Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Goedemorgen allemaal,

Hier een eeuwige beginnende hardloopster (of laat dat hard maar weg). Vandaag begin ik voor de tigste keer met les 1 van Renate.. En dit keer wil ik echt t volbrengen tot het einde, hoop dat jullie me kunnen steunen/helpen. Begin september ga ik mee doen met start to run, maar tot die tijd ga ik gewoon dit schema volgen... Wish me luck.. Verder iedereen een fijne dag.
Opgeven is geen optie..
Hoi allemaal,

ik ben afgelopen maart begonnen met het start2run programma. Daarbij had ik een schema gemaakt met de dagen waarop ik zou gaan lopen, en ik merkte dat het af kruizen van de dagen die in gelopen had mij enorm motiveerde om door te blijven gaan :-). Helaas is het hardlopen er de afgelopen maand bij mij een beetje ingeschoten. Ik heb op vakantie 1x hardgelopen op het strand, maar merkte dat ik de 5km al niet zo makkelijk meer kon halen. Hebben jullie misschien tips om het lopen toch weer op te pakken?
Hallo ben ik ook weer even,

@Leonie en Ellis welkom beide. Ben hier zelf ook nog nieuw maar leuk dat jullie ook weer het goede voornemen hebben om ook (weer) te gaan lopen.

Kom net terug van les 11 en 12. En heb heerlijk gelopen. Nu mag ik donderdag weer.

@sharebear, welkom terug en zo te lezen heb je wel een leuke vakantie gehad. Al de hardloopschoenen alweer aangehad?

@Twilight, het hardloopspel is inderdaad een betaalde versie, maar als het goed is mag je als nieuwe member daar 2 weken gratis van gebruik maken. Daarna kan je beslissen of je het wilt houden en je gaat dan iets van 4 euro ongeveer per maand voor betalen. Ik weet alleen niet meer hoe ik het geactiveerd heb.

Ja wat betreft de snelheid misschien is het voor jou wel al te meten maar voor mij nog niet omdat ik nog best wel veel loopstukjes er tussen heb, dus is niet echt constant.

Misschien hebben de andere dames meer gegevens voor je?

@Ellis wat jammer dat je al zo vaak begonnen bent, hopelijk nu dit keer echt afronden inderdaad. In het begin vond ik het gewoon kicken om te zien hoe mijn conditie zich verbeterde en elke les was een feestje. Heel goed dat je ook mee gaat doen met Start to Run in september. Is een stok achter de deur plus je leert techniek en niet geheel onbelangrijk je bent niet alleen.

@Leoni waarom pak je Start to run niet weer op? Hoeft niet perse vanaf het begin, maar ergens waar jij denkt dat je het nog vol kan houden en van daar bouw je het weer op. Wat mij ook helpt is op twitter/facebook van die motivatie teksten te lezen. Weet niet of het voor jouw ook wat is, maar mij helpt het zeker wel. En voor de rest natuurlijk je vorderingen en bevindingen hier komen melden

Allemaal een fijne avond nog.
Morning,

Zo gisteren les een, in een heftige wind.. Lekker gelopen, joehoe het begin is er..

@la-lady idd jammer dat ik zo vaak opnieuw begin, heb zeg maar een ruggengraat van een nat vloeitje.. Maar dit keer......

Fijne dag..
Opgeven is geen optie..
Oefff hier moed aan het verzamelen.

Het waait best heel hard buiten!! Ik denk dat ik achteruit word geblazen haha :P
Zaterdag had ik toch iets meer last van de jetlag dan gedacht. Zondag was ik ook nog niet helemaal fit, maar toch de hardloopschoenen aangedaan. Heb een rondje van 3 kilometer gelopen en na elke kilometer even gewandeld. Voelde me erna meteen een stuk beter Wel jammer dat je conditie zo snel weg is... Vanmiddag een rondje van 4 kilometer gelopen en na 2 kilometer even gewandeld. Mijn gemiddelde tempo was best prima. Hopelijk volgende week weer lopen zonder wandelen tussendoor en dan mijn tempo weer omhoog gooien. Wil over 4 weken bij de 5 kilometer wedstrijd wel een goede tijd neerzetten natuurlijk

@ Twilight: hier waait het ook zo hard. Heb daarom een rondje in het park gelopen, want ik was bang dat ik langs het kanaal zo het water in geblazen zou worden Heb je nog gelopen?

Wat betreft je snelheid: richt je eerst op het uitlopen van de lessen, daarna komt die snelheid vanzelf.

@ Ellis: goed bezig, het begin is er! Wanneer ga je de volgende les lopen?

@ La-lady: netjes hoor 2 lessen achter elkaar. Hoeveel kilometer loop je dan ongeveer?

@ Leonie: jammer dat het hardlopen er even bij in is geschoten. Lopen op het strand en dan meteen 5 kilometer is ook wel meteen heel pittig. Probeer anders weer te beginnen met Start to run, misschien kun je dan wel ergens halverwege beginnen.

Morgen een rustdag en dan ga ik donderdag weer lopen. Heb ook wel even rust nodig, want voel het wel in mijn benen
@sneeuwwitje: goed bezig, alweer zo sportief na de vakantie!

Uiteindelijk tegen 11 uur genoeg moed verzameld, en ben gaan lopen. Nog net niet het kanaal ingewaaid haha :P

Ik moest 10-1-20 vandaag.

Die 10 minuten ging lekker, de 20 vond ik wel erg zwaar. Maar wel volgehouden! (met moeite!!)

Had ook ineens weer zere/stijve schenen...

Morgen alleen ff naar de sportschool, en dan donderdag weer lopen.
Zo er is hier ineens veel geschreven. Hier gaat het hardlopen wisselend. Vanochtend op zich wel lekker gelopen maar wel erg langzaam. 7,5 km per uur. Volg nu een les met 24-1-5. De ene keer gaat een stuk beter dan de andere.

Welkom ellis en leonie!

@sharebear nou je bent evht sportief bezig. Neem je ook rustdagen tussendoor? Of loop je de ene dag hard en de andere dag een andere sport?

Ik wil hierna een schema volgen dat opbouwt naar een uur hardlopen.

@la-lady goed bezig!! Volgens mij bouw je het supersnel op.

Ik volg zelf een schema van runnersweb dat opbouwt naar een half uur hardlopen. Maar dit is al de een na laatste week dus ga binnenkort een ander schema proberen.

@sneeuwwitje, nou kan me best voorstellen dat een jetlag erin hakt. Goed dat je wel weer bent gaan lopen. En ook fijn dat je er energie van krijgt.

@twilight, goed dat je toch bent gaan lopen ondanks de wind. Kan me voorstellen dat die 20 wel zwaar is. Het loopt wel snel op zo je schema. Hoeveel lessen moet je nog?

Wel raar dat je niet mee kan doen aan dat hardloopspel. Ik had me niet eens bewust ervoor aangemeld maar die app hield het vanzelf al bij. Misschien verschilt het tussen de android en de apple app. Zet jij de app ook op pauze in de minuten dat je wandelt tussendoor? Ik vergeet dat dus steeds en weet dan eigenlijk nog niet precies hoe hard ik loop

Ik loop wel iets zachter dan jou. Gemiddeld 7,6 denk ik.
@madame: Hardloopspel doet het al :D :D

Nee ik laat hem gewoon doorlopen. Dus het gemiddelde ligt nog klein pietsie hoger.

Ik moet nu nog 3 lessen!! Bijna klaar dus!!

Dan lopen wij aardig gelijk!

Vandaag had ik langzaam gemiddelde: 7,2

Maar ach uitlopen vind ik belangrijker dan de snelheid.
Ga ook dit topic eens lezen. Ben zelf ook sinds 3 maanden fanatiek aan t lopen gegaan.

De sportschool had ik al een jaar enkel gesponsord en ik baalde van mijn conditie.

Gestart met Start to run begin mei en na een paar lessen is de buurvrouw aangehaakt die ook net alleen gestart was.

Inmiddels is morgen les 17 van Keep Running aan de beurt en heb ik gister 50 minuten gelopen en 8 km.

We hebben besloten te trainen voor de 10 km en willen begin oktober meedoen aan een loop.
Wij hebben trouwens gevoel dat we echt heel traag lopen. Tussen 6.05-6.25 lopen we. Wat is 'normaal'?

Hiermee halen we nooit 10 km in de 60 minuten. Maar ja snelheid verhogen is lastig vind ik.
Mirjam loop je altijd op hetzelfde tempo? Voor het uitbouwen van de afstand is het goed een rustig tempo aan te bouwen maar tijdens de andere trainingen kun je gericht korte stukken op wat hogere snelheid lopen. Dus niet gaan proberen die langere loop steeds sneller te lopen maar tijdens de andere training bewust je tempo te trainen. (kan met gerichte interval training, maar kan ook met tempoblokjes tussendoor dan gaat op een gegeven moment je basissnelheid ook omhoog en zal het tempo ook tijdens de wat langere loopjes wat hoger gaan liggen.
Hallo allemaal!

Mag ik ook meeschrijven? Mijn man en ik zijn gisteren begonnen met Evy. Ik vond les 1 al best heftig.Ik heb dus echt geen conditie, daarom ben ik gaan lopen. Mijn man wil zijn buik kwijt, daarom loopt hij. Ik hoop dat we het gaan volhouden. Ik kan me niet voorstellen dat we over 10 weken 5 km kunnen hardlopen...
Heb ik ook een tijdje gedaan -met plezier!- maar ik heb er geloof ik toch niet de discipline voor om het vol te houden
@Sneewwitje.. Ik werk tot drie vandaag en dan ga ik rond een uur of vier mijn rondje doen.. Waarschijnlijk door de stortbuien.. want het regent hier verschrikkelijk (Friesland).. Geloof dat ik er zin in heb.. Alle nieuwkomers ook succes.. Samen staan we sterk?

Fijne dag iedereen..
Opgeven is geen optie..
Hallo allemaal,

Leuk dat er weer nieuwe mensen zijn. Welkom allemaal.

Ik ben vanmorgen weer voor een rondje gegaan en heb les 13 en 14 gedaan. Voor nu ga ik weer 1 les per keer doen. De lessen worden steeds langer en zo was ik vanochtend 1 uur en 5 minuten aan het 'Evy-en'. Helemaal niet erg maar had er geen rekening mee gehouden.

@Ellis wat goed dat je al gegaan bent en zometeen nog een keer gaat. Hopelijk regenvrij

@Sneeuwwitje maandag was ik iets van 54 minuten onderweg en heb ik net geen 8 km gelopen, en vandaag was ik 1 uur en 5 minuten onderweg en heb ik 9,2 km gelopen. Mijn gemiddelde snelheid lag vandaag op 8,27 km/u. Maar goed vind zelf de gemiddelde snelheid nog niks zeggen omdat ik dus nog veel wandelstukjes heb.

@Madame, het ging inderdaad hartstikke snel het opbouwen, maar ik durf het nog niet aan zonder Evy te gaan lopen dus ik maak het zeker wel af, alleen nu dus gewoon weer 1 les per keer. Ik zet de app trouwens ook nooit op pauze laat het gewoon doorlopen tot het einde van de les.

@Quinta, leuk dat je met je man begonnen bent. Lopen jullie dan met z'n 2en met oordopjes of heeft alleen 1 het in en volgt de ander?

@Mirjam, ook leuk dat je met de buurvrouw loopt. Wat betreft snelheden heb ik zeker geen verstand van maar zag dat baukje je al van wat tips heeft voorzien. En leuk een loop in oktober. Gelukkig nog wat tijd om te oefenen. Succes
Ik breek even in..

Gisteren begonnen met 'evy-en', gaat opzich prima tot nu toe

Voor gewone wandeltochten gebruik ik 'Runtastic', de niet-betaalde versie, maar ik merk dat deze dingen niet goed registreert. Ik had 'n kleine wandeling van 12 minuten, hooguit 1 km (even wat wegbrengen) maar de app gaf aan dat ik 4.91 km had afgelegd, met een gemiddelde snelheid van 24 (!) km/u.. zijn er meer mensen die problemen hebben met de runtastic app?
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee. En vind dit een leuk forum om de motivatie hoog te houden om te blijven hardlopen. Ik heb twee maanden terug al een poging gedaan was tot les 15 van evy gekomen. Maar omdat ik er achterkwam dat ik een hele lage hartslag had van 46 , heb ik eerst alle uitslagen van het ziekenhuis afgewacht. Dit is allemaal goed en ben weer overnieuw begonnen en ga morgen les 7 lopen.
miss piggy een rusthartslag van 45 is niet extreem laag hoor. Maar gelukkig heb je ook de bevestiging gekregen dat alles goed was.
Baukje, dank je! Heb vanavond intervaltraining staan toevallig
Even een kort berkchtje.

Vanochtend weer een lesje volgens training.

Schema: 24 - 1 - 5

Afstand: 3.774 m

Snelheid: 7,53 km/u
Goedemorgen,

@la-lady, ja heerlijk gelopen geen regen wel harde wind, maar vond ik wel lekker, morgen les drie en dan ga ik heerlijk t weekend in.. @madamecannibale, jij bent al ver, lekker op de ochtend al gelopen..

Fijne dag
Opgeven is geen optie..
Goedemiddag,

Vanochtend les 7 gelopen. Lekker weer tijdens het lopen.

snelheid 8.5

Afstand 3.8.

@ baukje, ik wist alleen dat de gemiddelde hartslag tussen de 60 -80 lag. Toen ik op internet ging kijken heb ik teveel gelezen. Maar ben blij dat ik nu zeker weet dat er niks aan de hand is.
Mijn man en ik hebben zojuist les 2 gelopen. Ging lekker. Ben trots dat ik het heb volgehouden.
Goed bezig geweest jullie!

@quinta: ik vond de eerste lessen ook best heftig hoor! Vanavond les 25 alweer lopen! 2x 15 minuten lopen.

@misspiggy: wat ga je hard!

@madame: Bij welke les ben jij dan? OF doe je niet evy?

Ik ga vanavond weer een rondje lopen. Maar het wordt helaas te koud voor mijn tshirtje. Dus nog maar eens even bedenken wat ik aan ga doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven