Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:sinnombre schreef op vrijdag 18 juli 2014 08:38 Maar waarom is dat zo belangrijk voor je Zas, om dat uitgebreid op een forum te bespreken?

Wat heb jij eraan om te weten wat er exact met mensen is gebeurd, dje je misschien niet eens kent. Het is gewoon iets wat mij enorm bezig houdt. Daar is zo'n forum toch ook voor? Ik vind het altijd zo vreemd dat bij dit soort onderwerpen er meteen reacties komen als respectloos, sensatiezucht, ramptoeristen etc. Dat heeft er volgens mij niks mee te maken. Het is voor mij iets wat me niet loslaat. Daar heb ik het hier over maar ook met mijn man bijvoorbeeld en ook met mijn collega's.
Ik heb gistermiddag gehoord dat er weer een vliegtuigramp was. Van een topambtenaar, werk hier op het ministerie voor transport, als econoom voor luchtvaart en havenbeleid. Wij doen ook de economische analyse rondom luchtveiligheid.

De sfeer op het werk daalde gelijk. Dit haal ik trouwens later weer weg.

Laat gisteravond hoorde ik dat een goede vriend van mijn beste vriend in het vliegtuig zat, ken hem zelf niet heel goed maar ik merk dat ik enorm geraakt ben. Heb denk ik drie uur geslapen Vandaag zouden we sportdag met het werk hebben. Ik ga me zo afmelden, misschien dramaqueen, maar mijn hoofd staat er absoluut niet naar.

Wat een pijn zie ik om me heen. Wat een drama. En wat is er weinig te zeggen behalve sterkte aan die mensen die iemand hebben verloren die dichtbij staat.
quote:felice71 schreef op 18 juli 2014 @ 08:24:

Gisteravond was dit voor mij een verschrikkelijke ramp die heel veel woede opriep en diep medelijden met de slachtoffers en nabestaanden.

Vanmorgen las ik op internet over een foto... een naam. Ik kijk... en ik kijk opnieuw... ongeloof. Ik ken haar maar zij kent mij beter. Ze kent al drie jaar mijn diepste gedachten en heeft me geleerd om te gaan met het kamptrauma van mijn vader en van mezelf te houden...

Tot na de vakantie zeiden we de laatste keer..... tjezus!!

Ik kijk naar mijn kindje en ben dankbaar voor wat ik heb... En voor jou lieve vrouw en voor alle anderen brand ik een kaarsje

Sterkte Felice

Gatver ik werd wakker en dan hoop je toch maar dat je het gedroomd hebt, helaas niet. De familie heeft de bevestiging gehad dat ze aan boord zat.

Een vrouw die midden in het leven stond, in haar eentje 4 weken vakantie ging vieren, die zonder angst in het vliegtuig stapte, ongelofelijk, alleen in het vliegtuig en helemaal alleen op het moment dat het gebeurde...
Felice
quote:Maleficent schreef op 18 juli 2014 @ 08:17:

[...]

Speculeren over wie het heeft gedaan en wat er nog eventueel gaat gebeuren is sowieso niet zo zinvol. Laten we het onderzoek afwachten.Optimist dat je bent
Ga in therapie!
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 juli 2014 @ 01:46:

6 minuten wat? Je weet helemaal niet of mensen de val hebben meegemaakt. Het heeft geen enkele zin om daarover te speculeren, je weet het niet en je zal het nooit weten. Misschien was het afschuwelijk, misschien hebben ze niks gemerkt, je weet het niet. Wat we wel weten is dat hier mensen zijn die bekenden zijn verloren en voor hen is dit soort informatie pijnlijk. Dus doe-het-gewoon-niet

Ik speculeer niet over deze vlucht. Er zijn berekeningen voor hoe lang het duurt voordat je de grond raakt als je op 32.000 foot vliegt. Natuurlijk is dat geen exacte berekening. Als een vliegtuig in midair uit elkaar valt dan zie je bijna niets terug op de grond, zo hard is die impact. Dat was hier - tot mijn afgrijzen - niet het geval.

Ik begrijp niet zo goed waarom dit soort informatie dan weer niet mag. Alsof niemand zich nog heeft afgevraagd wat de passagiers aan boord hebben meegemaakt/meegekregen. Ik denk in ieder geval aan niets anders en vind het gewoonweg verschrikkelijk wat hen is overkomen.
Felice, wat verschrikkelijk. Wat een klap voor jou ook. Veel sterkte hiermee. Ik kan me voorstellen dat je even helemaal lamgeslagen bent.

Er is gemeld dat er ruim 100 afgevaardigden onderweg waren naar een internationale aidsconferentie in Melbourne. Wat een klap voor de aidsgemeenschap. Huffington Post schrijft een artikel over een gerenommeerd Nederlands aidsonderzoeker die samen met zijn vrouw zou zijn omgekomen.
Ga in therapie!
Op de BBC vertelden twee verschillende deskundigen dat een Buk-raketinstallatie raketten tot 20.000 meter hoogte kan afschieten. Deze zijn in handen van zowel de Russen, de Oekraïeners als de Russische separatisten. Daarnaast zijn er blijkbaar nog allerlei splintergroeperingen actief in het gebied.

De Bukraketten zijn ingewikkeld te bedienen en de deskundigen uitten het vermoeden dat degenen die hem hebben gelanceerd niet voldoende bedreven waren in het bedienen ervan. Eén van hen legde uit dat als zo'n raket een doelwit in het "oog" krijgt, het het niet meer loslaat. Het heeft een soort tunnelvisie en blijft dat doelwit volgen tot het het treft.

Sukkels met massavernietigingswapens. Het zal toch niet waar zijn.
Ga in therapie!
Het linkje van iemand hier over Hypoxie is een mooi interessant stukje wanneer je meer wil weten hoe snel zoiets gaat. Luttele seconden dan ben je al bewusteloos zodra de druk in de cabine wegvalt, wanneer je daadwerkelijk dood bent kan een aantal minuten duren. En dat kan troost geven, dat iemand in een aantal seconden buiten bewust zijn is zodat die alles niet meer mee gemaakt heeft.

En dat troost mij ook die gedachte, hier vannacht het verschrikkelijke nieuws gehoord dat mijn nicht met haar man en 2 kinderen in het vliegtuig zat. (1 daarvan was een baby zonder vaste stoel )
Dat vind ik wel indrukwekkend, al die bloemen bij de ambassade in Kiev
quote:dubiootje schreef op 18 juli 2014 @ 09:02:

Sukkels met massavernietigingswapens. Het zal toch niet waar zijn.Het lijkt er wel op als je in de media kijkt.
SuperWijf

Sterkte
Geniet van elke dag!
quote:SuperWijf schreef op 18 juli 2014 @ 09:04:

Het linkje van iemand hier over Hypoxie is een mooi interessant stukje wanneer je meer wil weten hoe snel zoiets gaat. Luttele seconden dan ben je al bewusteloos zodra de druk in de cabine wegvalt, wanneer je daadwerkelijk dood bent kan een aantal minuten duren. En dat kan troost geven, dat iemand in een aantal seconden buiten bewust zijn is zodat die alles niet meer mee gemaakt heeft.

En dat troost mij ook die gedachte, hier vannacht het verschrikkelijke nieuws gehoord dat mijn nicht met haar man en 2 kinderen in het vliegtuig zat. (1 daarvan was een baby zonder vaste stoel )sterkte
Superwijf gecondoleerd.

Vreselijk toch die wapens bah bah bah
Superwijf, gecondoleerd. Veel sterkte toegewenst.
Poeh, wat veel mensen die iemand aan boord kenden. Ontzettend gecondoleerd met jullie verlies. En ook alle andere nabestaanden van iemand aan boord veel sterkte gewenst. Wat een klap, wat onwerkelijk moet dat zijn.

Ik las net op Huffinton Post een obituary van een van de inzittenden, prof. dr. Lange. Daardoor drong ineens tot me door dat naast het persoonlijke verlies van al die onschuldige mensen, er ook ontzettend veel waardevolle en misschien wel unieke kennis verloren is gegaan. Ook al zo erg, het is nu niet zo dat AIDS bestrijding niet belangrijk is. Poeh hee, zoveel verlies op zoveel fronten.
Am Yisrael Chai!
Superwijf, heel veel sterkte
@Superwijf, verschrikkelijk!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Sterkte aan iedereen hier, die een dierbare bij de crash verloren heeft....hier gaat de vlag halfstok.
quote:fashionvictim schreef op 18 juli 2014 @ 09:22:

Poeh, wat veel mensen die iemand aan boord kenden. Ontzettend gecondoleerd met jullie verlies. En ook alle andere nabestaanden van iemand aan boord veel sterkte gewenst. Wat een klap, wat onwerkelijk moet dat zijn.

Ik las net op Huffinton Post een obituary van een van de inzittenden, prof. dr. Lange. Daardoor drong ineens tot me door dat naast het persoonlijke verlies van al die onschuldige mensen, er ook ontzettend veel waardevolle en misschien wel unieke kennis verloren is gegaan. Ook al zo erg, het is nu niet zo dat AIDS bestrijding niet belangrijk is. Poeh hee, zoveel verlies op zoveel fronten.Heb ik ook iets van gelezen. Een aantal passagiers waren op weg naar een AIDS conferentie hè?
Sterkte voor iedereen die een dierbare is overleden
Ik heb er slecht van geslapen en probeer al het nieuws te volgen. Voel me er zeer ellendig door, terwijl ik niet eens iemand ken ( waarschijnlijk) het is gewoon vreselijk wat er gebeurd is!
Dank je, nicht zag ik hooguit 1 a 2x per jaar, oom en tante niet veel vaker. Verschrikkelijk voor ze, wat ik begreep van mijn moeder is dat ze *blij* (tja hoe kan je blij zijn in deze omstandigheden)zijn dat het gehele gezin samen in t vliegtuig zat. En hopelijk elkaars hand nog vast hebben kunnen grijpen o.d.

Ik vind trouwens dat we hier heel respectvol met elkaar omgaan hoor, ik heb hier nog geen ranzige foto's kunnen aantreffen of hele lelijke woorden. Twitter daarintegen daar komen ook fotos die direct bij de rampplek zijn gemaakt. Ene kant vreselijk andere kant haalt mijn neef daar weer *troost* uit. Bevestiging dat het echt om zijn zus en familie gaat.

Het is verschrikkelijk iedereen gaat daar anders mee om, zowel hier als de direct nabestaanden, mijn tante doet niets anders dan iedereen bellen en haar verhaal doen. Mijn oom zit in de tuin ene sigaar na de andere te roken en zegt geen woord.
Aan iedereen die een verlies te verwerken heeft: heel veel sterkte.

Ik merk dat ik niet uit de voeten kan met mezelf, heb er slecht van geslapen. Wat raar is, ik heb niemand verloren. Ik dacht dat ik wel murw was inmiddels door alle door de media getoonde ellende, die plaatsvindt over de hele wereld. Oorlogen, al zolang als ik leef, en we krijgen het allemaal mee in het 20.00 uur journaal.

En wanneer je in welk vervoersmiddel dan ook stapt, loop je het afschuwelijke risico dat er een ongeluk gebeurd.

Maar dit? Het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven.

Ik weet niet eens wat ik hier allemaal mee zeggen wil. Maar een nieuw dieptepunt in de beschaving hebben we wat mij betreft wel weer bereikt.
quote:evelynsalt schreef op 18 juli 2014 @ 09:29:

[...]

Heb ik ook iets van gelezen. Een aantal passagiers waren op weg naar een AIDS conferentie hè?

Ja, 108 van de inzittenden waren op weg naar de Internationale Aids conferentie in Melbourne. Die Prof. Dr. Lange was het hoofd van global health department van het AMC, heeft voor de WHO gewerkt, en is een van 's werelds vooraanstaande AIDS deskundigen en tropische ziekten deskundigen. Zijn vrouw was ook aan boord en ik las net in die obituary dat ze 5 dochters hebben.

Maar met hen zaten dus nog een stuk of 100 andere mensen die op professioneel gebied met AIDS bestrijding te maken hebben, die nog niet bevestigde Amerikanen zijn waarschijnlijk ook wetenschappers e.d.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven