Buurman snurkt

16-08-2014 00:42 191 berichten
Woon hier nu een aantal weken en wordt nu al gillend gek van de geluidsoverlast van de bovenburen. Nu zijn ze eindelijk eens stil en nu lig ik weer van wat anders wakker...De onderbuurman snurkt..

En niet zo'n klein beetje ook. Hij snurkt zo hard dat het lijkt alsof hij naast mij ligt en komt zelfs boven de televisie uit. Ik kan er vaak niet door in slaap komen en als ik eenmaal slaap dan wordt ik er wakker van.

Kreng dat ik ben heb ik al eerder staan springen in de hoop dat hij wakker wordt maar die oplossing werkt maar voor een minuutje of 2.

Ik wordt er helemaal gek van maar die man kan er natuurlijk ook niks aan doen. Maar ben ik nu echt een asociaal als ik morgen aan hem vraag of hij al eens geprobeerd heeft om iets aan het snurken te doen? Ik weet dat er maar weinig aan te doen is maar dit is echt vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Even perplex door buurvrouw

Voor zover irriteert ze alleen maar
Don't know, don't care
@TO zeer lastige situatie dit.

De bas in een appartementencomplex vind ik overigens ook super asociaal, maar ik ben dan ook van het 'als je harde muziek wilt draaien, ga dan vrijstaand wonen' of doe het een paar uur overdag, met een feestje of wat dan ook, maar niet vaak en lang en zeker geen bas. Maar dat is mijn mening.

Het kan natuurlijk zijn dat je nu wat overgevoelig bent voor geluiden, zwanger, net verhuisd, you name it... Maar er zijn dingen die je even kunt verdragen en dingen die je echt niet wilt, zoals de hele nacht een enorm gesnurk...

Je kunt meerdere dingen doen: ga bij die goede man op de koffie, en probeer hem duidelijk te maken waar je mee zit. Desnoods op een vriendelijke manier via de WoCo. Lukt dat niet, probeer dan zelf elders in je huis te gaan slapen. Lukt dat ook niet, kijk dan toch naar iets anders uit. Want als het zo blijft, ga je hier niet gelukkig worden.

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Mijn bovenbuurvrouw neuriet. En ja dat hoor ik. Altijd hetzelfde irritante deuntje. Nee, nooit wat van gezegd. Volgens anderen kan ze er niks aan doen omdat ze ze niet alle honderd even op een rij heeft.

Ik leef er maar mee.
quote:lalalalalinda schreef op 16 augustus 2014 @ 01:07:

Even perplex door buurvrouw

Voor zover irriteert ze alleen maar

Ja hoor daar ruil ik direct mee! Dat soort mensen kan ik niet eens serieus nemen, zeker niet als er rotopmerkingen bij komen kijken!

Argentino: Die bass vind ik eigenlijk alleen maar vervelend als het na 00.00 nog zo is. Ik vind dat het dan gewoon stil moet zijn, in het weekend niet maar doordeweeks wel. Ik weet dat de mensen boven mij ook al "bekend" zijn vanwege hun overlast. Ook dat heb ik al snel opgelost want als anderen muziek aan doen dan vinden ze het niet zo leuk. Maar dat gesnurk is toch een heel ander verhaal het is elke nacht de hele nacht door. Normaal bij geluidsoverlast ga ik met gemak om 4 uur in de nacht nog klagen maar de man doet dit niet expres en is ook nog eens heel erg aardig en ik denk dat hij het oprecht vervelend zou vinden als hij zou weten dat we wakker liggen/worden van hem. Ik zit eraan te denken om zijn dochter aan te spreken als ik haar zie. Zij komt sowieso dagelijks, spreekt goed Nederlands en is erg vriendelijk. Dan zeg ik gewoon iets van "Joh heeft je vader misschien al langer dat hij zo hard snurkt? Ik hoor hem elke nacht?" oid..

Noah: Heel de tijd hetzelfde deuntje is ook wel apart haha. Maar is het bij jou dan zo gehorig dan je zelfs neurien hoort?
quote:kiki1987 schreef op 16 augustus 2014 @ 01:16:

[...]

Ja hoor daar ruil ik direct mee! Dat soort mensen kan ik niet eens serieus nemen, zeker niet als er rotopmerkingen bij komen kijken!

Bedoelde wel dat we je buurman dan met haar opschepen he :p
Don't know, don't care
Haha dat is wel zielig voor die oude man! Dan liever ruilen met mijn boven buren haha.
quote:kiki1987 schreef op 16 augustus 2014 @ 01:16:

[...]

Argentino: Die bass vind ik eigenlijk alleen maar vervelend als het na 00.00 nog zo is. Ik vind dat het dan gewoon stil moet zijn, in het weekend niet maar doordeweeks wel.

Ik ook, hoewel die bas ook in het weekend irritant kan zijn, vooral als het urenlang aan staat.

Ik weet dat de mensen boven mij ook al "bekend" zijn vanwege hun overlast. Ook dat heb ik al snel opgelost want als anderen muziek aan doen dan vinden ze het niet zo leuk.

Maar dat gesnurk is toch een heel ander verhaal het is elke nacht de hele nacht door. Normaal bij geluidsoverlast ga ik met gemak om 4 uur in de nacht nog klagen maar de man doet dit niet expres en is ook nog eens heel erg aardig en ik denk dat hij het oprecht vervelend zou vinden als hij zou weten dat we wakker liggen/worden van hem.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Je wilt de man niet kwetsen, waarschijnlijk woont hij er al een hele tijd in al zijn goedheid en wil hij niemand tot last zijn.. Lief dat je dat inziet, maar daar tegenover staat wel je eigen belang.

Ik zit eraan te denken om zijn dochter aan te spreken als ik haar zie. Zij komt sowieso dagelijks, spreekt goed Nederlands en is erg vriendelijk. Dan zeg ik gewoon iets van "Joh heeft je vader misschien al langer dat hij zo hard snurkt? Ik hoor hem elke nacht?" oid..

Goed idee zeg! Maar leg haar dan ook wel uit dat het echt niet te doen is, en dat de zorgverzekering zo'n masker vergoedt. Waarschijnlijk slaapt de man zelf ook niet goed door zijn gesnurk, dat was bij mijn vriend tenminste wel zo. Dat masker heeft er echt voor gezorgd dat het nu een stuk beter gaat. Hij is nu veel meer uitgerust. Ik heb op vakantie zelfs bij hem op de kamer geslapen. En geloof mij, dat waagde echt niemand van ons in de afgelopen jaren!

Noah: Heel de tijd hetzelfde deuntje is ook wel apart haha. Maar is het bij jou dan zo gehorig dan je zelfs neurien hoort?
quote:lalalalalinda schreef op 16 augustus 2014 @ 01:21:

[...]

Bedoelde wel dat we je buurman dan met haar opschepen he :pNou ja je onderbuurman kan er zelf weinig aan doen waarschijnlijk, maar dan ben jij van het gesnurk af en ik van haar, dat was meer de doelstelling
Don't know, don't care
Ja haha denk dat we ze idd gewoon moeten ruilen. Spreekt je buurvrouw Turks? Zo niet dan snapt hij de helft van haar verhaal toch niet zo en blijft hij grappige verhalen aan haar vertellen dan houdt zij ook wel snel op denk ik.
quote:kiki1987 schreef op 16 augustus 2014 @ 01:22:

Haha dat is wel zielig voor die oude man! Dan liever ruilen met mijn boven buren haha.(beide topics gelezen hebbende:) LOL!
Wat ellendig voor je, want wat kan je er meer aan doen dan oordoppen? Die man weet het waarschijnlijk zelf niet eens en heeft er zelf ook geen last van. Hij wordt er in ieder geval zelf niet wakker van.

Heeft hij een vrouw? Zo ja, die zal er dan ook last van hebben. Dan kan je het ter sprake brengen en kan zij die man naar de dokter sturen.
Nee hij woont helemaal alleen, zijn dochter komt wel elke dag maar dan slaapt hij natuurlijk niet.

Oordoppen ga ik niet aan beginnen zeker niet met een baby op komst, die moet ik straks wel gewoon kunnen horen.
Je moet toch wat om er mee om te gaan / tegen te kunnen.
Dat wel maar oordopjes zijn de oplossing niet natuurlijk zeker niet als de baby er straks is. Verder vind ik oordopjes ook levensgevaarlijk, ik wil het wel graag kunnen horen wanneer er een noodgeval is.
quote:Enn schreef op 16 augustus 2014 @ 00:54:

Serieus? Of het huis is wel heel gehorig of de man loeit.

Ik hoor mijn buurman ook snurken hoor. Hij slaapt dan wel precies aan de andere kant vd muur, maar hun baby hoor ik dan weer nooit. Van hem word ik vaak wakker.

Lastig to, ik zou niet weten wat je ertegen kunt doen. Ik pak zodra ik wakker word oordoppen en probeer verder te slapen. Met een babietje op komst bij jou wordt dat wel lastig.
Ja idd daarom weet ik ook even niet zo goed wat te doen. Als het nou was dat hij midden in de nacht hard muziek aan zou hebben dan zou het een ander verhaal zijn, Hij kan er niks aan doen.

Zijn gesnurk hoor je in onze slaapkamer en in de woonkamer heel erg. Er is nog wel een andere slaapkamer aan de andere kant maar dat wordt de babykamer en is nogal klein, ik denk dat ons bed met een stel nachtkastjes daar niet eens inpast en dat zou ook betekenen dat als de kleine er is wij in de avond zelf ook niet echt tv aan kunnen hebben want dat hoor je daar dan weer heel erg als we de kamers wisselen.
Hoorde net een harde bons beneden en hij snurkt nu niet meer! Nu zou ik blij moeten zijn maar nu maak ik mij weer zorgen om hem.. Ik hoor nooit geluiden bij hem vandaan komen alleen zijn gesnurk en die harde bons zit mij toch niet lekker...
quote:kiki1987 schreef op 16 augustus 2014 @ 02:20:

Hoorde net een harde bons beneden en hij snurkt nu niet meer! Nu zou ik blij moeten zijn maar nu maak ik mij weer zorgen om hem.. Ik hoor nooit geluiden bij hem vandaan komen alleen zijn gesnurk en die harde bons zit mij toch niet lekker... Sorry TO. Kan je niet vragen of hij bij jullie in huis komt en dat jullie in zijn slaapkamer gaan. Geluid verplaatst zich naar boven, dus dat scheelt al een hoop. Een andere oplossing kan ik niet bedenken met deze problemen.
Je moet gaan slapen Kiki, je bent zwanger en nu teveel gefixeerd op de buurman. Als je 'm echt niet meer hoort en zorgen blijft maken, ga dan even checken, maar anders: nu gewoon je bed in en morgen weer een dag.

Jammer trouwens dat je 'm in de woonkamer ook echt hoort. Dan heeft ruilen (naar de kleinere kamer) dus ook weinig zin.

Ga morgen even bij hem op de koffie om te kijken hoe de situatie is en spreek die dochter snel aan.
Haha, herkenbaar.

Mijn buurvrouw snurkt verschrikkelijk, en ze slaapt precies aan de andere kant van de muur.

In het begin had ik er last van.

Nu merk ik dat ik makkelijker in slaap val als ik haar hoor snurken.

Kwestie van wennen voor mij. Ik mis het geluid nu als ik vroeg naar bed ga.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ja Kiki, bij mij is het ook gehorig. Helaas. Dus misschien hoort ze mij wel snurken

Ik krijg zelf ook een kleintje (paar weken eerder dan jij). Hou mezelf maar voor dat ze hem/haar ook wel zal horen huilen. Het is niet anders. Gevolg van willen wonen in een appartement in de stad van je dromen.
Hier kan je echt wel wat van zeggen vind ik. Die beste man woont alleen, misschien weet hij het zelf niet eens.

Iemand noemde zn Cpap masker, daar kom je niet zo maar aan. Een vriendin van mij zit in zn traject en dat bestaat uit allerlei onderzoeken in het ziekenhuis. Kan me voorstellen dat ze bij een 80jarige man toch eerst andere alternatieven gaan bekijken. Overigens krijg je die alleen als je slaap-apneu hebt en niet als je hard snurkt.
Als ik jou was zou ik gaan verhuizen. Je woont zo te lezen in een of ander afstands gebouw wat niet geisoleerd is. Zoek voor iets waar je sowieso geen boven en onderburen hebt en als 'n tussenwoning het hoogst haalbare voor je is, ga dan eerst met je potentiele buren praten over hoe gehorig het er is.
Ik heb een gehorig appartement met stampende buren (bij voorkeur s nachts op hakken op de houten vloer), en aan de andere kant studenten met studentenfeestjes voor je in de aanbieding.

Oordoppen kan ik aanbevelen je hoort nog steeds je baby, alleen alles wat zachter met meer kans op slapen.
quote:Argentovivo schreef op zaterdag 16 augustus 2014 02:36 Je moet gaan slapen Kiki, je bent zwanger en nu teveel gefixeerd op de buurman. Als je 'm echt niet meer hoort en zorgen blijft maken, ga dan even checken, maar anders: nu gewoon je bed in en morgen weer een dag.

Jammer trouwens dat je 'm in de woonkamer ook echt hoort. Dan heeft ruilen (naar de kleinere kamer) dus ook weinig zin.

Ga morgen even bij hem op de koffie om te kijken hoe de situatie is en spreek die dochter snel aan. Dit. Ik heb een beetje het idee dat jij zelf een probleem hebt. Als ik jouw topics en reacties lees de laatste tijd, lijk je het haast niet meer te trekken of zo. Is het niet eens tijd dat je hierover praat met je huisarts of verloskundige? Misschien kunnen ze je ergens mee helpen. Sterkte. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen vannacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven