Kleine wasmachine gezocht - tips?

02-08-2014 20:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn nieuwe huis is een kastje in de keuken gereserveerd voor een wasmachine. Helaas is de wasmachine die erin staat kapot en moet dus vervangen worden.

Nu pas een gewone wasmachine van 60 breed en 85 hoog niet in het kastje. Ik heb op geen andere plek plaats voor een wasmachine en hij zal dus in het kastje moeten.

Nu kan ik alleen kleine wasmachines van max 75 hoog van het merk Candy vinden. Deze vind ik behoorlijk prijzig (429euro) voor een wasmachine die 3kg wast. Op google en marktplaats kom ik niet veder, wellicht weten jullie een oplossing? Ik kan eigenlijk niet meer dan 300 euro uitgeven voor een wasmachine. Tips zijn ontzettend welkom dus!
Geen mogelijkheid om de aansluiting te verplaatsen. Dan prop je in t kastje een vaatwasser.
Been there, done that, got the T-shirt.
Pas geleden heeft een buurman van mij zo'n klein ding naar het stort gebracht omdat niemand hem wilde hebben.

Je hebt ook van die kleine wasmachines voor in de caravan. Als je die eentje op marktplaats koopt. Weet alleen niet of het groot genoeg is, en misschien trekken die dingen veel stroom.
kastje slopen
Koop geen candy!

Verschrikkelijk slecht merk. Heb er 2 jaar mee gedaan, toen was ie op.

Loop eens een witgoed zaak binnen
@Miedo, is een huurhuis. Dus dat gaat niet.

@Apatura, is mogelijk maar ik heb nergens anders plaats.Is een heel klein appartement met een mini badkamer. (alleen douche cabine)
@hartenvier, bedankt! Dat scheelt me weer 429 euro.
Welk merk is de machine die er nu staat? Daar niet iets van te koop in die maat?
probleem overleggen met de de huurbaas dan.Je gaat toch niet heel veel extra betalen voor een wasmachien vanwege zijn afmetingen
@Hartenvier, die is dus van Candy

@Miedo, ik heb het an aangekaart en hij zei dat de wasmachine door de vorige huurder is achtergelaten omdat hij naar het buitenland vertrok. Het is dus geen service die hij aan biedt zeg maar dat die wasmachine daar staat.
Ben benieuwd hoe klein het appartement dan is. Ik heb ook alleen een douche cel en geen echte badkamer maar kan onder het aanrecht wel een wasmachine kwijt. Je hebt toch wel meer dan 1 meter aanrecht?
Ik heb geen wastafel in de badkamer als je dat bedoeld Nina1966. Het is echt alleen 1 bij 1 m douche.

En mijn keuken is 3 blokken breed waarvan 1 met de wasmachine, 1 de koelkast en 1 de boiler en gootsteen. Het is een open keuken in een studio van 27m2.
Je kunt het beste zoeken naar inbouw-wasmachines.
verba volant, scripta manent.
Een open keuken, dan zet je 'm haaks op je aanrecht tegen de muur aan.
@marianneDavids, zijn helaas ontzettend duur. Het lijkt wel alsof de normale, vrijstaande het goedkoopste zijn.
@nina1966, met een bank, bed, kledingkast en eettafel en de douche gaat dat niet lukken op 27m2.
Is een bovenlader misschien een idee? Die zijn een stuk smalle dan zijladers! Ik had/heb dat probleem ook, een zijlader kan niet omdat de aansluiting pal bij de deur zit en ik anders dus niet de badkamer inkom..... Wie dat ooit verzonnen heeft?
quote:koekkie schreef op 02 augustus 2014 @ 22:08:

Is een bovenlader misschien een idee? Die zijn een stuk smalle dan zijladers! Ik had/heb dat probleem ook, een zijlader kan niet omdat de aansluiting pal bij de deur zit en ik anders dus niet de badkamer inkom..... Wie dat ooit verzonnen heeft?Als je een bovenlader onder een aanrechtblad schuift heb je niets aan de wasmachine.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wieltjes er onder
Been there, done that, got the T-shirt.
@Tickel, het moest zelfs in een kastje die dat werkt al helemaal niet helaas. @Koekkie, toch bedankt voor het meedenken!

@apatura, haha wel origineel! Wellicht iets om over na tederen mocht ik niets kunnen vinden. Thanks!
Heb laatst zelf alles afgezocht, en vind nu deze:

http://www.megamove.nl/a- ... ijna-geen-stroomverbruik/

Moet je alleen wel even kijken hoe het zit met warm wassen en of je dan niet met emmers water in de weer moet want dat is misschien weer lastig....
Je kan beter niet aanrommelen met wasmachines, maar gewoon een fatsoenlijke (binnen je budget) kopen en dan maar een minder geschikte plek zoeken.
quote:interiorjunkie schreef op 02 augustus 2014 @ 21:38:

@Hartenvier, die is dus van Candy

@Miedo, ik heb het an aangekaart en hij zei dat de wasmachine door de vorige huurder is achtergelaten omdat hij naar het buitenland vertrok. Het is dus geen service die hij aan biedt zeg maar dat die wasmachine daar staat.Nee, tuurlijk niet.Dat bedoelde ik ook niet.

Je zegt gewoon tegen je huisbaas ik wil een nieuwe wasmachine kopen maar er past geen eentje in het keukenkastje.Hoe gaan WE dit oplossen?
Geen wasmachine kopen en naar een wasserette gaan?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
@ClaudeFiolle, er zit er geen een in de buurt en op de fiets heel de stad door is ook niet echt handig.

@Miedo, hij is nu op vakantie. Ik zal over 2 weken even contact opnemen met hem. Er is geen andere keuze denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven