Gezondheid alle pijlers

Vreselijk moe

08-08-2014 12:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vroeger als ik vakantie had, ging ik ook altijd laat naar bed. Uurtje of 2, 3 en als ik dan uitsliep, was ik superfit. Zou het kunnen naar mate je ouder wordt dat niet meer kan ofzo. Want ik ben me toch moe. Ik zie er supermoe uit ook. Mijn probleem is dat ik 's avond fit wordt en dan weer laat naar bed ga. Ik zal vanavond eens echt op tijd gaan. Maar is dit herkenbaar voor jullie?
Hier precies hetzelfde probleem..

'Vroeger' kon ik doorgaan en doorgaan en had ik aan een paar uurtjes genoeg.

Nu heel veel slaap nodig, maar inderdaad, als ik vroeg naar bed ga lig ik dom om me heen te kijken, omdat ik 's avonds actief word. Vrij irritant!

Een uurtje slaap pakken in de middag lukt ook niet, want dan word ik wakker met hoofdpijn.

Tips zijn ook hier welkom :-)
Pfff. Ja tips zijn hier ook welkom.
Ja, heel herkenbaar. Sowieso het deel over minder last op kunnen blijven naarmate je ouder wordt. Helaas...

Maar ook het avonds actiever worden. Dat heb ik vrijwel altijd, ook al sliep ik de vorige nacht slecht of kort. Niet handig, want ik moet vaak vroeg opstaan. Daarbij heb ik veel slaap nodig.

Bij mij helpt het om 's avonds tijdig te stoppen met alles wat prikkels geeft: internet, tv, bellen, whatsapp. Stel ik wil om 23 uur gaan slapen. Dan stop ik ruim een uur van tevoren met internet en dergelijke. Dat laatste uur ga ik rustig tandenpoetsen en zo en lezen. Op die manier word ik vanzelf slaperig.
Lamadrugada

Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Ik ben 35.

Ik denk dat leeftijd er mee te maken heeft?
Oke. Zou het daardoor komen? Ik Internet nog in bed en kijk tv.
Je zou mijn tips eens kunnen testen. Hopelijk werkt het bij jou ook goed!
Ik kan niet meer laat opblijven, maar tegenwoordig ook niet meer uitslapen als het wel een keer gebeurt. Langer dan 6 uur slapen lukt me niet meer. Terwijl ik wel moe ben ;-(
.
Heel herkenbaar. Ik doe tegenwoordig hetzelfde als Stokst@@rtje. Verder werkt ritme bij mij ook. In mijn geval doordeweeks om 22u gaan tandenpoetsen etc en dan slaap ik voor 23u. En dan om 06:15u de wekker.

Ik werk soms ook onregelmatige diensten, maar ik merk dat zelfs een kort nachtje nu geen probleem meer is.
Eigen belang is groot belang
Impala ook herkenbaar. Vroeger sliep ik zo 9 uur achter elkaar in mijn vakantie. Nu word ik na 6 uur wakker en denk zo kort geslapen? En ik val na een half uur weer in slaap. Dat wakker worden en weer slapen, word je denk ik ook niet fitter van
Hmmm. Ik moet er echt iets aan doen. Over een week moet ik weer werken en voel me nu meer moe dan als ik werk.
Misschien slaap ik qua uren ook teveel in mijn vakantie
quote:dropje1979 schreef op 08 augustus 2014 @ 12:39:

Impala ook herkenbaar. Vroeger sliep ik zo 9 uur achter elkaar in mijn vakantie. Nu word ik na 6 uur wakker en denk zo kort geslapen? En ik val na een half uur weer in slaap. Dat wakker worden en weer slapen, word je denk ik ook niet fitter vanNee, ik heb dat wel eens geprobeerd en soms lukte het om weer in slaap te vallen maar dan werd ik echt verrot wakker. Dus ik maak nu gebruik van de extra uurtjes in de ochtend (ook wel lekker), maar 's middags of begin van de avond ben ik dan zo moe dat ik soms zomaar in slaap stort. Waardoor ik die avond weer niet in kan slapen, en toch weer om half 6 wakker word. Grrrr. Dit is allemaal na mijn 45e begonnen.
.
Dus als ik je goed begrijp ga jij dan uit bed als je wakker wordt en val je niet meer in slaap?
Denk dat appen, fb-en ook niet goed is. Ik moet toch eens leren dat uit te zetten als ik wil slapen. Dat geeft ook onrust en daarin ben ik vast niet alleen. Het is ook zo stomme verslaving.
Ik had er vroeger ook last van dat ik 's avonds actief werd. Nu neem ik melatonine. Dat zorgt ervoor dat je slaperig wordt.
quote:dropje1979 schreef op 08 augustus 2014 @ 12:48:

Dus als ik je goed begrijp ga jij dan uit bed als je wakker wordt en val je niet meer in slaap?

Ja, ik ben tegenwoordig al om 6 uur op, soms zelfs eerder. Heeft ook z'n voordelen :-) Jammer alleen dat het nu alweer een beetje donker is 's ochtends vroeg.

Ik zet tegenwoordig mijn telefoon en tablet op de vliegtuigstand, wifi uit dus, als ze in de slaapkamer liggen. Heb het idee dat ik dan toch rustiger slaap, dat die zenders storend werken.
.
Ik heb het al eens eerder hier gepost.

Maar zet op zijn minst iets van f.lux (pc) of twilight (android) op je apparaten.

Dat vermindert de helderheid en de blauwtinten van je schermen, waardoor je slaaphormoon (melatonine) niet onderdrukt wordt.
Dropje, ik ben 30..
Hoe zet ik dat dan op mijn mobiel?

Ken het niet
Ik heb even gekeken maar kan alleen op i phone? Ik heb Samsung

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven