klein behuisd!

14-08-2014 12:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik woon klein en met 2 kleine kinderen én al hun speelgoed, kinderstoelen etc, ben ik op zoek naar tips hoe je alles zo goed mogelijk kan indelen en naar slimme opbergmogelijkheden.

De ikea site heb ik al helemaal uitgepluisd, en al wel wat ideeën opgedaan.

Maar ik zou ook graag ervaringen van anderen horen, heb hier namelijk ooit van iemand al aardig wat tips gelezen, maar kan dat niet meer terug vinden.

Waar ik vooral tegen aanloop is dat het vaak rommelig is, en ik geen ruimte voor kasten e.d. heb.

Verder hebben we ontzettende poreuze muren. Na verloop van tijd vallen spullen gewoon uit zichzelf van de muren. (klok, kapstok, fotolijsten etc zijn allemaal al een keer naar beneden gevallen) De tip om kastjes boven het hoofdeinde van je bed op te hangen, durf ik daarom niet aan.

Wie is ook klein behuisd (geweest) en heeft slimme tips waar ik niet op kan komen?

Ik lees het graag!
quote:billyjack schreef op 14 augustus 2014 @ 13:41:

Kasten met schuifdeuren besparen ruimte, een kleine eettafel die je uit kan schuiven indien nodig, salontafel met opbergruimte. Als het mogelijk in je gang een kast plaatsen tot aan het plafond.

Wij hebben een gammele muur tussen keuken en gang, maar wilden wel keukenkasten tot aan het plafond. Omdat de muur dat niet kon dragen, hebben we de kasten ook vastgeschroefd aan het plafond. Ze hangen al jaren!

Misschien heb je iets aan deze tip voor andere plekken in je huis.

Kan je bank een stukje naar voren gezet worden? Bij Ikea heb je zoiets: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00247964/. Misschien bruikbaar voor achter je bank?Zoiets kan dus ook helemaal tot aan het plafond.
op www.welke.nl staan vaak ook leuke tips! succes
Wat voor tv meubel heb je trouwens?

Want is dit ook niet een idee. Dan kan je dat direct als tv meubel gebruiken en kan je veel kwijt. Hebben wij nu ook. Onder zwarte deurtjes en boven rieten manden. En wat een spullen kunnen daarin! (Ik heb die van 4 vakken en dan 2 hoog)

quote:Desperate_Housewive schreef op 14 augustus 2014 @ 13:46:

Als bed voor straks is dit misschien een optie? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50080315/

Wij nemen deze ook voor dochter als ze straks 3 word. Zitten 3 lades onder voor speelgoed ed en er zit ook nog een uitschuifbed onder, zodat er iemand kan blijven logeren mij lijkt hij ideaal!Zoiets kun je ook hoger maken (zoals mijn bed op keukenkastjes), dan heb je nog meer opbergruimte.
quote:liena schreef op 14 augustus 2014 @ 13:42:

Ik denk dat we op zo'n 65 vierkante meter wonen. Maar weet niet of dit precies klopt.

Ik heb een woonkamer (20 m) 3 kleine slaapkamers, kleine keuken en superkleine badkamer. Zeg maar meer een douchekast.

En een ruime hal waar wel een grote kast staat, met voorraad boodschappen etc.

Ik heb garderobekasten met 3 deuren. 1 op onze slaapkamer en 1 op de slaapkamer van de jongste. Boven op die kasten is het al volgebouwd met bakken administratie, dozen winterkleding etc etc.Mettertijd ruimte onder de bedden. Als je zo'n ruime hal hebt (zonde van de ruimte) die van links naar rechts en van boven naar onder beplanken. Desnoods laten bouwen. Dus echt van deur tot deur en van grond tot plafond. Daar kunnen dan echt alle boodschappen en speelgoedjes ed in. Moet makkelijk kunnen met een ruime hal. Ook boven de deuren langs kan de kast lopen.
Ik wilde niet om de paar jaar een nieuw bed hoeven kopen dus heb ik een verstelbare hoogslaper. Toen hij 4 was oid gekocht. Eerst op de laagste stand, nu op de middelste en als hij straks ouder is kan hij op de hoogste en kan er een bureau onder. Of een stoel/bankje met tv. of gewoon kastjes....of...
Btw helemaal niets in de zin van box of zolder?
Bij de Ikea heb je ook slaapbanken waar je onderin bergruimte hebt (het idee is voor dekens, maar je kan er natuurlijk ook wat anders in kwijt).
Je kan ook een kast om het bed heen bouwen als je niks aan de muur durft te hangen.

Die had ik vroeger thuis, het bed schoof aan het hoofdeinde en een zijkant ongeveer dertig centimeter in de kastombouw, dan was er een stuk vrij zodat je rechtop kon zitten onder de onderste planken en. Dan planken en deurtjes tot aan het plafond, daar ging echt enorm veel in.

Mijn vader was erg handig maar een timmerman kan dat zo voor je maken.

En een vriendin van mij heeft een soort zakken aan de gordijnen genaaid, daarin zitten knuffels en poppen en zo van haar kinderen.
Bedankt allemaal!

Zitten erg goede tips tussen, waar ik zeker wat mee ga doen!

Wat betreft de hal, die is belachelijk groot, maar door de vele deuren (2 sl kamers, keuken, toilet, badkamer, woonkamer en de voordeur) kan ik er helaas niet veel mee. Boven al die deuren is het geen muur, maar hout van het kozijn o.i.d.
Maar om op je muren terug te komen. Zelfs dunne gipsmyren kunnen een redelijk zwaar gewicht nog dragen.

Dus wat bedoel je met poreus?

Gebruik je wel de juiste schroeven en goeie pluggen? Ik zou me anders eens voor laten lichten bij een goede doe het zelf zaak.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Ik weet niet precies hoe het zit met die muren.

Volgens mijn man zijn ze poreus?

Als er bijv een gaatje wordt geboord, brokkelt er al heel veel af.

En na verloop van tijd vallen dingen vanzelf naar beneden.
Ik heb erg klein gewoond. Met mijn vriend en kat in een zomerhuisje (ongeveer 30m2) en alleen (op ongeveer 10m2)

De kast die op pootjes stond hebben we optimaal gebruikt. Zowel onder (tussen de pootjes) als bovenop hadden we spullen. Sowieso boven op iedere kast haha. Onder ons 2 persoonsbed zat een bak op wielen aan 1 kant met van alles er in, onder het andere deel lag de logeer matras. Een droger en wasmachine hadden we niet. De was deden we bij de huurbaas, drogen buiten of binnen achter de bank op een inklap rek.

Boven de andere bank hadden we zwevende 2 kleine boekenkasten van Expedia omdat er verder nergens plaats

was.

De eettafel was bij ons opslagruimte, een zolder/schuur/berging hadden we niet. Ook onder tafel stond het een en ander. Eten deden we op de bank, het was niet anders. Toen we gingen verhuizen stonden mensen verbaasd hoeveel spullen we hadden.

Mijn studentenkamer had een soort vlondertje met een matras vlak boven het plafond, en dat was dan mijn bed (rechtop zitten ging maar net). Zo paste er veel meer in dat hokje en was het eigenlijk meer een kamer van 12m2. Maar goed, dat is verder niet te vergelijken met jouw situatie en ik was het merendeel van de week toch niet op mijn kamer.
Dat brokkelen herken ik wel. Maar dan nog mogen zaken niet van je muur vallen. Is je man echt een doe-het-zelver of iemand die hetwel doet maar niet echt van de hoed en de rand weet?

Er bestaan extra verstevigende pluggen die zich goed vastzetten in de muur. Moet wel met de juiste dikte boor worden geboord en de juiste formaat schroef worden gebruikt.

Misschien doet hij dat allemaal al hoor, maar dat weet ik natuurlijk niet
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Ik had in mijn vorige woning een leefoppervlakte van 28m2. De badkamer was 2x2, de keuken bestond 2 normale kastjes, twee kastjes die 2/3 van zo'n bruynzeelkeuken zijn, een 'tafelmodel' koelkast en een kookplaat. Dat stond dus in de woonkamer. Kortom: het kan nog kleiner .

Mijn voornaamste tip: benut de muren die je hebt optimaal. Een tv-meubel is leuk, maar een kast waar je daadwerkelijk dingen in kwijt kan en waar de tv dan ook op of in kan is in jullie geval veel handiger. Daarnaast dus idd voor de kinderen (en evt voor jullie) hoogslapers, desnoods verstelbare.

Wat ook nog kan schelen: de spullen of het speelgoed dat niet gebruikt wordt, naar een opslag brengen (of, gezien het feit dat het een appartement is, in plastic dozen in de berging zetten). Er is vast speelgoed waar de oudste mee klaar is, maar waar de jongste nog niet aan toe is. Kleding waar de oudste uitgegroeid is, maar waar de jongste nog niet in past. Dikke wintertruien en - jassen die jullie nu nog niet nodig hebben...

Nog een tip: cd's en dvd's op een harde schijf zetten (als je een tv hebt met een usb-poort oid). Scheelt ook weer ruimte, en dvd's kun je verkopen op marktplaats!
Mijn man is idd zeker geen handige Harry!

Al denkt hij daar zelf anders over

Maar ook dingen die mijn vader op heeft gehangen, zijn naar beneden gestort.

Ik ben er over uit dat er een andere tv-kast komt, want daar heb ik nog wel wat ruimte.

Verder heb ik een stofzuiger in de hal staan, en strijkplank en wasrek in een slaapkamer. Waar ik me aan irriteer.

Maar het is wel te doen hoor, ben blij dat we 3 slaapkamers (tjes) hebben!

Maar ik vind het vaak rommelig en chaotisch, en was nu van plan om het huis eens goed op te ruimen en te ordenen. En een boel weg te gooien.

Dankzij het meedenken en jullie goede tips heb ik er zin in, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven