ziekelijk jaloers.......happy end mogelijk?

14-07-2008 21:12 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal maanden heb ik de man van mn dromen ontmoet, behalve op 1 punt na: hij is ontzettend jaloers. We hebben regelmatig ruzie, omdat hij dan meent dat ik naar andere mannen kijk, terwijl dit echt niet zo is. Als ik antwoord op een vraag zijn vrienden geef, meent hij al dat ik hen leuker vind etc...

Daarnaast wilt hij me graag controleren. Als ik mn telefoon vergeet op te nemen denkt hij al dat ik bij een andere man zit.

Alle waarschuwingen en negatieve verhalen heb ik al gelezen op het forum. Ik ben juist benieuwd naar mensen waarbij het beter gaat en wat zij hiervoor hebben gedaan. Ik ben me er bewust van dat de relatie niet lang stand kan houden als dit niet veranderd, maar wie niet waagt wie niet wint......
Klinkt inderdaad als de man van je dromen. Bij mij heten dat soort dromen: nachtmerries.
Helaas... Ik heb geen goede afloop voor je...
Als jij zelf de ziekelijk jaloerse was, dan zou ik zeggen, natuurlijk kan je dat in toom houden! Je wil het zelf! Gewoon hard werken, therapie, whatever.

Maar, het gaat niet om jou. Het gaat om iemand anders, en die iemand anders i dan wel je vriend, maar uiteindelijk heb jij geen invloed op zijn denken. De verandering moet uit hemzelf komen, en ik zou er niet op gaan zitten wachten. Want tot nu toe is hij niet vooruitgegaan op dit gebied.

Dus, laat je geluk niet van een mogelijke verandering in zijn verstoorde karakter afhangen. Want hoe groot is die kans nu, op zo'n plotselinge radicale omschakeling. Er zijn nog meer (droom)mannen.
kan iemand me even inseinen als het eerste goeie afloop verhaal zich aanbied?

Tis precies wat countessa zegt, als JIJ degene was geweest die jaloers was, ja dan had je zelf kunnen veranderen, maar bij een ander de jaloerse trekjes wegnemen....ik heb er een hard hoofd in.

Vind hij zichzelf eigenlijk jaloers?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
WEG RENNNEN ZO HARD JE KUNT......die mannen zijn niet te helpen.......
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
hmm, vind hij het zelf ook een probleem of vind jij dat alleen?

In het eerste geval zou ik zeggen met de juiste begeleiding moeten er toch mogelijkheden zijn, in het tweede geval wegwezen!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lijkt me een vent met vooral een minderwaardigheidscomplex en heel weinig zelfvertrouwen.
quote:jaloezie schreef op 14 juli 2008 @ 21:12:

Sinds een aantal maanden heb ik de man van mn dromen ontmoet, behalve op 1 punt na: hij is ontzettend jaloers. We hebben regelmatig ruzie, omdat hij dan meent dat ik naar andere mannen kijk, terwijl dit echt niet zo is. Als ik antwoord op een vraag zijn vrienden geef, meent hij al dat ik hen leuker vind etc...

Daarnaast wilt hij me graag controleren. Als ik mn telefoon vergeet op te nemen denkt hij al dat ik bij een andere man zit.

Alle waarschuwingen en negatieve verhalen heb ik al gelezen op het forum. Ik ben juist benieuwd naar mensen waarbij het beter gaat en wat zij hiervoor hebben gedaan. Ik ben me er bewust van dat de relatie niet lang stand kan houden als dit niet veranderd, maar wie niet waagt wie niet wint......

Jullie hebben regelmatig ruzie, omdat hij meent dat je naar andere mannen kijkt, terwijl dit echt niet zo is.

Hoor je wat je zegt? Je ontkent het zelfs. Al zou je af en toe eens om je heen kijken, iets wat elk mens doet vlg mij, dat moet je dan imo zelf weten. Hij kan jou dat niet verbieden.

In de regel worden dit soort trekjes in de loop der tijd vaak juist erger . Helemaal als je er aan toegeeft.
Ja hij vind zich zelf ook jaloers, maar heb er verder nog niet over therapie ofzoiets dergelijks gehad. Wilde eerst wat info inwinnen....
Vraag is dan: wil je dat? Een kersverse relatie en al gelijk met hem in therapie...?
Dat is ook mijn angst dat het in de toekomst erger zal worden. We wonen nu nog niet samen etc. dus kijk liever nu naar mogelijke oplossingen. Ik steek mn kop heus niet in het zand, maar het is voor mij voor het eerst dat iemand heb van een andere cultuur, en dacht in het begin dat het daar aan lag (ja ik weet het, lekker naief). Het is nog niet zo erg dat we iedere week ruzie hebben, maar ong om de week hebben we wel een discusie hierover. Verder heb ik zoveel plezier en mooie momenten met hem dat die vervelende momenten vergeten worden. 2 uitersten zeg maar....
Als dat me een toekomst samen met hem kan bieden, heb ik dat er wel voor over ja. de vraag is natuurlijk hoe hij daar over denkt... Ik neem aan dat hij dit zelfde probleem met zijn exen heeft gehad. Als ik er naar vraag geeft hij daar geen antwoord op... zwijgen is toestemmen....
ach hij heeft nog een eeneiige tweelingbroer haha. Misschien nog de beste oplossing. Hetzelfde uiterlijk allen wat milder karakter?!

Hij weet maar al te goed dat ie fout zit,maar jij wordt hier dus ook onzeker van en laat je niet onzeker maken en zoek de fout niet bij jezelf anders word je een bang en schichtig vogeltje en verlies je de mooiste jaren van je leven en het duurt weer heel lang voordat je niet meer onzeker bent en weer gaat geloven dat niet alle mannen zo zijn,hier spreekt iemand helaas uit een slechte ervaring,heeft me heel wat verdriet en kracht gekost,bega niet dezelfde fout.....
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
oehh dat ken ik .. zo'n man !!

Een ex van mij , dacht ook dat ik met een goede vriend meer had dan alleen vriendschap.

Hij vertrouwde mij niet , en dat had natuuuuuuurrrrrlijk NIETS met zijn onzekerheid o.d te maken. Maar gewoon uit principe en vanuit zijn gevoel wist hij dat er iets niet pluis was.

Ik maar lullen als brugman en hem proberen te overtuigen dat er niets aan de hand was.. Maar hij geloofde het niet.. Tja dan houd het op .. Heb toch graag dat mijn partner mij vertrouwd wanneer ik met een van mijn goede vrienden op stap ga of een borrel bij ze ga drinken.

Toen ik hem belde op mijn werk (had ff paar minuutjes niets te doen en dacht hem blij te maken om ff hem te bellen ) dacht hij dat ik niet aan het werk was, hij twijfelde daaraan.

Daarna was ik het zat en werd hij een ex
Mag ik vragen uit welke cultuur deze man komt?
Ik voorspel weinig goeds. Je kunt niet spreken van "Man van je dromen op 1 puntje na" in dit geval. Dit "puntje" is namelijk zo groot dat dat de betekenis van het woord 'dromen' ondermijnt. (Of jij moet er hele aparte dromen op na houden).

Je kunt spreken van "man van dromen op 1 puntje na", als hij bijvoorbeeld net iets te veel uren werkt naar jouw mening. Of niet gewend is zijn eigen was te draaien. Aan dat soort dingen kunnen werken. Aan jaloezie helaas niet.

Heel hard wegrennen want je droom wordt een nachtmerrie als dit nu al zo gaat.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Appelsientje schreef op 14 juli 2008 @ 21:13:

Klinkt inderdaad als de man van je dromen. Bij mij heten dat soort dromen: nachtmerries.

dit dacht ik ook meteen!

Heb een keer een heel jaloers vriendje gehad en dat werkt niet. Je gaat steeds meer op je tenen lopen of je rent weg. Ik zou dat laatste doen..
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Klassiek verhaal, wordt alleen maar erger
Voor je het weet mag je niet eens meer uit, want dan ben je een hoer..of je kleed je te sexy en daar verleid je mannen mee (lees; collega's , dus werken mag ook niet meer. Dit soort dingen gaat van kwaad tot erger. Als je je nu al beperkt voelt en dat niet trekt, dan zal dat over zoveel maanden alleen maar meer opbreken. En volgen er eindeloze discussies en kun je je eigen leven niet meer leiden. Raak je jezelf kwijt. En dan ook nog; als hij zo jaloers is heb je kans dat als je het uitmaakt, hij dat niet kan verkroppen. Want je zou eens een nieuwe man tegenkomen.. soms werken zulke dingen nog lang door.
RENNEN!!!!! Zo hard je kan.
Alleen als hij uit zichzelf aangeeft dat hij ervoor in therapie wil, dan zou het kunnen lukken.... Hij moet namelijk zelf inzien dat hij een probleem heeft en niet jij!!

Maar uit je reactie denk ik niet dat dit er echt in zit.... Je schrijft namelijk ook dat hij geen reactie geeft als je vraagt naar vorige relaties en dit gedrag....

Heb er zelf ook ervaring mee en ook hier is het advies ZO SNEL MOGELIJK WEG!!!!! Je wordt echt niet gelukkig van zo'n man....
al na een paar maanden dit gedrag? uit een andere cultuur?

dan vrees ik het ergste...

dit zal alleen maar erger worden...
beste mensen , mijn god ik herken het heel erg!ik en mijn vriendtoen waren ook jaloers!we dahten dat we naar mensen keken of naar andrmans lichaamsdelen!En dan hadden we weer de poppen aan het dansen!gelukkig was dat het enige minpunt in de relatie, de rest was echt geweldig, en leuk en liefdevol. We stelden elkaar op de paniekmomentengerust en dan ging t wel, steeds beter eigenlijk.je moet allebei nadenken over een geknipte oplossing en weten van elkaar wat de minpunten vande relatie sijn en hoe je daarbij voelt, en je moet met de ander meevoelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven