Gezondheid alle pijlers

ritalin of concerta?

04-09-2013 17:13 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik ben normaal een meelezer maar voor deze vraag nu toch maar een profiel aangemaakt. Ook met de intentie meer mee te praten.

Mijn vraag een tijdje geleden heb ik de diagnose add gekregen, fijn want een hoop puzzelstukjes die nu eindelijk op z'n plek vallen.

En nu ook een behandelvoorstel om mijn leven weer op de rit te krijgen. Een onderdeel daarvan is (natuurlijk) medicatie. Met de vraag wil je starten met Ritalin of Concerta. Aan allebei zitten voor- en nadelen.

En een heel verschillend prijskaartje. Om nu niet het alleen van de kosten te laten afhangen (dat hoeft op zich ook niet denk ik) zoek ik ervaringen van anderen. Wie o wie heeft ervaring en wil die met mij delen?
hoi,

In mijn zoektocht via google naar de verschillende medicijnen bij add/adhd kwam ik bij deze topic terecht. Ik zie dat het uit 2013 is maar zijn er nog mensen die hier op reageren.

Ze;lf ben ik nl gisteren met Ritalin begonnen. 2x5mg per dag voor één week en daarna 3x per dag. Dan heb ik een telefonisch consult met de psychiater en wordt er gekeken hoe er verder wordt opgebouwd.

Ik ben best bang voor de rebound. Hoe voelt dat, heb je er depressieve gevoelens bij (want dat kan ik echt niet gebruiken) of is het alleen lichamelijk?

Alvast bedankt voor het lezen en het evntuele antwoord op mijn vragen.

groetjes,

Sil
Wat een pillenslikkers op dit forum.. een constatering, geen belediging.

Geen ervaring om te delen
Dan ben je gezegend...Niet lullig bedoeld maar het is niet fijn om het nodig te hebben. Ik zeg altijd ik had liever een gebroken been...
man en zoon slikken concerta, rebound effect veel minder dan bij Ritalin, en het is dagelijks 1x een tablet in nemen, bij ons zit het in de aanvullende verzekering CZ. Loont dus de moeite om aan het eind van het jaar zorgverzekeringen na te kijken, welke verzekering dit wel vergoed.
Zoon hier is deze week begonnen met concerta.

Normaal was zijn dosering 15 10 10 methylfenidaat.

Nu concerta 27 + 5 in de ochtend, maar het lijkt erg weinig te doen.

Niet te vergelijken met de kortwerkende variant.

We gaan volgende week weer naar de psychiater,

maar heeft iemand hier ervaring mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven