemen, van die 1000 mg dingen. Van 4 bruistabletten ga je gierend over je nek.

donderdag 17 juli 2014 om 08:40

donderdag 17 juli 2014 om 08:54
Denkend aan de keren dat ik een blaasontsteking had zou ik inderdaad niet gaan. zoals itsme zegt: je kan er in korte tijd heel ziek van worden.
Off-topic, handige tip Daantje! Maar wat ik me afvraag: heeft de huisarts de urine dan als eens gekweekt? Niet om je bang te maken, maar dat klinkt alsof er rond je urinebuis bacteriën zitten die (als je niet spoelt) een blaasontsteking veroorzaken. Dit kan onder andere GBS zijn, waarvan het wel handig is als je weet of je deze bij je draagt (bijvoorbeeld tijdens zwangerschap of bevalling)
Off-topic, handige tip Daantje! Maar wat ik me afvraag: heeft de huisarts de urine dan als eens gekweekt? Niet om je bang te maken, maar dat klinkt alsof er rond je urinebuis bacteriën zitten die (als je niet spoelt) een blaasontsteking veroorzaken. Dit kan onder andere GBS zijn, waarvan het wel handig is als je weet of je deze bij je draagt (bijvoorbeeld tijdens zwangerschap of bevalling)
donderdag 17 juli 2014 om 08:56
donderdag 17 juli 2014 om 09:42
donderdag 17 juli 2014 om 11:52
Cranberry's helpen wel iets maar mogelij niet genoeg. Een beter kruid is beredruif te krijgen bij o,a, de Tuinen. 2, 3 maal daags een kop thee van trekken met een thee ei.
Niet vaker wat het kruid belast de lever een beetje.
Niet vaker wat het kruid belast de lever een beetje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 17 juli 2014 om 11:54
Zie ook: http://mens-en-gezondheid ... kracht-van-beredruif.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.