Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Oceanne wat super fijn! Gefeliciteerd met je goede echo en nu vooral genieten :-)!!! Heb je het al aan iedereen verteld of wachten jullie nog even tot de 12w?

Ik heb trouwens weinig reistijd hoor, 10-15min met de auto afhankelijk van hoe druk het op de weg is. Fietsen kan ook nog (half uurtje), maar heb regelmatig mijn auto nodig op het werk dus dat komt er niet vaak van. En nu met baby helemaal niet denk ik trouwens haha.

Eetstokje; wij hebben niet echt een kado gedaan, maar wel de foto's van de allereerste keer dat ze ons dochter vasthielden een foto gemaakt en die voor ze ontwikkelt. Ook hier een new born shoot gedaan maar de definitieve foto's daarvan zijn er nog niet, maar die willen we ook laten vergroten net als Dominoo.

Dominoo; ooh die eerste prikjes, ik zie er nu al tegenop! 19-8 is het hier zover. Wel fijn dat het verder een rustig dagje was!

Biscuit en Eetstokje; super spannend voor jullie de laatste loodjes!! Zet hem op!
Alle reacties Link kopieren
Kissy, een paar mensen weten het. Eigenlijk de mensen die ook steeds op de hoogte waren van de miskramen. Daar heb ik nu ook steun aan. Voor de rest ben ik er voorlopig nog niet aan toe om het te vertellen. Eerst moet ik zelf nog wat meer vertrouwen krijgen en gaan geloven dat het nu misschien wel goed gaat...ik ben er nog niet. Over 1 1/2 week weer controle, dus dat is nu het eerste doel...

Fijn dat je weinig reistijd hebt. Dat scheelt toch!

Dominoo, ohh zielig. Is ze er nog ziek geweest van de prikjes of viel het mee?

Eetstokje, loop je nu de hele dag de naam te roepen? Xx eten, xx niet doen....haha, lijkt me ook echt lastig als je twijfelt. Misschien switch je nog wel op het laatst, dat je de baby in de ogen kijkt en denkt...xx past bij hem.

Minni, ga je het komende week op je werk vertellen? Hoef je in ieder geval je buik niet meer in te houden

Ik heb vanmorgen op de weegschaal gestaan, 0,5 kilo aangekomen, dus dat valt reuze mee (toch?) als je kijkt wat ik eet. Verder vind ik het fijn dat ik nu in de 11e week beland ben en zolang ik van week naar week leef is het te overzien. Als het nu allemaal goed mag gaan komt het genieten en de blijdschap op een gegeven moment vast vanzelf wel.

Vanaf wanneer gingen jullie geloven dat je zwanger was en wanneer kreeg je een klein beetje vertrouwen?

Fijn weekend!

X
Dat heeft bij mij ook wel even geduurd oceanne. Komt gewoon door die stomme miskramen. Je kunt je er alleen maar aan overgeven helaas en proberen zoveel als mogelijk van elk moment te genieten!

Fijn weekend allemaal!
Oceanne ik geloof het nu nog steeds niet Maar de laatste week begin ik echt een moeilijk te verbergen buikje te krijgen. Ik ga het komende week op mijn werk vertellen. Maar heb donderdag weer controle en dat vind ik dan toch ook weer spannend. Vandaag voor het eerst in zo'n grote babywinkel geweest en gekeken naar wagens en meubeltjes. Maar dat ik zoiets nou echt voor ons mag gaan kopen? Die stap moet nog komen in mijn hoofd. Dus we hebben alleen iets kleins gekocht, om er vast aan te wennen Mij hielp het ook echt om het per stap/controle te bekijken. En de verloskundige zei als je buik dikker wordt groeit het vertrouwen ook, geef het gewoon de tijd. Ik hoop dat die buik snel groeit

Maar jij gaat nu ook de goede kant op, nog even spannend de volgende controle. Heb je er wel een goed gevoel over? 0,5 kilo valt mee, ik zit ook op zoiets geloof ik.

Eetstokje lastig dat jullie nog twijfelen over de naam. Zijn de namen echt heel verschillend? Veel hardop uitspreken inderdaad, dat kan wel helpen. En de naam die het nu niet wordt kun je altijd nog voor een volgend kindje bewaren
Kissy ik heb je een mailtje gestuurd!

Ik werk nu de tabel bij, mocht er iets niet kloppen (moet er nog even inkomen ) laat het dan even weten!
Dank je lieve Lavendel!

Eetstokje; uhm... Wij hebben niks cadeau gedaan... Ik heb er niet eens aan gedacht! Wat erg eigenlijk. Ik ga t meteen met man overleggen straks.

Oceanne, hier heeft het ook lang geduurd voor ik het geloofde. En soms ging t weken goed zonder angst en dan ineens was ik weer heel onzeker of t wel goed zou blijven gaan enz. Ik vind t nu soms ook nog onwerkelijk...

Ik ging wel veel meer genieten toen ik hem eenmaal ging voelen. Dat maakte mij wat zekerder. Maar als ie een dag wat rustig was dan werd ik weer onzeker. T blijft spannend allemaal!

Minni lekker gaan vertellen! Ik kreeg zoveel leuke reacties en we zijn toen al heel erg verwend met cadeautjes, erg leuk! Wellicht ook door onze voorgeschiedenis dat iedereen zo enthousiast was, maar t was wel echt fijn.
Ook ik ben een beetje druk thuis vandaar de weinige reacties. Vaak ook moe en dan lees ik de nieuwe berichtjes wel maar geen puf om te reageren.

Maar eetstokje gek he dat jij of ik waarschijnlijk de volgende zal zijn. Wij zijn er helemaal klaar voor of beter gezegd klaar mee. Ze mag komen hoor. ik was heel geduldig tot dat week 37 kwam en nu mag ze ook echt wel komen.

@minnie beetje onwerkelijk he zo vroeg in de zwangerschap. Wij zijn ook wel regelmatig gaan kijken maar zijn pas verderop in de zwangerschap echt gaan winkelen voor de baby. Toen we de goede echo hadden gehad van een zwaaiend kindje hebben we een knuffeltje gekocht.

@occeanne dat vertrouwen is heel lastig. Tot aan de termijnecho heb ik het sowieso niet geloofd. Hoe misselijk ik ook was. Of nou ja niet geloofd. Ik was als de dood dat het weer mis zou gaan. En daarna kwam het vertrouwen er beetje bij beetje. Om meteen weer te vervliegen bij elke 'scheet' die dwars zat. En nog steeds denk ik, ik geloof het pas wanneer ik haar echt in handen heb. Ben nog steeds met vlagen bang dat het nu op het laatste moment alsnog mis zal gaan.

@eetstokje wij hebben ook totaal niet gedacht aan een cadeautje voor de opa en oma's. Zal het eens met mijn vriend over hebben. Maar naast een mooie foto denk ik niet dat ze echt wat willen hebben.

@hier opzich gaat alles goed alleen mag de temperatuur wel wat lager. Want ik zweet als een otter en heb het continu heet. Verder is mijn slaapritme ver te zoeken. Doe dutjes overdag maar 's avonds val ik dan weer slecht in slaap maar als ik dan eenmaal slaap slaap ik wel weer als eenblok. Verder is zo'n beetje alles wel klaar voor de baby. Dus ze mag komen. Misschien nog een paar kleine dingetjes aanschaffen. Maar die zijn niet zo essentieel dat het perse voor de geboorte moet. Kan dus nog prima en zo vermaak ik mij aankomende (wacht)weken ook nog even met webwinkelen.
@ Minni; ik heb het inmiddels gezien en geantwoord! Gezellig!

Leuk hè naar de babywinkels! Gek genoeg hebben wij rond de 12 weken al meteen de hele babykamer etc besteld. Ik was nog erg onzeker maar had ergens ook onbewust een heel sterk gevoel dat het dit keer goed zat. En zo bleek dus ook :-).

Gaat bij jullie nu gewoon zeker goed komen!!
Biscuit, spannend!! En die warmte is echt NIET fijn als je zwanger bent. Ik vind de warmte sowieso al niet super fijn, maar als je zwanger bent helemaal niet. Dus van mij mag de temperatuur wel richting de 20 graden zo 25 mag ook nog wel haha.

Hoe gaat het met jou eetstokje? Ook al aan het aftellen!! Inmiddels wel een knoop door kunnen hakken over de naam of laten jullie het gewoon tot het laatste moment aankomen? Heeft ook wel wat vind ik! Eerst afwachten tot ie geboren is en dan kijken welke van de twee het beste bij hem past! Verschillen ze veel van elkaar de namen? Misschien kunnen wij helpen ;-P
Ha meiden,

Hoe is het hier?

Wauw kissy met 12 weken al de babykamer. Ik zal blij zijn als ik dan aan dat soort dingen durf te gaan denken. Aan de andere kant denk ik dat het misschien wel juist ervoor zorgt dat je dan wat meer kan genieten als je er wat meer mee bezig kunt zijn. We zullen wel zien hoe het hier gaat...

Biscuit, wordt het al beter te doen nu met de warmte. Lijkt me behoorlijk pittig als het zo warm is met alle extra 'ballast'. Het lijkt me zo raar als je die laatste weken echt zit te wachten op je kindje. Ga je in het ziekenhuis bevallen?

Minni, hoe reageerden ze op je werk? Is het fijn nu je niks meer hoeft te verbergen?

Hopen, ben je inmiddels een beetje gewend aan het moederschap? Helpt je moeder nog veel of ben je nu ook echt alleen met de kleine?

Hier gaat alles zijn gangetje. We zijn weer wat verder en over een week heb ik alweer controle. Deze week even niet naar het ziekenhuis en ik moet zeggen dat het ook goed is zo. Vorige week had ik dat niet getrokken, dan had ik ze gebeld, maar nu gaat het best goed. Ik heb mijn rust weer terug en dat voelt fijn!

Ik ben nog steeds hondsmoe en slaap 's nachts zo slecht. Gelukkig vannacht weer een iets langer en beter nachtje gemaakt en vandaag ben ik vrij, dus lekker rustig aan doen. Van weinig slaap kun je ook labiel worden he.

Ik weet dat ik nog lang niet zover ben, maar wat ik me afvroeg is wanneer jullie iets gingen voelen daarbinnen. En hoe voelt dat dan?
@ oceanne; had ik van tevoren ook nooit gedacht hoor dat we al zo vroeg de babykamer zouden gaan bestellen. Maar ik had deze zwangerschap wel een goed gevoel heel gek. En toch was ik ook nog erg onzeker. Een soort onderbuikgevoel.

Ik voelde haar pas best laat voor het eerst. Tussen 21-22 weken zoiets. Maar mijn placenta lag voor en dan duurt het schijnbaar ook langer.

Wat ik precies voelde in het begin is lastig te omschrijven. Een soort kriebel waarover je eerst twijfelt wat het is. En als je het dan vaker gaat voelen weet je dat het de baby is :-)
Oceanne wat fijn dat het goed gaat met je! Wanneer heb je de controle volgende week? Als het dan goed is ben je door de meest kritieke fase heen toch?

Eetstokje hoe is het met jou? Nog niks in aantocht?

Op het werk alleen maar leuke reacties! Heel fijn. Zelf vind ik het nog dubbel dat iedereen het nu weet, maar dat komt vooral door mijn eigen onzekerheid. Merk dat de missed abortion me daarin echt dwars zit, dat het zomaar kan stoppen zonder dat ik er zelf iets van gemerkt heb. Daar ben ik nu dan ook iedere keer bang voor.

Verder vooral gek dat mensen het hebben over mijn verlof en hoe dat dan moet met bepaalde langlopende projecten. Zo ver ben ik zelf nog helemaal niet. Ik denk nog meer in controlemomenten. Maar goed het helpt ook wel om zelf voorzichtig wat verder vooruit te kijken.
Lieve meiden,

Heel voorzichtig meld ik mij aan voor dit topic. Doe mij nog maar even niet in de tabel, maar ga al wel meelezen.

Ik heb dus gisteren en vanochtend positief getest. Eindelijk een zwangerschap na tweeëneenhalf jaar. Verschillende onderzoeken gehad, maar geen enkele reden gevonden waarom het niet lukte.

Nu bij IUI2 zwanger geraakt. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven.

Vind het ook wel heel eng en hoop dat het goed gaat allemaal. Ik voel niks, maar dat zou denk ik ook nog wel erg vroeg zijn.

Ik probeer mezelf voor te houden dat er geen enkele aanwijzing is dat het bij mij niet goed door zou zetten, dus dat ik daar niet te veel over moet nadenken. Het lijkt wel of je je daar juist zo mee bezi houdt als het zo moeilijk tot stand is gekomen.

Maar goed: ik heb op 29 augustus de eerste echo. Ik ga in ieder geval meelezen zodat ik jullie verhalen ken!

Liefs

Millen
Millen! Heel erg welkom hier!! Wel of niet iets voelen geeft geen garanties, dus probeer daar niet over na te denken ( lekker makkelijk gezegd).

Ik ga alvast in duimstand voor de 29ste!

Oceanne: Ik ben di, wo en do echt alleen geweest met D! Spannend! Maar heerlijk! Hij heeft inmiddels wel een huiluurtje ontwikkelt. S morgens tussen 8 en 9. Beter dan s avonds en s nachts gelukkig, want ik word er best onzeker van. Maar overdag kan ik m'n moeder tenminste bellen ;)

Het gaat steeds meer wennen en we leren elkaar al een beetje kennen gelukkig!

Vanmorgen op t bureau was alles goed en hij is lekker gegroeid. Fijn even een bevestiging!

Minni, spannend uiteraard na een MA! Heb ik de 1e x ook gehad en dat zorgde hier bij volgende zwangerschappen ook voor grote onzekerheid. Knuffel! Maar je moet ook denken; ik ben al verder dan toen, de kans dat t nu mis gaat is net zo groot als bij ieder ander!

Eetstokje hoe gaat t bij jou?
Oceanne: fijn dat je je rust weer hebt gevonden. Op naar volgende week!

Ik voelde bij 13/14 weken al een 'balletje' bewegen in mijn buik. Heel vroeg, maar echt waar het kan. Het echte schoppen zeg maar kwam bij een week of 17. Hij is de hele zwangerschap lekker druk geweest en vond t heerlijk!

Kinderwagen etc hebben wij pas bij 26 weken ofzo besteld. Wel waar wat je schrijft: als je dingetjes gaat kopen wordt t pas echter!
Millen, ook via deze weg van harte gefeliciteerd!!! Zo fijn dat je hier kan meeschrijven!!

Mini, herkenbaar dat men meteen over de werkverdeling gaat praten he? ik kan me nog herinneren dat ik daar ook nog helemaal niet mee bezig was.

Wel fijn dat iedereen leuk reageert en idd je hebt er totaal geen invloed op hoe de rest van de zwangerschap gaat maar je bent nu al een aardig eind op weg!

Biscuit, hoe is het bij jou, nog alles rustig?

hopen, fijn dat de kleine goed groeit! ben je volop aan het genieten van je verlof?

hier: vandaag 38 weken. Moest gisten wel opeens naar het ziekenhuis omdat mijn onderdruk van mijn bloeddruk te hoog was.

Er werd bijverteld dat als de onderdruk in het ziekenhuis nog steeds zo hoog zou zijn, ik ingeleid zou gaan worden.. dat was dus even schrikken.

Maar in het ziekenhuis was hij niet meer boven de 90 maar rond de 84 en het hartje van het kindje klopte ook goed dus ik mocht weer naar huis gaan.

Morgenvroeg nog een keer een controle. Verder slaap ik slecht s nachts, en ben ik blij dat het wat gaat regenen (en hopelijk gaat afkoelen ' s nachts) en moet ik nu ECHT rustiger aan gaan doen. Ik liep nog gemakkelijk een paar uur per dag in de stad, maar heb nu toch echt het dringende advies gekregen om niks meer te doen wat een ander ook voor me kan doen.
Millen welkom hier! Ohh ik ben nog steeds zo blij voor je! En schrijf vooral lekker mee, we hebben allemaal die spannende periode gehad waar jij nu in zit dus daar gaan we je gewoon doorheen slepen! En probeer er ook van te genieten, ook al is het spannend! Ik weet nog dat jij ooit schreef dat als je zwanger zou zijn je de hele dag met een grote grijns op je gezicht ging lopen Ik begon ook pas met een week of 5/6 echt wat te voelen. In het begin is het zo onwerkelijk, ook omdat je er zo lang over gedaan hebt en zo lang gedacht hebt dat het misschien wel helemaal niet weggelegd was voor jullie. Ik vind het nu nog steeds moeilijk te geloven, en zit al op 14 weken. Maar heb vertrouwen, het grootste deel van alle zwangerschappen gaat gewoon goed!

Als je in de tabel wilt laat maar weten, dan voeg ik je toe!

Ik heb net weer controle gehad, duurde even voor ze het hartje gevonden had maar ohhh wat een heerlijk geluid! Groei van de baarmoeder was ook goed, en alle bloeduitslagen helemaal perfect. Wij zijn weer blij
Oh spannend Eetstokje, gelukkig dat het uiteindelijk toch goed was allemaal. Het zijn nu echt de laatste loodjes! Doe maar lekker rustig aan.
Millen welkom hier! Had je al gefeliciteerd in het andere topic en heb daar ook regelmatig nog meegelezen. Wat super dat het nu dan toch eindelijk gelukt is! Cliché maar waar; je kunt er niks aan veranderen hoe het gaat verlopen (maar het gaat gewoon goed ).

Eetstokje; jeetje spannend! Maar inleiden bij 38w zou niet heel erg zijn toch? (Spreek uit ervaring ) of vind je van wel? In ieder geval een hoge bloeddruk sucks dus hopelijk was het bij jou eenmalig.

Daarover gesproken ik ben er nog niet vanaf (de hoge bloeddruk). Vandaag wel nacontrole voor de ks bij de gyn en onder dat traject staat nu een dikke streep omdat alles goed was! Mag ook stoppen met de ijzertabletten gelukkig en het stukje hoge bloeddruk wordt nu overgedragen naar de huisarts. Moet daar morgen naar toe en dan drie weken lang elke week laten opmeten (en medicatie blijven doorslikken) en dan kijken of we kunnen gaan afbouwen. Hoop het want en wel klaar met heel het medische gedoe.
Millen welkom hier! Heb je het gisteren lekker gevierd? Hoe reageerde je man toen hij thuiskwam?

Minni, fijn dat de controle weer goed was! 14 weken alweer! Hoe vaak moet jij nu op controle komen?

Eetstokje, dat is even schrikken zeg. Gelukkig was in het ziekenhuis wel alles goed. Ik hoop dat je lekker slaapt en dat morgen weer alles goed is! Doe je 's middags een dutje? Misschien helpt dat wat met het oog op rust nemen.

Hopen, wat fijn dat het allemaal goed gaat! Ik denk dat de onzekerheid heel normaal is. Alles is toch nieuw!

Biscuit, ben jij nu inmiddels 39 weken? Het schiet op he?! Nog even...houd je het nog een beetje vol?

Kissy, fijn dat de controle van de ks goed was en dat je niet meer terug hoeft. Die hoge bloeddruk zal vast ook nog wel zakken.

Hier gaat het goed. Ik voel me rustig en heb zowaar vannacht wat beter geslapen. Niet dat ik me vandaag minder moe voel, haha...maar het is toch prettiger. Morgen alweer 11 weken, o wat hoop ik dat daarbinnen alles nog goed gaat en het hartje nog steeds goed stevig klopt! Ik zou af en toe wel even een luikje willen hebben in mijn buik, maar ik denk dat we dat allemaal wel zouden willen.

X
Oceanne dat van dat luikje zeg ik ook altijd Fijn dat je je zo rustig voelt, ik vind het knap! Nog 1 spannende controle voor jou volgende week. Je gaat mij gewoon achterna hoor dit keer Hoe voel je je verder?

Normaal zijn de controles om de 4 weken maar ik mag zelf kiezen van de verloskundige, zo ontzettend fijn! Heb nu gekozen voor over 3 weken, over 6 weken heb ik dan de 20 weken echo dus dan zit het er mooi tussenin. Buikje begint al voorzichtig een beetje te groeien dat helpt me ook wel om vertrouwen te krijgen.

Kissy wat balen dat je nog steeds last hebt van die hoge bloeddruk. Zou toch heel fijn zijn als je dat hele medische gedoe eens achter je zou kunnen laten. Wel fijn dat je er niet meer voor naar het ziekenhuis hoeft.
Millen hoe gaat het met je? Is het nieuws een beetje geland? En hoe reageerde je man?

Meiden ik pas snel de tabel weer aan, excuus loop een beetje achter!
Minni wat fijn dat je zelf invloed hebt op de controles. Ben benieuwd hoe dat bij mij straks gaat.

Millen, ik ben ook benieuwd hoe het nu met je is.

Hier heb ik een slechte dag/avond. Ben ineens super onzeker en bang. Last van zenuwen en angst dat het hartje gestopt is. Bah! Ik zit te wachten tot de droom uiteenspat en ik weer terug in de realiteit ben en hoor dat het mis is. Het is nergens op gebaseerd, maar ik ben gewoon ineens zo onzeker en labiel en juist vanavond en vannacht ben ik alleen thuis

Ik hoop dat het snel morgenavond is.
Ohh Oceanne wat naar dat je je zo rot voelde en dan ook nog alleen thuis. Ben je de avond en nacht een beetje doorgekomen? Hoe gaat het nu? Het is natuurlijk ook logisch dat je onzeker en bang bent voor dit moment, dat is zo goed te begrijpen met wat je al meegemaakt hebt Wanneer heb je de volgende controle?

Ik kan vanalles opschrijven over vertrouwen en kansen maar weet uit eigen ervaring dat het allemaal niet zo veel zegt op dit moment. Mijn ma ervaring kwam ook het heftigst binnen rond het moment dat het de vorige keer mis bleek. Ik ging dan ook behoorlijk overstuur naar de vk voor de 12 weken echo. Ik wens je vooral heel veel liefde en steun toe voor deze week, en hoop dat je man er snel weer is om je vast te houden. Tot die tijd doe ik het virtueel
Lieve meiden,

@Oceanne: o bah wat rot dat je je zo onzeker voelt Maar dat is ook niet zo gek na alles wat je hebt meegemaakt. Ik hoop dat het snel voorbij gaat en man snel thuiskomt om je een echte knuffel te geven

@Minni: wat leuk dat je buik begint te groeien. Echt een bewijs dat het zo is! Heerlijk hoor meis, en wat is het je gegund

@Kissyfur: hoe was het bij de huisarts? Wat vervelend van de hoge bloeddruk. Ik hoop ook voor je dat dat snel voorbij is en je de laatste weken volop kunt genieten en verheugen op de baby op komst! Jeetje, wat gaat dat snel, het lijkt zo kort geleden dat je aankondigde zwanger te zijn.

@Eetstokje: En hoe was de tweede controle? Wat fijn dat het in het ziekenhuis toch goed was, kan me voorstellen dat je schrikt als je hoort dat je misschien moet worden ingeleid, aan de andere kant ben je voldragen, dus het zou kunnen....Doe het lekker rustig aan inderdaad, voeten omhoog! En ik kan me voorstellen dat de koelte fijn is, het zal afzien zijn: hoogzwanger in die bloedhitte.

@Hopen: dat zijn allemaal goede berichten zeg! Het zal inderdaad spannend zijn, voor het eerst alleen met hem. Maar ook heerlijk! Dank voor je lieve welkom.

@Biscuit: ook voor jou de laatste loodjes! En blij voor je dat het wat is afgekoeld. Geniet er nog even van en ik hoop dat het voorbij vliegt, waarna je haar dan eindelijk in je armen mag houden.

@Hier: Alles goed. Ik kan het alleen nog steeds niet geloven, Het is zo onwerkelijk. Heb het weekend weer getest en de streep wordt alleen maar donkerder Ik geniet er ook echt van, maar vind het ook zo spannend! Iedere keer dat ik naar de wc ga ben ik bang dat ik bloed zie en een miskraam heb. Dat zal de komende weken nog wel zo blijven vrees ik. Aan de andere kant ben ik megablij en al overal stiekem aan het kijken voor babydingen (maar nog niet kopen).

Man bleef er zowat in toen hij de positieve test (naast een miniflesje champagne voor hem) op tafel zag staan. Ook onze ouders (die hebben we het meteen verteld) zijn natuurlijk ontzettend blij.

Ik voel me verder prima. Beetje moe, maar ik weet niet of dat nou meer is dan anders. Maar niet misselijk of zo (wat niet is kan nog komen). Ik zou het bijna willen, als bewijs dat ik echt zwanger ben

Ik doe het wel lekker rustig aan, werk thuis en ga af en toe even lekker op de bank liggen. Ik dacht dat de wachtweken tot NOD lang duurden, maar deze wachtweken kan ik ook wel van de kalender kijken!

XXX meiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven