Discussie: waarom zitten

17-07-2014 19:34 62 berichten
Waarom zitten er hele wijze mannen op een huisvrouwtjesforum?

Hebben deze geen leven?

Waarom zijn zij niet aan het werk om de centen voor de vrouwtjes te verdienen?

Hebben zij wellicht geen vrouwtjes om zich te laten verwennen?

Mijn man werkt tenminste zodat ik 1 keer per week huishoudgeld kan krijgen. Daarnaast rijdt hij mij op zaterdag naar de supermarkt.

Vinden wijze mannen het niet belangrijk kostwinnaar te zijn voor hun vrouw cq. gezin?

Zomaar wat gedachtespinsels.
Nou, dat vind ik hele ter zake doende vragen.

De man is immers biologisch gezien de leider van het gezin, dus het is gewoon hun evolutionaire plicht om het vrouwtje en de kindjes te voorzien van een goed dak boven het hoofd, merkkleding aan het lijf en A-merkvoedsel in de maag.

Met forummen verdien je de kost niet.

Wij vrouwtjes kunnen daarentegen wel forummen, omdat de vaatwasser, de stofzuiger, de wasmachine en de BSO ons veel werk uit handen nemen.

Dus.
Wat mij vooral tegen de (goedgevormde) borst stuit dat deze mannen hun vrouwtje de kans ontnemen om dagelijks met astrolijnen te bellen. Want daar is geen geld voor.

Mag je jezelf nog wel een echte en wijze man noemen als je liever online met huisvrouwtjes kletst dan aan het werk ben?
Djeezzz Huntur, wat stel je weer een moeilijke vragen, en dat met deze temperatuur. Ik heb het al lastig genoeg met mijn huisvrouwenbaan die nooit is gedaan, en mijn man die ik na het WK natuurlijk extra moet verwennen, en mijn PMS, en mijn stemrecht waar ik nog steeds niet helemaal aan gewend ben. En dan kom jij er ook nog eens overheen met je gedoe. Ik ga je staffen.
Alle reacties Link kopieren
Stora, wat een inteull inttel inelek goeie vraag!

Ik giet even mijn piepers af, zet dan een bordje geprakte bruine bonen en een saucijsje voor mijn hardwerkende mannetje klaar (vindt hij lekker) en dan kom ik een antwoord geven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb het te druk met mijn huishouden, anders had ik het de Heer des huizes even gevraagd.
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 juli 2014 @ 20:14:

Djeezzz Huntur, wat stel je weer een moeilijke vragen, en dat met deze temperatuur. Ik heb het al lastig genoeg met mijn huisvrouwenbaan die nooit is gedaan, en mijn man die ik na het WK natuurlijk extra moet verwennen, en mijn PMS, en mijn stemrecht waar ik nog steeds niet helemaal aan gewend ben. En dan kom jij er ook nog eens overheen met je gedoe. Ik ga je staffen.

Flauw, maar ook begrijpelijk; mijn man zegt al jaren dat ik niet hoef na te denken over dingen; dat ik dat aan hem moet overlaten.

Heeft ook altijd gelijk hè, mijn wijze mannetje.

Maar sorry, ik kan nu even niet uitgebreid reageren, mijn man is zojuist thuisgekomen dus moet nog even de jarratelletjes aan voordat ik het eten op kan dienen.
jaja, denken moet je aan een paard overlaten.

Oud Rotterdams gezegde.
quote:Summerdance schreef op 17 juli 2014 @ 20:16:

Stora, wat een inteull inttel inelek goeie vraag!
Nu nog de piepers afgieten? Daar zou mijn betere helft echt niet mee akkoord gaan hoor. Mijn echtgenoot eist dat het voedsel klokslag zes uur op tafel staat, anders slaat hij erop. En terecht.
Het valt trouwens niet mee zeg, forummen en sokken stoppen tegelijk.
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 juli 2014 @ 20:19:

Nu nog de piepers afgieten? Daar zou mijn betere helft echt niet mee akkoord gaan hoor. Mijn echtgenoot eist dat het voedsel klokslag zes uur op tafel staat, anders slaat hij erop. En terecht.

Hij heeft overgewerkt, mijn arme schat

En natuurlijk wacht ik dan op hem met eten

Hij vindt het altijd zo ongezellig om alleen te eten

Vanavond maar eens extra mijn best doen in de bedstee
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 juli 2014 @ 20:21:

Het valt trouwens niet mee zeg, forummen en sokken stoppen tegelijk.Mijn man heeft zo'n spraak-software-iets op zijn laptop gezet. Lief hè, speciaal voor mij! Als hij dan met vrienden iets onderneemt en ik me heel alleen voel toch wat afleiding kan hebben zonder dat het ten koste gaat van het huishouden. Lief
Ik ben het zowaar eens met Storahuntur. Zomaar een gedachte hoor, normaal breek ik mijn knappe hoofdje niet over zulke vraagstukken, van nadenken wordt je lelijk. Maar zullen het dan echt geen echte wijze mannen zijn omdat ze hier zitten?

Mijn wederhelft werkt meer dan 80 uur per week en hij zorgt voor een flinke inhoud van mijn huishoudportemonnee en ik, zoals een goede huisvrouw betaamt, zorg ervoor dat hem niks te kort komt. Ik breng zelfs een versgemaakte lunch naar zijn kantoor en zorg dat er elke avond een sterrenmaaltijd op tafel staat en zoonlief schoon en gewassen aan tafel zit. Maar ik zou dat echt allemaal niet kunnen doen als mijn wederhelft niet zo hard zou werken en op vrouwenforums vertoefde. Ik vrees dat ik dan zelfs buitenshuis zou moeten werken, wat zou ik me schamen voor de buren.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Shift 2 huishouden is klaar, ik mag nu even iets voor mezelf doen, dus lees het nu pas.

Het verwondert mij ook. Naast genoemde vragen, vraag ik mij ook af welke vrouw het pikt om met de eeltknobbels, veroorzaakt door het forummen, fysiek op hun plek gezet te worden. Correctie is vaak nodig maar dat lijkt me extra wreed, een klap met de vlakke hand en dan ook nog eens met extra harde vingertoppen.

Oh, ik moet gaan! 24 begint en in de eerste reclame moet het Klein Warm natuurlijk klaarstaan!
Over iets met vrienden ondernemen gesproken: hoe vaak mogen jullie van je man het huis verlaten, en hoe lang? En gaan jullie dan ook echt iets voor jezelf doen, zomaar?
Wat een uiterst charmant topic met een uiterst intelligente openingspost.

Dames, ik heb jullie onderschat.

Ik had gedacht dat ik mijn aanwezigheid hier langdurig nodig zou zijn om zijn vruchten af te werpen maar het blijkt dat jullie maar een kleine aanzet nodig hebben om zelfreflecterende thema's op gang te brengen

Ik neem diep mijn pet voor jullie af.

Proficiat! De wijze.
Eens. het is schandalig, en wij maar wachten op onze alimentatie
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 juli 2014 @ 20:38:

Over iets met vrienden ondernemen gesproken: hoe vaak mogen jullie van je man het huis verlaten, en hoe lang? En gaan jullie dan ook echt iets voor jezelf doen, zomaar?

Ik mag doen wat ik wil, hij is erg makkelijk. Zolang het maar vriendinnen van De Lijst zijn. En het activiteiten zijn waar ik iets van leer, zoals een handwerkcursus of een kookcursus. Ik moet dan wel het programma laten zien, en het geleerde in de praktijk brengen.

Anders wordt ik natuurlijk gekort op mijn zakgeld.

Poeh, lastig. Ik mag 1 keer per week op theevisite bij de buurvrouw.

O en, van het jaar voor het eerst, mocht ik naar de huishoudbeurs. Dat was echt geweldig! Mijn man had zelfs zo'n koffertje op wielen voor me gekocht!

Verder heb ik wel eens geopperd of het mss een idee zou zijn om mijn rijbewijs te halen maar dat bleek echt een hele domme vraag van mij; ik realiseerde me helemaal niet dat vrouwen niet kunnnen autorijden; iets met mijn ongesteldheid. Ik voelde me zo dom nadat ik het gevraagd had , maar ook heel opgelucht omdat mijn man me echt beschermd tegen zulke impulsieve acties.

Zomaar?

Nee nooit

Ik vind dat ook niet kunnen

Stel je voor dat manlief ineens eerder thuis komt en ik ben niet thuis

Nee hoor, dat is ondenkbaar

Wat wij wel doen, is wij praten heel veel

Nou ja, mijn man praat heel veel, ik knik liefdevol van ja

En dan komt mijn moment, dan mag ik vertellen wat ik allemaal beleefd heb die dag en nemen we ook gelijk de agenda voor de volgende dag door

Nu wil ik heel graag op een teamsport

Nu leek korfbal me hartstikke leuk

Maar mijn man is er niet heel enthousiast over.

Hij vindt dat mijn blote benen alleen voor zijn ogen zijn

Wat wel ontzettend lief is is dat hij dan wel met een alternatief komt, de schat

Ik ga dus maandag beginnen met Klaverjassen, waarbij ik dan een team vorm met hem

Je leest het, communicatie is een groot goed bij ons thuis
Sum, ik wil geenszins tegen de beslissing van je man ingaan, omdat hij natuurlijk sowieso beslist, maar mijn man en ik gaan op dinsdags altijd 2 uur curlen. Geen blote benen!

Het is dan woensdag wel aanpoten met het huishouden omdat er toch wat dingen blijven liggen maar samen écht sporten is zo enig.
Ik heb ook voor ons beiden tenues genaaid. Mijn man vind dat ik heel goed kan "naaien" hihi, wat een boef is het soms hè.
Stora, wat een goed idee!

Maar is dat geen wintersport?

Het lijkt me zo warm om in je wintersportkledij naar de curling baan te rijden.

Maar 2 uur hey, dat is echt lang!

Dat jij het dan nog redt met je dagroutine!

Ik dank de heer dat wij geen koters hebben hoor

Ik zou niet weten hoe ik dan alle ballen hoog zou kunnen houden
Iets ondernemen buitenshuis zonder mijn wederhelft? Geen denken aan, ik blijf thuis bij zoonlief en mijn man gaat met zijn vrinden golfen of jagen.

Ik heb weleens tijdens schooltijd een naaicursus en een kookcursus gevolgd, maar ik zorg altijd dat mijn man geen hinder ondervindt van mijn activiteiten buitenshuis.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven