Fotograferen en bewerken
woensdag 6 augustus 2014 om 23:11
Hoi allemaal,
Vandaag nieuw hier en heb meteen 2 brandende vragen. De eerste is al gesteld, nu deze....
Ik heb een tijd geleden een spiegelreflexcamera gekocht omdat ik echt van fotograferen hou!! Afgelopen vrijdag een mini-workshop gehad, maar weet er nog niet zoveel van... Workshop ging vooral om perspectieven.
Ik ben van plan mezelf wat handige kneepjes aan te leren, wie kent er handige sites / youtube-filmpjes?
En heel belangrijk...., welk bewerkingsprogramma gebruiken jullie?
Kunnen de fotografen wat foto's met ons delen.. om inspiratie op te doen etc.
Vandaag nieuw hier en heb meteen 2 brandende vragen. De eerste is al gesteld, nu deze....
Ik heb een tijd geleden een spiegelreflexcamera gekocht omdat ik echt van fotograferen hou!! Afgelopen vrijdag een mini-workshop gehad, maar weet er nog niet zoveel van... Workshop ging vooral om perspectieven.
Ik ben van plan mezelf wat handige kneepjes aan te leren, wie kent er handige sites / youtube-filmpjes?
En heel belangrijk...., welk bewerkingsprogramma gebruiken jullie?
Kunnen de fotografen wat foto's met ons delen.. om inspiratie op te doen etc.
Live life to the fullest
donderdag 7 augustus 2014 om 00:52
Hier een hobby-fotograaf
Ik gebruik adobe photoshop en adobe Lightroom om te bewerken. Helaas kosten die programma's nogal wat .. Tegenwoordig heb je ook Adobe Creative Cloud, een soort lidmaatschap, dan betaal je geloof ik iets van E12,00 per maand en krijg je Adobe Photoshop en Lightroom. Maar Picasa werkt ook!
Voor mijn foto's kan je een kijkje nemen op mijn flickr http://www.flickr.com/photos/worldoftessa..
Flickr is voor mij een hele grote bron van inspiratie! Mocht je je aanmelden, dan kan je mij altijd toevoegen als vriend
Handige sites of youtube-filmpjes heb ik dan weer geen verstand van..
Ik gebruik adobe photoshop en adobe Lightroom om te bewerken. Helaas kosten die programma's nogal wat .. Tegenwoordig heb je ook Adobe Creative Cloud, een soort lidmaatschap, dan betaal je geloof ik iets van E12,00 per maand en krijg je Adobe Photoshop en Lightroom. Maar Picasa werkt ook!
Voor mijn foto's kan je een kijkje nemen op mijn flickr http://www.flickr.com/photos/worldoftessa..
Flickr is voor mij een hele grote bron van inspiratie! Mocht je je aanmelden, dan kan je mij altijd toevoegen als vriend
Handige sites of youtube-filmpjes heb ik dan weer geen verstand van..
donderdag 7 augustus 2014 om 01:06
Ik heb op YouTube best veel (how to..) filmpjes kunnen vinden, afhankelijk van wat je zoekt. Ben zelf ook beginnend hobby fotograaf. Ik gebruik ook Lightroom voor bewerken van foto's.
Laatst een leuke basis module gedaan, zal natuurlijk veel verschil tussen zitten, maar veel van geleerd.
Succes!
Laatst een leuke basis module gedaan, zal natuurlijk veel verschil tussen zitten, maar veel van geleerd.
Succes!
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
donderdag 7 augustus 2014 om 01:19
Als je zoals jij de camera nog maar net hebt, moet je je eigenlijk nog helemaal niet bezig houden met fotobewerkingsprogrammas.. Leer eerst eens echt hoe je camera werkt..
Het risico is anders dat je je werk af laat hangen van de bewerking..
Een foto moet bij het uploaden van camera naar pc al opvallen, al van het scherm spatten.. Leer eerst over belichting, scherpte diepte, witbalans enzovoort.. Lukt je dat en ken je je camera, ga dan pas kijken naar bewerken
Het risico is anders dat je je werk af laat hangen van de bewerking..
Een foto moet bij het uploaden van camera naar pc al opvallen, al van het scherm spatten.. Leer eerst over belichting, scherpte diepte, witbalans enzovoort.. Lukt je dat en ken je je camera, ga dan pas kijken naar bewerken
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
donderdag 7 augustus 2014 om 07:14
Een niet mooie foto wordt niet mooi na bewerken. Leer dus eerst hoe je een mooie foto maakt. Je hebt nu alleen een korte workshop gevolg, volg er nog maar en paar. Daar zitten de experts waar je wat van kunt leren.
Ik ga zaterdag ook weer een workshop volgen met in de ochtend theorie en in de middag op pad. Lekker spelen met je instellingen en prutsen, dan leer je het meest.
Ik ga zaterdag ook weer een workshop volgen met in de ochtend theorie en in de middag op pad. Lekker spelen met je instellingen en prutsen, dan leer je het meest.