De perfecte vakantie.

16-08-2014 13:31 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
In De Televaag vond ik dit stukje:

De 'perfecte' vakantie

Uit een onderzoek van het Britse Monarch Airlines onder duizenden reizigers is het volgende recept voor de ideale vakantie gekomen:

Perfecte trip: 11 dagen in juli.

Perfecte vlucht: 4,5 uur.

Perfecte hotel: met een zwembad, leuke bar en zeven minuten lopen naar het strand.

Perfecte boek voor aan het strand: Game of Thrones.

Perfecte welkomstdrankje: bier voor mannen, thee voor vrouwen.

Perfecte outfit: zwarte bikini of blauwe zwembroek.

Perfecte vakantiesoundtrack: Someone like you van Adele, Club Tropicana van Wham! en Sun is shining van Bob Marley.

Perfecte bedrag: 760 euro p.p.

unquote

Zou dit nou echt de perfecte vakantie zijn? Ik vraag me ook af of het alleen aan Engelse vakantiegangers is gevraagd of aan mensen van allerlei verschillende nationaliteiten.
verba volant, scripta manent.
Volgens mij is het meer een uitslag van 'gemiddelde Britse vakantie' ofzo ipv perfecte.

Zo ongeveer niks op dat lijstje komt op mij aantrekkelijk over.
Zeker niet mijn perfecte vakantie!

Hou helemaal niet van strandvakanties.
Onzin! Of is dit voor oudere mensen? Dan zou het kunnen. Mijn perfecte vakantie iig niet.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Mij ook niet, ik heb het hier neergezet omdat ik me niet zo goed kan voorstellen dat dit voor heel veel mensen de perfecte vakantie zou zijn. Misschien hebben ze het voornamelijk aan jongeren gevraagd.
quote:nwdesie schreef op 16 augustus 2014 @ 13:41:

Onzin! Of is dit voor oudere mensen? Dan zou het kunnen. Mijn perfecte vakantie iig niet.

Jij bent vooringenomen zeg!

Er zijn heel wat luie, gemakzuchtige, jonge mensen die een voorkeur hebben voor all inclusive. Ik ken zat ouderen die graag actieve vakanties ondernemen. Tssss.
Raar onderzoek. Mijn perfecte vakantie is toch echt gratis.
quote:nwdesie schreef op 16 augustus 2014 @ 13:41:

Onzin! Of is dit voor oudere mensen? Dan zou het kunnen. Mijn perfecte vakantie iig niet.Mijn indruk is dat oudere mensen juist niet van dit soort vakanties houden, die willen toch wel vaak iets ondernemen en veel zien.
Ik denk ook eerder gemiddelde vakantie of de meest geboekte vakantie.

Perfecte welkomstdrankje is thee voor vrouwen???

Vraag me af aan wat voor mensen ze dit gevraagd hebben.
quote:amby schreef op 16 augustus 2014 @ 13:48:

Raar onderzoek. Mijn perfecte vakantie is toch echt gratis.
Een keer is genoeg, stomme hapercomputer!
Deze gegevens komen helemaal niet overeen met mijn/jullie perfecte vakantie. Ik ben wel benieuwd wat jullie dan wel de perfecte vakantie vinden.

Dit zou ik zelf kiezen:

De 'perfecte' vakantie

Perfecte trip: Drie tot vier weken buiten het hoogseizoen, om drukte te vermijden. Het liefst naar een plaats met warm weer en stranden.

Perfecte vlucht: Dat hangt natuurlijk totaal af van de bestemming. Het liefst niet meer dan 8 uur.

Perfecte hotel: Rustig hotel in een mooie omgeving (stranden, bossen of bergen). Ruime, schone kamers. Ligbad. Faciliteiten als een zwembad en een sauna. Niet aan een drukke weg.

Perfecte boek voor aan het strand: Until I Find You van John Irving.

Perfecte welkomstdrankje: Ijskoud bronwater en een biertje voor mijn meneer,

Perfecte outfit: Maxi-dress of mijn roze bikini.

Perfecte vakantiesoundtrack: Ik heb geen speciale vakantiesoundtrack bedacht voor mijn vakantie, mijn leven is geen film. Ik luister graag naar verschillende muzieksoorten.

Perfecte bedrag: 1000 euro per persoon per week.
11 dagen is mij te kort, thee is lekker maar niet als welkomstdrankje, zwarte bikini is erg jaren 80/90, enz....
Als ik in de ene vakantie een perfect (?) boek heb gelezen, is dat vanzelf niet meer het perfecte boek voor de volgende vakantie. Dan wil ik weer andere boeken lezen. En thee klinkt best wel karig als welkomstdrankje, doe dan een royale cocktail, als we dan toch aan de zee zitten met wuivende palmen.
Mijn perfecte vakantie is nogal gevarieerd. Het liefst zou ik kamperen met een niet te kleine trekkerstent maar om allerlei redenen kan dat niet meer. Ik vind het heerlijk om op de bonnefooi weg te gaan, ook dat is niet mogelijk omdat onze hond altijd meegaat, je moet echt vooraf onderkomens regelen waar honden welkom zijn. Dat lukt ook altijd. Stilzitten doen we niet, tenzij ik een keertje op mijn gemak wil lezen. Ik koop een lokale krant en daar staat altijd wel iets in wat de moeite waard is om naartoe te gaan. Verder zwemmen, wandelen, musea, beetje winkelen, tarrasje pikken, bootje varen, lekker eten (vooral streekgerechten) vind ik in de vakantie heel belangrijk. Mijn voorkeur gaat nog steeds naar Frankrijk, we hebben ongeveer heel Europa gehad op een paar Balkanlanden na, zijn elf keer in Turkije geweest waar we ook naar allerlei uithoeken zijn gereden maar Frankrijk is al sinds 1962 mijn tweede thuis. Gelukkig is mijn man ook dol op Frankrijk, mijn ex wilde nooit verder dan Renesse.
Mijn perfecte vakantie ziet er toch ook heel anders uit. Ik wil graag een week of 4, direct aan het strand en met zwembad, op een tropische locatie waar het rustig is. Ik wordt graag ontvangen met een vers sapje. Ik lees een boek of 10 op mijn ereader en ik trek een kleurige bikini aan. De muziek mogen ze van mij uitlaten.
Thee? Nou duidelijk alleen Engelsen gevraagd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Mevrouw75 schreef op 16 augustus 2014 @ 13:34:

Volgens mij is het meer een uitslag van 'gemiddelde Britse vakantie' ofzo ipv perfecte.

Zo ongeveer niks op dat lijstje komt op mij aantrekkelijk over.Nou inderdaad. Klinkt best gruwelijk. Valt me nog mee dat het Game of Thrones is en niet 50 shades deel tig.
Perfecte vakantie? Toch minstens twee weken. Met mijn gezin in een gehuurd huis, vrijstaand en niet op een park. Met prive zwembad. Ergens in warm zuidelijk Europa. Italie vind ik wel heel fijn. Wat vrienden in de buurt, als je wil, heb je aanspraak. Maar verder liefst geen buren etc.

1 boek is niet genoeg, minstens 4 in de week. Kopje thee (brits bloed) bij aankomst en daarna aan de gekoelde witte wijn.

1bikini is niet genoeg, minstens 2, wil na het zwemmen een droge aan.
Er zijn een paar dingen die ik echt niet wil: een vakantiepark, een all inclusive vakantie, pretparken, strandvakantie (één dag strand is meer dan genoeg), een kolossaal hotel zoals we laatst hadden in Zürich, prima hotel maar erg onpersoonlijk. Een groot hotel is prettig als je op zakenbezoek bent, vergaderruimtes en zo, maar niet voor een vakantie (vind ik). Liever een klein hotel met een goede keuken en niet geheel onbelangrijk, een goed ontbijt met fatsoenlijke koffie.
Mijn ideale vakantie is een combinatie van zon,zee en strand en zwembad en op pad gaan om steden/natuur etc te bekijken. Meestal 2dagen rust/strand en dan 1 dag op pad en dan 2 tot 3 weken.

Liefst een appartement,kleinschalig is fijn maar groot geen probleem. Graag supermarkt/bakker in de buurt. En S'avonds genoeg verschillende barretjes en restaurants om lekker te borrelen en te gaan eten.

En moet genoeg te lezen bij me hebben,per stranddag kan er bij mij wel een boek doorheen gaan.

Hier ook gekleurde bikini's,zwart is inderdaad erg jaren 90.

Mijn favoriete reis was Hawaii in combi met Las Vegas( over 2 jaar gaan we weer en dan misschien in combi met San Fransisco).
Perfecte trip: 11 dagen in augustus.

Twee weken vind ik te lang, na een dag of 8 begin ik naar huis te verlangen. Dit jaar zijn we 13 dagen geweest, dat was ook OK.

Perfecte vlucht: 4,5 uur of korter.

Liever ga ik met de auto.

Perfecte hotel: met een zwembad, leuke bar en zeven minuten lopen naar het strand, ofzo. In ieder geval op loopafstand van winkels of ander vermaak, niet in the middle of nowhere maar ook niet midden in een lawaaierig uitgaansgebied.

Perfecte boek voor aan het strand: Niet te moeilijk. Dit jaar had ik the Star Garden en op mijn e-reader Dan Brown.

Perfecte welkomstdrankje: Koffie! Daarna wijn.

Perfecte outfit: Een kleurige bikini.

Perfecte vakantiesoundtrack: Mag van alles zijn.

Perfecte bedrag: Zo weinig mogelijk Budget is ca. 3000 euro all-in.
Klinkt niet als 'n ideale vakantie, eerder als 'n 'moetje'. Je gaat toch niet in juli op vakantie, tenzij je aan schoolvakantie vastzit, en wat is nou 11 dagen? De mooiste bestemmingen beginnen vanaf ca. 10 uur vliegen. En hebben Britse vrouwen echt liever thee dan 'n cocktail? Kan 't me niet voorstellen.

Ik hou er ook niet van om zolang op dezelfde bestemming te verblijven. Een dag of 3-4 op dezelfde locatie vind ik vaak voldoende om die omgeving te bekijken en dan weer door naar iets nieuws.

Ideale vakantieduur ligt voor mij toch wel rond de 4 weken.
Perfecte accommodatie: kleinschalig hotel, sfeervolle B&B of lodges. Comfortabele kamer/badkamer, balkon of terras met uitzicht op de natuur (strand, bergen, weilanden, een meer) Ala carte ontbijt of 'n buffet met eieren en wafels die vers voor je gebakken worden naar eigen wens.
quote:elninjoo schreef op 16 augustus 2014 @ 15:41:

En hebben Britse vrouwen echt liever thee dan 'n cocktail? Kan 't me niet voorstellen.

.

Ja, bij alles hoort eest een kopje thee. Bij aankomst op vakantie ook. Hoe warm ook. Het is hier thuis een real life Eastenders-show. Bij alles wat we doen, gaat eerst de ketel aan. Echt.

Ik heb dus standaard in mijn reisuitrusting (ongelogen) een pakje thee en een dompelaar. En daarna drink ik een cocktail, wijn, bier, what ever, maar eerst.... Thee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven