Kattenpis op bank

11-08-2014 22:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag thuis gekomen na een weekendje weg. De katten vrijdag achter gelaten met een schone kattenbak. Ouders zaterdag en zondag langs geweest om eten te geven.

Vanmorgen thuis gekomen lag er op mijn bank een drol en pis!

Het is een drie zits bank en 1 gedeelte is ondergepist!!

Ik heb het meteen droog gemaakt en daarna met een hoop sop schoongemaakt......maar het stinkt!!!!!

Is hier nog iets aan te doen of is het een nieuwe bank???
Bij de dierenzaak hebben ze daar spul voor, urine-off geloof ik.

Met sop kun je het wel schoonmaken, maar de lucht krijg je er niet meer uit.
Ik heb ooit kattenpis op een autostoel gehad (zieke kat moeten vervoeren, liet alles lopen) en dat is er nooit meer uit gegaan. Het schuimrubber is zo dik dat je daar nooit meer bij kan komen met reinigingsspul.

Zeker als het wat warmer is stonk het een uur in de wind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
http://www.medpets.nl/urineoff+kat/

Je kunt het altijd proberen voordat je een nieuwe bank moet kopen.
Dank je! Is idd te proberen. Iig goedkoper dan een nieuwe bank
Biotex groen breekt de eiwitten af die voor de stank zorgen. Ik heb het hier ook wel eens gehad op mijn stoffen bank. Biotex in water oplossen, flink op de bank deppen (mag behoorlijk nat zijn, die pis trekt diep door). Afdekken met bv aluminiumfolie en een nachtje laten trekken. Herhalen indien nodig, ik heb het een keer of 4 moeten doen.

Ik had daarna wel witte strepen, maar die heb ik uiteindelijk ook weg gekregen met water en wat geduld.
Uhm... stuff... and things
Biotex, ook een goed idee. Iemand toevallig een idee waarom een kat het zou doen? De bak was schoon? Was het omdat wij weg waren?
Mij is het wel eens gelukt met azijn.. Maar geen idee wat dat met jouw bank doet.
Another Tale of Infinite Dreams
Hoeveel bakken heb je? Ik zou er minstens twee neerzetten... Kunnen de katten goed met elkaar overweg?
Ikzelf heb een katje die snel gestrest is en ook al in de stress schiet als ik een paar dagen weg ben. Mijn kat ging dan altijd plassen op plaatsen. Nu laat ik meestal de buurvrouw langskomen als ik over moet werken of een weekendje weg ben om mijn kat wat aandacht te geven (gelukkig is ze helemaal weg van het beestje) en nu hij daar toch zijn aandacht en een aai van krijgt, plast hij nergens meer waar het niet hoort.
en inderdaad kattenbakken is 1 voor iedere kat + 1. Dus voor 1 kat, 2 bakken neerzetten. 2 katten=3 bakken.
urine uit bank verwijderen.
Katten zijn broer en zus en ik heb ze al ruim 10 jaar. Ze doen het ook al 10 jaar op dezelfde bak, zelfde stenen. Begrijp er niks van.

Ga morgen de tips eens uitproberen!
Urine off gebruik ik hier in huis vanwege een sproeiende kater. Werkt echt heel goed. Bestel het direct en ga niet lopen klooien met ander spul.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Azijn neutraliseert de geur. Maakt ook dat de kat het niet meer als plasplek herkent en er dus een vaste plasplaats van maakt.
quote:karinabos schreef op 12 augustus 2014 @ 00:23:

Azijn neutraliseert de geur. Maakt ook dat de kat het niet meer als plasplek herkent en er dus een vaste plasplaats van maakt.Dat klopt wel, maar.........azijn werkt het beste op oppervlakkige pisvlekken, en het liefst "vers".
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik gebuik Simple Solution en dat werkt wel. Mijn kat heeft laatst op mijn bed geplast en ik heb het idee dat het er nog steeds niet helemaal uit is, maar het is wel stukken beter. En ik behandel het bed eens in de zoveel tijd weer met de spray. Ik denk dat ik het ruik omdat ik het weet, want mijn vriend ruikt het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven