Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Op Drogistplein.nl zijn de Clearblue digitale ovulatietesten in de aanbieding: 20 voor 37,95 (Linkje naar aanbieding)

En in het Viva Vrekkentopic zag ik dit:

10 euro korting bij drogistplein.nl

minimale besteding 25euro

geldig tot 31 oktober 2014

code is niet uniek

ZA86GR982

20 digitale ovulatietesten voor 31.90 afgeleverd bij de winkel naast de deur. Ik vind het een goede deal!

(bij e-condooms.nl zijn ze standaar 30 euro trouwens per 20 stuks, maar daar komt dan nog 4.50 bezorgkosten bij).
Gefeliciteerd Zoeter
Van harte gefeliciteerd Zoeter. Veel geluk met je meiden

En Samantha welkom!! Heel veel sterkte de komende tijd met alles dat er allemaal staat te gebeuren .

En Rosings... Wat klote zeg, hopelijk gaat het grote offensief volgende maand gewoon succes hebben!

Ik heb hier 3 dagen voor NOD getest en heb je nu het aller allervaagste streepje ever... Het lijkt haast wel de schaduw die aangeeft dat je daar een streepje zou moeten verwachten... Waaahhh het zal toch niet?! Ik ben er nog niet uit of ik dadelijk een ander merk vroegtest ga proberen of gewoon geduldig wacht tot morgen . En ondertussen mezelf kalmte manen want het betekent natuurlijk nog niks... bla bla bla ;)
Spannend Novaa!
Oh wat spannend Novaa! Ik zou wachten als ik jou was, maar dat is zo moeilijk he.
Gefeliciteerd Zoeter! Geweldig!

Nova, spannend zeg!!

Ik sta sinds vandaag ingeschreven bij Rijnstate.
If destiny speaks, I dont ask questions
Spannend novaa! in principe is een streep een streep. Doe's een foto?

voorzichtig gefeliciteerd?
Novaa, spannend! Ik hou de site in de gaten, ben toch wel heel benieuwd!

Samantha, hoeveel wachttijd hebben ze je doorgegeven bij het Rijnstate bij de aanmelding? Ik sta nu namelijk 21 weken ingeschreven daar.
4 a 5 maanden voor het eerste gesprek..
Ik meld me hier ook maar eens aan Ik ben 34, en sta nu 9 weken ingeschreven bij Rijnstate. Bij mij werd gezegd dat de wachttijd tot het eerste gesprek 6 tot 7 maanden was (omdat er minder Denen waren mompelde ze, ik was blij dat ik het uppie-forum al had doorgelezen zodat ik dat kon plaatsen ). Nu dus in de wachtfase. Toen ik me had aangemeld was ik euforisch, nu merk ik dat de beren op de weg weer soms terugkomen. Beetje schommelen tussen gevoel en verstand..

Fijn dat er dit forum is!
Ik voel me juist heel erg rustig nu ik ingeschreven sta.. Ik ga er vanuit dat het zeker nog een jaar gaat duren, dan kan het ook niet tegen vallen..
Gefeliciteerd zoeter!!

Ik voel me ook heel rustig nu ik sta ingeschreven bij het umc. Het enige waar ik bang voor ben is dat ze september zeggen dat ik toch niet in aanmerking kom omdat ik te jong ben.

Ik heb gisteren nogmaals met een goede vriendin over mijn plannen gesproken en ze was heel enthousiast en ze staat helemaal achter me.Over 7 weken naar de gynaecoloog, ik ben erg benieuwd!
Heel wat Rijnstate gangers dus hier. Ik heb twee weken geleden gemaild hoelang de wachttijd was en toen gaven ze aan dat het 6 tot 8 maanden was ivm drukte en de vakantietijd.

Ik wist niet dat ze gebruik maakten daar van Deense donoren? Of begrijp ik je nu verkeerd? Iemand hier meer info over? Ik dacht dat ze gewoon gebruik maakten van Nederlandse donoren...

Zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen... Als je al geen geduld hebt ( ik dus ) dan leer je dat wel door dit hele traject. Succes iedereen en welkom Floopzz
Even verder op mijn vorige post, ik heb trouwens niks tegen Deense donoren hoor. Die zijn toch vaker blond? Is eigenlijk alleen maar prettig! Ik was vroeger ook spierwit qua haarkleur. Of generaliseer ik nu ontzettend hahahaha?
Haha.. Dat zou voor mij een apart plaatje opleveren ? weet iemand of ze dat goedkeuren? Een totaal ander uiterlijk dan jijzelf uitkiezen?

Ik ga ook een gesprek aanvragen bij geertgen.. Dat is dichterbij. Las dat ze in Amsterdam pas accepteren vanaf 30 jaar.. Maar dat is dus bij Rijnstate niet.
Wat ik begrepen had is wanneer je een Deense donor wilt je dan zelf via internet rietjes moet kopen. Mijn huisarts gaf met toen deze site: http://dk-nl.cryosinternational.com/
Welkom samantha en floopzz!

En novaa wat spannend!!

En minder Denen? Zou het niet minder donoren kunnen zijn? Deense donoren zijn commercieel, je krijgt heel veel info vooraf, maar dat kost ook wel wat. Ik denk niet dat het ergens standaard deense donoren zijn. Ik heb er wel voor gekozen. En nee het zijn niet alleen blonde goden 😉

Ze raden, net als bij de nldse donoren, aan dicht bij je eigen uiterlijk te blijven, maar uiteindelijk bepaal (en bestel) je zelf. Dus als je graag een donor wil die lijkt op de mannen waar je op valt kan je dat ook kiezen
En volgens mij hoef je dan ook niet op een wachtlijst? Denk ook dat floopzz donoren bedoelde, want daarvan is wel een tekort in Nederland.
Ja dat denk ik ook, dat floopzz het anders verstaan heeft. Ik kon het me al niet voorstellen. Maar floopzz, Nederlands of Deens, het maakt niet uit. Je eigen kindje is toch de leukste en de mooiste!

Geertgen is ook hier dichterbij maar ik stond er niet volledig achter, daarom heb ik voor Rijnstate gekozen. Misschien wonen we wel bij elkaar om de hoek Samantha! Hahaha.
WOW oke. Dit vind ik wel bizar.. Die site..

Waarom stond je er niet achter bij Geertgen? Was daar een speciale reden voor?
Mijn redenatie was dat als er minder Denen zijn (die je zelf dus moet regelen en waardoor je wachttijd korter is), er dus meer vrouwen zijn die gebruik maken van de spermabank van Rijnstate -> langere wachttijden. Maar geen idee hoor ?
Dat kan natuurlijk ook floopzz! Zo had ik het nog niet bekeken.

Ik sta op dit moment niet achter de wederkerigheid die daar wordt aangeboden. Dat ik zelf eitjes moet afstaan omdat ik anders nog drie jaar of langer op de wachtlijst moest staan.

Kijk allemaal eens op www.nu.nl en dan binnenland, daar staat vandaag een heel stuk op over anonieme donoren. Dat wordt uitzending gemist kijken zo meteen. Een vandaag!
Was vanavond bij EénVandaag, het ging over donoren in de jaren '80 en '90. Schandalige praktijken, met verkeerd donorzaad geinsemineerd worden en dat er nep-gegevens werden gegeven aan de kinderen (en zij dus geen contact konden zoeken met de donor). Mag toch aannemen dat er nu niet meer zo gerommeld wordt 😁

Mijn zus heeft een traject bij GeertGen gehad, zij waren tevreden hierover maar ik heb dr ook niet zo'n goed gevoel bij..
Klopt NYC. Al had ik verwacht dat je dan ook echt gelijk kon beginnen, maar dat was een beetje dom bedacht van mij haha al met al zat er toch ook nog ruim 6 maand tussen de (verplichte) info middag en de echte start vorige maand.

Mck werkt met de european sperm bank, daar staan ook americanen tussen en ze hebben geloof ik ook een vestiging in de usa. Keus genoeg (wat het overigens niet makkelijker maakt 😉)

Ik heb het gezien honeybaby, best heftig. Ga het nog een keer terug kijken, maar denk dat de klinieken morgen overspoeld worden met vragen!
Daar ben ik ook bang voor. Maar het verandert niets aan mijn keuze. Ik ga er nog steeds voor de volle 1000% voor.

Vrienden van mij hebben ook positieve reacties op geertgen, maar zij zijn een stel. Ik zie zelf doneren op dit moment niet zitten. Misschien dat ik er later anders over denk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven