Gezondheid alle pijlers

jeukende onderbenen

29-07-2014 18:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo dames.

als allereerste, dit is mijn 1e bericht uberhaupt op dit hele forum, dus mijn excuus als ik iets verkeerd doe , tevens hallo

dan nu mijn vraag:

ik heb nu al 2,5 jaar last van jeukende onderbenen. Zo erg, dat ik tot bloedens te krap.

GEK word ik er van! ik ben al bij de huisarts geweest, meerdere malen. maar alle zalfjes en middeltjes hebben tot op heden nog niet mogen baten.

tevens ook bij de dermatoloog geweest. ik was hier voor iets anders, maar heb mijn benen ook even benoemd. hij keek er met 1 oog naar, en schreef de naam van een aftershave op. en daar moest ik het mee doen . ook dit mocht niet baten.

ik hoop dat iemand dit zelfde probleem heeft, en voor haar zelf wel een oplossing heeft kunnen vinden en deze wil delen met mij.
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Bij de apotheek kun je dit halen, heeft bij mij goed geholpen: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=890
Ben je getest op diabetes?
hey!

ik dacht echt dat ik de enige was met dit probleem!

ik heb helaas ook nog steeds geen oplossing gevonden maar ik weet wel dat als ik badschuim in bad of bodylotion gebruik ik veel meer jeuk heb. ik heb het met zonnebrandcreme of aftersun niet dus als mijn benen erg droog zijn smeer ik ze in met aftersun.

ik lees dus zeker mee!
quote:redhothead schreef op 29 juli 2014 @ 18:39:

Bij de apotheek kun je dit halen, heeft bij mij goed geholpen: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=890 dat heb ik. het is helaas het enige middeltje dat ook maar een beetje helpt. een beetje helpt in de zin van 20 minuten. bedankt voor je antwoord
quote:nephthys schreef op 29 juli 2014 @ 18:39:

Ben je getest op diabetes?

oh god, nee?

ik heb het sinds mijn zwanger in juni 2012. geeft dat een idee?
quote:joanny19 schreef op 29 juli 2014 @ 18:40:

hey!

ik dacht echt dat ik de enige was met dit probleem!

ik heb helaas ook nog steeds geen oplossing gevonden maar ik weet wel dat als ik badschuim in bad of bodylotion gebruik ik veel meer jeuk heb. ik heb het met zonnebrandcreme of aftersun niet dus als mijn benen erg droog zijn smeer ik ze in met aftersun.

ik lees dus zeker mee!ze zijn bij mij inderdaad ook erg droog. vet houden of iets helpt inderdaad. maar voor heel even :(
anoniem_204115 wijzigde dit bericht op 29-07-2014 18:45
Reden: spel foutje
% gewijzigd
Ik krijg letterlijk jeuk van stress. Vooral op mijn schenen. Behalve ont-stressen helpt bij mij niet te lang en niet te warm douchen, geen zeep gebruiken en regelmatig insmeren met vette crème. Wat ik zelf fijne crèmes vind, zijn Dream Cream van de Lush en Lanette crème van de apotheek. Maar gewoon vaseline kan ook. Of een likje Ultrabalm van de Lush op de allerdroogste plekjes.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Oh en ik verdraag absoluut geen synthetische textiel aan mijn onderbenen. Dus panty's zijn een no go, daarmee vlieg ik tegen de muren van de jeuk. Jammer voor de Viva-modepolitie, maar ik draag alleen katoenen leggings en katoenen broeken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 29 juli 2014 @ 18:50:

Ik krijg letterlijk jeuk van stress. Vooral op mijn schenen. Behalve ont-stressen helpt bij mij niet te lang en niet te warm douchen, geen zeep gebruiken en regelmatig insmeren met vette crème. Wat ik zelf fijne crèmes vind, zijn Dream Cream van de Lush en Lanette crème van de apotheek. Maar gewoon vaseline kan ook. Of een likje Ultrabalm van de Lush op de allerdroogste plekjes.

dank je voor je antwoord ;) we gaan op de test toer. hoopt dat het helpt.

ik heb de jeuk eigenlijk overal op mijn onderbenen. maar vooral boven op mijn kuiten.
quote:Dana schreef op 29 juli 2014 @ 18:52:

Oh en ik verdraag absoluut geen synthetische textiel aan mijn onderbenen. Dus panty's zijn een no go, daarmee vlieg ik tegen de muren van de jeuk. Jammer voor de Viva-modepolitie, maar ik draag alleen katoenen leggings en katoenen broeken.

oke, en waarom kwam ik niet eerder op het viva forum???

nu je het zegt, dat heb ik dus ook!

eye opener hiero! thnx
Ik heb soms heel erg jeukende voeten. Ook ik krab tot bloedens toe. Ik heb zalf gekregen van de HA die niks helpt.

Het enige dat bij mij helpt is een pilletje die mijn stiefvader van de HA krijgt tegen jeuk. Het zijn oranje pilletjes. Als ik thuis ben kan ik kijken hoe ze heten.

Als ik echt gek word en er niet van kan slapen neem ik er zo een. Wat een verademing.
She needed a hero. So that's what she became.
Bij mij komt t door eczeem, ik zou toch nog eens terug gaan of misschien naar een andere dermatoloog? Deze heeft mij namelijk erg goed geholpen! Kreeg wel drie verschillende cremes, eentje voor sochtends, eentje voor savonds en eentje voor tussendoor wanneer ik zelf voelde dat t nodig was! Ik kreeg ook speciale shampoo en douchegel, allemaal zonder parfum en al die andere stoffen. Ook is het dan verstandig om te wassen met neutral. Weet natuurlijk niet of t bij jou ook eczeem is, maar zou t toch maar eens aankaarten!
quote:saryma schreef op 29 juli 2014 @ 19:01:

Bij mij komt t door eczeem, ik zou toch nog eens terug gaan of misschien naar een andere dermatoloog? Deze heeft mij namelijk erg goed geholpen! Kreeg wel drie verschillende cremes, eentje voor sochtends, eentje voor savonds en eentje voor tussendoor wanneer ik zelf voelde dat t nodig was! Ik kreeg ook speciale shampoo en douchegel, allemaal zonder parfum en al die andere stoffen. Ook is het dan verstandig om te wassen met neutral. Weet natuurlijk niet of t bij jou ook eczeem is, maar zou t toch maar eens aankaarten!

ik zie helemaal niks aan mijn benen. dat is het gekke er aan :(.

maar denk dat het sowieso verstandig is inderdaad om even terug te gaan.
Volgens mij gewoon erg droge benen, heb er in de winter ook vaak last van, dat ik het open krab in mijn slaap.

Goed scrubben en ik gebruik bodylotion van La Roche Posay, wel wat duurder maar daarna heerlijk zachte benen.

Probeer zoveel mogelijk met blote onderbenen rond te lopen en check je wasmiddel eens, ook van lakens e.d. Zwem je veel in chloorwater of heeft het water waarmee je doucht een hoog kalkgehalte?

Allemaal dingen die je aan droge/jeukende benen helpen.
Rien du tout, ou out de suite?
Ik krijg daar last van als ik bepaalde douchegels gebruik (sanicur bijvoorbeeld, niet te doen!) Ik weet inmiddels van welke merken ik geen jeuk krijg.

Scheer je vaak je benen?
als de jeuk veroorzaakt wordt door een huidschimmel kun je het beste jeukende lichaamsdelen insmeren met kokosolie.

Als het geen huidschimmel is kun je (massage)honingolie gebruiken. Deze verzacht de en hersteld de huid.

In beide gevallen de pure/biologische olie gebruiken omdat er dan niks chemisch aan toe is gevoegd.

Succes
quote:missjackson schreef op 29 juli 2014 @ 19:10:

Ik krijg daar last van als ik bepaalde douchegels gebruik (sanicur bijvoorbeeld, niet te doen!) Ik weet inmiddels van welke merken ik geen jeuk krijg.

Scheer je vaak je benen?helaas wel, om de dag zelfs. mijn haar groeit zo snel!! ik denk/weet dat dit niet bevorderlijk is voor de jeuk
quote:wellness-touch schreef op 29 juli 2014 @ 19:12:

als de jeuk veroorzaakt wordt door een huidschimmel kun je het beste jeukende lichaamsdelen insmeren met kokosolie.

Als het geen huidschimmel is kun je (massage)honingolie gebruiken. Deze verzacht de en hersteld de huid.

In beide gevallen de pure/biologische olie gebruiken omdat er dan niks chemisch aan toe is gevoegd.

Succes op naar de tuinen dus hihi thnx
Scrubben en body lotion gebruiken, liefst met enkel natuurlijke ingredienten.
wat Dana zegt
Ik krijg het van fruit :-)

Ja echt waar! Als ik de verleiding weer eens niet kan weerstaan, word ik weer wakker van de jeuk, en moet ik 's nacht een paar keer smeren. Als ik geen fruit eet heb ik geen jeuk.

Heel jammer Want fruit is zo lekker en gezond.
Let it Bee
quote:-madre-felice- schreef op 29 juli 2014 @ 18:43:

[...]

oh god, nee?

ik heb het sinds mijn zwanger in juni 2012. geeft dat een idee?

De kans is waarschijnlijk 1000 keer groter dat het een allergische reactie of huidprobleem is natuurlijk, maar jeukende voeten en benen kunnen een teken zijn van diabetes. Dus misschien nuttig om eens te kijken of andere diabeteskwaaltjes je ook bekend voorkomen.

Maar zoals ik zei, de kans is klein. Maar als je alle andere dingen hebt uitgesloten...
quote:-madre-felice- schreef op 29 juli 2014 @ 19:19:

[...]

helaas wel, om de dag zelfs. mijn haar groeit zo snel!! ik denk/weet dat dit niet bevorderlijk is voor de jeuk

Dan zou ik als ik jou was serieus overwegen tijdelijk niet te scheren. Ik zit van top tot teen onder de psoriasis en het wordt erger als ik me scheer.

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik dan maar met harige pootjes de zomer door moet. Liever dat dan nog meer jeuk!!!
Body butter of body olie, liefst met natuurlijke ingrediënten. En zeepvrije douchegel/badspul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven