Zieke pup?

08-08-2014 13:02 72 berichten
Hoi allemaal,

Mijn puppy van vandaag precies 11 weken oud voelt zich niet lekker :( . Het begon vanochtend vroeg al toen ik haar uit de bench wilde halen en zij niet wilde opstaan, ze had haar hele kleedje aan de kant gegraven en lag op het ijzer. Toen ik zei dat ze moest zitten om riempje om te doen deed ze dat maar ze wilde geen brokje (vreemd want normaal doet ze daar een moord voor). Tijdens het wandelen sjokte ze als een zombie achter me aan totdat we een andere hond tegenkwamen, toen werd ze blij en daarna liep ze vrolijk mee. Ze heeft onderweg wel 2x gepoept en 4x geplast (dat doet ze altijd, zo vaak plassen).

Eenmaal thuis wilde ze absoluut niet eten of drinken terwijl ze normaal geen eens geduld kan opbrengen totdat ik klaar ben met het afwegen van de brokjes. Ze ging gelijk weer slapen.

Nu is het 1 uur. We zijn nog een keer gaan wandelen en haar ontlasting is slijmerig, op sommige plekken donker en op andere plekken wit/licht en verder slaapt ze. Als ze andere mensen of honden ziet is ze nog wel blij maar hier in huis speelt ze niet maar ligt ze alleen maar te slapen. Ze wil nog steeds niet eten of drinken.

Ze heeft een heel warm buikje (oren en pootjes voelen normaal) en haar darmpjes maken lawaai.

Vanmiddag moet ik naar de dierenarts met mijn katten (die worden geent). Ik heb de dierenartsassistente al gesproken maar die luisterde niet echt naar mijn verhaal maar zei wel dat ik haar eventueel mee kon nemen. Wat zeggen jullie, meenemen of nog een dagje aankijken?
Alle reacties Link kopieren
Meenemen. Dat kun je toch zelf bedenken? Wil je zo het weekend in?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Tuurlijk meenemen! Ben je nou helemaal betoeterd zeg
Waar komt die pup vandaan? Het is toch geen Oostblokmarktplaatspup?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Meenemen, je bent er toch. Is t neusje nat?
Ik vind het zelf ook heel logisch klinken om haar mee te nemen maar ben soms zo overbezorgd als het om mijn dieren gaat vandaar dat ik het even check.

Ze komt uit een gezin hier in de buurt, van een betrouwbaar adres. Papieren van beide ouders gezien. Dat zit wel goed .

Haar neusje is niet nat, is dat goed of slecht?
Neusje hoort nat te zijn, zou wel meenemen want nog zo klein dus meer kwetsbaar.
Je hebt een hond maar je weet niet of zijn neus nat moet zijn?! Heb je je wel ingelezen?
Nou Kikkeranna, je hoeft niet zo fel te reageren, ik wil het beste voor mijn beestje. Natuurlijk heb ik mij ingelezen maar ik wist het even niet, dat kan toch. Nu weet ik dat het dus niet goed is dat het neusje van mijn hondje droog is. Bij nader inzien wist ik dat ook wel.

Ik doe alles voor mijn hondje. We gaan naar puppycursus, ze krijgt goed voer en ik ben heel veel thuis voor haar dus je hoeft me niet zo aan te vallen.
Maar bedankt voor de reacties, ik neem haar vanmiddag mee en hoop dat het meevalt! Gewoon een virusje of zo.
Tuurlijk even meenemen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Absoluut meenemen. Het kunnen parasieten zijn, of misschien heeft ze iets gegeten zoals stenen oid, of een virus of... In vrijwel alle gevallen is het beter dat een beestje snel geholpen wordt!
Hoelang laat jij je pup uit? Met 11 weken mag je ze nog helemaal niet echt uitlaten he? Dus 4x plassen tijdens 1 rondje is al niet normaal.

Heeft je pup al alle entingen gehad? Dat kan niet met 11 weken dus waarom bij andere honden laten waarvan je niet weet wat ze hebben?
quote:skyler90 schreef op 08 augustus 2014 @ 13:15:

Nou Kikkeranna, je hoeft niet zo fel te reageren, ik wil het beste voor mijn beestje. Natuurlijk heb ik mij ingelezen maar ik wist het even niet, dat kan toch. Nu weet ik dat het dus niet goed is dat het neusje van mijn hondje droog is. Bij nader inzien wist ik dat ook wel.

Ik doe alles voor mijn hondje. We gaan naar puppycursus, ze krijgt goed voer en ik ben heel veel thuis voor haar dus je hoeft me niet zo aan te vallen.

Sommige mensen denken nu eenmaal dat iedereen zo maar aan een pup begint. Ik heb al 12 jaar zelf honden en thuis hadden we ze ook, maar ik wist het ook zo snel niet hoor. Lekker laten gaan dat soort mensen.

Ben je misschien van voer gewisseld, daar kunnen puppies erg last van hebben. Gewoon even meenemen vanmiddag, desnoods haar ontlasting ook, zodat ze dat kunnen zien.

Komt vast goed
Droge neus is trouwens echt niet erg. Dat een hondenneus nat hoort te zijn klopt wel maar dat ze ziek zijn als die droog stamt nog uit de jaren 80.
Zeker weten meenemen! Veel succes en beterschap voor je pup.

En wat ik me inderdaad ook afvraag, is of het hopelijk alsjeblieft geen pup van een handelaar/broodfokker o.i.d. is?
quote:skyler90 schreef op 08 augustus 2014 @ 13:15:

Ik doe alles voor mijn hondje. We gaan naar puppycursus, ze krijgt goed voer en ik ben heel veel thuis voor haar dus je hoeft me niet zo aan te vallen.Eerlijk gezegd komt je topic niet over alsof je het beste wil voor je hond. Vragen of je haar mee moet nemen naar de dierenarts terwijl er overduidelijk iets niet in de haak is, is toch een open deur in trappen? Waarom heb je bevestiging van anderen nodig?
Ik laat haar nog niet echt uit, ik loop gewoon een rondje door de wijk van hooguit 10 minuten - een kwartiertje. Dan kom je wel eens andere honden tegen ja, het is ook niet goed om je hond helemaal te isoleren tot ze 12 weken zijn want tussen de 8 en 12 weken leren ze het meeste. En ik heb de dierenarts allang gesproken over dat vele plassen omdat ik bang was dat ze misschien een blaasontsteking had maar die gaf aan dat sommige hondjes dat nou eenmaal doen. Jeetje wat zijn we weer lekker bezig hier.

Bovendien laat ik mijn hondje uit na het spelen, eten/drinken en slapen. Als zij de hele ochtend slaapt lopen we dus minder dan wanneer we ze druk aan het spelen is ja. Gemiddeld lopen we zo'n 8 tot 12 keer per dag dus maak je maar geen zorgen hoor.

En ze komt niet van een broodfokker of handelaar. Ze komt van een gezin die hun teefje bij een geteste reu heeft laten dekken en ik heb de papieren gezien. Ze is in huiselijke kring opgevoed en die mensen hebben maar 1x per 1 - 2 jaar een nestje.

Jullie zullen het niet geloven maar het wonder is geschied en ze heeft net haar bakje leeggegeten! Ze is net wakker geworden en ik denk, ik bied het haar nog 1 x aan. Ze heeft het met enige tegenzin maar toch helemaal leeggegeten! Ik ga haar nu uitlaten, kijken of ze nog dunne ontlasting heeft en daarna kan ik nog tot kwart over 3 bedenken of ik haar meeneem. Misschien dat ik het toch voor de zekerheid doe. Liever een keer teveel dan te weinig.
Ik zou haar voor de zekerheid toch meenemen. Hoef jij bij je DA dan ook geen extra consultkosten te betalen? Je bent er toch voor je katten, scheelt je toch zo`n 35 euro aan die kosten. Zeker bij een pup zou ik geen risico nemen door te lang te wachten.

Sterkte straks.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:kikkeranna schreef op 08 augustus 2014 @ 13:24:

[...]

Eerlijk gezegd komt je topic niet over alsof je het beste wil voor je hond. Vragen of je haar mee moet nemen naar de dierenarts terwijl er overduidelijk iets niet in de haak is, is toch een open deur in trappen? Waarom heb je bevestiging van anderen nodig?Doe niet zo naar tegen TO. Tampon scheef ofzo?
Nou het uitlaten is echt veel te veel!! Op die leeftijd is het eventjes op het veldje voor de deur laten en niet lopen. Sowieso mogen ze niet langer dan 11 minuten lopen en hoe kom je erbij dat ze tussen de 8 en 12 weken het meeste leren? Dat komt echt wat later hoor!

Ik vind niet dat je erg verstandig met je pup omgaat. Voer afwegen is trouwens ook nutteloos en voor elke pup weer anders. Je merkt snel genoeg of ze vol zitten en je ziet het ook.
quote:skyler90 schreef op 08 augustus 2014 @ 13:30:

Ik laat haar nog niet echt uit, ik loop gewoon een rondje door de wijk van hooguit 10 minuten - een kwartiertje. Dan kom je wel eens andere honden tegen ja, het is ook niet goed om je hond helemaal te isoleren tot ze 12 weken zijn want tussen de 8 en 12 weken leren ze het meeste. .

Hou eens op je te verdedigen joh. Lekker laten gaan die zure kikker.

En 11 minuten is een keiharde grens? Anders vallen de poten eraf ofzo?
Wat een rare vraag. Als de assistente zegt dat je pup moet meenemen doe je dat toch gewoon? Ik zou het zeker geen dag aankijken.
Skyler, niet zo happen joh. Er zijn altijd mensen die veroordelen en het beter weten. Adem in adem uit

Ik zou haar sowieso meegenomen hebben naar de dierenarts. Elk moment daar is een trainingsmoment om ervoor te zorgen dat ze er niet bang voor wordt.

Een tip: leer haar aan dat ze eten krijgt na de wandeling. Is stukken gezonder voor haar. Wij gaan toch ook niet met een volle maag sporten.

Veel plezier met haar
quote:clementien schreef op 08 augustus 2014 @ 13:36:

[...]

Doe niet zo naar tegen TO. Tampon scheef ofzo?Mag jij naar vinden, geen enkel probleem. Persoonlijk vind ik het veel sneuer voor het hondje. Maar goed, dat doet hier blijkbaar niet zo ter zake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven