Nieuwe baan & kinderen?

13-07-2008 21:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn leven is de laatste tijd een beetje in een stroomversnelling gekomen. Ik heb 2 lange relaties achter de rug en heb nu ruim een half jaar met mijn huidige vriend. Het is helemaal geweldig allemaal. Natuurlijk heel anders dan de vorige relaties. Daarin moest ik alleen maar geven maar nu ontvang ik ook liefde. Hij heeft het hetzelfde. Perfect stel dus en beide helemaal gelukkig. Nu ben ik 30 en hij 36, alles gaat gewoon wat sneller als je geen 20 meer bent. Hij woont inmiddels bij mij in en gaat zijn huis verkopen, ik heb ook een koopwoning en die willen we ook te koop zetten. We zijn op zoek naar een leuke woning. Ik ben ook per 1 juli aan mijn nieuwe baan begonnen. Alles is dus in korte tijd veranderd. Nu is het zo dat het liefste wat ik wil is moeder worden. Hij wil ook graag papa worden. Het enige wat mij tegenhoudt is dat ik nu een nieuwe baan heb. Ik heb er avondstudie voor gevolgd om zo ver te komen als nu en dan vind ik het niet dat ik kan maken om aan kinderen te beginnen. Ik zie me bij mijn werkgever aankomen.. ik ga over een paar maandjes met zwangerschapsverlof.. Ik werk nu bij de overheid, dat is een goede werkgever dat weet ik. Die gaan met dit soort dingen toch misschien anders om.

Ik ben ook altijd bang geweest (en nog steeds dus) dat ik geen kinderen kan krijgen. Dat weet je nooit natuurlijk.

Wij willen gewoon graag op korte termijn aan kinderen beginnen. In augustus gaan we nog op vakantie, daarna willen we het allemaal op een rijtje zetten en evt in okt mijn spiraal er uit laten halen.

Het belangrijkste in het leven is toch jezelf gelukkig maken. En je partner. Als kinderen dat voor mij is.. Moet ik dan nog langer wachten? Ik doe vrijwilligerswerk voor zieke kinderen, het gaat me zo aan het hart allemaal. Ik ben echt dol op ze. Ik wil niet fulltime mama zijn, ik wil ook gewoon blijven werken. Maar ik ben bang voor de reactie van mijn werkgever en collega's. Die zullen het wel raar vinden.

Heeft iemand advies..

Mira
En jij denkt dat een werkgever er niet over nagedacht heeft toen hij je aannam, dat je de leeftijd voor kinderen hebt? Ik zou me er écht niet druk over maken! (tenzij je er vier binnen vier jaar wilt krijgen, dat is een ander verhaal..)
Een vrouw van 30 met een relatie die een kind krijgt - dat vindt een werkgever over het algemeen niet raar, hoor!

Als je graag een kindje wilt, moet je er voor gaan. Niet dat besluit van andere mensen laten afhangen, maar gewoon 'je gevoel volgen'.
Je gevoel volgen, want jullie geluk staat toch zeker wel op nr1?!? Geloof me, heb ik ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad. Wij hebben heel erg veel commentaar gehad - van mensen waar je het echt niet van had verwacht - maar nog steeds overtuigd van onze keuze én ons schatje van bijna 4 maanden dat heerlijk ligt te slapen. Als ik u deze keuze moest maken, dan had ik het weer zo gedaan en manlief ook.

Hier btw ook twee mensen met een goede baan die nu echt op de 2de plaats staat.

Geniet ervan!
Absoluut voor je eigen gevoel gaan!
Volgens mij weet je al lang wat je wilt, maar ben je alleen nog bang voor de reactie van je werkgever. Tja, hij/zij zal niet heel blij zijn dat je even uit beeld bent, maar het is heus niet het einde van de wereld hoor. Uiteindelijk ben je er maar een maand of vier uit, dat is nou ook weer niet zoveel op een carriere. Als jij graag een kindje wilt (en je vriend ook natuurlijk, wel relevant ), dan zou ik dat ene, eventueel vervelende, dagje waarop je het gaat vertellen toch minder belangrijk vinden dat een leven lang moeder zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven