Grond van gemeente kopen en buurtreacties
zaterdag 2 augustus 2014 om 09:25
We kunnen een groot stuk van het parkeerpleintje achter ons huis kopen van de gemeente. (Ca 90 m2) Nu wordt dat stuk regelmatig gebruikt door verschillende buren om hun auto te wassen, de caravan te stallen enz. De koop met de gemeente is nog niet gesloten, we willen eerst informeren wat we met de gekochte grond mogen (bijv. carport bouwen) maar wanneer en hoe is een goed moment om de buurt op de hoogte te stellen van onze plannen? We hebben een goed contact met allemaal en willen dit graag redelijk oplossen. Zit er wel mee dat we een stuk 'buurtplein' gaan omtoveren in eigen tuin/carport... Graag jullie mening...
Let's have tea...
zaterdag 2 augustus 2014 om 16:32
Dat er te weinig parkeerplaatsen zijn voor de 3,2 auto's per huishouden is niet het probleem van TO. Mensen zouden zelf kunnen nadenken of die 3 auto's echt nodig zijn of wat meer moeite doen voor een parkeerplaats. Dus niet zoals bij ons in de straat dat men maar de stoep blokkeert omdat je ander 5 hele meters moet lopen.
Of zoals in die wijk verderop.....daar had men een parkeerplaats op eigen grond. Toen gingen bewoners die massaal ombouwen tot voortuin en bleken er te weinig openbare parkeerplaatsen te zijn (goh, verrassend).
Of zoals in die wijk verderop.....daar had men een parkeerplaats op eigen grond. Toen gingen bewoners die massaal ombouwen tot voortuin en bleken er te weinig openbare parkeerplaatsen te zijn (goh, verrassend).
zaterdag 2 augustus 2014 om 22:37
De gemeente heeft aangegeven dat de grond alleen verkocht wordt aan aangrenzende percelen. De buren van de oprit hebben er feitelijk gezien een stoep tussen liggen, al zit er geen hek om het pleintje heen dus de stoep wat naast ons huis een steeg wordt gaat over in het pleintje. Het blok van die buren staat haaks op ons huis, hun poort komt aan onze zijkant (steeg) uit. Zij lopen dus een stukje door de steeg naar 'hun parkeerplaats'. Hoop dat het zo wat duidelijker is. De percelen van Onze andere buren grenzen ook aan dat pleintje alleen is het pleintje op die plekken echt als speeltuin ingericht. Die speeltuin verkoopt de gemeente niet. Wij hebben dus het geluk dat het pleintje achter ons huis alleen maar uit bestrating bestaat en te koop wordt aangeboden.
Ik post maandag even hoe het gesprek met de gemeente is verlopen, ik neem hierin jullie tips mee, bedankt!
Ik post maandag even hoe het gesprek met de gemeente is verlopen, ik neem hierin jullie tips mee, bedankt!
Let's have tea...