Rood haar behouden
zondag 27 juli 2014 om 19:53
Ik heb mijn haar pasgeleden van bruin naar rood laten verven bij een kapper op vakantie, ik ben erg blij met het resultaat en wil deze kleur ook behouden. Nu merk ik wel dat het aan de onderkant al wat aan het vervagen is, met wassen spoel ik er ook steeds verf uit.
Ik wil mijn haar niet te vaak verven, maar heb dit weekend een festival en dan wil ik dat het mooi rood is. Ik zit er aan te denken om een spoeling te gebruiken, weet iemand wat een goede is? En of ik die kan halen bij de etos of de kruidvat, of moet ik daarvoor naar een speciale kapperswinkel?
Ik wil mijn haar niet te vaak verven, maar heb dit weekend een festival en dan wil ik dat het mooi rood is. Ik zit er aan te denken om een spoeling te gebruiken, weet iemand wat een goede is? En of ik die kan halen bij de etos of de kruidvat, of moet ik daarvoor naar een speciale kapperswinkel?
zondag 27 juli 2014 om 22:48
quote:mitsig schreef op 27 juli 2014 @ 22:46:
Ik weet niet wat je haarkleur onder dat rood dat je nu hebt is, maar als het licht is kan de henna lichter uitvallen dan je hoopt en je haar worteltjesoranje worden.Dat is bruin met highlights, lichtbruin maar dat komt door de hightlights. Daaronder is mijn eigen haar kleur is donkerbruin. Word het dan oranje??
Ik weet niet wat je haarkleur onder dat rood dat je nu hebt is, maar als het licht is kan de henna lichter uitvallen dan je hoopt en je haar worteltjesoranje worden.Dat is bruin met highlights, lichtbruin maar dat komt door de hightlights. Daaronder is mijn eigen haar kleur is donkerbruin. Word het dan oranje??
zondag 27 juli 2014 om 22:58
quote:mitsig schreef op 27 juli 2014 @ 22:50:
Bij bruin haar denk ik dat het een lichter rood is. Maar als het rood dat je er nu inhebt een spoeling is, dan zullen de highlights lichter worden dan de rest van je haar.Het is geen spoeling, maar verf. Maar ik lees op de ene website dat je absoluut niet over geverfd haar kan verven en op de andere website weer dat het niets uitmaakt.
Bij bruin haar denk ik dat het een lichter rood is. Maar als het rood dat je er nu inhebt een spoeling is, dan zullen de highlights lichter worden dan de rest van je haar.Het is geen spoeling, maar verf. Maar ik lees op de ene website dat je absoluut niet over geverfd haar kan verven en op de andere website weer dat het niets uitmaakt.
zondag 27 juli 2014 om 23:04
quote:mitsig schreef op 27 juli 2014 @ 22:54:
Op de verpakking staat meestal wel zo'n voorbeeldplaatje van hoe de henna uitpakt op verschillende haarkleuren.
Ja klopt, heb dat ook al op internet opgezocht maar staat alleen blond, bruin zwart etc. geen rood.. En ik weet dus niet of ik naar mijn natuurlijke haarkleur moet kijken.
Ik heb zoiets van ik doe het gewoon, maar als het mislukt zit ik met een probleem want ik heb begrepen dat henna er zo goed als niet uitgaat tenzij je het eruit laat groeien..
Op de verpakking staat meestal wel zo'n voorbeeldplaatje van hoe de henna uitpakt op verschillende haarkleuren.
Ja klopt, heb dat ook al op internet opgezocht maar staat alleen blond, bruin zwart etc. geen rood.. En ik weet dus niet of ik naar mijn natuurlijke haarkleur moet kijken.
Ik heb zoiets van ik doe het gewoon, maar als het mislukt zit ik met een probleem want ik heb begrepen dat henna er zo goed als niet uitgaat tenzij je het eruit laat groeien..
maandag 28 juli 2014 om 20:43
Mijn haar behandel is altijd met Manic Panic of Directions (pillarbox red). Het is wel semi permanent dus elke keer als ik mijn haar was gaat er wat uit. Wat je kunt doen is wat van die kleuring mixen met conditioner en dit gebruiken als normale conditioner. Zo fris je de kleur elke keer als je wast weer op.
Verder wassen met koud water helpt tegen het vervagen.
Als je met Manic Panic of Directions aan de gang gaat, let vooral niet op de inwerktijd die op het potje staat. Je kunt het makkelijk een paar uur laten zitten (of mee slapen ofzo). Hoe langer je het in houdt hoe langer de kleur blijft zitten en hoe feller het eindresultaat.
Henna vond ik vreselijk spul. Jaren geleden gebruikt en had qua kleur weinig effect. Die geur bleef alleen zooo lang hangen (en die geur is echt vreselijk)
Verder wassen met koud water helpt tegen het vervagen.
Als je met Manic Panic of Directions aan de gang gaat, let vooral niet op de inwerktijd die op het potje staat. Je kunt het makkelijk een paar uur laten zitten (of mee slapen ofzo). Hoe langer je het in houdt hoe langer de kleur blijft zitten en hoe feller het eindresultaat.
Henna vond ik vreselijk spul. Jaren geleden gebruikt en had qua kleur weinig effect. Die geur bleef alleen zooo lang hangen (en die geur is echt vreselijk)
dinsdag 29 juli 2014 om 02:05
dinsdag 29 juli 2014 om 02:16
Ik verf het met henna van de tuinen maar weet ff het merk niet meer, zal morgenochtend even kijken. Maar niet met een verf van het merk Henna, nee echt dat poeder waar je warm water bij moet doen. Ik gooi er ook beetje olijf olie doorheen om een glad papje te maken en doe het minstens 6 uur op mijn hoofd.
Dan krijg je dit (ik haal de foto morgen weg ivm herkenbaarheid)
Maar ipv wan warm water doe ik er sterke koffie doorheen dan wordt het wat donkerder.
Dan krijg je dit (ik haal de foto morgen weg ivm herkenbaarheid)
Maar ipv wan warm water doe ik er sterke koffie doorheen dan wordt het wat donkerder.
dinsdag 29 juli 2014 om 02:22
Gevonden...
Ik heb de kleur Auburn erin zitten, maar die iets lichtere is ook mooi.
http://www.hennecolor.nl/uk/colour-chart.html
Ik heb de kleur Auburn erin zitten, maar die iets lichtere is ook mooi.
http://www.hennecolor.nl/uk/colour-chart.html
dinsdag 29 juli 2014 om 02:47
Het is absoluut geen verf in zo'n mengflesje maar een poeder wat ik eerst even zeef waarna ik er hete koffie bij gooi en er een prutje van maak. Dit smeer ik met een kwast in mijn haar vergt even wat kunst omdat het andere structuur heeft vergeleken met haarverf. Ik zorg dat het beetje pannekoekmixdikte heeft maar je kan altijd wat heet water erbij gooien als het te dik is. Dan wikkel ik er alu folie omheen als ik het allemaal in mijn haar geworsteld heb en doe ik mutsje erover heen omdat ik geen zin heb om voor lul te lopen met mijn foliehoed. Meestal slaap ik er mee of ik doe het op een luie zondag en laat het minimaal 6 uur zitten. Daarna de blubber achtige substantie weer uit mijn haar wassen en dan doe ik er wat haarolie in om het kambaar te maken. Je ruikt een dag of 2 naar kinderboerderij maar met traditionele verf ging mijn haar naar de knoppen en dit maakt mijn haar juist vitaler. Ook verloopt de kleur nauwelijks.
dinsdag 29 juli 2014 om 19:33
http://www.hairandbeautyo ... kay-color-kay-direct.html
Gebruik ik om tussendoor mijn rode haar op te frissen. Te koop bij de kapperswinkel. Verder hier goede ervaringen met shampoo en kleurdpoeling van de kapperswinkel. Ik was slechts om de dag met shampoo, de andere dag spoel Ik het met lauw water uit. En ja, rood loopt terug.
Gebruik ik om tussendoor mijn rode haar op te frissen. Te koop bij de kapperswinkel. Verder hier goede ervaringen met shampoo en kleurdpoeling van de kapperswinkel. Ik was slechts om de dag met shampoo, de andere dag spoel Ik het met lauw water uit. En ja, rood loopt terug.