De 'Facebook' wereld

13-08-2014 22:09 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat gevoel ook wel eens? Dat je Facebook checkt en alleen maar gelukkige mensen ziet, en dat je dat juist somber maakt? Dat jouw leven minder leuk is dan dat van een ander.

Natuurlijk snap ik dat iedereen alleen maar hun beste momenten erop zet. Maar ik word er soms echt onzeker van.
Nee, ik vind het juist leuk als er gelukkige dingen op worden gezet (vakantie, kinderen, nieuwe baan, afstuderen etc). De meeste mensen doen dat ook wel. Er zijn er een paar die er sombere dingen op zetten (over pesten, depressief zijn etc) en daar heb ik juist weer veel meer moeite mee. Ik erger me er soms ook aan.
Ik heb het niet, maar je bent zeker niet de enige. Hier zijn al vaker topics over geopend

Ik vind het juist leuk om te zien dat mensen het naar hun zin hebben, heb totaal geen zin in vergelijken met mezelf.

Hoewel ik op dit moment wel af en toe m'n jaloerse momenten heb, als ik zonnige vakantiefoto's zie. Onze vakantie viel nogal in het water. Toch vind ik het heerlijk, dat deze mensen wél een zonnige vakantie hebben
Later is nu
Nee, ik herken dat gevoel totaal niet. Neem sommige dingen op FB ook gerust met een korreltje zout.
Nee, ik vind dat juist heerlijk.

Ik erger me aan mensen die passief aggresieve berichten erop zetten of hinten, zodat je iets ''moet'' vragen.
quote:hello.goodmorning schreef op 13 augustus 2014 @ 22:09:

Hebben jullie dat gevoel ook wel eens? Dat je Facebook checkt en alleen maar gelukkige mensen ziet, en dat je dat juist somber maakt? Dat jouw leven minder leuk is dan dat van een ander.

Natuurlijk snap ik dat iedereen alleen maar hun beste momenten erop zetten. Maar ik word er soms echt onzeker van.

Meid je bent niet de enige. Er is een heel onderzoek gedaan. Facebook maakt depressief.

http://www.wtf.nl/weird-s ... -maakt-je-depressief.html
Ik had een boel mensen waarin er in hun leven veel mis was, maar op Facebook het perfecte leventjes speelde. Die mensen heb ik eraf gegooid, van de oprechte, gelukkige posts word ik alleen maar vrolijk.

Mooi verhaal was dat ik met een bevriend stel ergens wat was drinken, zij ruzie hadden, maar zij wel tijdens hun ruzie postte dat het oh zo gezellig was. Zat ik dan met 2 chagrijnige mensen. Overigens geen vrienden meer, was al niet bijster enthousiast over ze
Ik ben van Facebook af.. Heerlijk rustig!
Dat zijn wel bijzondere verhalen, N93

Lijkt me voor je relatie ook niet zo goed, ruzie maken en dan toch posten dat je het gezellig hebt. Krijg je een beetje 'zit jij in dezelfde relatie als ik??' vraag bij

Als ik weet dat mensen het moeilijk hebben, vind ik het juist prettig dat ze iets positiefs posten.
Later is nu
quote:Scamp schreef op 13 augustus 2014 @ 22:13:

Ik erger me aan mensen die passief aggresieve berichten erop zetten of hinten, zodat je iets ''moet'' vragen.Ah neeee, dat is ook zo ergerlijk. Van die mensen die berichten plaatsen als 'Ik voel me zo slecht vandaag' , en dan niet willen antwoorden als mensen vragen wat er mis is.
quote:Scamp schreef op 13 augustus 2014 @ 22:13:

Ik erger me aan mensen die passief aggresieve berichten erop zetten of hinten, zodat je iets ''moet'' vragen.Precies. Van die loze kreten als "Wat een kutdag vandaag" zonder verder toe te lichten wat of waarom. Vreselijk vind ik dat.
Ik ben denk ik de enige die geen facebook heeft. Mijn leven is zo gewoontjes daar vindt niemand ene reet aan, behalve ik zelf
Ja en?
TO, wat voor berichten bedoel jij dan eigenlijk precies?
quote:Louise70 schreef op 13 augustus 2014 @ 22:19:

Ik ben van Facebook af.. Heerlijk rustig!Ik ben elke dag aan het posten hoe perfect mijn leven is. Geweldig, wat een KICK! En dat terwijl mijn leven helemaal niet leuk is.

disclaimer: dit is niet waar, maar op dit soort topics word ik wat moe van de 'en nu weet ik waarom ik geen facebook heb'-reacties.
Later is nu
Ik herken dat niet zo. Heel heel af en toe, maar over het algemeen vind ik mijn leven gewoon heel leuk en vind ik het prima als andere mensen het ook leuk hebben. En nee, ik zet ook niet de ruzie met mijn man op Facebook en wél het mooie uitzicht van de vakantie en een leuk voorval wat ik meemaakte, en dingen die ik ga ondernemen. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik me beter voordoe? Als jij een bekende in de supermarkt tegenkomt die vraagt hoe het gaat dan begin je toch ook niet een relaas over je eeltknobbels, je onzekerheid over je werk en de balen die je er van hebt dat je kinderen elkaar elke ochtend in de haren vliegen? Dan zeg je ook iets van 'ja goed, gaat z'n gangetje, morgen lekker een dagje naar de sauna, heb ik echt zin in, hoe is het met jou?'. Zo gaat het op Facebook ook.
Ik herken het niet zo, hoewel ik wel jaloers kan zijn op iedereen die een 'toekomst' heeft, mooie plannen terwijl ik hoop dat ik het komend jaar kan plannen ;)

Verder probeer ik altijd positief te zijn op facebook: ik ben als de dood dat men mij vindt klagen, dus dat breng ik altijd in balans. Mijn leven komt ook altijd positief over!
Nee herken ik niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Dreamer schreef op 13 augustus 2014 @ 22:23:

[...]

Ik ben elke dag aan het posten hoe perfect mijn leven is. Geweldig, wat een KICK! En dat terwijl mijn leven helemaal niet leuk is.

disclaimer: dit is niet waar, maar op dit soort topics word ik wat moe van de 'en nu weet ik waarom ik geen facebook heb'-reacties.Dreamert
Ik denk dat je het veel te serieus neemt. De meeste mensen scheppen online een ideaalbeeld van zichzelf, niet hoe hun leven er werkelijk uitziet. Dat doen ze anoniem op een Viva forum

Ik zet ook niet op Facebook dat ik onlangs een miskraam heb gehad, wel dat ik het gezellig heb gehad met een vriendin.
quote:Precies. Van die loze kreten als "Wat een kutdag vandaag" zonder verder toe te lichten wat of waarom. Vreselijk vind ik dat.Dan klik ik altijd op 'vind ik leuk'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze scheppen helemaal niet iemand anders, ze delen informatie die je zou delen met een vage kennis of een oppervlakkige collega. De leuke dingen dus, niet de ellendige onzekere dingen en de saaie dingen.

Waarom zou je in godsnaam op Facebook zetten dat je verdorie 4 kilo bent aagekomen, onder de pukkels zit, al twee dagen in je pyjama op de bank zit chocola te snaaien en series te kijken en je eigenlijk iets zou moeten doen,terwijl je huishouden een bende is en en je gisteren ook al niet gedouched hebt.

Dat wil toch niemand weten? Ik heb heus zulke dagen hoor, en ik denk iedereen, maar waarom zou je dat met de hele wereld delen? Als een collega vraagt hoe je weekend was, vertel je dan bovenstaande of zeg je 'wel goed, weinig bijzonders gedaan'?
Klopt. Eens Thordis!
Precies Thordis, eens met jouw beide posts

Zeg maar niets Yasmijn, ik zie jou precies hetzelfde doen

Later is nu
quote:Dreamer schreef op 13 augustus 2014 @ 22:40:

Precies Thordis, eens met jouw beide posts

Zeg maar niets Yasmijn, ik zie jou precies hetzelfde doen

Ik post foto's van lekker eten, een feestje, bloemetjes, katten, leeuwen, mooie uitzichten op vakantie enz. Dat soort dingen Gaat nergens over eigenlijk.

Ik zal nooit echte privé dingen posten en al helemaal niet dat ik me kut voel ofzo, Kijk wel uit, zeg!

Ik vind het ook altijd raar dat mensen dingen over hun werk posten. Dat zou ik dus nooit doen.
Ik denk dat Facebook je humeur van dat moment versterkt. Voel je je al een beetje eenzaam, dan maken al die blije berichtjes je alleen maar eenzamer. Voel je je juist hartstikke happy dan wordt je er juist vrolijker van.

Beetje zoals alcohol

Ik heb het zelf ook wel. Niet alles loopt zoals ik het zou willen op het moment en bij 'iedereen' op facebook lijkt het leven op rolletjes te lopen. Dat frustreert en irriteert wel eens. Daarom kijk ik gewoon niet meer zo vaak en hou mezelf maar voor dat iedereen wel gedoe in zn leven heeft, maar dat je dat op Facebook niet zult zien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven