Welk bedrag?
zaterdag 9 augustus 2014 om 19:47
Mijn vriend en ik gaan komend weekend naar een bruiloft van een familielid van mijn vriend. (Het is een dochter van de nicht van zijn moeder en hij heeft daar af en toe mailcontact mee, ze woont in het buitenland). Mijn vriend ziet haar als zijn nichtje. We hebben elkaar afgelopen jaar ook een keer gezien, toen we beiden toevallig op vakantie waren op dezelfde plek. We zijn dus geen beste vrienden van het koppel o.i.d. De bruiloft wordt in Polen gevierd, omdat de bruid van oorsprong Pools is (en daar veel familie woont). Ik zeg dit erbij, omdat Poolse gebruiken misschien anders zijn.
Wat is een normaal bedrag om te geven in dit geval?
Wat is een normaal bedrag om te geven in dit geval?
zaterdag 9 augustus 2014 om 19:49
Wat ik me in de eerste plaats afvraag, is waarom je helemaal naar Polen afreist voor de bruiloft van een ver verwijderd familielid dat je eigenlijk maar nauwelijks kent. Ik ben in Nederland zelfs nog nooit naar de bruiloft van de dochter van de nicht van mijn moeder geweest, laat staan dat ik er helemaal voor naar het buitenland zou gaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 9 augustus 2014 om 19:56
zaterdag 9 augustus 2014 om 20:46
Dit zegt mens en samenleving en het gaat over onze samenleving:Relatie met bruid of bruidegom Hoogte van het bedrag
Collega, kennis, buurman of verre familie (achterneven of nichten bijvoorbeeld) 25 EUR
Vrienden of minder verre familie (neven, nichten, ooms en tantes) 50 EUR
Directe familie of goede vrienden. En daarnaast: Iemand waar je een speciale band mee hebt 100 EUR of hoger
Collega, kennis, buurman of verre familie (achterneven of nichten bijvoorbeeld) 25 EUR
Vrienden of minder verre familie (neven, nichten, ooms en tantes) 50 EUR
Directe familie of goede vrienden. En daarnaast: Iemand waar je een speciale band mee hebt 100 EUR of hoger
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 9 augustus 2014 om 21:14
Ik zou uberhaupt niet gaan wegens dat je geen hechte band met de bruid hebt. En dan ook nog kosten moeten maken om naar Polen af te reizen. Als je daar toch al van plan was op vakantie te gaan, okee, maar naar 'n bruiloft gaan van iemand die je nauwelijks kent in het buitenland, dat zou mij de kosten simpelweg niet waard zijn.
Heb je al 'n vliegticket geboekt? Anders zou ik gewoon thuisblijven en vriend alleen laten gaan als hij zonodig wil. Of er dus idd 'n week vakantie aan plakken.
Heb je al 'n vliegticket geboekt? Anders zou ik gewoon thuisblijven en vriend alleen laten gaan als hij zonodig wil. Of er dus idd 'n week vakantie aan plakken.
zondag 10 augustus 2014 om 00:12
quote:elninjoo schreef op 09 augustus 2014 @ 21:14:
Ik zou uberhaupt niet gaan wegens dat je geen hechte band met de bruid hebt. En dan ook nog kosten moeten maken om naar Polen af te reizen. Als je daar toch al van plan was op vakantie te gaan, okee, maar naar 'n bruiloft gaan van iemand die je nauwelijks kent in het buitenland, dat zou mij de kosten simpelweg niet waard zijn.
Heb je al 'n vliegticket geboekt? Anders zou ik gewoon thuisblijven en vriend alleen laten gaan als hij zonodig wil. Of er dus idd 'n week vakantie aan plakken.Ze zegt zelf al dat ze daar op vakantie is en dan dus in de buurt is
Heb je al 'n vliegticket geboekt? Anders zou ik gewoon thuisblijven en vriend alleen laten gaan als hij zonodig wil. Of er dus idd 'n week vakantie aan plakken.Ze zegt zelf al dat ze daar op vakantie is en dan dus in de buurt is